Onko täällä muita opintonsa aloittavia? Onko kukaan muu IHAN paniikissa/paineissa/ stressaantunut/hermostunut... uuden koulun aloittamisesta tuntemattomien henkilöiden keskuudessa? Minä ainakin! Pää hajoaa!
Paniikkia...
4
1764
Vastaukset
- Psykol.yo
Yritä vaan ottaa niin rauhallisesti kuin voit, ja katsella jo sen ensimmäisen viikon yli itse opintoihin. Et ole ainoa, jota jännittää ja stressaa. Kun eka viikko pyörähtää eteen, muista muita katsellessasi, että heitä hermostuttaa ihan yhtä paljon kuin sinuakin -- sinustakaan sitä ei ulkopuoliset huomaa, vaikka siltä tuntuisi.
Saat olla ihan oma itsesi paniikkeinesi kaikkinesi, eikä sinun ole pakko osallistua mihinkään mikä aiheuttaa ylettömästi ahdistusta.
Olet tähänkin asti selvinnyt; selviät kyllä tästäkin! - oikeastaan
Aika moni on tainnut olla samassa tilanteessa, eikä heistä kovinkaan montaa ole purtu, elävältä syömisestä nyt puhumattakaan. Sitä paitsi toisen vuoden alussa niitä hampaanjälkiä tuskin enää edes erottaa.
- aikkuli
oon myös alottamassa opinnot tossa viikon päästä. mua oikeestaan jännittää vaan sillai hyvällä tavalla, oon ihan innoissani. en jaksais odottaa, että pääsen tapaamaan kaikkia uusia ihmisiä ja kokeilemaan uusia juttuja;) onneks joskus näinkin päin, yleensä oon se, joka on paniikissa aina ja kaikesta...
- Tuutori
Turha huolestua siitä et jännittää ihan hirveesti. Ite alottelen kolmatta vuotta ja toimin tuutorina jo toista kertaa ja voin sanoo et mua jännittää ihan yhtä paljon. Siinä vaiheessa ku kymmenpäinen ryhmä tuijottaa ja odottaa sun puhuvan, ni kyllä pistää taas jännittämään. Viime vuonna unohdin kokonaan esitellä itteni :) Joten ei hätää, kaikki muut on yhtä jännittyneinä ku sä, oli sit kyseessä uus opiskelija tai vanha konkari :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64205Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1142517Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681068Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?191954- 37915
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38901- 47884
- 36836
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119815Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35792