Miksi muurarit ovat

primadonnia???

Saatiin vihdoin muurari tekemään pari tiiliseinää taloon. Asiasta oli neuvoteltu jo yli puoli vuotta, mutta aina muurarille tuli jotain estettä. Toissapäivänä muurari soitti illalla ja oli autuaasti unohtanut nimemme ja rakennuspaikan osoitteen. Valitteli taas kiireitään, mutta ilmestyikin yllättäen seuraavana päivänä työmaalle, jossa hän viihtyi pari tuntia ja työllisti NELJÄ miestä.

Mikään ei kelvannut arvon muurarille. Muuraustuet piti rakentaa uudelleen, tiilet olivat väärin päin telineellä ja telineetkin olivat väärin päin, muurauslaasti oli aina joko liian kuivaa tai märkää jne. Samanlaisia kokemuksia meillä oli muurarista jo ensimmäistä taloamme rakentaessamme. Tuolloin muurari ostatti kolmet tiilet, kun mikään ei kelvannut.

Mutta että NELJÄ miestä kaksi päivää tätä muuraria passaamassa. Tuli aika kallista seinää! Alun perin oli sovittu, että muurarilla on apulainen mukana, mutta sekään ei pitänyt paikkaansa.

Ja työn jälki sitten. Huhhuh! Tiilet ovat sikin sokin, vaikka oli sovittu, että muurataan sellaiset seinät, että ne voi maalata. Nyt ei voi. Eikä voi sanoa mitään, muuten muurari pakkaa kamansa ja häipyy työmaalta, tiesivät rakennusmiehemme kertoa.

Sama muurari on luvannut tulla pystyttämään kaksi takkaa. Odotan jännityksellä, mihin suuntaan takkojen luukut mahtavat sijoittua?

Kummallinen ammattikunta? Käytöksestä päätellen luulisi, että kyse on vähintään aivokirurgista.

38

6975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuollaiset

muuraukset kunnon muurari tekee ilman kauhaakin, kunhan puhaltaa bruukin hampaitten välistä ja tiilet molemmissa käsissä.

• ^*`?´"#¤6

provo,yrittäisit edes..

• on mikään provo

itsellä samanlaisia kokemuksia muurareista. Ne on opetettu niin hyvälle silloin ennen, että vielä nykyäänkin juoksuttavat.

Muurarit ei kyllä tee yhtään ylimääräistä liikettä, ilman että ottaavat rahan puheeksi. Ihme etteivät pyydä persettä pyyhkimään vessaan.

• huono provo!

Mutta valitettavasti totta.

• muurarit

Virosta.
      Ne ei ole neitejä.

• mistä niitä saa?

Ottaisin virolaisen kattoporukan tekemään tiilikaton, mutta en tiedä, mistä sellaisen löytäisin? Tiedätkö sinä?

• epärehellisen

isännän kuin muurarin.

Urakkaa tehdessä kaikki kaunis ja hyvä luvataan. Monta apuria häärii ympärillä koko työsuorituksen aikana mutta kohteen alkaessa suvun poropeukalo venyy tontilla "kuin äijänräkä linjalangalla", ei pysy eikä putoa.

Luvatut linjalaudat, topparit ja varvaslaudat ovat päin persettä. Bruuki on kuin "karhun paskaa" tai sitten saunanapolla lipattavaa.

Apuri tuo tiilet samoilla kintailla, joilla läträä bruukin kanssa ja joka tiilessä on isot töhryt joita esitetään hetken kuluttua muurarille palkan alennuksen kera jne. jne.

Näitä esityksiä voi jatkaa loputtomiin sillä teitä isäntiä löytyy joka lähtöön ja osa jää vielä asemalle. Teissä löytyy aina sama ajatus miten vois saada sovittua hintaa alenemaan.

Osa on niin edistyksellisiä, että kutsuu jopa sukulaiset katsomaan, mitä vikaa löytyy työsuorituksesta ennen seinän tai takan valmistumista.

No, minä pyysin ylihintaa aina ja ennen viimeisen seinän valmistumista pyysin siihenastiset liksat ja kunhan alennusta esitettiin niin alennus oli loppusumma ja kumpikin oli onnellinen.

• En ole puhunut

hinnasta mitään, vaan maksamme sen, mitä tämä muurari pyysi keikasta.

"Urakkaa tehdessä kaikki kaunis ja hyvä luvataan."

