Hyvää reiki-opettajaa Tampereella?

vanilla-cola

Heips!

Olen piakkoin menossa reiki 1-kurssille.

Olen jo hieman katsellut mahdollisia opettajia minulle, mutta haluaisin kuulla suositteluita opettajistanne. Jos vaikka tätä kautta löytyisi minulle hyvä opettaja...

Eli jos voisitte mainita nimen ja mahd. yhteystietoja ja hintatason? Miksi suosittelette juuri sitä kyseistä opettajaa?

Kiitos jo etukäteen! Ja vastauksen ei tarvitse olla mikään romaanin pituinen, kunhan oleelliset asiat tulevat ilmi. :)

25

7309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heppuvaan

Suosittelen tsekkaileen nettisivuilta mitä opettavat, ja jos ei opettajalla sivuja, soita ja kysy. Toisilla aika menee seurusteluun ja tyhjänpuhumiseen. Toiset lisäävät reikiin kaikenlaista hömppää. Valitettavasti Tampereelta en tunne mastereita.

• =====

Katsele netistä. Minun opettajani löytyy Mikao-Usuin Reiki ry:n sivuilta. Sinunhan asia on päätettävä. Sen sanon, että reiki on mahdollisimman yksinkertaista. Siihen ei kuulu mitään ylimääräistä rekvisiittaa, tai silloin se ei ole reikiä.

• menisin?

Kuka vielä kertois mitä ovat läntinen ja itäinen linja??

• Moi ja Hai
        menisin? kirjoitti:

Kuka vielä kertois mitä ovat läntinen ja itäinen linja??

Itäinen sisältää Usuin opettaman kokonaisuuden reikistä tekniikoideen ja henkisine harjoituksineen. Läntinen on sen sijaan yksinkertaisempi ja painottaa enemmän pelkkää hoitamista. Molemmat ovat pohjimmiltaan yksinkertaisia. Paljolti sinusta riippuu miten haluat tietäsi kulkea. Yhdistyksen piirissä on kyllä minun käsittääkseni mahdollista saada molemmista tietoa.

• kcfuwegfv
        Moi ja Hai kirjoitti:

Itäinen sisältää Usuin opettaman kokonaisuuden reikistä tekniikoideen ja henkisine harjoituksineen. Läntinen on sen sijaan yksinkertaisempi ja painottaa enemmän pelkkää hoitamista. Molemmat ovat pohjimmiltaan yksinkertaisia. Paljolti sinusta riippuu miten haluat tietäsi kulkea. Yhdistyksen piirissä on kyllä minun käsittääkseni mahdollista saada molemmista tietoa.

Tärkeänä kokisin myös että opella olisi myös hoito kokemusta tarpeeksi. vain se osaa todella opettaa, joka on paljon tehnyt opettamaansa työtä.
        Tietysti myös tarpeeksi pitkä ja kunnollinen opettaja koulutus.

• =====
        kcfuwegfv kirjoitti:

Tärkeänä kokisin myös että opella olisi myös hoito kokemusta tarpeeksi. vain se osaa todella opettaa, joka on paljon tehnyt opettamaansa työtä.
        Tietysti myös tarpeeksi pitkä ja kunnollinen opettaja koulutus.

Jos reikin aikoo kunnolla oppia, myös henkisesti, kannattaa hakeutua kokeneen opettajan puheille. Pikakurssit, joissa 1,2 ja 3:n saa nopeaan tahtiin, eivät ole alkuperäistä reikiä. Ne kuuluisivat kategoriaan healing.
        http://www.mikao-usuin-reiki.fi/
        tästä löytyy perinteisen reikin opettajia.

• hohooh hohoo
        ===== kirjoitti:

Jos reikin aikoo kunnolla oppia, myös henkisesti, kannattaa hakeutua kokeneen opettajan puheille. Pikakurssit, joissa 1,2 ja 3:n saa nopeaan tahtiin, eivät ole alkuperäistä reikiä. Ne kuuluisivat kategoriaan healing.

