Klassikot

MMM

Laittakaapa mulle pitkä lista kaikenlaisista klassikko romaaneista. Haluan alkaa lukuharrastuksen! ;)

9

1191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilemaan!
    • jenna27

      Ihan vaan uteliaisuuttani miks haluat aloittaa just klassikoiden lukemisesta lukuharrastuksen? On paljon hyviä kirjoja, mitkä ei kuitenkaan ole klassikoita... mut jos pitää jotain suositella niin Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen on loistava.

    • Mima

      Minä luin juuri NIIN hyvän kirjan että oksat pois, äitini suosittelemana; Khaled Hosseini, Leijapoika.Itkin ja mietin että miksi miksi?!?Tällaista tässä maailmassa tapahtuu, toisaalta onneksi jotakin tapahtuukin.

      Takateksti kuuluu näin:Kabulilaisen mahtimiehen poika Amir ja köyhän hazarapalvelijan poika Hassan - erottamattomia, melkein ikuisesti. Upea romaani ystävyydestä, lapsuuden lopusta, petoksesta ja sovituksesta. "koskettava kuvaus modernista Afganistanista aina Neuvostoliiton miehitystä edeltäneistä loiston päivistä talibanien hirmuhallintoon"

      Lue loppuun niin tiedät mitä hyvääkin tästä löytyy, ja kirjaa suosittelen kaikille, eikä tätä löydy tuosta klassikkokoneesta, vaikka kuinka yritin hakea.Suosittelemme, minä ja äiti : )

      hyviä lukuhetkiä kaikille!

    • Harms

      Tässä muutama lukemani, ja hyväksi havaitsemani klassikko

      Dostojevski:Rikos ja rangaistus
      Waltari: Sinuhe egyptiläinen
      Hasek: Kunnon sotamies Svejkin seikkailut maailmansodassa
      Goethe: Nuoren Wertherin kärsimykset
      Mukka: Maa on syntinen laulu
      Peltonen: Elmo
      Bulgakov: Saatana saapuu Moskovaan
      Hemingway: Jäähyväiset aseille
      Orwell: vuonna 1984
      Gontsarov: Oblomov
      Kafka: Oikeusjuttu
      Kivi: Seitsemän veljestä

      Onhan noita..

    • listaa

      Enkä halua irvailla kuten edelliset vastaajat... lukemisessa kun ei ole mitään pahaa.

      - Gabriel Garcia Marquez: Sadan vuoden yksinäisyys
      - Väinö Linna: Tällä Pohjantähden alla
      - Lassi Sinkkonen: Solveigin laulu
      - John Steinbeck: Vihan hedelmät

      Klassikoiden jälkeen:
      - Ilkka Remes: Hiroshiman portti & Nimessä ja veressä
      - Leeba Lehtolaisen Maria Kalliot
      - Henning Mankellin Kurt Wallanderit
      - Donna Leonin Guido Brunettit
      - klassikot luettuani olenkin viettänyt kyseisten poliisiromaanien parissa kauniita kesäpäiviä. Kunkin kirjailijan teokseen tarttuessa ei sitä voi laskea ennen kuin syyllinen on selvinnyt!

    • Cucci

      Laittakaapa mulle pitkä lista suomenkielisiä klassikko romaaneista =)

    • scarabaeus

      Klassikko
      Kari Hotakainen

    • 12+34

      Klassikoiden rinnalla kannattaa lukea nykypäivän hyviä kirjoja, ainakin ne Finlandia-palkitut ja sitten uusia Nobelisteja. Vaikka klassikko / uusi kirja -tyylisesti. Saa kivasti perspektiiviä.

      • scarabaeus

        Ai mitä uusia Nobelisteja ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe