Keliakian oireet ja säryt

33kundi

Kysyn tällaista asiaa:

Voiko keliakiaan liittyä hermosärkyä (esim. päänsärkyä ja nivelsärkyä), pahoinvointia ja pahoja ilmavaivoja?

Mulla on ollut tuollaisia vaivoja jo jonkin aikaa ja epäilen, että kyse voisi olla keliakiasta. Lisäksi mun vatsa menee sekaisin, jos syön esim. ruispuuroa (syntyy kaasua ja tuntuu siltä, että joutuu menemään vessaan vähän ajan päästä).

Aluksi lääkäri epäili virusta, mutta eihän mikään virus voi jatkua montaa viikkoa. Nämä oireet ovat vähitellen pahentuneet ja luulen, että on kyse pahasta ruoka-allergiasta.

2

1189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliakiasta

löytyy keliakia-palstalta, joka on tuolla sisätautien alla. Kyselepä sieltä.

• keliaakikko_09

Keliakiaan voi liittyä tuollaisia oireita. Mulla oireet alkoivat vastaavalla tavalla ja tuntui, että mikään ei auta niihin.

Kärsin ilmavaivoista, vatsan turvotuksesta, löysistä ulosteista ja vatsa meni sekaisin heti, jos söin jotain vääränlaista ruokaa (esim. ruisleipää). Joskus tuntui siltä, että on pakko päästä vessaan, jotta suoli tyhjentyisi. Mulla oli myös outoa päänsärkyä, joka vain jatkui ja jatkui. Toisinaan särki myös niveliä ja lihaksia.

Mulle tehtiin verikokeet ja todettiin, että pitää mennä koepalatutkimuksiin. Kun koepala oli otettu, selvisi että mulla on keliakia.

Nyt kun olen ollut gluteenittomalla ruokavaliolla jo pari vuotta, ei ole ollut mitään ongelmia ja voin todella hyvin. Kaikki ongelmat hävisivät muutaman viikon kuluttua kunnon ruokavaliolla.

Jos epäilet keliakiaa, mene lääkäriin ja pyydä tutkimukset! Keliakia on vakava sairaus, jos se pääsee pahaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2503
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1748
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1583
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      1005
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      958
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      891
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      856
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      844
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      818
    Aihe