-> Mitähän mahdat tarkoittaa???

Eikä meitä riittänyt ihmettelijöiksi, koska kaikkien piti passata muuraria hiki hatussa.
        Kaksi miestä teki ja kantoi laatia pyttyyn, kaksi hoiti tiilien nostelun muurarille. Ei varmasti ollut töhryjä tiilissä.

Linja- ja varvaslaudat tehtiin aivan muurarin ohjeen mukaan, mutta eivät ne silti kelvanneet.

"Näitä esityksiä voi jatkaa loputtomiin sillä teitä isäntiä löytyy joka lähtöön ja osa jää vielä asemalle. Teissä löytyy aina sama ajatus miten vois saada sovittua hintaa alenemaan."

Onpa sinulla kiva asenne, mutta ammattimiehen työnjäljellä sinäkään et näköjään pääse kehuskelemaan, kun työstäsi löytyy näköjään vikaa.

Olet tyyppiesimerkki muurarista, jollaista meistä kukaan ei haluaisi rakennukselleen.

• sillä näkeehän
        En ole puhunut kirjoitti:

Eikä meitä riittänyt ihmettelijöiksi, koska kaikkien piti passata muuraria hiki hatussa.
        Kaksi miestä teki ja kantoi laatia pyttyyn, kaksi hoiti tiilien nostelun muurarille. Ei varmasti ollut töhryjä tiilissä.

Linja- ja varvaslaudat tehtiin aivan muurarin ohjeen mukaan, mutta eivät ne silti kelvanneet.

"Näitä esityksiä voi jatkaa loputtomiin sillä teitä isäntiä löytyy joka lähtöön ja osa jää vielä asemalle. Teissä löytyy aina sama ajatus miten vois saada sovittua hintaa alenemaan."

Onpa sinulla kiva asenne, mutta ammattimiehen työnjäljellä sinäkään et näköjään pääse kehuskelemaan, kun työstäsi löytyy näköjään vikaa.

Olet tyyppiesimerkki muurarista, jollaista meistä kukaan ei haluaisi rakennukselleen.

muurarin työnjäljen entisistä töistä jo vuosien varrelta, joten ei häntä kukaan palkkaa silmät ummessa.

Marinat muurarin heikosta jäljestä saa panna sinne säästäjien luokkaan, kun palkkaavat jonkun oudon muurarin halvalla.

Virolaisia muurareita olen tavannut rakennuksilla jotka tekevät rapattavia seiniä mutta kyllä meikäläiset ovat tehneet aina takat.

• selittelyä
        En ole puhunut kirjoitti:

minä en suostu enää urakkapalkkoihin seinämuurauksissa. tuntipalkalla on aivan sama kannanko kiviä vai teenkö laastia tai laitanko ohjareita.

never ever ei ole luvattua apua jos ottaa urakan
        mutta kun maksavat tunnilta niin alkaa se isäntäkin kantamaan kiviä ja laastikin alkaa onnistumaan.

• oli neljä
        selittelyä kirjoitti:

minä en suostu enää urakkapalkkoihin seinämuurauksissa. tuntipalkalla on aivan sama kannanko kiviä vai teenkö laastia tai laitanko ohjareita.

never ever ei ole luvattua apua jos ottaa urakan
        mutta kun maksavat tunnilta niin alkaa se isäntäkin kantamaan kiviä ja laastikin alkaa onnistumaan.

apulaista tällä meidänkin muurarilla. Ja meille olisi ollut aivan sama, tekeekö tuntipalkalla vai urakkana.

• muurmest
        oli neljä kirjoitti:

apulaista tällä meidänkin muurarilla. Ja meille olisi ollut aivan sama, tekeekö tuntipalkalla vai urakkana.

Vastataan nyt vaikka olenkin varma että ketjun aloittanut viesti on tuulesta temmattua höpöä.

Ei se apumiesten määrä mitään takaa. Yksi kunnon mies tekee hommat paremmin kuin tusina akateemisia vellipöksyjä.
        Jos yhdelle muurarille on ollut neljä apumiestä, niin sehän vaan kertoo apumiesten huonosta tasosta.

Jos apumies tekee huonoa laastia, niin sehän on ihan ymmärrettävää. Eihän ne mitään osaa tehdä kun ei ole kokemusta. Maallikosta kaikki laasti näyttää samanlaiselta, vaikka olisi niin löysää ettei kauhassa pysyisi.

