Kysyn tällaista asiaa:
Voiko keliakiaan liittyä hermosärkyä (esim. päänsärkyä ja nivelsärkyä), pahoinvointia ja pahoja ilmavaivoja?
Mulla on ollut tuollaisia vaivoja jo jonkin aikaa ja epäilen, että kyse voisi olla keliakiasta. Lisäksi mun vatsa menee sekaisin, jos syön esim. ruispuuroa (syntyy kaasua ja tuntuu siltä, että joutuu menemään vessaan vähän ajan päästä).
Aluksi lääkäri epäili virusta, mutta eihän mikään virus voi jatkua montaa viikkoa. Nämä oireet ovat vähitellen pahentuneet ja luulen, että on kyse pahasta ruoka-allergiasta.
Keliakian oireet ja säryt
2
1302
Vastaukset
- keliakiasta
löytyy keliakia-palstalta, joka on tuolla sisätautien alla. Kyselepä sieltä.
- keliaakikko_09
Keliakiaan voi liittyä tuollaisia oireita. Mulla oireet alkoivat vastaavalla tavalla ja tuntui, että mikään ei auta niihin.
Kärsin ilmavaivoista, vatsan turvotuksesta, löysistä ulosteista ja vatsa meni sekaisin heti, jos söin jotain vääränlaista ruokaa (esim. ruisleipää). Joskus tuntui siltä, että on pakko päästä vessaan, jotta suoli tyhjentyisi. Mulla oli myös outoa päänsärkyä, joka vain jatkui ja jatkui. Toisinaan särki myös niveliä ja lihaksia.
Mulle tehtiin verikokeet ja todettiin, että pitää mennä koepalatutkimuksiin. Kun koepala oli otettu, selvisi että mulla on keliakia.
Nyt kun olen ollut gluteenittomalla ruokavaliolla jo pari vuotta, ei ole ollut mitään ongelmia ja voin todella hyvin. Kaikki ongelmat hävisivät muutaman viikon kuluttua kunnon ruokavaliolla.
Jos epäilet keliakiaa, mene lääkäriin ja pyydä tutkimukset! Keliakia on vakava sairaus, jos se pääsee pahaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot981020- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648