mikä niitä syö?

akvatarhuri

Minä onneton olen tässä miettinyt että mikä näistä kaloista popsii minun hienot kasvini. Akvassa on lehtikaloja, tiikerinuoliaisia, erillaisia tetroja (neontetra, kulmatetra) kirsikka barbeja,miekkapyrstöjä, plecoja sekä partamonneja. Kuka on syyllinen tähän kasvien syöpöttelyyn, minä arvioin että lehtikalat mutta onko joku toinenkin?? Olenko oikeassa jos sanon ettei tetrat revi kasveja???

3

481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

Aika sekalainen kalasoppa sulla.
      Taitaa olla muutamia kaloja, jotka eivät sovi vesiarvoiltaankaan samaan altaaseen(miekkapyrstön vaativat ainakin kovempaa ja emäksisempää vettä).

Minkäs kokoinen akvaariosi on?
      Olethan ottanut selvää esim. tuon tiikerinuoliaisen tilantarpeesta, joka on 530-litraa, sillä kasvaa jopa 30 senttiseksi! Ei siis sovi ihan pieneen altaaseen.

Mitä plekoja nuo ovat?
      Osa plekoista on kasvissyöjiä ja varmasti lutkuttaa kasvisi pilalle.
      Ota selvää siis, mitä lajit ovat, mitä syövät ja kuinka suuriksi ne kasvavat.
      Partamonnikin voinee imeä kasveja, jos muuta ruokaa on niukalti tarjolla.

• akvatarhuri

kokoa löytyy aina siihen 700 litraan, akvaarioni on ns. sieltä ja täältä muutama tullut kun toiset lopettaa akvaharrastuksen niin kalat kipataan minun altaaseen. Ostin toisen mokoman altaan kaloille jotka vaativat erillaisen vedenja nyt pitäs vaan selvittää ketkä syö kasveja tästä porukasta.

• Rihma
        akvatarhuri kirjoitti:

kokoa löytyy aina siihen 700 litraan, akvaarioni on ns. sieltä ja täältä muutama tullut kun toiset lopettaa akvaharrastuksen niin kalat kipataan minun altaaseen. Ostin toisen mokoman altaan kaloille jotka vaativat erillaisen vedenja nyt pitäs vaan selvittää ketkä syö kasveja tästä porukasta.

Ei kannata ihan "tuosta vaan" antaa kotia milletahansa kalalle, se voi tuoda mukanaan tauteja ja kuten jo tässä huomattiin, myös vesi(lämpötila jne.)vaatimukset voivat olla täysin erillaiset.
        Ota siis selvää jatkossa mitä kaloja altaaseesi päästät ja korjaa vanha kalasto, niin säästyt huolilta. :)

Altaalla on mukavasti kokoa, onneksi.
        Luulen että kasvisi tuhoejat on näitä "plecoja", joten ota niitten lajista selvää. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      192
      5142
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      36
      4533
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      11
      3171
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      263
      3092
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      159
      3012
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      54
      2568
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27