Minä onneton olen tässä miettinyt että mikä näistä kaloista popsii minun hienot kasvini. Akvassa on lehtikaloja, tiikerinuoliaisia, erillaisia tetroja (neontetra, kulmatetra) kirsikka barbeja,miekkapyrstöjä, plecoja sekä partamonneja. Kuka on syyllinen tähän kasvien syöpöttelyyn, minä arvioin että lehtikalat mutta onko joku toinenkin?? Olenko oikeassa jos sanon ettei tetrat revi kasveja???
mikä niitä syö?
3
469
Vastaukset
- Rihma
Aika sekalainen kalasoppa sulla.
Taitaa olla muutamia kaloja, jotka eivät sovi vesiarvoiltaankaan samaan altaaseen(miekkapyrstön vaativat ainakin kovempaa ja emäksisempää vettä).
Minkäs kokoinen akvaariosi on?
Olethan ottanut selvää esim. tuon tiikerinuoliaisen tilantarpeesta, joka on 530-litraa, sillä kasvaa jopa 30 senttiseksi! Ei siis sovi ihan pieneen altaaseen.
Mitä plekoja nuo ovat?
Osa plekoista on kasvissyöjiä ja varmasti lutkuttaa kasvisi pilalle.
Ota selvää siis, mitä lajit ovat, mitä syövät ja kuinka suuriksi ne kasvavat.
Partamonnikin voinee imeä kasveja, jos muuta ruokaa on niukalti tarjolla.- akvatarhuri
kokoa löytyy aina siihen 700 litraan, akvaarioni on ns. sieltä ja täältä muutama tullut kun toiset lopettaa akvaharrastuksen niin kalat kipataan minun altaaseen. Ostin toisen mokoman altaan kaloille jotka vaativat erillaisen vedenja nyt pitäs vaan selvittää ketkä syö kasveja tästä porukasta.
- Rihma
akvatarhuri kirjoitti:
kokoa löytyy aina siihen 700 litraan, akvaarioni on ns. sieltä ja täältä muutama tullut kun toiset lopettaa akvaharrastuksen niin kalat kipataan minun altaaseen. Ostin toisen mokoman altaan kaloille jotka vaativat erillaisen vedenja nyt pitäs vaan selvittää ketkä syö kasveja tästä porukasta.
Ei kannata ihan "tuosta vaan" antaa kotia milletahansa kalalle, se voi tuoda mukanaan tauteja ja kuten jo tässä huomattiin, myös vesi(lämpötila jne.)vaatimukset voivat olla täysin erillaiset.
Ota siis selvää jatkossa mitä kaloja altaaseesi päästät ja korjaa vanha kalasto, niin säästyt huolilta. :)
Altaalla on mukavasti kokoa, onneksi.
Luulen että kasvisi tuhoejat on näitä "plecoja", joten ota niitten lajista selvää. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2146207Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1775768Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai155404BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2514290- 2393673
Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1383440Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j673411Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1283259HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok212966Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan22439