SOITA ja kysele. Jos opea ei saa millään langan päähän tai hän ei suostu vastaamaan selkeisiin kysymyksiin reikistä niin jotain on vialla. Minä olin sellainen tyhmä sähköposti ilmoittautuja. Vasta kurssilla selvisi että opella oli ihan omat kuviot, vaikka mainosti netissä olevansa muka Usui ope.

En kyllä suosittele sähköposti ilmoittautumista kenellekkään.

• =====
        hohooh hohoo kirjoitti:

SOITA ja kysele. Jos opea ei saa millään langan päähän tai hän ei suostu vastaamaan selkeisiin kysymyksiin reikistä niin jotain on vialla. Minä olin sellainen tyhmä sähköposti ilmoittautuja. Vasta kurssilla selvisi että opella oli ihan omat kuviot, vaikka mainosti netissä olevansa muka Usui ope.

En kyllä suosittele sähköposti ilmoittautumista kenellekkään.

Soita, kysele. Tee kinkkisiä kysymyksiä ja arvioi vastauksia. Puhuuko itsensä pussiin, antaako liian ylimalkaisia vastauksia. Jokunen kompakysymys vaikkapa sakroista ja enkeleistä saattaa paljastaa paljonkin. Alkuperäisessä reikissä ei opeteta muuta kuin alkuperäistä reikiä ilman rekvisiittaa.

• vanilla-cola
        ===== kirjoitti:

Minusta alkaa jo tuntumaan, kun näitä vastauksia luen, että en varmaan onnistu löytämäänkään "kunnollista" opettajaa. :/

Ajattelin nyt sen verran katsella ja vertailla opettajia, että menen reikin tutustumis-iltaan. Siellä pitäisi olla useitakin opettakia paikalla, joten saan kerralla hieman kartoitettua "tarjontaa". :)

Mitäs mieltä olette työväenopiston järjestämistä reiki-kursseista? Ilmoituksessa mainittiin, että opettaja kuuluu mikao-usuihin ja että on suorittanut heidän reiki master-kurssin.

En ajatellut itse tälle kurssille mennä, koska haluan hieman yksityisempää opetusta kuin tuollaisella kurssilla se voisi olla mahdollista. Tämähän on minun omaa ennakkoluuloani, mutta hieman epäilyttää että saako tuollaisesta työväenopiston kurssista ihan kaikkea irti. :)

• älä vielä lannistu
        vanilla-cola kirjoitti:

Minusta alkaa jo tuntumaan, kun näitä vastauksia luen, että en varmaan onnistu löytämäänkään "kunnollista" opettajaa. :/

Ajattelin nyt sen verran katsella ja vertailla opettajia, että menen reikin tutustumis-iltaan. Siellä pitäisi olla useitakin opettakia paikalla, joten saan kerralla hieman kartoitettua "tarjontaa". :)

Mitäs mieltä olette työväenopiston järjestämistä reiki-kursseista? Ilmoituksessa mainittiin, että opettaja kuuluu mikao-usuihin ja että on suorittanut heidän reiki master-kurssin.

En ajatellut itse tälle kurssille mennä, koska haluan hieman yksityisempää opetusta kuin tuollaisella kurssilla se voisi olla mahdollista. Tämähän on minun omaa ennakkoluuloani, mutta hieman epäilyttää että saako tuollaisesta työväenopiston kurssista ihan kaikkea irti. :)

Jep, kannattaa mennä tutustumaan! Varmasti löytyy se sulle oikea ope, ja kyseisen yhdistyksen opettajilla pitäisi olla voimassa ilmaisen kertaamisen periaate joka tarkoittaa myös sitä että voit mennä kertaamaan kurssin toiselle yhdistyksen opettajalle. Kurssin kokoon (oppilasmäärään) kannattaa kiinnittää huomiota. Eli en suosittele paljon yli kymmenen olevaa porukkaa.
        Luota vaistoihisi, kuulostele sydämellä.