• -Äijä-

Miksette muuraa itse kunnei mikään tunnu kelpaavan neideille !!

• Olenko joku

neiti, jos teen diilin takkavalmistajan suositteleman muurarin kanssa, suostun hänen hintapyyntöönsä eli maksan mukisematta sen, mitä hän pyytää ja ihmettelen, kun ollutkaan mukana keikalla luvattua apumiestä, ei luvattuja hormeja eikä tiiliä?

Annoin vielä neljä työmiestä kahdeksi päiväksi passaamaan muuraria.

Enhän minä mikään neiti ole, pikemminki hullu.

• sopimuksia
        Olenko joku kirjoitti:

neiti, jos teen diilin takkavalmistajan suositteleman muurarin kanssa, suostun hänen hintapyyntöönsä eli maksan mukisematta sen, mitä hän pyytää ja ihmettelen, kun ollutkaan mukana keikalla luvattua apumiestä, ei luvattuja hormeja eikä tiiliä?

mielestäni kunnolliset linjalaudat hyödyttää lopuksi vain ja ainoastaan työn teettäjää. samoin kuin puhdas,siisti työn jälki.olikohan tämä taas typerä provo? ei taloja ole ennenkään rakennettu nettisivuilla,eikä rakenneta nytkään. yllättävää kyllä,mutta talon rakentamisessa täytyy tehdä työtä. ken ei sitä itse halua tehdä,ostakoon työn muilta.mutta tällainen koko ammattikunnan mustamaalaaminen on todella lapsellista. muurarin ammatti on siitä rehellinen,että sitä saa harjoittaa,ken haluaa. että siitä vaan.uskon,että kukaan ei ole kateellinen.

• netissä, mutta
        sopimuksia kirjoitti:

mielestäni kunnolliset linjalaudat hyödyttää lopuksi vain ja ainoastaan työn teettäjää. samoin kuin puhdas,siisti työn jälki.olikohan tämä taas typerä provo? ei taloja ole ennenkään rakennettu nettisivuilla,eikä rakenneta nytkään. yllättävää kyllä,mutta talon rakentamisessa täytyy tehdä työtä. ken ei sitä itse halua tehdä,ostakoon työn muilta.mutta tällainen koko ammattikunnan mustamaalaaminen on todella lapsellista. muurarin ammatti on siitä rehellinen,että sitä saa harjoittaa,ken haluaa. että siitä vaan.uskon,että kukaan ei ole kateellinen.

talonrakentajat ovat netissä. Ja jokainen meistä, joka rakentaa omaa taloaan itse, tekee työtä yötä päivää. Rakentamisessa on työvaiheita, joita ei itse osaa tai saa tehdä. Silloin on pakko kääntyä ammattimiesten puoleen.

Hyvien ammattimiesten löytäminen on vaikeaa, sillä näyttää olevan enempi sääntö kuin poikkeus, että nämä eri alojen ammattimiehet ottavat ahneuksissaan monta keikkaa päällekkäin ja käyvät päivän aikan kääntymässä monella työmaalla. Eikä tämä koske vain muurareita.

Mutta muurarit ovat itse omalla käytöksellään tuottaneet mielikuvan primadonnista ja neideistä. Joku tässä ketjussa kertoi vanhojen muurareiden olevan poispilattuja ja etteivät nuoret olisi samanlaisia.

Ei ole kyse yhden ammattikunnan mustamalaamisesta. Mutta juttu on vähän samanlainen kuin se takavuosien Speden rautakauppasketsi, joka pitää paikkansa vielä tänäänkin.

• esityksesi ole
        netissä, mutta kirjoitti:

talonrakentajat ovat netissä. Ja jokainen meistä, joka rakentaa omaa taloaan itse, tekee työtä yötä päivää. Rakentamisessa on työvaiheita, joita ei itse osaa tai saa tehdä. Silloin on pakko kääntyä ammattimiesten puoleen.

Hyvien ammattimiesten löytäminen on vaikeaa, sillä näyttää olevan enempi sääntö kuin poikkeus, että nämä eri alojen ammattimiehet ottavat ahneuksissaan monta keikkaa päällekkäin ja käyvät päivän aikan kääntymässä monella työmaalla. Eikä tämä koske vain muurareita.

