Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä töitä 16 vuotiaalle

........

Niin tälläistä asiaa kyselisin että mitkä paikat ottaa ala-ikäsiä? Ei siis ainoastaan mäkkäri ja hese. Kokemuksia? Hyviä ja huonoja, kertokaa.

Kiits

16

15276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mainoksien jako

      Palkkaa noin 70 - 100 euroa kuussa.

      • 445245

        Oon totakin tehnyt eikä siitä oikein rahaa saa revittyä


      • jeejeesdgsga

        mulla palkka, 350postilaatikkoa 160-180€ :)


    • ,,,,,

      siis töitähän voi saada vaikka mistä jos vaa pystyy hakemaan. Tottakai siihen hakemiseen auttaa jos ne tietää sut jo aikasemmin, esimerkiks jostain tet-jaksosta tai muuten vaa tietää et sä oot sellane ihminen, joka myös tekee hyvin töitä. Ite oon myös 16-vuotta ja päässy vaikka kahvilaan ja ruokakauppaan töihin. Mä sanoisin et etit sellasen paikan joka kiinnostaa ja yrität sinne niin monta kertaa et ne ymmärtää et sä oikeesti haluut sinne. 16-vuotta on myös siinämieles hyvä ikä ku sillon saa olla jo kassalla. Et ei mitään muuta ku hakemaan töitä :)

      • ......

        Tetit hoidin kyllä semmosissa paikoissa johon en pääse/mene töihin:) (toinen liian kaukana ja toinen on lastentarha)

        Mitens sit kun tässä käyn lukiota, niin miten paljon saa töitä tehtyä sekoamatta:D Entäs sitten palkkapuoli..? Suunnilleen palkkaa/kk jos tekee muutamana päivänä viikossa koulun jälkeen/viikonloppuna?


      • shondah
        ...... kirjoitti:

        Tetit hoidin kyllä semmosissa paikoissa johon en pääse/mene töihin:) (toinen liian kaukana ja toinen on lastentarha)

        Mitens sit kun tässä käyn lukiota, niin miten paljon saa töitä tehtyä sekoamatta:D Entäs sitten palkkapuoli..? Suunnilleen palkkaa/kk jos tekee muutamana päivänä viikossa koulun jälkeen/viikonloppuna?

        ite olin 16 vuotiaana siivoajana, ei se mitään mahtavaa duunia ollu, mutta palkka pyöri siinä 100 eurossa, ja oli kivoja duuni kavereita, ihan ok. Ja mäkkäri / hese ei ota ala-ikäisiä.


      • 34135
        shondah kirjoitti:

        ite olin 16 vuotiaana siivoajana, ei se mitään mahtavaa duunia ollu, mutta palkka pyöri siinä 100 eurossa, ja oli kivoja duuni kavereita, ihan ok. Ja mäkkäri / hese ei ota ala-ikäisiä.

        Mäkkäri ja hese ottaa ala-ikäsiä. Aika ihme jos et sitä tajunnu ees et mäkki ottaa..


      • .....
        34135 kirjoitti:

        Mäkkäri ja hese ottaa ala-ikäsiä. Aika ihme jos et sitä tajunnu ees et mäkki ottaa..

        Joo kyl ne ottaa ala-ikäsiä töihin vaikka niitten työpaikkailmotuksissa aina lukee "sinä yli 18-vuotias..."

        Yks paikka alaikäselle vois olla leffavuokraamo.


      • tadattatta
        ..... kirjoitti:

        Joo kyl ne ottaa ala-ikäsiä töihin vaikka niitten työpaikkailmotuksissa aina lukee "sinä yli 18-vuotias..."

        Yks paikka alaikäselle vois olla leffavuokraamo.

        ...Filmtownin ja makuunin sivuilta ettei kumpikaan ota ala-ikäsiä? Ehkä ottaa jos hakee?


      • eikä ota
        tadattatta kirjoitti:

        ...Filmtownin ja makuunin sivuilta ettei kumpikaan ota ala-ikäsiä? Ehkä ottaa jos hakee?

        noi teidän hesetkään, meillä stadissa kokeillut jo kahtena kesänä 25 eri ihmistä, kukaan ei ikinä päässyt.
        Et sillee.
        Sitä paitsi mäkki konkurssissa et eipä sinne kannata nyt hakeakaan, vaikka pääsis.


      • tzädätzää
        eikä ota kirjoitti:

        noi teidän hesetkään, meillä stadissa kokeillut jo kahtena kesänä 25 eri ihmistä, kukaan ei ikinä päässyt.
        Et sillee.
        Sitä paitsi mäkki konkurssissa et eipä sinne kannata nyt hakeakaan, vaikka pääsis.

        Yks kaveri pääs heseen heti kun haki sinne (16v).

        Ja miksei muka vois mäkkiin mennä töihin:D ihan kohtuullinen palkka ja työt saa järjestettyä niin että ehtii lukiossakin käydä. Sinnehän pääsee helpoiten töihin.


      • cazzy
        tzädätzää kirjoitti:

        Yks kaveri pääs heseen heti kun haki sinne (16v).

        Ja miksei muka vois mäkkiin mennä töihin:D ihan kohtuullinen palkka ja työt saa järjestettyä niin että ehtii lukiossakin käydä. Sinnehän pääsee helpoiten töihin.

        Kyl Mäkkiin otetaan alaikäsiä töihin..tai ainaki mun pari kaveria,ku ne oli siä TET-viikon,niin sen jälkeen niille tarjottiin sieltä viikonlopputyötä,ja sit ne alko pikkuhiljaa kyselemään et haluisko ne mennä sinne kesätöihin,ja nyt ne on sit sinne menossa..ja toinen on kuustoista ja toinen täyttää vasta syksyl kuustoista,et kyl ne vaan näköjään ottaa! :) Mutta tota joo.


      • Anonyymi

        Kiitos oikeesti


    • henna-riikka

      Hesburgerin rekry sivulta:

      "Etsimme palvelukseemme aktiivisia ja ystävällisiä asiakaspalvelijoita, joilla on positiivinen ja joustava asenne työntekoon. Pääsääntöisesti edellytämme työntekijöiltämme täysi-ikäisyyttä, mutta mahdollisuuksien mukaan voimme palkata ravintolakohtaisesti myös muutamia alle 18-vuotiaita työntekijöitä. "

    • k16

      miten voi mennä 16v töihin jos voitte kertoo jotenkin sillee et esim lähetelkää viestejä taij anatkaa jotain vinkejä ?

    • k16

      tarvitseeko olla jossain koulussa haitaako jos on peruskoulussa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe