Uusi kone ja vista tökkii

arrghh

Vista tökkii täysin uudessa koneessa!!
Mikä hitsi tässä nyt oikeen on kun koneen toiminnot on pirkaleen hitaita.

En väitä että parhaan koneen olisin ostanu, mutta pitäiskö Vistan nyt kuitenkin pyörii koneessa edes siedettävästi!?

Kone on fujitsu-siemensin SCALEO Ha 2532-22P:
http://www.fujitsu-siemens.fi/home/offers/scaleo/scaleo_h.html

Ja ongelma on se, että uudelleen asennuksista ja muista virityksistä huolimatta kone käynnistyy ja sammuu hitaasti, internetissä surffailu toivotonta sivujen latautumisen keston takia, office ohjelmat myös hitaita ja esim tekstin kirjoittamisessa kirjaimet tulee moisella viiveellä ym.....Aivan toivotonta hommaa vanhaan xp-koneeseen verrattuna!

Siis ihan perus jutut tökkii ja pahasti, puhumattakaan muusta!
Mikä vialla; AUTTAKAA URPOO PLEASE!!

15

2390

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla on hp läppäri ja todella vaatimaton tehoiltaan koneeseesi verrattuna. Vista pyörii tässäkin ihan hyvin.Eli joku muukin voi olla vialla kuin käyttis.

      Onko koneessasi joku kaupallinen virustueva mukana? Esim norton voi olla melkoinen koneen tahmaaja. Omassa koneessa loppui tahmailu kun poistin nortonin ja asensin kevyemmän antiviruksen tilalle..

      • kyllä

        F-securen internet security löytyy koneesta ja olen kokeillut myös ilman sitä.

        Yllättävää kyllä, mutta kone tahmaa myös ilman tietoturva jutskia..

        Vanhoissa koneissa ja läppärissä on myös F-securen ohjelma ja ne ei ole moksiskaan tästä.
        Tosin käyttis on XP.

        Pitää tässä nyt yrittää muuta ja laitan kyl fujitsu-siemensillekkin viestin asiasta. Koska emmä nyt noin tahmaavaa konetta ole halunnu ostaa.


    • lisäääää
    • Mulla on sama ongelma

      Olen ihan hermoraunio. Konetta myytiin "tehomyllynä", mikähän se "tehomylly" myyjän mielestä on, kun painaa virran päälle, niin saa lähteä kahvia keittämään sillävälin, hyvä jos on auennut sillävälin, kun on kahvit keittänyt ja juonut. Niin mullakin Fuji.
      Nyt saan lähtee ostamaan muistikampoja, saahan tähän 2 gigaan asti muistikampoja, mutt hintaa se lisää sekin. Luulin, että olisi toiminut suht'koht normaalisti, mutta ei. Mitä noi nopeuden parannusohjelmat ovat?
      Maija

      • ole...

        Auttanu vielä..

        Jatketaan fixailua ja maanantaina laitetaan äkäistä viestiä fujitsulle ja Microsoftille!!

        Emmä tällasta konetta ole ostanu pirkale!!
        Se on jämpti!! Koskaan aikasemmin ei ole saanu rahalla näin tahmasta "uutta konetta".

        Mut tuskin vika on Fujitsun.. vaan Microsoftin.

        PS: Vistan oma suorituskyvyn "parantajakin" vaan herjaa " että laitteen suorituskyky ei riitä järjestelmän nopeuttamiseen"...

        HÖM???


      • ole... kirjoitti:

        Auttanu vielä..

        Jatketaan fixailua ja maanantaina laitetaan äkäistä viestiä fujitsulle ja Microsoftille!!

        Emmä tällasta konetta ole ostanu pirkale!!
        Se on jämpti!! Koskaan aikasemmin ei ole saanu rahalla näin tahmasta "uutta konetta".

        Mut tuskin vika on Fujitsun.. vaan Microsoftin.

        PS: Vistan oma suorituskyvyn "parantajakin" vaan herjaa " että laitteen suorituskyky ei riitä järjestelmän nopeuttamiseen"...

        HÖM???

        aika täynnä raportteja siitä kuinka hidas Vista voi olla, ja siitä että halvimpien koneitten tehot ei ollenkaan riitä Vistalle. Myös kuluttajaviranomaiset ja Kuluttajaliitto ovat saaneet tänä vuonna paljon valituksia siitä että uusi Vista-kone on niin hidas että se ei käytännössä toimi.

        Todella toimiva ja tehokas vaihtoehto olisi ollut vaikka Mac Mini, se on pieni ja äänetön mutta käyttökokemukseltaan ylivoimainen laite samanhintaisiin Vista-koneisiin verrattuna (599 €).

        Jokainen päättää itse haluaako tapella tietokoneensa kanssa vai olisiko parempaakin tekemistä, sinäkin päätit ja valitsit tappelun, joskin tietämättömyyttäsi mutta kuitenkin.


      • Jasu 50
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        aika täynnä raportteja siitä kuinka hidas Vista voi olla, ja siitä että halvimpien koneitten tehot ei ollenkaan riitä Vistalle. Myös kuluttajaviranomaiset ja Kuluttajaliitto ovat saaneet tänä vuonna paljon valituksia siitä että uusi Vista-kone on niin hidas että se ei käytännössä toimi.

        Todella toimiva ja tehokas vaihtoehto olisi ollut vaikka Mac Mini, se on pieni ja äänetön mutta käyttökokemukseltaan ylivoimainen laite samanhintaisiin Vista-koneisiin verrattuna (599 €).

        Jokainen päättää itse haluaako tapella tietokoneensa kanssa vai olisiko parempaakin tekemistä, sinäkin päätit ja valitsit tappelun, joskin tietämättömyyttäsi mutta kuitenkin.

        Kerro Repe,kuinka saisin toimimaan tähän Macciin asennetun XP:n.
        Siis edellinen omistaja oli laittanut myös tuon käyttiksen koneeseen,mutta en enää pääse sisään siihen vaan ohjelma vaatii jotakin päivitystä ja eihän mulla ole sitä käyttistäkään,kun se oli sen kaverin oma.
        Pääsisin varmaan tuhansista harmaista hiuksista,jos ei tarvisi hommata minkään valtakunnan puuceetä.
        Tai kuinka toimii tuo ohjelma minkä saa mäcciin,että saisin muutamat ohjelmat toimimaan (tarkoitettuja vain windowssille)eikös sellainen ole olemassa?


      • Jasu 50 kirjoitti:

        Kerro Repe,kuinka saisin toimimaan tähän Macciin asennetun XP:n.
        Siis edellinen omistaja oli laittanut myös tuon käyttiksen koneeseen,mutta en enää pääse sisään siihen vaan ohjelma vaatii jotakin päivitystä ja eihän mulla ole sitä käyttistäkään,kun se oli sen kaverin oma.
        Pääsisin varmaan tuhansista harmaista hiuksista,jos ei tarvisi hommata minkään valtakunnan puuceetä.
        Tai kuinka toimii tuo ohjelma minkä saa mäcciin,että saisin muutamat ohjelmat toimimaan (tarkoitettuja vain windowssille)eikös sellainen ole olemassa?

        kuten Parallels Desktop ja VMware Fusion. Kumpikin tietysti tarvii Windowsin sisäänsä, mutta jonkun W2000:n varmaan saa jostain jo melkein tai täysin ilmaseksikin. Eiköhän ne sun muutamat ohjelmat siinäkin toimi.

        Tuo Winukka joka sulla jo on lienee menetetty ilman uudelleenasennusta, ja siinä pitää sitten olla Xp SP2 tai Vista, muut ei käy. Mutta noihin kahteen aiemmin mainittuun virtuaaliohjelmaan käy vanhempikin Windows.


      • Jasu 50
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        kuten Parallels Desktop ja VMware Fusion. Kumpikin tietysti tarvii Windowsin sisäänsä, mutta jonkun W2000:n varmaan saa jostain jo melkein tai täysin ilmaseksikin. Eiköhän ne sun muutamat ohjelmat siinäkin toimi.

        Tuo Winukka joka sulla jo on lienee menetetty ilman uudelleenasennusta, ja siinä pitää sitten olla Xp SP2 tai Vista, muut ei käy. Mutta noihin kahteen aiemmin mainittuun virtuaaliohjelmaan käy vanhempikin Windows.

        Prkl,kuten aijemminkin on tullut mainittua tarvisin tänne jonkun kotinörtin,sillä aina kun kosken tohon Winukkapuoleen saan ongelmia ja näppylöitä.
        Kohta on ikkunassa vanhan puuceen kokonen reikä,kun se kiukuttelee miten milloinkin.
        Tää halvatun vista on taatusti sikavaikee vanhan blondin oppia käyttään.
        Tähänmennessä ainoo heebeli,joka pelittää kun buicci on Mäcci,vaan ei ole videonpurkuohjelmaa sille ei.
        Vähemmästäkin alkaa pukamat kasvamaan.Heh.
        Mistä mä nyt löydän nörtin,joka sen äkspeen laittasi tähän mäcciin.
        Vai ostanko sen uuden peeceen niin ei ainakaan mikään tauti vie tätä.Mutta sitten ollaan taas ongelmissa...


      • Jasu 50 kirjoitti:

        Prkl,kuten aijemminkin on tullut mainittua tarvisin tänne jonkun kotinörtin,sillä aina kun kosken tohon Winukkapuoleen saan ongelmia ja näppylöitä.
        Kohta on ikkunassa vanhan puuceen kokonen reikä,kun se kiukuttelee miten milloinkin.
        Tää halvatun vista on taatusti sikavaikee vanhan blondin oppia käyttään.
        Tähänmennessä ainoo heebeli,joka pelittää kun buicci on Mäcci,vaan ei ole videonpurkuohjelmaa sille ei.
        Vähemmästäkin alkaa pukamat kasvamaan.Heh.
        Mistä mä nyt löydän nörtin,joka sen äkspeen laittasi tähän mäcciin.
        Vai ostanko sen uuden peeceen niin ei ainakaan mikään tauti vie tätä.Mutta sitten ollaan taas ongelmissa...

        videonpurkuohjelmaa ei ole Macille? Nyt en ymmärrä. Mitä pitäisi purkaa?

        Ei noilla foorumeilla kovin paljon videonpurun puutteesta valitella ja siellä on joukoittain ammattilaisiakin. Vielä paljon enemmän tietysti kotikäyttäjiä. Jotkin uudet kovalevy- tms. kamerat tosin ovat kinkkisiä, kun niiden tuotoksia ei ole tarkoitettu editoitavaksi (laatu heikkenee aina). Silti niidenkin tekeleet saa yleensä tottelemaan.


    • Ehpäkä

      Sama juttu oli kun asensin kannettavaan Vistan. Kovalevy huusi taukoamatta, eikä mitään pystynyt oikein tekemään. Jostain netistä selailin, että joku Vistan "Search Indexer" -toiminto hidastaa konetta aluksi kun se lajittelee tietoa!? Pari päivää jaksoin takkuilua katsoa, kunnes vaihdoin XP:n takaisin.

      • Fujitsu-Siemensille

        JA NE VASTAS:

        Tuo viittaisi siihen, että käyttöjärjestelmän esiasennuksessa on tapahtunut jotain häikkää. Kannattaa asentaa Vista uusiksi niin ongelmien pitäisi korjaantua.

        Liitteenä vielä diagnostiikkaohjelma koneelle jonka voitte ajaa jos epäilette laitteistollista ongelmaa. Ohjelma ilmoittaa löytämistään vioista vikakoodilla, otattehan tämän ylös ja otatte yhteyttä huoltoomme puh. 010 511 5979 (valitkaa nro 1) niin koneelle tehdään huoltokutsu.

        NO MÄ OLEN ASENTANU VISTAN JO UUDESTAAN!!!
        NO ASENNETAAN VIELÄ!!
        MUTTA ENSIN KOKEILEN HEIDÄN TARJOAMAA DIAGNOSTIIKKAOHJELMAA:

        DIFS-DIAGNOSTIIKKATYÖKALUN KÄYTTÖOHJE

        Päivitetty 18.04.2007


        Alla DIFS:n latauslinkki:

        http://support.fujitsu-siemens.com/KMT_File.asp?ID=39FDC16D-E7B4-4F2C-BB32-C059E0601465

        1.Avaa ladattu *.zip-kansio
        2.Tee toiminto "Pura kaikki tiedostot"
        3.Valitse kohde jonne tiedostot puretaan >> Näytä puretut tiedostot >> Valmis
        4.Avaa kansio, jonne tiedostot on purettu

        Polta purkamasi .iso -tiedosto imagena Nerolla tai muulla vastaavalla poltto-ohjelmalla CD-levylle.
        ------------------------------------------------------------------------------------

        Aseta tyhjä CD-RW-levy kirjoittavaan cd-/dvd-asemaan.
        Alla käyttöohje kahdelle eri Neron versiolle, käytä sitä joka sinulla on käytössäsi.

