Lopetin kyseisen lääkkeen käytön pari päivää sitten ja nyt olo on aika kamala. Eli päässä tuntuu ikään kuin sähköiskuja ja huimaakin aika tavalla..Ei kiva tunne..Miten kauan tämmönen olo oikein jatkuu?!! Kokemuksia kellään? Kiitos etukäteen..
Cipralexin lopetuksesta...
.....
201945
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 20
Vanhimmat
Itse lopetin tässä parikuukautta takaperin cipralexin. Tuntui juuri ikäänkuin sävähtelyjä päässä. Noita vierotusoireita kesti lähes kuukauden, pikkuhijaa nuo "sähärit" laimeni ja sit loppuivat kokonaan
Niin pitkäänkö ne tosiaan kestää!? Miten tässä pystyy suoriutumaan opiskeluistakaan, kun päässä heittää...
Cipralexin käyttö pitäisi lopettaa tosi pikkuhiljaa? Ei mulla tästä varsinaisesti ole tietoa, olen itse käyttänyt ko. lääkettä vasta pari kuukauta, ja tottakai lopettaminen tulee joskus ajankohtaiseksi.
Sen perusteella mitä olen lukenut, niin olen ymmärtänyt, että Cipralexin käyttöä pitää vähentää vähitellen, esim. ensin yksi tabletti, sitten jonkun aikaa 3/4 tablettia, sitten 1/2 tablettia jne...
Oletko itse tehnyt näin, vai lopettanut vain yks`kaks? Luulisin, että vieroitusoireet eivät ole ihan niin voimakkaita jos lopettaa käytön pikkuhiljaa varovasti...
En ole kuullutkaan mielialalääkkeestä, jonka käytön saisi lopettaa kuin seinään. Voin omasta kokemuksestani kertoa, että vähentäessäni taannoin Fevarin annosta liian paljon kerralla, viekkarit olivat jopa bentsojen lievittäminä täysin sietämättömät. Suosittelenkin noudattamaan edellisessä viestissä painotettua maltillisuutta lääkeannoksen pienentämisessä.
...käytön aika lailla seinään. Vähensin kokonaisesta puolikkaaseen ja viikon jälkeen lopetin, koska lääkepurkki tyhjeni. Haluan kokeilla elämää ilman lääkkeitä ja ihan ok olo, paitsi nuo sävärit vaan vaivaa....
Hyvä, jos pystyt olemaan ilman lääkkeitä. Monilla tulee ikäviä psyykkisiä oireita lääkkeen lopettamisen yhteydessä. Jos sinun oireilusi rajoittuvat säkäreihin, pääset mielestäni kohtuullisen "inhimillisesti" eroon lääkkeistä.
..ne psyykkiset oireet sitten on? Kellään niistä kokemuksia?
eri asteisia psykoottisia tiloja käytön aloittamisen, lopettamisen ja annostuksen vaihtamisen yhteydessä, allaolevassa linkissä joitakin esimerkkejä. Eräs tuttavani joutui lopettamaan lääkityksen herättyään kahtena yönä siihen että yritti kuristaa vaimonsa.
http://www.ssristories.com/index.php
No HUI. Tosi pelottavaa tuollainen!!
lopettaminen pitää vain tehdä hyvin hitaasti annosta vähentämällä ja jos alkaa tulla outoja ajatuksia päähän, HETI psyk polille tai päivystävälle lääkärille.
Suurimassa osassa noista jutuista ei lääkkeellä ollut mitään tekemistä asian kanssa.Jos henkilö on vaikka skitsofreeninen ei zoloftista taida olla paljon apua..Ja pitää ottaa huomioon se seikka että kaikille ei ssri-lääkkeet sovi(kuten minulle).En siltikään maalaile piruja seinille niistä,olen nähnyt miten monia ne ovat taas auttaneet palaamaan"elävien kirjoihin".Turha peloitella ihmisiä täällä psykooseista,niissä tapauksissa on yleensä muutakin mukana kuin pelkästään lääke.Kai kaverisi on puhunut lääkärin kanssa asiasta?On muitakin lääkkeitä kuin ssri:iit.Kumma juttu muuten,söin aikoinaan zolofteja monta vuotta eikä niistä tullut MITÄÄN oireita koko aikana,edes silloin kun aloitin ja auttoivat loistavasti paniikkihäiriööni.Sitten jouduin olemaan ilman lääkkeitä pari kuukautta ja kun aloitin oton uudestaan,se ei enää onnistunut.Sain elämäni kamalimmat oireet niistä lääkkeistä.En tiedä mitä niiden parin kuukauden aikana tapahtui,ennen niin sopivat lääkkeet olivat muuttuneet myrkyksi minulle.Olisiko valmistus tapa\aineet jotenkin muuttuneet?Moni tuttukin on joutunut lopettamaan zoloftin aloituksen kesken liian rajujen oireiden takia.
