Aloitin itseni vieraannuttamisen muista ihmisistä ylä-asteelle siirtyessäni. Peruskoulun päätyttyä minulla ei enää ollut ystäviä, seuraavat pari vuotta meni neljän seinän sisäällä isäni luona. Perheeni huolestui apaattisuudestani ja järjestivät minut 17-vuotiaana psykiatriselle osastolle tutkintajaksolle. Pari viikkoa venähti puoleksi vuodeksi. Sieltä siirryin vuodeksi tukikotiin, ja edelleen itsenäiseen asumiseen 19 vuotiaana. Nyt 22-vuotiaana nuorena miehenä pidän itseäni erakkona. Saattaa mennä useita viikkoja ilman että puhun sanakaan kenellekkään lukuun ottamatta satunnaista "ei" sanaa kaupan kassan kysyessä onko minulla bonuskorttia. Joku perheenjäsenistäni soittaa joskus kysyäkseen vointiani ja sanoakseen, että voisin soittaa, tai tulla käymään joskus, mitä en ikinä tee.
Haluan kokea ystävyyden ja rakkauden, yhteyden toiseen ihmiseen.
Miltä tuntuu tehdä toinen toinen hyvälle tuulelle? Nauraa yhdessä? Rakastaa?
Haluan fyysisen kontaktin. Miltä tuntuu halata ja tulla halatuksi, miltä suudella ja tulla suudelluksi?
...En oikein tiedä miksi päätin tänne tätä kirjoittaa. tuntui että pitää pukea sanoiksi miltä tuntuu.
On yksinäinen olo.
tunteet sanoiksi
5
924
Vastaukset
en ole erakko, vielä ainakaan. olen oikein sosiaalinen sekopää, mut silti, voi kun olen yksinäinen. bussissakin meinasi itku tulla ku mietti vaan sitä tyhjään kotiin menemistä. omaa syytä tavallaan kun olen tunnevammainen. ulkonäköä olisi ja luonnekkin on kiva, ihailijoita riittää, mut en tunne mitään, yritän ja yritän, mut ei..
- olet vain
liian itsetietoinen itsestäsi.kirjoitit että ulkonäköä on ja ihailijoita riittää,ehkä olet tullut liian ylpeäksi etkä näin anna mahdollisuutta ihailijoille koska vaadit kumppanilta liikaa.kenties samoja ominaisuuksia joita itselläsi on.onko ulkonäöllä sitten niin kovasti merkitystä jos luonnetta riittää?toki se aluksi on hieman tärkeää mutta menettää merkityksensä sitten kuitenkin kun toisen upeaan persoonallisuuteen rakastuu.
en tällä kommentilla halua loukata enkä vähätellä sinua.
- 123455566567
Miten niin et puhu kenellekään? Etkö käy töissä? Koulussa? Harrastuksissa? Jos et, nii noita kautta ainakin pääsisi kosketuksiin muiden kanssa. Sosiaaliset taitosi varmaan ovat "hieman" jäljessä mutta kannattaisi ehkä aloittaa jostain, kuinka pienestä tahansa, vaikka naapurin moikkaamisesta.
- mies_yksin_kotona
"Miten niin et puhu kenellekään? Etkö käy töissä? Koulussa? Harrastuksissa?"
Töihin en ole edes yrittänyt, tulen toimeen äitini jättämällä perinnöllä luultavasti vielä muutaman vuoden. Kouluun en halua, koska peruskoulusta jäi karvaita kokemuksia.
olen unelmoinut aloittaa puhtaalta pöydältä ja muuttaa pääkaupunkiseudulle (tällä hetkellä asun jyväskylässä), hankkia työn ja harrastuksen tai useamman. Täällä ei olisi mitään taakse katsottavaa. Mutta henkinen kynnys "aktivoitumiseen" tuntuu ylitsepääsemättömältä, mutta silti, ehkä joskus...
- sosiaalisen
kanssakäymisen vaikka perheenjäsenistäsi. Ilmeisesti olet puheväleissä heidän kanssaan. Sinun pitää vähä vähältä taas päästä ihmisten pariin ja avautua. Muuten on aika vaikeaa voida kokea ystävyyttä tai rakkautta. Miksi vieraannutit itsesi ihmisistä yläasteelle siirtyessäsi? Ymmärrän kyllä, että se on pahin ikä, itselleni yläaste on ollut painajaismainen kokemus. Yksin ei ole hyvä olla, joten lähde pois neljän seinän sisältä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.784709- 1842033
- 1321732
- 1741353
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161211- 351076
- 78973
- 52946
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78902Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh273894