Mutta muurarit ovat itse omalla käytöksellään tuottaneet mielikuvan primadonnista ja neideistä. Joku tässä ketjussa kertoi vanhojen muurareiden olevan poispilattuja ja etteivät nuoret olisi samanlaisia.

Ei ole kyse yhden ammattikunnan mustamalaamisesta. Mutta juttu on vähän samanlainen kuin se takavuosien Speden rautakauppasketsi, joka pitää paikkansa vielä tänäänkin.

tältä planeetalta. Hyvien ammattimiesten löytäminen EI OLE vaikeaa.

Kysyy muurarilta paikkoja joissa hän on työskennellyt ja mene katsomaan, keskustelemaan ja kyselemään. Jokainen muurari on ylpeä ammattitaidostaan ja antaa sinulle ko. tiedot.

Ellei tietoja ole antaa kysymyksessä on sinun ammattitaidoton sukulaisesi jonka sait halvalla. Ammattimiehen pitää saada kunnon korvaus tekemästään työstä, eihän sitä pysty muuten ylläpitämään ammattiaan.

On peräti naiivi esitys haukkua täällä anonyyminä ammattikunta, kun et ole tarkistanut muurarisi taustaa.

Tuntuu vahvasti trollilta koko vuodatus ja taustalta löytyy lähes poikkeuksetta "ylikateellinen rakentajan akka".

• Itsellesi!
        esityksesi ole kirjoitti:

tältä planeetalta. Hyvien ammattimiesten löytäminen EI OLE vaikeaa.

Kysyy muurarilta paikkoja joissa hän on työskennellyt ja mene katsomaan, keskustelemaan ja kyselemään. Jokainen muurari on ylpeä ammattitaidostaan ja antaa sinulle ko. tiedot.

Ellei tietoja ole antaa kysymyksessä on sinun ammattitaidoton sukulaisesi jonka sait halvalla. Ammattimiehen pitää saada kunnon korvaus tekemästään työstä, eihän sitä pysty muuten ylläpitämään ammattiaan.

On peräti naiivi esitys haukkua täällä anonyyminä ammattikunta, kun et ole tarkistanut muurarisi taustaa.

Tuntuu vahvasti trollilta koko vuodatus ja taustalta löytyy lähes poikkeuksetta "ylikateellinen rakentajan akka".

Miksi puhut halvalla saamisesta? Minä en ole puhunut hinnasta mitään enkä ole tinkinyt, vaan maksoin sen, mitä muurari pyysi.

Jos takkavalmistaja suosittelee kyseistä muuraria, täytyy kai siihen voida luottaa.

Eikä ole kysymys trollista eikä "ylikateellisesta rakentajan akasta".
        Mistä minun pitäisi olla kateellinen? Kenelle?

• Muurari 11
        netissä, mutta kirjoitti:

Kuten joku tuossa mainitsi,ei ammattimiesten saaminen ole vaikeaa;taustat tarkistetaan, ja mikä tarkeintä:tilataan ajoissa ! Ei se, että ammattimiestä ei saa huomiseksi tarkoita työvoimapulaa, mistä nyt niin uikutetaan.
        Muurarien käytöksestä ja kiukuttelusta puhutaan kun ei tunneta ammatin taustoja, ja työn suorittamista.
        Varmaan vittumaisia ihmisiä löytyy joka alalta, ei vain muurareista.
        Jos tuntityönä tehdään, niin sama se mitä tekee, yleensä silloin sitä apua saa,niinkuin joku muukin mainitsi, mutta jos tehdään urakka, niin apua tihkuu vasta, kun ärjäisee muutaman kerran.
        Mitä taas käytökseen tulee, niin muurauksen aputyö ei oikeastaan luonnistu kuin vanhankansan ihmisiltä, jotka on tottuneet työhön yleensä; mielelläni meen muuraamaan paikkaan, missä on seitenkymppisiä sinihuulisia papparaisia; heille ei tartte sanoa, että sekaa paljua,hae vettä,tee palat,nosta telinettä, jne...toisin kuin nykyajan rakentajista suurin osa-pelkäävät syyliä käsissä.
        Toinen vaihtoehto on ammattilekarit(apurit)johon ei minun mielestä pysty kuin muuraustyön organisoinnin hallitsevat henkilöt.
        Mutta aputyöhän ei ole minkään arvoista_ vain pakollinen paha.
        Käytös johtuu siitä, että homma ei toimi, ja mitä vanhemmaksi ammatissaan tulee, niin yleensä sitä kiukkuisemmaksi-
        Vai mitäs tykkäisitte, jos joku repisi tietokoneen piuhat irti seinästä kymmenen minuutin välein,tai vastaavaa-mutta silti pitäis yrittää tehdä työtään,luulen että alkais olla kiukkuisia ja vittumaisia ammattilaisia aika pian!
        Niin eihän 4 apumiestä paljon ole jos he seisovat kintaat sojossa-yksi muurari ei kyllä neljää ammattitaitoista lekaria tarvitse !

• Siksi tilasimme
        Muurari 11 kirjoitti:

Kuten joku tuossa mainitsi,ei ammattimiesten saaminen ole vaikeaa;taustat tarkistetaan, ja mikä tarkeintä:tilataan ajoissa ! Ei se, että ammattimiestä ei saa huomiseksi tarkoita työvoimapulaa, mistä nyt niin uikutetaan.
        Muurarien käytöksestä ja kiukuttelusta puhutaan kun ei tunneta ammatin taustoja, ja työn suorittamista.
        Varmaan vittumaisia ihmisiä löytyy joka alalta, ei vain muurareista.
        Jos tuntityönä tehdään, niin sama se mitä tekee, yleensä silloin sitä apua saa,niinkuin joku muukin mainitsi, mutta jos tehdään urakka, niin apua tihkuu vasta, kun ärjäisee muutaman kerran.
        Mitä taas käytökseen tulee, niin muurauksen aputyö ei oikeastaan luonnistu kuin vanhankansan ihmisiltä, jotka on tottuneet työhön yleensä; mielelläni meen muuraamaan paikkaan, missä on seitenkymppisiä sinihuulisia papparaisia; heille ei tartte sanoa, että sekaa paljua,hae vettä,tee palat,nosta telinettä, jne...toisin kuin nykyajan rakentajista suurin osa-pelkäävät syyliä käsissä.
        Toinen vaihtoehto on ammattilekarit(apurit)johon ei minun mielestä pysty kuin muuraustyön organisoinnin hallitsevat henkilöt.
        Mutta aputyöhän ei ole minkään arvoista_ vain pakollinen paha.
        Käytös johtuu siitä, että homma ei toimi, ja mitä vanhemmaksi ammatissaan tulee, niin yleensä sitä kiukkuisemmaksi-
        Vai mitäs tykkäisitte, jos joku repisi tietokoneen piuhat irti seinästä kymmenen minuutin välein,tai vastaavaa-mutta silti pitäis yrittää tehdä työtään,luulen että alkais olla kiukkuisia ja vittumaisia ammattilaisia aika pian!
        Niin eihän 4 apumiestä paljon ole jos he seisovat kintaat sojossa-yksi muurari ei kyllä neljää ammattitaitoista lekaria tarvitse !

muurauksen jo maaliskuussa.

Tämä muurarimme on oikein mukava ihminen.

Ollaan kaikki yli 60-vuotiaita ja osataan tehdä töitä, kun ollaan ikämme tehty.

Ne neljä apulaista huhkivat hiki hatussa, ei syömään ehtineet.

Kiitos muuten asiallisesta vastauksestasi.

• mmm
        Olenko joku kirjoitti:

ihme paskaa sun sönkötykses.
        "ei luvattuja hormeja eikä tiiliä?"

Muurarin vika jos takkavalmistaja ei toimita matskuja.
        vai neljä apparia takkahommissa, eikös ne neljä apparia ollut alunperin jossain seinä hommissa.

• Tuollaiset säälittävät muur...

"Eikä voi sanoa mitään, muuten muurari pakkaa kamansa ja häipyy työmaalta, tiesivät rakennusmiehemme kertoa" --> Elvis has left the building, heh heh heh.

• Just noin

varmaan kannattakin tehdä, kun takat ovat vielä muuraamatta? Sieltä v**tustako löydän uuden muurarin?

• suomesta
        Just noin kirjoitti:

varmaan kannattakin tehdä, kun takat ovat vielä muuraamatta? Sieltä v**tustako löydän uuden muurarin?

kunnon muurareitakin nuo vanhankansan siat vaan pilaavat koko ammattikunnan

• Edes yksi!
        suomesta kirjoitti:

kunnon muurareitakin nuo vanhankansan siat vaan pilaavat koko ammattikunnan

Ottaisin heti yhteyttä.