        Nero 5.5

        A) Avaa tämän jälkeen Nero Burning ROM-ohjelma, peruuta ´uusi kokoelma´ ikkuna, mikäli aukeaa näytölle.
        B) Valitse Tiedosto -> Avaa
        C) Selaa kansioon jonne olet lataamasi päivitystiedoston / ISO-imagen tallentanut.
        D) Valitse alemmasta laatikosta tiedostotyypiksi ´Image-tiedostot (*.NRG, *.ISO...)´
        E) Tuplaklikkaa lataamaasi päivitystiedostoa.
        F) Valitse ´Viimeistele CD´ jonka jälkeen paina ´Kirjoita´ painiketta.

        Nero 6 Express

        A) Avaa tämän jälkeen Nero 6 Express. (Käynnistä-valikko > Kaikki ohjelmat > Nero > Nero OEM > Nero Express)
        B) Valitse ylhäällä olevasta alasvetovalikosta polttava asemanne sekä CD-R/RW ja sitten Levy image tai tallennettu projeckti
        C)Valitse Tiedostotyyppi: Image-tiedostot ja sitten Valitse päivitystiedosto jonka latasit.
        D) Valitse Seuraava ja polta CD.

        Nero 7 Essentials
        =============

        A) Avaa tämän jälkeen Nero Express (Käynnistä-valikko --> Kaikki ohjelmat --> Nero 7 Essentials --> Data --> Nero Express Essentials SE
        B) Valitse "Image, projekti, kopio" -kategoria
        C) Sieltä valitse "Levy-image tai tallennettu projekti"
        D) "Avaa" -ikkunasta valitse minne tiedoston purit. (eli esim Työpöytä ja sieltä kansio "DIFS16C_CD_200_070214") Voit valita tiedoston tuplaklikkaamalla tai vain valitsemmalla ensin tiedoston ja sitten nappia "Avaa".
        E) Seuraavassa ruudussa paina nappia "Polta".

        --------------------------------------------------

        2. Käynnistäkää kone uudelleen cd-levy asemassa ja kun kone käynnistyy uudelleen, DIFS-diagnostiikkatyökalu latautuu.


        3. DIFS pyytää mahdollisesti koneen sarjanumeroa, syöttäkää sarjanumero kenttään ja painakaa Enter.

        4.Valitkaa DIFS:n valikosta nuolinäppäimillä ´Quick Test´ ja painakaa ENTER. Mikäli Quick Test ei anna vikakoodia, ajakaa ´Full Test´.
        Mikäli jompi kumpi ajetuista testeistä antaa vikakoodin, (Difs System Code) ottakaa koodi ylös ja ottakaa yhteyttä tekniseen tukeen.



        TÄLLÄ HETKELLÄ UUDESSA KONEESSA PYÖRII "FULL TEST" KOSKA "QUICK TEST" EI LÖYTÄNYT MITÄÄN.
        PALAILLAAN TAAS JOSKUS, MEINAA NÄYTTÄÄ TOI TESTI KESTÄVÄN PARI TUNTIA...


      • tuli kuntoon
        Fujitsu-Siemensille kirjoitti:

        JA NE VASTAS:

        Tuo viittaisi siihen, että käyttöjärjestelmän esiasennuksessa on tapahtunut jotain häikkää. Kannattaa asentaa Vista uusiksi niin ongelmien pitäisi korjaantua.

        Liitteenä vielä diagnostiikkaohjelma koneelle jonka voitte ajaa jos epäilette laitteistollista ongelmaa. Ohjelma ilmoittaa löytämistään vioista vikakoodilla, otattehan tämän ylös ja otatte yhteyttä huoltoomme puh. 010 511 5979 (valitkaa nro 1) niin koneelle tehdään huoltokutsu.

        NO MÄ OLEN ASENTANU VISTAN JO UUDESTAAN!!!
        NO ASENNETAAN VIELÄ!!
        MUTTA ENSIN KOKEILEN HEIDÄN TARJOAMAA DIAGNOSTIIKKAOHJELMAA:

        DIFS-DIAGNOSTIIKKATYÖKALUN KÄYTTÖOHJE

        Päivitetty 18.04.2007


        Alla DIFS:n latauslinkki:

        http://support.fujitsu-siemens.com/KMT_File.asp?ID=39FDC16D-E7B4-4F2C-BB32-C059E0601465

        1.Avaa ladattu *.zip-kansio
        2.Tee toiminto "Pura kaikki tiedostot"
        3.Valitse kohde jonne tiedostot puretaan >> Näytä puretut tiedostot >> Valmis
        4.Avaa kansio, jonne tiedostot on purettu

        Polta purkamasi .iso -tiedosto imagena Nerolla tai muulla vastaavalla poltto-ohjelmalla CD-levylle.
        ------------------------------------------------------------------------------------

        Aseta tyhjä CD-RW-levy kirjoittavaan cd-/dvd-asemaan.
        Alla käyttöohje kahdelle eri Neron versiolle, käytä sitä joka sinulla on käytössäsi.

