Tyttärelläni 4kk on sitkeä nuha, joka vaivaa varsinkin öisin. Mitä tehdä kun tänään tulee täyteen se sallittu 5pvää jota saa Nasolin tippoja antaa? Miten tästä eteenpäin, miten yöt saa nukuttua pikkuinen? Keittosuolatipat ei tähän auta ja sängyn päätyäkin on jo nostettu ylös.Muuten tyttö pirteä ja terve.
4kk ikäisen nuha vaan jatkuu
5
473
Vastaukset
- peppi
Kauanko nuha on vaivannut? Onko nenä siis tukkoinen vai vuotaako?
Jos tukkoinen niin laita nenään muutama tippa keittosuolaa, käännä vauva hetkeksi vatsalleen ja sitten niistä tyhjäksi esim. nenäfriidalla.
Öitä saattaa helpottaa, jos laittaa halkaistun/pilkotun sipulin vauvan sängyn viereen. Pitää nenän aika tehokkaasti auki. Itse olen laittanut sipulinpalat sukkahousujen sisään ja sitonut sängynpinnoihin kiinni.
Nuha voi olla myös oire jostain allergiasta, joten jos oikein pitkittyy niin kannattaa käydä lääkärillä ellette ole jo käyneet.- sängyn päätyä!
Meillä auttaa kun korotetaan sängynpäätyä.
Muistathan huolehtia myös että petivaatteet ovat puhtaat ja pölyttömät. Huoneilman kostutuskin auttaa, esim. kuivaat pyykit makuuhuoneessa.
- zammu82
Minun tyttö oli myös tossa 4 kk iässä sitkeessä nuhassa.
Lääkäri sanoi että laita vauvan kaukalo sänkyyn (jos mahtuu) ja nukuta vauva kaukalossa. meillä se auttoi... uskomatonta mutta totta. yöllä myös itse heräsin varta vasten niistämään nenää. Apteekin friida on paras. pikkuniistäjistä ei ole mihinkään... Lääkäri oli itse tehnyt näin oman vauvansa kohdalla. Sanoi että ei ole haittaa jos vauva pari yötä nukkuu kaukalossa.
Kokeileppa... - pikkuisen kanssa
Meidän vauvalla oli sitkeä nuha ja löysä kakka. Lopulta todettiin suolisto-oireinen maitoallergia. Kummallista kyllä, nuha loppui kuin seinään kun vauva sai Almironia!! Maitoaltistuksessa nuha palasi.
Nuhan lisäksi täytyy siis kyllä olla muitakin oireita.
Käytä vauvasi lääkärissä. Ns. turhia lääkärikäyntejä ei olekaan. Aina saa hyviä neuvoja, vaikka mitään sairautta ei löytyisikään (toivottavasti ei). - on varmaan
korvatulehdus. Ensin nenu vuotaa, ja sit jos silmissä näkyy tulehdusta melkeen johtuu korvista. Käytä lääkärissä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752