Asiaa

slava

Kovasti on kommentteja tullut ja agressioita herättänyt, eivät kaikki elä saman tusinakaavan mukaan ja olen itse oravanpyörästä jättäytynyt ja valinnut elämäkseni taistelutaidot.
En suinkaan ole ainoa Suomalainen joka on ulkomailla treenannut ja daneja saavuttanut, voinpa mainita muutamia muitakin esimerkkejä, mestaribudoka Ilpo Jalamo on paljon kiertänyt maapalloa treenannut japanissa ja saavutti koreassa ensimmäisenä suomalaisena tae kwondon mustan vyön ja vyö myönnettiin Ilpolle muutaman kuukauden tkd-harjoittelun jälkeen.
80-luvun alussa suomen karatemaajoukkueessa otteli Pentti Jokiaho joka sittemmin muutti Usaan ja treenaili ja otteli siellä Tae kwondossa.
Hannu Hiltunen on kalin Jeet kune don ja Silatin myötä paljon kiertänyt maailmaa.
Jo 60-luvulla Jussi Ikonen harjoitteli kodokanissa judoa, suoritti jujutsun mustan vyön ja tutustui kyokushin-karateen, Pekka Oye opiskeli Usassa ja sai siellä Kokondo-karaten danin, myöhemmin Pekka teki maailmanympärimatkan tutustuen eri taistelutaitoihin.
Entäs tämä Kaarlo Valkonen kas-pin oli merillä nuorena ja harjoitteli jo silloin kamppailutaitoja, lukemattomia muitakin esimerkkejä löytyy.
Olen tässä pohjustanut omaa tarinaani kun aloitan kamppailutaitojen opettamisen Suomessa, koska on aika rauhoittua ja en välttämättä jaksa ulkomailla enää asua.
Te jotka ette ymmärrä avarakatseisesti katsoa ,ette näe ympärillenne elämää on muuallakin kuin siellä suomen niin kovin pienessä kamppailupiirissä.
Trevetuloa kaikki ennakkoluulottomat tutustumaan kamppailutyyliini ja kesän jälkeen toiminta alkaa.
Jos kaikki olisivat noin kuppikuntaisia ei Suomessa tänä päivänäkään harjoiteltaisi esim Jujutsua kiitos Auvo Niinikedon, krav magaa tai korealaisia lajeja.
Ajattelevin terveisin

Slava kamppailuopettaja 2 dan.

27

2148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • slava

      Kovasti nimeni kiinnostaa ja ymmärrettävistä syistä, olen kuitenkin sopinut etten vielä nimeäni julkista, malttakaa vielä vähän aikaa.
      Slava

    • harakka

      meinasitko levittää lajiasi myöhemmin myös muualle suomeen ?
      Tuleeko lajissasi olemaan ikärajaa 15v? 18v? ?????

    • slava

      Lajin luonteesta johtuen ikäraja 18,, joustoa voi olla henk.kohtaisen haastattelun perusteella 1 vuosi.
      .olen lähdössä viikonlopuksi saksan-maalle krav maga erikoisharjoituksiin, kerrotaan niistä sitten jotain viikonlopun jälkeen, oppia haen koko ajan ja tulen myöskin tietoa jakamaan eteenpäin.

      Slava kamppailuopettaja ja opiskelija.

    • Heppu

      mäkin oon lukenu jostain saitilta noista kavereista ja niiden elämänkerrat.

      Mutta slava näin ihan privana, saatko sä oikeasti hirveet kiksit tuosta pätemisestä täällä palstalla? Mä en ainakaan ymmärrä että mikä hohto tuossa sun hommassas on...

      • Palmako

        Ootko käynyt kisoissa? monessako? mitä lajia? oletko joutunut käyttämään itsepuolustusta kadulla?

        Niin tosiaan mikä se laji on jota meinaat ruveta opettamaan?? mitä se sisältää(potkut,lyönnit,sidonnat,kuristukset,polvi,ym..ym)


      • Palmako
        Palmako kirjoitti:

        Ootko käynyt kisoissa? monessako? mitä lajia? oletko joutunut käyttämään itsepuolustusta kadulla?

        Niin tosiaan mikä se laji on jota meinaat ruveta opettamaan?? mitä se sisältää(potkut,lyönnit,sidonnat,kuristukset,polvi,ym..ym)

        ...ylempi


      • totuus

        "Slavan" takana oleva (multi-)persoona on astunut
        tai astumaisillaan sen rajan yli,jolloin alkaa us-
        komaan olevansa sepittämäsä mielikuvitus-hahmo.

        Patologisia valehtelijoita läytyy muiltakin elä-
        män aloilta mm. ns. naisten naurattajat."Slava"
        lienee lukenut kreivi Lindgrenin elämänkerran,
        jonka opetuksia pyrkii soveltamaan "martial-
        piireissä".

        Nettihän on myös pullollaan näitä "mestareita",
        jotka kertovat sivuillaan tuhat ja yksi syytä
        sille miksi he ovat erityisen päteviä(toki
        myönnetään,jotkut saattavat olla,mutta huomion
        kipeän "EGON" taustalla yleensä on lapsuudessa
        koetut traumat:kaltoin kohdeltu,jäänyt ison vel-
        jen varjoon yms.)

        ("Slava",näin meidän kesken annan neuvon:mene vas-
        taanotolle,ota lääkkeet ja etsi hyvä terapeutti).


      • slava
        totuus kirjoitti:

        "Slavan" takana oleva (multi-)persoona on astunut
        tai astumaisillaan sen rajan yli,jolloin alkaa us-
        komaan olevansa sepittämäsä mielikuvitus-hahmo.

        Patologisia valehtelijoita läytyy muiltakin elä-
        män aloilta mm. ns. naisten naurattajat."Slava"
        lienee lukenut kreivi Lindgrenin elämänkerran,
        jonka opetuksia pyrkii soveltamaan "martial-
        piireissä".

        Nettihän on myös pullollaan näitä "mestareita",
        jotka kertovat sivuillaan tuhat ja yksi syytä
        sille miksi he ovat erityisen päteviä(toki
        myönnetään,jotkut saattavat olla,mutta huomion
        kipeän "EGON" taustalla yleensä on lapsuudessa
        koetut traumat:kaltoin kohdeltu,jäänyt ison vel-
        jen varjoon yms.)

        ("Slava",näin meidän kesken annan neuvon:mene vas-
        taanotolle,ota lääkkeet ja etsi hyvä terapeutti).

        Oletko psykologi vai patologi?
        Sielusi syvyyksiä en tunne mutta leikitään niinkuin sinä haluat, kaikki diplomini seinällä kaikki valokuvat albumissani ja kaikki luomani kamppailuopettaja suhteet ovat vain sairaan mielikuvituksen tuotetta.
        Olenko itsekään olemassa, entä arvet kehossani ovatko ne myös kuviteltuja.
        Elän ja hengitän ja koen ja olen kokenut.

        Slava 2 dan.


      • slava
        Palmako kirjoitti:

        Ootko käynyt kisoissa? monessako? mitä lajia? oletko joutunut käyttämään itsepuolustusta kadulla?

        Niin tosiaan mikä se laji on jota meinaat ruveta opettamaan?? mitä se sisältää(potkut,lyönnit,sidonnat,kuristukset,polvi,ym..ym)

        Nuorena ikävuosina 12-18 kilpailin hyvinkin aktiivisesti judossa, Usassa osallistuin muutamaan kenpo-karaten kilpailuun ja ottelin myöskin tae kwondon säännöillä muutaman ottelun ja ne säännöt eivät minulle sopineet kun päähän lyöminen oli kielletty ja pisteitä tuli vain potkuista.
        Kadulla olen joutunut itseäni joskus puolustamaan ja olen tilanteista selvinnyt, tuurilla ja taidolla ja kovuudella.
        Tulen opettamaan kaikki kamppailun osaalueet pystyssä polvet, kyynärpäät, mattokamppailu ja aseita vastaan puolustautumisen.

        Slava.


    • Juba

      Itse en ole Korean Hapkidosta kuullut.

      Harrastanut olen Sin Moo Hapkidoa, mielenkiintoista olisi tutustua oppimaasi tyyliin, joka lienee saman suuntaista "Flying Eaglen" kanssa?