• =====

Kävinpä lukemassa reikifoorumia. En tuota ennen ollut edes tiennyt. Nyt tiedän. En ihmettele enää yhtään, jos ihmiset ovat "ehkä ihan pikkuisen hukassa" reiki-asian kanssa.
      Ko. foorumilla on sotkettu kaikki mahdollinen enkeleistä ja piruista sammakon kutuun ja etikkaan ja kaikki tuntuu olevan reikiä. ????
      Virityksetkin tehdään tuosta vaan, hihasta ravistamalla. Jos luette foorumia, ottakaa huomioon, että foorumi on perustettu alan yrittäjän toimesta ja siksi "ehkä hiukan" johdatteleva. Ei ole missään tapauksessa alkuperäistä Mikao Usuin reikiä.

• kuffu

Näyttää olevan aika kilahtanutta porukkaa. kyllä se keskustelupalstana kuutamolla oleville hyvin sopii. Toivottavasti eivät yritä auttaa tai opettaa muita ihmisiä noilla seko tavoilla. Vaikka ei kai kukaan normaali ihminen niin hullu ole että lähtee tuollaiseen mukaan.

• myöskin
        kuffu kirjoitti:

Näyttää olevan aika kilahtanutta porukkaa. kyllä se keskustelupalstana kuutamolla oleville hyvin sopii. Toivottavasti eivät yritä auttaa tai opettaa muita ihmisiä noilla seko tavoilla. Vaikka ei kai kukaan normaali ihminen niin hullu ole että lähtee tuollaiseen mukaan.

minä etsin myös... hyvää reikä-hoitajaa. Oisko mastereita tarjolla? :D

• renuti
        myöskin kirjoitti:

minä etsin myös... hyvää reikä-hoitajaa. Oisko mastereita tarjolla? :D

suvi niittylahti. pitkän tien kulkenut ja kokenut opettajanakin. tampereen korkein reikiaste. eli siis usui-reiki sekä muita asteita.

• sinuhe

Suosittelen: Matti Porkka Palvelukeskus Jonathan
      Iittalassa. Olen käynyt ja edennyt pidemmällekin.
      Viikonloppukursseja järjestetään toisinaan tarpeen mukaan. Ihan paras, Aila Norlamon oppilas. Aila toi reikin Suomeen.

• bniuse

Mutta Wanja Twan kyllä toi reikin suomeen. Wanja opetti monia ihmisiä reikin opettajiksi. yhtenä hänen tärkeimmistä koulutettavistaan on oli Aila Norlamo.

• Nimetön
      • vanilla-cola

Oletko itse masteri vai oletko käynyt jonkun hyvän opettajan kurssilla?

Minulla on kyllä jo tiedossa eräs masteri ja luultavasti menen hänen kurssilleen, kunhan saadaan aikataulut yms. sopimaan yhteen. Hän kun ei asu Tampereella ja tuntuu olevan vaikeaa löytää sopivaa aikaa ja paikkaa...

• Nimetön
        vanilla-cola kirjoitti:

Oletko itse masteri vai oletko käynyt jonkun hyvän opettajan kurssilla?

Minulla on kyllä jo tiedossa eräs masteri ja luultavasti menen hänen kurssilleen, kunhan saadaan aikataulut yms. sopimaan yhteen. Hän kun ei asu Tampereella ja tuntuu olevan vaikeaa löytää sopivaa aikaa ja paikkaa...

Reiki polkuni olen aloittanut jo 7 vuotta sitten, kesällä aloin vasta Reiki III:n. Olen ollut saman opettajan oppilaana koko ajan ja mielestäni hän on todella hyvä ope. Masteria minusta tuskin koskaan tulee, eiköhän sitä olla oppilaita koko tämän elämän ajan.

• kauhee kiire
        Nimetön kirjoitti:

Reiki polkuni olen aloittanut jo 7 vuotta sitten, kesällä aloin vasta Reiki III:n. Olen ollut saman opettajan oppilaana koko ajan ja mielestäni hän on todella hyvä ope. Masteria minusta tuskin koskaan tulee, eiköhän sitä olla oppilaita koko tämän elämän ajan.

Kuulostaapa hyvältä, maltilla eteenpäin! Törmäsin juuri henkilöön joka oli vuoden kuluttua ekasta kurssistaan ehtinyt masteriksi...

• Nimetön
        kauhee kiire kirjoitti:

Kuulostaapa hyvältä, maltilla eteenpäin! Törmäsin juuri henkilöön joka oli vuoden kuluttua ekasta kurssistaan ehtinyt masteriksi...

Tyypillistä nyky-yhteiskunnan kiirettä, hankitaan hienojä titteleitä kauheella hosulla. Oman opettejani antama Reiki III:n alkuosa kestää vähintään vuoden.

• Nimetön kirjoitti:

Sinulla nimetön on 'asenne kohillaan'. Itse olen ollut reikipolulla yli 3vuotta. Vaikka käymäni kurssit 1 ja 2 avaavat yhä 'uusia ovia', eli harjoitukset toimivat, olen aikonut joskus käydä 3 asteen kurssin.
        Aikeenani ei ole ihmisten parantaminen reikimenetelmällä vaan oppiakseni lisää näistä hämmästyttävistä ulottuvuuksista, joita reikimeditaatio tarjoaa.

Jos 3-vaihe yhä syventäis oppimismahdollisuuksia näkymättömän maailman tuntemiseen?

• Salla,
        capt.cöpenick kirjoitti:

Sinulla nimetön on 'asenne kohillaan'. Itse olen ollut reikipolulla yli 3vuotta. Vaikka käymäni kurssit 1 ja 2 avaavat yhä 'uusia ovia', eli harjoitukset toimivat, olen aikonut joskus käydä 3 asteen kurssin.
        Aikeenani ei ole ihmisten parantaminen reikimenetelmällä vaan oppiakseni lisää näistä hämmästyttävistä ulottuvuuksista, joita reikimeditaatio tarjoaa.

Jos 3-vaihe yhä syventäis oppimismahdollisuuksia näkymättömän maailman tuntemiseen?

Näin sinuun yritytään vaikuttaa reikin avulla:

-Uusi oppi esitetään sinulle vähitellen. Suuremmat salaisuudet paljastetaan vasta monien initiaatioiden, kurssien ja rahasuoritusten jälkeen. Voit maksaa kursseista jopa tuhansia euroja.

-Ihmeiden ja keskinäisen vakuuttumisen ilmapiirissä tulet uskonnollisesti varmaksi siitä, että juuri tällä ryhmällä on oikeus nauttia aivan erityisiä mystisiä voimia. Ympäröivä maailma esitellään sinulle jopa vihamieliseksi. Siitä on eristäydyttävä, sen vaikutuksista on puhdistauduttava ja siltä on suojauduttava.

-Oppia ei saa kritisoida. Saat kysyä, kunhan kysyt oikeita kysymyksiä, joihin opettaja/ryhmä tuntee oikeat vastaukset. Oppi on ehdottoman tosi, jonka todenpräisyyttä ei ole lupa kritisoida.

-Vähitellen sinua ohjataan omaksumaan uusia käsitteitä, uutta puheenpartta, vaatetusta, ajatus- ja reagointimalleja. Sinut voidaan eristää entisistä ystävistäsi, perheestäsi, perinteisestä uskonnollisesta taustayhteisöstäsi, rationaalisesta ajattelusta, lehdistön, radion tai television seuraamisesta, liikettä kritisoivista julkaisuista ja omasta itsestäsi. Tilalle tarjotaan uutta identiteettiä.

-Yksilölle syötetään uusi käsitys itsestään, uusi tapa ajatella, tuntea ja käyttäytyä. Sinulta vaaditaan aikaisempien elämänkokemustesi, ajatustesi, tunteittesi asteittaista, täydellistä kieltämistä ja alat pitää niitä kehittymättöminä ja harhaisina. Sinut "ohjelmoidaan" uudelleen. Uskoa vahvistetaan yhteisissä tilaisuuksissa, jossa jäsenet kertovat menneestä huonosta elämästään ja ylistävät nykyistä onnellisuuttaan ja menestymistään.

