Ainaiset kommentoinnit

Asenteisiin kyllästynyt tup...

Mitäs mieltä te muut kaksosten vanhemmat olette yleisestä suhtautumisesta kaksosiin ja eritoten kaksosten vanhempiin? Minä itse olen lopen kyllästynyt noihin ainaisiin "kädet täynnä töitä" juttuihin. Niitä ilman en pääse luikahtamaan mistään tilaisuudesta. Tuntuu että ihmiset ovat automaatteja, jotka hokevat noita kliseitä tietämättä edes mistä puhuvat! Kateutta tässä maassa riittää, tiedetään mutta joku rajanveto olisi poikaa. Mielipiteitä?

17

2542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poison girl

      kuullut typerän kommentin "siinä se kaksi menee kuin yksikin" ja olen todellakin kuullut voivottelua kun on sulla "kädet täynnä työtä" ja "kuinka sinä oot pärjänny, on sulla ollu kyllä rankkaa " hohoijaa ...älä stresaa anna mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos

      • aloittaja

        Kiitos poison girl kun vastasit, juu olen kuullut tuonkin. Ja taidan todella opetella pistämään toisesta korvasta samantien ulos..hyvää jatkoa sinulle ja nautitaan me tuplaonnesta rinta rottingilla.


      • poison girl
        aloittaja kirjoitti:

        Kiitos poison girl kun vastasit, juu olen kuullut tuonkin. Ja taidan todella opetella pistämään toisesta korvasta samantien ulos..hyvää jatkoa sinulle ja nautitaan me tuplaonnesta rinta rottingilla.

        kuinkas muutenkaan :D


    • Äiti.*2*

      Ok,ehkä voi kyllästyttää, mutta pahalla ne ihmiset ei sano.Ehkä sanovat perinteisiä kliseitä jotain sanoakseen...

      Eikö sulla siis ole kädet täynnä töitä kun on 2vauvaa? Itselläni on 5v.ikäerolla lapset ja kyllä se sanonta, 2 menee siinäkun yksikin pitää paikkansa,yleensä.Mutta ei kylläkään sovi täysin kaksosiin, eri asia hoitaa 2 pikkuvauvaa, kuin 2 eri ikäistä lasta.

      Mistäs muuten tuon kateuden tuohon vedit, tuskinpa kukaan on kateellinen kaksosten vanhemmille.Omassa tuttavapiirissä ja suvussa on kaksosia ja kaikki on kylläkin sanoneet, etteivät toivo kellekkään kaksosia.Koska on rankkaa vauva-aikana,etenkin jos lapset satuu olemaan kovasti kipeinä ja tukiverkosto puuttuu.

    • B-A

      Olen kaksosten mummu ja lapseni kuulee samoja kommentteja. Näin sivusta katselleena kaksosten vanhemmat osaavat organisoida asiat luultavasti paremmin kuin yksösten ja onhan kaksosista ajan kanssa seuraa toisilleen. Näin mummuna nautin kaksosten kanssa joka hetkestä vaikka välillä saa huhkia hiki päässä, hetkeäkään en antaisi pois. Huomaan että lapseni ei pulttaa läheskään niin helposti kuin itse aikoinaan yhden kanssa. Koska kaksosia on vähemmän "liikenteessä" niin ne saa kyllä enemmän huomiota, joskus liikaakin. Tyhjät puheet ohita korvia lopsauttamalla ja nauttikaa lapsistanne täysin rinnoin.

      • O&J

        onnellinen mummo. Olen samaa mieltä huomioistasi, juuri noin minunkin lapseni perheessä. Oli jopa helppo olla hoitamassa kun oli jääkaapin ovessa lappu, missä 'päiväjärjestys' ettei mummo unohtunut leikkimään vaan muisti syöttää ajallaan ja vaihtaa vaipat. Pakko oli organisoida hyvin. Eipä siinä kyllä paljon luppoaikaa jäänyt.

        Muuten sen olen huomannut, ettemme itse käytä heistä nimitystä kaksoset vaan puhumme aina omilla nimillään kuten on tapana silloinkin kun on yksösistä kyse.


    • haloooo!!

      ai että kateellinen sulle koska sinulla on kaksoset??? no en todellakaan. Eikä ihan varmasti kukaan muukaan!

      • kateellinen

        Mutta noilla kommenteilla ei kyllä silti ole mitään tekemistä kateuden kanssa...


    • kirppunen kirppu.

      ymmärtää että ei varmaankaan kateudesta ole kyse. sehän on ihan tavallinen suomalainen keskustelu yritys. ihan viaton, ystävällisyyttä tarkoittaen yleensä.
      kait sinulla on "kädet täynnä töitä" ihan niinkuin monilla muillakin lapsiperheillä? ei kait siinä mitään kummallista ole?

    • hunkkku

      On se vaan niin spesiaalia kun on kaksoset! En väitä kenenkään olevan siitä kateellinen, ainakaan siitä työmäärästä... mutta sitä erityisyyttä ei voi tietää kuin kaksosten vanhemmat. Ihanaa seurata kaksosten kehittymistä, samat asiat käydään läpi, mutta eri tahdissa usein. Välillä on hermot ja korvat riekaleina kun itkevät samassa tahdissa, mutta on sitten vuorostaan vatsalihaksetkin kipeinä nauramisesta kun nauravat ja kikattavat yhteen ääneen:) Huomiota saa paljon esim kaupungilla liikkuessa... Ikuisia " onko ne kaksoset, onko ne tyttöjä..." kysymyksiä varten mies meinasi jo tehdä käyntikortin jota voi jaella kyseliöille... heh;) Toisinaan niille "on teillä varmasti raskasta" hokijoille tekisi mieli sanoa, että tuu sitten auttamaan jos oot sen tiedostanut.
      Taloudellisesti kaksoset on huono juttu kun ei voi esim vaatteita kierrättää aina seuraavalle lapselle, mutta onneksi ollaan saatu paljon sukulaisilta käytettyjä vaatteita ja tavaroita ettei olla konkurssiin menty.
      Välillä miettii tietysti millaista olisi jos olisikin tullut VAIN yksi lapsi... Liikkuisiko sitä enemmän ihmisten ilmoilla jne... Mutta monet ovat varmasti lujemmalla yhdenkin lapsen kanssa kuin meidän kaksoste, jotka ainakin tähän 5kk:n ikään asti ovat olleet terveitä ja kohtuullisen helppoja.

    • Kaksospojat 7/06 ja tyttö 1...

      Mulle sanoi yx "täti", kun olin poikien kanssa kävelyllä kaverini kanssa...tuli meitä siis vastaan...ja kaverini tunsi tämän naisen...
      Niin tää nainen tulee ja sanoo mulle, että hän ei ainakaan ikinä haluaisi/toivoisi kaksosia. Vastasin sille vaan, että tähän kun ei voi itse vaikuttaa. Meni meinaan hiljaiseksi nainen.... Ja mua otti niin aivoon, että voi tulla tollai toinen sanomaan...Loukkaannuin kyllä siitä...

      Ja sit on näitä ihmettelyjä: "Ovatko ne kaksoset?" "Varmasti on raskasta hoitaa 2 lasta?...Ai..teillä on vielä tyttökin ja 2½-vuotias????" "No. Mitenkä teillä nukutaan????!!!!" Oho...jaa nukkuvatko koko yön..... jne.... Onko suvussa kaksosia??!!!!

      Sit se ärsyttää, kun kytätään ja kytätään....ja varsinkin ihmiset, jotka katsovat ja ajavat ohi autolla, kun ollaan kävelyllä...hyvä, ettei leuka putoo maahan. No. Niihin on jo tottunut.

      Pitäis varmaan ostaa paita, jossa teksti "Älä tuijota mun kaksosia" =)

      • Äiti,kaksosten sisko vain

        Ihankuin jotkut elämästä tajuamattomat nipsi kireällä olevat penikat kirjoittelisi tänne näistä kaksosasioista?

        Hyvänen aika, ihan harmittomia kommenttejahan nuo mainitut ovat,eivätkä loukkaukseksi tarkoitettu lainkaan.Ihan perinteisiä kliseitä.

        Niin mummoni ja äitinkin muuten ovat sanoneet, etteivät haluaisi kaksosia, jos asian voisi etukäteen valita.Eikä sillä sanomalla tarkoiteta loukata ketään, mutta kaikesta voi ottaa herneen nenään ja huutaa maailmalle kuinka sua sorretaan ja ollaan ikäviä.

        Äläkä luule että olet ainoa jota ohikulkevat autot kattelevat, äläkä luulottele,että kaksosien vuoksi olisit mitenkään megakiinnostava, kuin ehkä omissa mielikuvituksissas.

