kohtaukset nollaan?

Kävin äskettäin lääkärillä ja hän kysyi kohtaustilannettani. Kerroin että ei ole ollut enempää tai vähempää mutta lääkkeistä huolimatta 1-2 huimauskohtausta kuussa. Hän päätti että seuraavaan lääkärikäyntiin ei ole tarvetta kuin vasta vuoden päästä eikä lääkeannosta nosteta tai lääkettä muuteta. Tämä 1-2 kohtausta kuussa on nyt ollut varmaan 2 vuoden ajan.
En silloin tajunnut ajatella asiaa mutta.. eikö kohtausten määrää olisi tarkoitus saada nollaan? Näin ainakin edellinen lääkärini sanoi. Vai onko tuo kohtausten määrä niin pieni ja muuttumaton että ei sen niin väliä..? Kyllä tämä uusi lääkäri pyysi ottamaan yhteyttä jos tulee muutoksia mutta aiemmat lääkärit ovat pohtineet lääkkeen vaihtoa ja annoksen lisäämistä jne.
Eihän noihin pariin huimauskohtaukseen elämä kaadu mutta.. haluaisin eroon tästä kokonaan.
61900
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

lääkäriltä että mikä on se vähänen
määrä kohtauksia
niin hänen mielestä 1-2 vuodessa
siis pieniä.

Äänestä

Silloin, kun minun kohtausmääräni oli suunnillen tuota luokkaa, neurologi antoi minun valita. Haluanko, että yritetään vielä nostamalla lääkitystä vai hyväksynkö, että kohtauksia on.

Lääkäreissä on eroja, toiset kuuntelevat potilasta, toiset päättävät itse.

Äänestä

Olen 43-vuotias ja epini todettiin vuonna 2003. Olen saanut vain 3 epikohtausta elämäni aikana, viimeisimmän kesäkuussa 2004. Epini on ohimolohkoepilepsia. Syön Topimaxia 100mg x 2.
Huomioni kiinnitti tuo, kun kerroit huimauksesta. Minua nimittäin huimaa aika tavalla, päivittäin, ja olen siitä kyllä neurologilleni valittanut joka kerta tavatessamme, mutta hän on vain sanonut, että se ei liity epilepsiaan. Minulle on tehty EEG ja aivojen CT eikä niissä ole ollut sen kummemmin poikkeavaa, paitsi EEGssä se piikki vasemmalla ohimolohkossa.
Onko nyt kuitenkin niin, että huimaus on pieni epikohtaus?

Äänestä
  • lääkkeistä(sivuvaikutuksia)
    mulle lääkäri sanoi että sellaiset
    päänsärky kohtaukset jota mulle tulee
    on tai saattaa olla kohtauksen alkua
    mutta kun on niin paljon lääkkeitä niin
    ne estävät kohtauksen etenemisen.

    Äänestä

  • olen kiinnittänyt huimausasiaan huomiota. Olen uustuore epi-tapaus ja ennen epilepsian uutta tulemista useamman vuoden käynyt läpi jopa viikkoja kestäneitä huimauskausia. Nyt sellaisia ei kuitenkaan ole ollut (takana aivokirurginen operaatio lapsuudessa). Noin 10 vuotta sitten, viitisen vuotta leikkauksen jälkeen, sain passituksen lastenklinikalle, jossa sitä tutkittiin enemmän ja silloin sen ei katsottu olevan menneisyyteen liittyvää enkä siihen oikeastaan uskokaan. Olen miettinyt asiaa siksi, että jos huimaus olisi asiaan liittyvää niin sitten tauti olisi ilmoitellut olemassaolostaan jo useampi vuosi aiemmin. Ei sillä nyt niin väliä ole mutta onpahan mietityttänyt.

    Äänestä

  • ensin kannattaisi tarkistuttaa korvat sillä
    nehän jos oirehtivat niin takuulla huimaa.
    Aina ei tulehduksia edes itse huomaa.
    Salakavala tauti on Merierintauti joka
    aiheuttaa huimausta ja epävakaakata oloa.
    Kannattaa pois sulkea ne ensin.

    Lääkkeet voivat aiheuttaa huimausta,
    mutta aina ei ensisijaisesti kannata
    ajatella niin sillä onhan naisilla muitakin oireita mahdollisesti.

    Rautakuurikin voisi olla paikallaan.

    Tässä vain ehdotuksia joita näin pikaisesti
    tuli mieleeni.

    Äänestä

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta


Peeth. kirjoitti:

Kävin äskettäin lääkärillä ja hän kysyi kohtaustilannettani. Kerroin että ei ole ollut enempää tai vähempää mutta lääkkeistä huolimatta 1-2 huimauskohtausta kuussa. Hän päätti että seuraavaan lääkärikäyntiin ei ole tarvetta kuin vasta vuoden päästä eikä lääkeannosta nosteta tai lääkettä muuteta. Tämä 1-2 kohtausta kuussa on nyt ollut varmaan 2 vuoden ajan.
En silloin tajunnut ajatella asiaa mutta.. eikö kohtausten määrää olisi tarkoitus saada nollaan? Näin ainakin edellinen lääkärini sanoi. Vai onko tuo kohtausten määrä niin pieni ja muuttumaton että ei sen niin väliä..? Kyllä tämä uusi lääkäri pyysi ottamaan yhteyttä jos tulee muutoksia mutta aiemmat lääkärit ovat pohtineet lääkkeen vaihtoa ja annoksen lisäämistä jne.
Eihän noihin pariin huimauskohtaukseen elämä kaadu mutta.. haluaisin eroon tästä kokonaan.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu