Miten voin asentaa Fedora 7 mukana tulleen OpenOffice

Onko mahdollista

Miten voin asentaa Fedora 7 mukana tulleen OpenOffice 2.2.0 tilalle OpenOffice 2.2.1 joka löytyy http://fi.openoffice.org/, eli onko mahdollista korvata Fedoran versio oo:sta alkuperäisellä openoffice.org:in versiolla jota RedHat ei ole muokannut(disabloinut joitain osia)
Jos joku on tuon tehnyt, niin antakaa ohjeita.

Latasin rpm pakaetit http://fi.openoffice.org/ ja yritin asentaa niitä mutta tuli ilmoitus että uudempi käytössä ja kun poistin alkuperäisen oo:n ja asensin tuon 2.2.1 nin mitään ei tapahtnut eli oo ei käynnistynyt.

3

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On mahdollista

      Vika saattaa olla tässä:
      Installation Steps

      1. Unpack the downloaded image into a directory. For example, currently, the following command would unpack into the current directory:
      2. tar xvzf OOo_2.0.4_LinuxIntel_install.tar.gz
      3. su to root, if necessary.
      4. cd into the directory with the unpacked image. This could be RPMS.
      5. Delete any rpm files that do not apply to your system. For example, on a Fedora Core 3 system, delete any rpms specific to another distribution such as openofficeorg-suse-menus-1.9.79-1.noarch.rpm.
      6. Then execute rpm -Uvih *rpm.

      Eli poistitko distroosi sopimattomat paketit ennen asennusta?
      Jos et. asentui kaikki ja ohjelma ei osaa päättää, minkä käynnistäisi.
      Non RPM asennuksissa ei ollut tuota ongelmaa.
      Asenna ohjema vaikka options-kansioon, jos distrossasi sellainen on.

      • Onko mahdollista

        Kiitos nyt toimii, olin tehnyt sen virheen että asensin käsin oo:n rpm-paketit enkä ohjeen mukaan.


        Tällä hetkellä on vaan se ongelma että fedora haluaa päivittää asentamani oo:n vanhempaan versioon Esim. "Paketti openoffice.org-writer - 1:2.2.0-14.11.i386 päivittää paketin openoffice.org-writer - 2.2.1-9161.i586"
        Päivitän fedoran yleensä päätteessä, enkä haluaisi asentaa uudempaa oo:ta aina uudestaan, onko mahdollista disabloida OpenOfficen päivitykset.

        Muuten kaikki toimii.


      • Johnnie83
        Onko mahdollista kirjoitti:

        Kiitos nyt toimii, olin tehnyt sen virheen että asensin käsin oo:n rpm-paketit enkä ohjeen mukaan.


        Tällä hetkellä on vaan se ongelma että fedora haluaa päivittää asentamani oo:n vanhempaan versioon Esim. "Paketti openoffice.org-writer - 1:2.2.0-14.11.i386 päivittää paketin openoffice.org-writer - 2.2.1-9161.i586"
        Päivitän fedoran yleensä päätteessä, enkä haluaisi asentaa uudempaa oo:ta aina uudestaan, onko mahdollista disabloida OpenOfficen päivitykset.

        Muuten kaikki toimii.

        päivitä komennolla yum update --exclude=openoffice.org-*


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe