Ollaan just muutettu hesaan, ja ajattelin kysyä mitä nää sanat tarkottaa. anteeks etukäteen, ett oon näin hölmö, mut tää hesan murre on uutta mulle.
- hengata
- streitti
- mennä haneen
- dunkkis skönestä
- tsillata
- styylata
- kruisata dösällä
sata muuta sanaa joita en nyt muista. Laittakaa niitä tänne, pliis!!
Selityksiä sanoille!
7
2581
Vastaukset
- ssaana
Hengata - hengailu, olemista kavereiden kanssa esim kaupungilla. (monesti vailla mitään järkevää tekemistä)
Kruisata dösällä - dösä = bussi, linja-auto, kruisailu = (noh miten sitä kruisailun selittäis:D) periaatteessa sama kuin ajaminen. Eli toisin sanoen, ajaa(tässä tapauksessa ajaminen=kyydissä istuminen) linja-autolla.
En itekään oo mikään fiksuin selittämään näita, joku hesalainen kenties vois selittää? (Mulla ei ees riitä sanat, vaikka periaatteessa tietääkin, mitä jokin sana tarkoittaa:) ) - gha
streitti = hetero, straight = suora
mennä haneen = pois, pakoon
styylata = seurustella
ja se on slangi eikä murre - selityksiäähhhh
Hengata = lyödä hengarilla munille
streitti= vesiappelsiinilimu
mennä haneen= laittaa hanaa
dunkkis skönestä= koripalloilija maalta
tsillata= katsoa suurennuslasilla
styylata= pukeutua tyylikkäästi
kruisata dösällä= interraili- lyrakko
Olisit reilu toiselle, etkä viitsis tehdä pilkkaa antamalla vääriä tarkoituksia. Joillakin on sitten hauskaa pilata kaikki !
- mie vaan.
lyrakko kirjoitti:
Olisit reilu toiselle, etkä viitsis tehdä pilkkaa antamalla vääriä tarkoituksia. Joillakin on sitten hauskaa pilata kaikki !
No en mäkään ihan idiootti oo.
Vai ei kukaan osaa kertoa sanojen oikeata tarkoitusta. Aikas kehnoa porukkaa täällä...
- voivittumitäpaskaa
osan noista tiesin kin mut toi kruisata dösöllä oli ihan uus : DD mut hei haluuks joku kertoo mulle mitä tarkottaa feimi? käsitin et sen joku teini sana mitä esiintyy aika paljo esim . gallerias
- ...
feimi tulee englannin sanasta fame eli kuuluisuus tai suosio yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275