vaan siitä että ihmiset tietäisivät mistä oudot ajatukset ja itsetuhoiset pakkomielteet ovat peräisin, ettei tarvitsisi täällä kysellä miksi niitä tulee.
Näiden lääkkeiden taipumus aiheuttaa väkivaltaisia psykooseja ja itsetuhoisuutta on tiedetty jo fluoksetiinista asti 1970 luvun loppupuolelta, tämä ilmeni ko. lääkettä valmistaneen lääketehtaan sisäisistä muistioista sen jälkeen kun oikeus määräsi ne esitettäväksi todistusaineistona.
USA:ssa näissä aineissa on erikoisvaroitus tästä haittavaikutuksesta, Suomessa sitä ei tunnuta otettavan mitenkään huomioon.
Noissa SSRI-tarinoissa on kaikissa yhteistä että henkilöillä ei oltu todettu skitsofreniaa tai muutakaan mielisairautta ja että he käyttivät mielialalääkettä. Useat tapaukset on todettu oikeusistuimessa asiantuntijalääkäreiden lausuntojen perusteella lääkkeiden aiheuttamiksi.
Jos nämä onnellisuuspillerit ovat niin erinomaisia ja vaarattomia niin miksi ihmiset ryhtyvät murhaamaan lapsiaan, puolisoitaan, työ- ja koulutovereitaan ja tekevät itsemurhan vasta kun heidät on altistettu näille kemikaaleille?
mutta esim. jenkeissä usein määrätään psyykelääkkeitä monesti turhaan ja liian isoilla annoksilla.Siellä kun kuvitellaan että kaiken voi parantaa "onnellisuus"pillereillä.Tuntuu että useimmilla lääkäreillä ei ole hajuakaan mitä tekevät.Tottakai se pistää pään sekaisin jos määrätään liian iso annostus,saatika se,ettet välttämättä tarvitsisi psyykelääkkeitä ollenkaan.Olen mäkin lukenut että vanhan ajan lääkeaineet ovat kunnon aivojentappajia.Mutta kyllä nykyään on paljon turvallisiakin lääkeaineita.En ole koskaan kuullut että joku olisi joutunut psykoosiin näiden lääkkeiden takia.Mutta kaipa sekin on mahdollista...Mutta hyvä että on olemassa näitä "onnellisuus"pillereitä koska kaikkia psyykesairauksia ei voi parantaa pelkästään omalla tahdolla.
ei ole välttämättä annosriippuvainen, vaikka sekin todennäköisesti vaikuttaa jossakin määrin. Ne vain sotkevat aivokemiaa edelleen ja joillakin ihmisillä tämä sotkeminen vie yli kynnyksen psykoosin puolelle.
Suomessa ei ole ilmeisesti seurattu lainkaan miten suuri osa esim. rekkaa päin tapahtuneista itsemurhista tai itsemurhista yleensä on kytköksissä mielialalääkkeiden käyttöön, ei myöskään niitä tapauksia joissa isä tai äiti on tullut siihen tulokseen että on parasta tappaa lapsi tai lapset säästääkseen heidät elämän kärsimyksiltä.
Mielialalääkkeet eivät paranna mitään, ne vain peittävät oireita jossain määrin osalla käyttäjistä, tieteellisesti ei voida osoittaa että niiden kemiallinen vaikutus korjaisi aivoissa yhtään mitään sellaista tekijää joka olisi jonkin mielisairauden aiheuttaja.
sorkit tuolla kysymyksellä. Tässä todettuja
vaivoja. Yleensä lieviä
Lopettamiseen liittyvien oireiden esiintyminen voi riippua monesta tekijästä, kuten hoidon kestosta ja käytetystä annoksesta sekä siitä, kuinka nopeasti annosta pienennetään. Huimaus, tuntohäiriöt (kuten parestesia ja sähköiskumaiset tuntemukset), unihäiriöt (kuten unettomuus ja voimakkaat unet), agitaatio tai ahdistuneisuus, pahoinvointi ja/tai oksentelu, vapina, sekavuus, hikoilu, päänsärky, ripuli, sydämentykytys, emotionaalinen epävakaus, ärtyisyys ja näköhäiriöt ovat yleisimmin raportoituja vaikutuksia.
mutta millä sitten pitäisi hoitaa erinlaisia psyykesairauksia?Kun suurin osa niistä on myös samalla fyysisiä sairauksia.Hoitamatta jättäminen on varmasti potilaalle todella tuhoisaa.Täytyy vain toivoa että tulevaisuudessa keksitään turvallisempia ja tehokkaampia lääkkeitä.
On varmasti totta että joillakin lääkärille hakeutuminen ja lääkkeiden saanti sinänsä riittää pysäyttämään ne prosessit jotka ylläpitävät mt-häiriötä ja aivot ryhtyvät palauttamaan järkkynyttä kemiallista tasapainoa. Samoin käy plaseboa annettaessa jos potilas todella uskoo saavansa tehokasta lääkettä, ainoa ero on siinä että plasebo ei sotke aivokemiaa kuten "oikeat" lääkkeet.
Kukaan ei osaa tyhjentävästi selittää miten nämä häiriöt syntyvät, aivotutkimus on vasta kivikautisessa tilassa. Ei myöskään tiedetä miten suurin osa lääkkeistä toimii ja mitä kaikkia aineenvaihduntaprosesseja ne sotkevat aivoissa, mitä mahdollisia pysyviä solutason vaurioita ne saavat aikaan. Reseptin tyrkkääminen kouraan nimenomaan on hoitamatta jättämistä.
Mikään pilleri ei opeta meitä tuntemaan itseämme, kehittämään minäkuvaa ja kestävää itsetuntoa. Mikään pilleri ei selvitä meidän lapsuudenaikaisia tai myöhempiä traumojamme, ei opeta meitä käsittelemään stressitekijöitä siten ettei niistä pääse muodostumaan ympärivuorokautista painajaista joka suistaa aivojen kemialliset prosessit pysyvään häiriötilaan.
Elämä on taitolaji ja ne elämisentaidot on parempi opetella kuin elää tämä ainoa elämä mieltä ja persoonallisuutta muuttavien kemikaalien varassa.
..tällainen köyhä ihminen, jolla ei ole varaa kalliisiin psykiatreihin tekee? Mielenterveystoimistossa on epäpäteviä sairaanhoitajia, jotka tutkivat papereita ja miettivät kuumeisesti, että mitäs minä sitten sanoisin...En yleistä..omasta puolestani vain puhun..en koe saavani apua siitä..
Lanttumaakari löi reseptin kouraan ja sanoi etto ota viinaa jos vituttaa, niin muutkin tekee, lääkkeiden ei pitänyt aiheuttaa riippuvuutta mutta tänään bentsoja ei tahdo saada juuri riippuvuuden takia. Mielenterveystoimiston tusinaterapeutti kuunteli kohteliaasti ja mutisi välillä jotain, sanoi lopuksi vuoden päästä ettei hommasta ole minulle mitään hyötyä.
Jouduin pakosta lopettamaan bentsot seinään ja kouraan tyrkättiin neuroleptejä, silti menin pitkin seiniä ympärivuorokautisessa paniikissa 4 kk. Oli pakko kehittää omat konstit joilla sain paniikit hallintaan ja lihaskrampit lientymään.
Ne keinot on käyty läpi täällä moneen kertaan ja ne on helppo oppia, eivät maksa mitään, ei ole sivuvaikutuksia, toimivat heti, eivätkä tee riippuvaiseksi.
Kiitos .olen täysin samaa mieltä asiasta.Elämään kuuluu vastoinkäymiset ja selviäminen eril-ihmisten kanssa . Pelot ja ahdistukset ovat epämielyttäviä seuralaisia,lääkkeet eivät paranna vaan turruttavat ja monesti aiheuttavat vielä pahempia ahdistuskohtauksia ja unettomuutta.Luonnon lääkkeissä on paljon rauhoittavaia aineita.