        Nero 5.5

        A) Avaa tämän jälkeen Nero Burning ROM-ohjelma, peruuta ´uusi kokoelma´ ikkuna, mikäli aukeaa näytölle.
        B) Valitse Tiedosto -> Avaa
        C) Selaa kansioon jonne olet lataamasi päivitystiedoston / ISO-imagen tallentanut.
        D) Valitse alemmasta laatikosta tiedostotyypiksi ´Image-tiedostot (*.NRG, *.ISO...)´
        E) Tuplaklikkaa lataamaasi päivitystiedostoa.
        F) Valitse ´Viimeistele CD´ jonka jälkeen paina ´Kirjoita´ painiketta.

        Nero 6 Express

        A) Avaa tämän jälkeen Nero 6 Express. (Käynnistä-valikko > Kaikki ohjelmat > Nero > Nero OEM > Nero Express)
        B) Valitse ylhäällä olevasta alasvetovalikosta polttava asemanne sekä CD-R/RW ja sitten Levy image tai tallennettu projeckti
        C)Valitse Tiedostotyyppi: Image-tiedostot ja sitten Valitse päivitystiedosto jonka latasit.
        D) Valitse Seuraava ja polta CD.

        Nero 7 Essentials
        =============

        A) Avaa tämän jälkeen Nero Express (Käynnistä-valikko --> Kaikki ohjelmat --> Nero 7 Essentials --> Data --> Nero Express Essentials SE
        B) Valitse "Image, projekti, kopio" -kategoria
        C) Sieltä valitse "Levy-image tai tallennettu projekti"
        D) "Avaa" -ikkunasta valitse minne tiedoston purit. (eli esim Työpöytä ja sieltä kansio "DIFS16C_CD_200_070214") Voit valita tiedoston tuplaklikkaamalla tai vain valitsemmalla ensin tiedoston ja sitten nappia "Avaa".
        E) Seuraavassa ruudussa paina nappia "Polta".

        --------------------------------------------------

        2. Käynnistäkää kone uudelleen cd-levy asemassa ja kun kone käynnistyy uudelleen, DIFS-diagnostiikkatyökalu latautuu.


        3. DIFS pyytää mahdollisesti koneen sarjanumeroa, syöttäkää sarjanumero kenttään ja painakaa Enter.

        4.Valitkaa DIFS:n valikosta nuolinäppäimillä ´Quick Test´ ja painakaa ENTER. Mikäli Quick Test ei anna vikakoodia, ajakaa ´Full Test´.
        Mikäli jompi kumpi ajetuista testeistä antaa vikakoodin, (Difs System Code) ottakaa koodi ylös ja ottakaa yhteyttä tekniseen tukeen.



        TÄLLÄ HETKELLÄ UUDESSA KONEESSA PYÖRII "FULL TEST" KOSKA "QUICK TEST" EI LÖYTÄNYT MITÄÄN.
        PALAILLAAN TAAS JOSKUS, MEINAA NÄYTTÄÄ TOI TESTI KESTÄVÄN PARI TUNTIA...

        Ei auttanu diagnostiikat, uudelleen asennukset ja muut virittelyt..

        Eikä myöskään Fujin helpdesk. Neuvot oli lähinnä sarjasta "onhan virtajohto varmasti seinässä" "ai on, no viekääpä laite lähimpään huoltoon". Perskeles kun ei ole aikaa tohon ruljanssiin...

        MUTTA NYT KONE TOIMII KUITENKIN KUN RASVATTU!!!
        KAIKEN JÄLKEEN EI KU FORMAT JA XP SISÄÄN!!!
        Vähän oli kyllä vaan ajureissa metästämistä kun mukana tuli vaan Vistan ajurit ja Fujitsu-Siemensin ajuripalvelu netissä on ihan paska jos saa sanoa!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe