Olen lähdössä pian rantalomalle Turkkiin Alanyaan. Miten keliaakikko pärjää Turkissa? Olisiko jollakin kokemuksia ravintoloista, joista saisi gluteenitonta ruokaa? Löytyyköhän marketeista gluteenitonta leipää tms?? Olisin kiitollinen, jos auttaisitte ja kertoisitte kokemuksistanne :) Kielikäännöksen aion tulostaa netistä. Toivottavasti siitä on apua!
Vastaukset 2
- miee
Aina pärjää, paremmin tai huonommin, mutta ruokavalion takia ei pidä jättää lähtemättä.
Muutama perussääntö.
- Ota eväät jo lentokoneeseen mukaan (aina ei ole varma onko gluteeniton ruoka siellä odottamassa)
- Kielikäännös mukaan!
- Näkkileipää, kaurahiutaleita, keksejä mukaan..
- Oma keittonurkkaus hotellissa helpottaa elämääsi.
- Hedelmät ja vihannekset ovat aina varmasti gluteenittomia.
- Ravintolassa on yleensä hyvin ystävällistä henkilökuntaa ja pyrkivät selvittämään asiaa vaikkeivät siitä paljon tietäisikään.
- Riisi, grillattu liha, kasvikset, varmoja ruokia.
- Vältä kastikkeita ja ruokia joista et ole varma.
- Muista ettei ruoka ole pääasia matkalla, siitä voi nauttia muutenkin!
Hyvää matkaa!
t. keliaakikko ja kahden äiti! - minäkin matkalle Alanyaan
Kerro ihmeessä, miten pärjäsit. Löysitkö Alanyasta luotettavia ruokapaikkoja. Olen menossa sinne myös lomailemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.301317- 70899
Miten yksi ihminen
Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,42833P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys
Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓179720Työttömiä suomalaisia ei saa töihin
Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss291670- 46641
- 92630
Olet lihonut kuin pullataikina
Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?38598- 52536
Et siis halua
enää nähdä minua? Lupaan sitten pysyä pois. Ja jos vahingossa satutaan samaan paikkaan voit uskoa että en sitä tahallani47530