Ve(e)ralle toinen nimi?!

MamiToBe

LA on vasta puolen vuoden päästä, mutta saahan sitä hyvissä ajoin ruveta miettimään nimeä vauvalle ;)

Olen ajatellut että jos se on tyttö, niin ensimmäiseksi nimeksi voisi tulla Veera/Vera. Kumpi on parempi, yhdellä vai kahdella e-kirjaimella?

Ja antakaapa ehdotuksia toiseksi tai toisiksi nimeksi! Ei olla vielä päätetty annetaanko kaksi vai kolme etunimeä.

Ollaan mietitty
Veera Alma Iiris
Veera Anni Helena
Veera Linnea
Veera Alina

Ehdottakaa lisää toisia ja kolmansia nimiä, ihan kaiken tyylisiä!! =)

12

657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahdella

aa:lla. Veera Justiina.

• Millie-82

Eikö tuo Justiina ole vähän sellainen vanhan pirttihirmun nimi? Mulle vaan tulee siitä mieleen Pekka ja Pätkä -elokuvien Justiina kaulimen kanssa =D. Ehkä parempi olisi Justine? Ja silloin sopisi paremmin Vera yhdellä e:llä, eli Vera Justine.

• aivan ihana nimi

tuo Veera Linnea! laittakaa se!
      tai sitten älkää laittako, koska mä haluan sen omallekin lapselleni ;)

Ja Veera Linnea ehdottomasti kahdella e:llä

• Liisa-Maria

(= tosi rakastettu) on ehdotukseni. Myös Vera Sofia eli tosi viisaus olisi hyvä. Sofia on nykyisin kuitenkin "liikaakin" muodissa.

• ingr

Ehdottomasti Veera kahdella eellä.

Noista parhaat oli Veera Alina/Linnea...itseasiassa Veera Linnea on aivan älyttömän kaunis nimi. Myös minä voisin laittaa omalle lapselleni. Muita ehdotuksia:

Veera Katariina
      Veera Iida Katriina
      Veera Amanda

• Treenu

Veera Alma Helena - tämä olisi suosikkini! :)

• eikö

Eikö Veera ole todella yleinen nimi 2000-luvulla, varsinkin viime vuosina, syntyneillä tytöillä? Muistaakseni se on monta vuotta keikkunut ainakin 10 suosituimman ensimmäisen etunimen joukossa. Voit varmasti kuvitella miten kuluneelta ja tylsältä se kuulostaa siinä vaiheessa, kun tämä 2000-luvun sukupolvi on vähän varttunut, ja Veera-nimeä on alkanut kuulua siellä sun täällä kouluista ja työpaikoista arkiseen mediaan. Veerasta tulee oman aikansa Marja ja Niina. Itse en haluaisi lapselleni sellaista nuutunutta nimeä, kun maailma on täynnä herkullisia nimiä!

Ihan yleisesti...

Itselläni on oman sukupolveni muotinimi, tosin nimeni on myös vanha ja klassinen, mutta samannimisten runsas määrä on vienyt nimestäni maun, sen merkitys on "hajonnut" ja sointi kärsinyt inflaation. Olisi kiva jos vanhempani olisivat olleet pitkänäköisiä ja antaneet minulle nimen, joka säilyisi raikkaana vielä myöhemminkin.

Minä tosiaan kannatan sitä, että lapselle annetaan nimi, joka ei ole suosituimpien listan kärjessä ainakaan. Sitä on ehkä vaikea uskoa nyt, mutta nämä muotinimet tulevat vääjäämättä kärsimään inflaation, se on nähty jokaisen sukupolven kohdalla.

Jos haluaisi olla kaukaa viisas ja välttää edellä kuvaillun kohtalon, juuri nyt kannattaisi antaa 2000-luvulla vähän käytettyjä nimiä, esim.

Tuula
      Ulla-Maija
      Kirsti
      Liisa
      Leena
      Eeva-Marja
      Anna-Liisa
      Marita

Useimmat noista nimistä ovat minusta vielä kauniitakin epätavallisuutensa lisäksi.

• ---

Veera-Viola

• miimi

Veera Alina

• Täti

Ihana nimi tuo Veera - ja ilman muuta kahdella eellä!!

Veera Linnea on kaunis, samoin Veera Helena.

Itse laittaisin vain kaksi nimeä.

Lisää ehdotuksia toiseksi nimeksi;

Elina, Ilona,
      Katriina, Marleena,
      Johanna, Josefiina...

• -kaneli-

Veera kahdella e:llä on parempi.

Tuli mieleen sellainen yhdistelmä kuin
        Veera Vilhelmiina?

• tytöllemme
        -kaneli- kirjoitti:

Veera kahdella e:llä on parempi.

Tuli mieleen sellainen yhdistelmä kuin
        Veera Vilhelmiina?

nimeksi Veera (toista nimeä en kerro :) ) mutta kakkosnimi vaihtoehtoina pyöri vahvasti silloin tällaiset nimet kuin Veera Anniina ja Veera Daniela. Veera nimen yleisyydestä en tiedä mutta tyttömme isossa päiväkodissa ei ole kuin yksi vanhempi Veera ja itse en ole muualla Veera nimisiin törmännyt, leikkikentillä tms. Ihana nimi! Onnea valinnasta!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe