Onko täällä muita opintonsa aloittavia? Onko kukaan muu IHAN paniikissa/paineissa/ stressaantunut/hermostunut... uuden koulun aloittamisesta tuntemattomien henkilöiden keskuudessa? Minä ainakin! Pää hajoaa!
Paniikkia...
4
1767
Vastaukset
- Psykol.yo
Yritä vaan ottaa niin rauhallisesti kuin voit, ja katsella jo sen ensimmäisen viikon yli itse opintoihin. Et ole ainoa, jota jännittää ja stressaa. Kun eka viikko pyörähtää eteen, muista muita katsellessasi, että heitä hermostuttaa ihan yhtä paljon kuin sinuakin -- sinustakaan sitä ei ulkopuoliset huomaa, vaikka siltä tuntuisi.
Saat olla ihan oma itsesi paniikkeinesi kaikkinesi, eikä sinun ole pakko osallistua mihinkään mikä aiheuttaa ylettömästi ahdistusta.
Olet tähänkin asti selvinnyt; selviät kyllä tästäkin! - oikeastaan
Aika moni on tainnut olla samassa tilanteessa, eikä heistä kovinkaan montaa ole purtu, elävältä syömisestä nyt puhumattakaan. Sitä paitsi toisen vuoden alussa niitä hampaanjälkiä tuskin enää edes erottaa.
- aikkuli
oon myös alottamassa opinnot tossa viikon päästä. mua oikeestaan jännittää vaan sillai hyvällä tavalla, oon ihan innoissani. en jaksais odottaa, että pääsen tapaamaan kaikkia uusia ihmisiä ja kokeilemaan uusia juttuja;) onneks joskus näinkin päin, yleensä oon se, joka on paniikissa aina ja kaikesta...
- Tuutori
Turha huolestua siitä et jännittää ihan hirveesti. Ite alottelen kolmatta vuotta ja toimin tuutorina jo toista kertaa ja voin sanoo et mua jännittää ihan yhtä paljon. Siinä vaiheessa ku kymmenpäinen ryhmä tuijottaa ja odottaa sun puhuvan, ni kyllä pistää taas jännittämään. Viime vuonna unohdin kokonaan esitellä itteni :) Joten ei hätää, kaikki muut on yhtä jännittyneinä ku sä, oli sit kyseessä uus opiskelija tai vanha konkari :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858519
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504178
- 593712
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 412428
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382133- 292086