-Sinut pidetään jatkuvassa kiireessä: aamuharjoitukset ja mietiskely, erityiskokoukset, palvelutehtävät, vapaaehtoiset velvollisuudet, uusien jäsenten hankinta, pitkät henkilökohtaisiin syvyyksiin porautuvat kahdenkeskiset tai ryhmäkeskustelut. Jossain vaiheessa huomaat, ettei sinulla ole enää aikaa harrastaa, tavata perheenjäseniäsi, entisiä ystäviäsi eikä itseäsi. Sinulla ei ole välttämättä mahdollisuutta olla haluamasi pituisia aikoja yksin.

-Jossakin vaiheessa sinulle paljastuu, että tiellä eteneminen edellyttää ehdotonta gurulle, opettajalle tai muulle auktoriteetille antautumista. Johtajan hahmo esitellään sinulle ihailtavana, virheettömänä, jopa jumalallisena. Sellaiseksi sinunkin pitäisi tulla. Tulet yhä vakuuttuneemmaksi siitä, että täydellistyminen ja puhdistuminen on mahdollista ja että se toteutuu vain tässä ryhmässä.

• superreikimaster
        capt.cöpenick kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miksi ihmiset käyvät kursseja oppiakseen Reikiä?

Kyllähän käsiä osaan heilutella edestakaisin ilman kallista kurssiakin. Ja kun heiluttelee oikein kovaa, niin se voi vilvoittaa pöydällä makailevaa asiakasta! Sitäpaitsi, on niin vanha juttu väittää kanavoivansa universaalia rakkausenergiaa. Itse välitän käsien heilutteluni aikaan saamaa ilman kaasumolekyylien värähtelyä, joiden liike-energian absorboituminen potilaan ihoon aktivoi ihon tuntoreseptoreja.

Itse olen Masterimpi kuin kukaan muu "reikimaster", enkä ole käynyt mitään kurssia!

Kerrankin asiakas sanoi, että hänen mahatautinsa alkoi helpottaa jo ennen kuin tuli vastaanotolleni. Ja toisella kerralla heiluttelin käsiäni keskussairaalan aulassa, kun jäin siihen tunniksi seuraamaan, niin laskin että ulko-ovesta käveli pois monia monia ihmisiä!
        Ja edellisimmällä kerralla hoidinkin yhtä lasta, jonka polvi oli mennyt ruvelle kaatumisen takia. Muutama viikko reikiä, ja rupi oli jo lähtemässä irti! Eikä maksanut vanhemmille kuin satasen (kanta-asiakas alennus).

• Us-ja karunamaster

Hei te kaikki reikistä kiinostunet. reiki ei ole pelkästään uskon asia vaan kyse on on paljon muusta. esim. onko entiset hullujenhuoneet täynnä ihmisiä jotka uskovat olevansa Napoleoneita taikka muita kuuluisuuksia tai muuten vain ääniä kuulevia. tässä on ero kuka uskoo mihinkin ja mikä parantaa ja miten parantaa. vaikeita kysymyksiä kun ihminen voi todella pahoin niin sitä haluaa uskoa johonkin suurenpaa joka kyllä auttaa. Usein näin ei kyllä ole mutta reiki voi antaa vastauksia tai ehkä vain lisää voimaa omiin ajatuksiin että kyllä on jotain voimaa jöka auttaa. Todellinen reiki-master ei ehkä osaa antaa vastauksia kysymyksiin mutta antaa uusia keinoja voittaa vaikeudet. Suru ja kuoleman pelko ovat olleet ja tulee olemaan aina parhaat ihmisten heikon itsetunnon rahastuksen ja huijaamisen kohde......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1568
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      67
      1524
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      163
      1346
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1227
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1151
    6. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      272
      1132
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1029
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      59
      1018
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      89
      953
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      940
    Aihe