• homma toimii
        Edes yksi! kirjoitti:

Ottaisin heti yhteyttä.

Etkä tarvi ainuttakaan apumiestä...

• Otan selvää,
        homma toimii kirjoitti:

Etkä tarvi ainuttakaan apumiestä...

josko homma todella toimisi:D

• muurareilla ?

Eihän nykyisin saa tehdä yhtään mitään,varsinkaan toiselle,ilman tutkintoa,tarkastuksia ja mittauspöytäkirjoja.
      Tuossa yllä joku väitti että muurariksi saa ilmoittautua kuka tahansa ja tehdä paloturvallisuuteen olennaisesti vaikuttavia töitä.

• ilmeisesti

muurarisi kuvitellu et on ainut joka osaa muurata.Luulis et rakentaa ohjurit itse ni saa sellaiset ku haluaa.Olen lukenu täältä juttuja muurareista miten ne rakentaa esim piipun päivässä tai kahdessa.no hyvähän se on tehdä ku toiset tekee kaiken muun paitsi laittaa sen kiven toisen päälle.Ei toimuuraus ole mitään sen kummempaa ku muukaan homma,tein itse 5m pitkän piipun sähkömiehen pätevyydellä,ja ihan hyvä tuli.Joten kannattas muurareitten jo laskeutua maan kamaralle.

• tein

kotiin sähkötyöt putkarin pätevyydellä.
        helppoo kun mikä.

• hp13

jäi tuntipalkaksi 1e/tiili laskettuna ?

• Nimetön

vedin sähköt taloon muurarin pätevyydellä. tuli muuten tavallista paremmat, ja odottelematta.

• Nimetön
        hp13 kirjoitti:

jäi tuntipalkaksi 1e/tiili laskettuna ?

että jos ei hyvällä mestalla saa 200 tiiltä kiinni/tunti,ei muuraamaan kannata ruveta. mutta välillä on paikkoja,ettei kukaan saa kuin 20 kpl/t. että siinä voi harrastelijat mitata taitojaan. pysykää vain leipätyössänne. laulakaa vaikka karaokea. siinä on helpompi päteä. t.maison

• Amatilainen

Oletkos laittanut mitään sopimusta paperille tän "muurarin" kanssa? Kannattaa laittaa niin ei tuu mitään epäselvyyksiä puolin jos toisinkaan. Ja jos ei oo kirjallista sopimusta tän entisen kanssa niin mä voin tulla tekeen ne takat. Äläkä leimaa koko ammattikuntaa yhden tyhjäpään takia.

• ammatti

Se vain on kuule niin, että jos muurarin töitä meinaa eläkeikään saakka tehdä, on näitä apureitakin oltava. 40 vuottakin jos työskentelet harkkoja, tiiliä ja uunien valuelementtejä nostellen, niin jo alkaa olkapäät ja selät paukkua. On aivan eri asia muutata omaan taloonsa kerran elämässään harkkoperustus ja piippu, kuin tehdä sitä päivittäin vuosikymmenten ajan!

Kannattaa muuten kokeilla jos ei muuten usko!
      Ja moniko isäntä on valmis maksamaan muurarin palkkaa harkonkannosta, laastin väännöstä jne. Tulee aikas paljon halvemmaksi teetättää aputyöt halvemmilla miehillä.

• Nimetön

asiaa. taidat tietää asiasta jotain. kyllähän muuraustöitä saa tehdä,ken haluaa. useimmista vain ei ole siihen,vaikka on mökillä muurannut jopa takan! vertaa siihen,että kuka hyvänsä osaa ajaa autolla 100km/t. mutta kuka ajaa 8tuntia päivässä,5päivää viikossa,11kkvuodessa???

• hyväri(hyvä muurari)

Tais neiti tilata TVHn miehet apuriksi.Todellakin yks ammattiapuri hoitelee yhden hyvärin.

• Nimetön

mutta silloin voi olla huonot olosuhteet,tiilet,laasti kaukana,tms. olen joskus juoksuttanut jopa viittä apuria,mutta tulipa seinääkin.eihän apuri ole muurarin vihollinen.päinvastoin.puolin-ja toisin.voi näitä nykypäiviä,kun kaikki katsoo vain omaan napaansa.uskon,että näistäkin on jokainen palkkansa ansainnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3204
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1802
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe