Mitä tarvitsee

kelloköynnös

kukkiakseen? Olen jo monena vuonna ostanut puutarhakaupasta taimen ja aina on myyjä vakuuttanut että varmasti kukkii. Ei koskaan ole mulla kukkinut.
Nytkin versot leviää pitkin tiiliseinää ties miten korkealle, eipä silti kauniita ne on lehdetkin, mutta haluaisin edes joskus nähdä kukkiakin.

4

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leila-mlä

Minulla on kelloköynnös ollut usean vuoden ajan. Ensimmäisen taimen ostin puutarhalta, mutta sen jälkeen olen kasvattanut siemenestä.Joka vuosi on kukkinut...nytkin molemmissa on kukkia.
      Toinen on puolivarjossa ja toinen melkein varjossa. Istutan tavalliseen kaupasta ostettuun multaan, johon lisään kanankakkaa istuttaessa ne ulos. Viikottain kastelen vaaleanpunaisella täyslannoitteella.
      Toivottavasti vielä köynnoksesi yltyvät kukkimaan.

• kelloköynnös

mullakin on, iltapäivisin paikka on tosin melko kuuma, ehkä en sitten ole tarpeeksi lannoittanut vaikka istutusmultaan olen laittanut reilusti kompostia ja kanankakkaa. olen ajatellut, että se riittää koko kesäksi.

• Ainakin 14 kukkaa
        kelloköynnös kirjoitti:

mullakin on, iltapäivisin paikka on tosin melko kuuma, ehkä en sitten ole tarpeeksi lannoittanut vaikka istutusmultaan olen laittanut reilusti kompostia ja kanankakkaa. olen ajatellut, että se riittää koko kesäksi.

Minulla on muistaakseni kolmatta kesää kasvamassa kelloköynnökset. Aikaisemmin ei yksikään ole tehnyt kukkia, lehteä vain pukkaa ikkunan täyteen. Pidin niitä kuistilla, joka on kesäpäivisin kuuma kuin sauna ja yöllä taas viilenee sään mukaan.
        Tänä kesänä laitoin kaksi kelloköynnöstä ulos omissa ruukuissaan (kuistille jäi neljä). Ne ovat olleet itäseinällä, johon aurinko paistaa vähän yli puolen päivän ja sitten ne ovat varjossa. Nyt olen saanut nauttia jo neljästä ihanasta lilaisesta kukasta ja nuppuja on tulossa koko ajan lisää, tällä hetkellä kaikkien kukkineiden kanssa yhteensä 14. Kukka tipahtaa nopeasti pois, kun se on saavuttanut kauniin värinsä ollen aluksi vaalea. En ole lannoittanut yhtään kesän aikana. Aluksi laitoin purkkeihin kompostia, kaupan multaa ja kanankakkaa ja sillä coctaililla on pärjätty.
        Kuistin kelloköynnökset eivät ole tehneet kukkia, tahtovat kuivua osittain vaikka kastelenkin runsaasti kahdesti päivässä. Ovat ulkona kasvavien kanssa samalla seinällä, vain sisäpuolella.

• kukkii
        Ainakin 14 kukkaa kirjoitti:

Minulla on muistaakseni kolmatta kesää kasvamassa kelloköynnökset. Aikaisemmin ei yksikään ole tehnyt kukkia, lehteä vain pukkaa ikkunan täyteen. Pidin niitä kuistilla, joka on kesäpäivisin kuuma kuin sauna ja yöllä taas viilenee sään mukaan.
        Tänä kesänä laitoin kaksi kelloköynnöstä ulos omissa ruukuissaan (kuistille jäi neljä). Ne ovat olleet itäseinällä, johon aurinko paistaa vähän yli puolen päivän ja sitten ne ovat varjossa. Nyt olen saanut nauttia jo neljästä ihanasta lilaisesta kukasta ja nuppuja on tulossa koko ajan lisää, tällä hetkellä kaikkien kukkineiden kanssa yhteensä 14. Kukka tipahtaa nopeasti pois, kun se on saavuttanut kauniin värinsä ollen aluksi vaalea. En ole lannoittanut yhtään kesän aikana. Aluksi laitoin purkkeihin kompostia, kaupan multaa ja kanankakkaa ja sillä coctaililla on pärjätty.
        Kuistin kelloköynnökset eivät ole tehneet kukkia, tahtovat kuivua osittain vaikka kastelenkin runsaasti kahdesti päivässä. Ovat ulkona kasvavien kanssa samalla seinällä, vain sisäpuolella.

aika myöhään, syksyllä vasta ja jos kevät on kylmä tai istuttaa myöhään ja kylmä syksy tulee aikaisin, ei ehdi kukkia ollenkaan.
        Näin on keski -Suomessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on tulevan kevään teema?

Sun kohdallasi
      Ikävä
      133
      5622
    2. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      245
      4097
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      9
      1735
    4. Nainen, älä tee aloitetta, jos

Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak
      Ikävä
      154
      978
    5. Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta

>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii
      Maailman menoa
      135
      917
    6. Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla

Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj
      Maailman menoa
      64
      913
    7. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      90
      903
    8. Trump laittomien siirtolaisten kauhu.

Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei
      Maailman menoa
      109
      782
    9. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      40
      776
    10. Mitä ihmettä on

tapahtunut Maisan elämässä? Koko naama aivan eri näkönen, hampputukka liehuu ja kiloja reippaasti lisää. Poskien pönäkk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      752
    Aihe