        Hyvää tarkoitavat puheet, ohimennen heitetyt kliseiset kommentit voi ohittaa,eikö repiä niistä itkuvirttä. Jos kukaan ei huomioisi,sitten inistäisi, että meitä hyljitään,kun on kaksoset?...

        Osta ennemmin sellanen paita jossa lukee "EPÄSOSIAALINEN" tai "PIPO KIREELLÄ" etc.


      • Kaksopojat....
        Äiti,kaksosten sisko vain kirjoitti:

        Ihankuin jotkut elämästä tajuamattomat nipsi kireällä olevat penikat kirjoittelisi tänne näistä kaksosasioista?

        Hyvänen aika, ihan harmittomia kommenttejahan nuo mainitut ovat,eivätkä loukkaukseksi tarkoitettu lainkaan.Ihan perinteisiä kliseitä.

        Niin mummoni ja äitinkin muuten ovat sanoneet, etteivät haluaisi kaksosia, jos asian voisi etukäteen valita.Eikä sillä sanomalla tarkoiteta loukata ketään, mutta kaikesta voi ottaa herneen nenään ja huutaa maailmalle kuinka sua sorretaan ja ollaan ikäviä.

        Äläkä luule että olet ainoa jota ohikulkevat autot kattelevat, äläkä luulottele,että kaksosien vuoksi olisit mitenkään megakiinnostava, kuin ehkä omissa mielikuvituksissas.

        Hyvää tarkoitavat puheet, ohimennen heitetyt kliseiset kommentit voi ohittaa,eikö repiä niistä itkuvirttä. Jos kukaan ei huomioisi,sitten inistäisi, että meitä hyljitään,kun on kaksoset?...

        Osta ennemmin sellanen paita jossa lukee "EPÄSOSIAALINEN" tai "PIPO KIREELLÄ" etc.

        Osta kuule ihan itelles vaan paita, jossa lukee "EPÄSOSIAALINEN"....

        On se kumma, kun sua noin alkoi nyppimään mun kirjoitus....


      • kaksosissa triplatyö
        Äiti,kaksosten sisko vain kirjoitti:

        Ihankuin jotkut elämästä tajuamattomat nipsi kireällä olevat penikat kirjoittelisi tänne näistä kaksosasioista?

        Hyvänen aika, ihan harmittomia kommenttejahan nuo mainitut ovat,eivätkä loukkaukseksi tarkoitettu lainkaan.Ihan perinteisiä kliseitä.

        Niin mummoni ja äitinkin muuten ovat sanoneet, etteivät haluaisi kaksosia, jos asian voisi etukäteen valita.Eikä sillä sanomalla tarkoiteta loukata ketään, mutta kaikesta voi ottaa herneen nenään ja huutaa maailmalle kuinka sua sorretaan ja ollaan ikäviä.

        Äläkä luule että olet ainoa jota ohikulkevat autot kattelevat, äläkä luulottele,että kaksosien vuoksi olisit mitenkään megakiinnostava, kuin ehkä omissa mielikuvituksissas.

        Hyvää tarkoitavat puheet, ohimennen heitetyt kliseiset kommentit voi ohittaa,eikö repiä niistä itkuvirttä. Jos kukaan ei huomioisi,sitten inistäisi, että meitä hyljitään,kun on kaksoset?...

        Osta ennemmin sellanen paita jossa lukee "EPÄSOSIAALINEN" tai "PIPO KIREELLÄ" etc.

        Joopa, kyllä se vituttaa kun tätit tunkee naaman vaunuihin ja kommentoi "Kyllä kaks menee siinä ku ykskin, eikö". No jokaiselle oon kyllä sanonu että ei todellakaan, näistä on työtä triplasti verrattuna yhteen!
        Sekä yhden valopään kommentti, kun tuskailin tilavamman auton ostoa että " no eihän kaksosten kanssa liikuta missään vaan ollaan kotona". Haloo!


      • vinkki.neuvo
        kaksosissa triplatyö kirjoitti:

        Joopa, kyllä se vituttaa kun tätit tunkee naaman vaunuihin ja kommentoi "Kyllä kaks menee siinä ku ykskin, eikö". No jokaiselle oon kyllä sanonu että ei todellakaan, näistä on työtä triplasti verrattuna yhteen!
        Sekä yhden valopään kommentti, kun tuskailin tilavamman auton ostoa että " no eihän kaksosten kanssa liikuta missään vaan ollaan kotona". Haloo!

        Siinä menee kaks,kun yksikin...tarkoittaa,että vaiva ei ole kahdesta niin paljon suurempi, etteikö siitä selviäisi lähes yhtä hyvin kuin yhdestäkin.

        Tietty kaksosten ollessa kyseessä,kaikki tehdään tuplasti....molemmilla on samaan aikaan joku tarve jne....noh,onpahan heillä ikäisensä kaveri ainakin kun tulevat leikki-ikään. Liian suuri ikäerokaan ei oo nimittäin hyvä juttu. Mun vanhempi lapsi oli onnessaan,että ihanaa kun tulee vauva ja leikkikaveri...eipä ollutkaan niin ihanaa kun älläsi ettei se vauva leikikkään heti kotiin saavuttuaan...5v oli ikäeroa.


      • k5271
        vinkki.neuvo kirjoitti:

        Siinä menee kaks,kun yksikin...tarkoittaa,että vaiva ei ole kahdesta niin paljon suurempi, etteikö siitä selviäisi lähes yhtä hyvin kuin yhdestäkin.

        Tietty kaksosten ollessa kyseessä,kaikki tehdään tuplasti....molemmilla on samaan aikaan joku tarve jne....noh,onpahan heillä ikäisensä kaveri ainakin kun tulevat leikki-ikään. Liian suuri ikäerokaan ei oo nimittäin hyvä juttu. Mun vanhempi lapsi oli onnessaan,että ihanaa kun tulee vauva ja leikkikaveri...eipä ollutkaan niin ihanaa kun älläsi ettei se vauva leikikkään heti kotiin saavuttuaan...5v oli ikäeroa.

        Nämä kirjoitajat taitavat vaan olla suhteellisen uusia kaksosvanhempia. Silloinhan alussa sitä sydän pamppaillen aivan odottaa kaikkien huomioivan ne maailman ihmeellisimmät kaksoset... kokemusta on, meillä on kahdet kaksoset eikä kyllä oikeasti kukaan jaksa olla niistä kiinnostunut. Kaikkia vauvojan tupataan kommentoimaan jollain tavalla. Nämä kaksosten tuoreet äiditkin osaavat vielä tulevaisuudessa asettaa kaikki kommantit ihan normaalikategoriaan kunhan se roihuava ylpeys hieman asettuu omiin uomiinsa.
        Saahan sitä, ja pitääkin olla ylpeä omista lapsistaan. Vaikka sitten keskustelupalstoilla.


      • DeeJay69
        Äiti,kaksosten sisko vain kirjoitti:

        Ihankuin jotkut elämästä tajuamattomat nipsi kireällä olevat penikat kirjoittelisi tänne näistä kaksosasioista?

        Hyvänen aika, ihan harmittomia kommenttejahan nuo mainitut ovat,eivätkä loukkaukseksi tarkoitettu lainkaan.Ihan perinteisiä kliseitä.

        Niin mummoni ja äitinkin muuten ovat sanoneet, etteivät haluaisi kaksosia, jos asian voisi etukäteen valita.Eikä sillä sanomalla tarkoiteta loukata ketään, mutta kaikesta voi ottaa herneen nenään ja huutaa maailmalle kuinka sua sorretaan ja ollaan ikäviä.

        Äläkä luule että olet ainoa jota ohikulkevat autot kattelevat, äläkä luulottele,että kaksosien vuoksi olisit mitenkään megakiinnostava, kuin ehkä omissa mielikuvituksissas.

        Hyvää tarkoitavat puheet, ohimennen heitetyt kliseiset kommentit voi ohittaa,eikö repiä niistä itkuvirttä. Jos kukaan ei huomioisi,sitten inistäisi, että meitä hyljitään,kun on kaksoset?...

        Osta ennemmin sellanen paita jossa lukee "EPÄSOSIAALINEN" tai "PIPO KIREELLÄ" etc.

        Kerrassaan hyvä kirjoitus! Käsittämättömistä asioista ihmiset oikeesti inisee, ja monen, monen, monen tavasta kirjoittaa voisi kuvitella tekstin takana olevan maksimissaan 15-vuotiaan nulikan....
        On asiat vissiin liian hyvin kun edes jaksavat vaivautua !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      258
      2366
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2075
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1790
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1629
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      65
      1042
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      115
      1036
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1026
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1023
    Aihe