Olen lähdössä pian rantalomalle Turkkiin Alanyaan. Miten keliaakikko pärjää Turkissa? Olisiko jollakin kokemuksia ravintoloista, joista saisi gluteenitonta ruokaa? Löytyyköhän marketeista gluteenitonta leipää tms?? Olisin kiitollinen, jos auttaisitte ja kertoisitte kokemuksistanne :) Kielikäännöksen aion tulostaa netistä. Toivottavasti siitä on apua!
Vastaukset 2
- miee
Aina pärjää, paremmin tai huonommin, mutta ruokavalion takia ei pidä jättää lähtemättä.
Muutama perussääntö.
- Ota eväät jo lentokoneeseen mukaan (aina ei ole varma onko gluteeniton ruoka siellä odottamassa)
- Kielikäännös mukaan!
- Näkkileipää, kaurahiutaleita, keksejä mukaan..
- Oma keittonurkkaus hotellissa helpottaa elämääsi.
- Hedelmät ja vihannekset ovat aina varmasti gluteenittomia.
- Ravintolassa on yleensä hyvin ystävällistä henkilökuntaa ja pyrkivät selvittämään asiaa vaikkeivät siitä paljon tietäisikään.
- Riisi, grillattu liha, kasvikset, varmoja ruokia.
- Vältä kastikkeita ja ruokia joista et ole varma.
- Muista ettei ruoka ole pääasia matkalla, siitä voi nauttia muutenkin!
Hyvää matkaa!
t. keliaakikko ja kahden äiti! - minäkin matkalle Alanyaan
Kerro ihmeessä, miten pärjäsit. Löysitkö Alanyasta luotettavia ruokapaikkoja. Olen menossa sinne myös lomailemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100687
- 39675
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32609Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16588Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38557Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?50519Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63516- 34515
- 63491
- 68489