Reykjavíkin vuokrataso?

Vilja

Osaisikohan joku Reykjavíkissa asuva tai muuten kaupungin asuntoasioista tietävä sanoa, millaista hintaa Reykjavíkissa pidetään vuokra-asunnoilla? Luin jostain, että vuokra-asuntoja on niukasti, mutta pitäneekö se sitten paikkansa - en tiedä. Tietäiskö joku? Asunnon kokoluokka olis lähinnä yksiö, kaksio - ei isompaa.
Toisaalta esim. Kópavogurkaan ei olis paha - tietääkö kukaan mitä siellä maksais tollanen vuokrayksiö tai -kaksio?

3

1142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Home Alonen

Miten joku voisi neuvoa että mistäpäin kannattaa

katsella asuntoa ?

• asua reykjavikissa

Olen ollut Reykjavikissa kesätöissä kolmena kesänä ja saanut sen käsityksen, että siellä asuminen on aika kallista. Itse olen asunut ilmaiseksi tuttavien luona, joten olen ollut onnekas. Asunnot eivät ole kovinkaan suuria, ja olen kuullut, että niitä on tosiaan vaikea löytää. Paikallisetkin valittavat asuntojen hintoja, ja monilla on jopa kaksi työpaikkaa maan kalleuden vuoksi. Monet asuvat kommuunityyppisesti yhdessä jakaen keittiön. Hintoja en valitettavasti osaa sanoa.

Näin aluksi tulee mieleen, että voisit ottaa yhteyttä Pohjola-Nordenin Islannin toimistoon. Osoite: www.norden.is. Siellä ollaan usein erittäin auttavaisia, ja ainakin annetaan varmasti tietoa siitä, mistä asuntoa voisi kysyä ja mikä vuokrataso suunnilleen on.

• eipoo

Reykjavikissa ei käytännössä ole ollenkaan vuokra-asuntoja, ellei joku tuttu vuokraa asuntoaan ja asuu jossain maalla sen aikaa...Jotkut Guesthouset vuokraavat huoneitaan pitemmäksi ajaksi, mutta pääasiassa talviaikaan, jollon on vähempi turisteja. Jos jonkun huoneen sattuu saamaan niin vuokra voi pienestä huoneesta ilman mukavuuksia olla 400-600 euroa kuussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7645
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4223
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3715
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2876
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2581
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2427
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51