      Jos saan jostain sähköpostiositteesi tms. voinen ottaa yhteyttä tarkemmin ja katsoa onko meillä toisillemme opetettavaa.

      Ketä muuten Te pidätte lajin perustajana? Siitä on monia mielipiteitä, riippuen tyylisuunnasta. Ameriikoissa vaikuttava Master Choe on tehnyt itseään tykö erinäisten julkaisujen avulla. Itse pidän Hapkidon "founderina" Master Ji Han Jaea.

      PS.
      Kovin on varauksellista tämä porukan vastaanotto täällä.

      • slava

        Mestareita on paljon mutta kyllähän lajin juuret ovat paljon pidemmällä, laji on tietenkin kehittynyt ajan mittaan ja niin mestari Ji han Jae kuin Bong Soo Han tai Choe kaikki ovat muodostaneet omanlaisensa tyylin.
        Katsotaan myöhemmin voimme varmasti tekniikoiden eroavaisuuksia kokeilla ja ottaa vaikutteita.

        Slava 2 dan.


    • v-mies

      Haastan sinut otteluun valitsemanasi päivänä valitsemallasi salilla.

      Vastaa viestiin missä ja milloin.

      • kung fu miäs

        jep vanhassa japanissa eletään ja kunnian puolesta taistellaan vaikka kuolemaan asti


      • slava

        Taas yksi haastaja lisää, olen aikoinani näitä haasteita käynyt ja turhiksi ne todennut, voimme toki harjoitella yhdessä ja kokeilla tekniikoiden tehoa omalla vastuulla.

        Slava 2 dan.


      • v-mies
        slava kirjoitti:

        Taas yksi haastaja lisää, olen aikoinani näitä haasteita käynyt ja turhiksi ne todennut, voimme toki harjoitella yhdessä ja kokeilla tekniikoiden tehoa omalla vastuulla.

        Slava 2 dan.

        Kokeillaan tekniikoiden tehoa kehässä, ei sääntöjä, ei suojia.


    • slava

      Mistä löydämme sopivan kehän jossa voimme otella täysin ilman sääntöjä, ensin allekirjoitat sitoumuksen vastuukysymyksissä, kyseisenlaisia otteluja olen käynyt joskus vuosia sitten ja enää ei niihin intoa olisi koska toisen satuttaminen jonkin typerän haasteen takia ei innosta, mutta jos olet kovin itsepäinen niin pitää harkita.

      Slava. 2 dan

      • kung fu mies

        älä vaivaudu. Näppis sankari se sielä vaan luulee liika ittestään


      • slava
        kung fu mies kirjoitti:

        älä vaivaudu. Näppis sankari se sielä vaan luulee liika ittestään

        Olet oikeassa Kung Fu mies ei todellakaan kannata.
        Slava


      • pantse
        slava kirjoitti:

        Olet oikeassa Kung Fu mies ei todellakaan kannata.
        Slava

        kokeilkaa nyt ihmeessä. Hyvällä tuurilla molemmat voi jäädä henkiinkin.

        Pantse, shotokan ;-)


      • v-mies
        slava kirjoitti:

        Olet oikeassa Kung Fu mies ei todellakaan kannata.
        Slava

        15 vuotta on takana aktiivista harjoittelua, lajeina sekä karate, että vapaa-ottelu.

        Että tuleeko siihen haasteeseen vastausta vai ei, valitse joku Helsingin sali. Ottelen muuten yli 110 kiloisissa nykyään ja tarkoitus olisi siirtyä ammattilaiseksi parin vuoden sisällä. Sopimukset on Aasiaan jo tehty.

        Tulen ja tungen sen mustan vyösi kurkkuun ja sieltä aina kantapäihin asti.


      • Ho Shin Sool
        v-mies kirjoitti:

        15 vuotta on takana aktiivista harjoittelua, lajeina sekä karate, että vapaa-ottelu.

        Että tuleeko siihen haasteeseen vastausta vai ei, valitse joku Helsingin sali. Ottelen muuten yli 110 kiloisissa nykyään ja tarkoitus olisi siirtyä ammattilaiseksi parin vuoden sisällä. Sopimukset on Aasiaan jo tehty.

        Tulen ja tungen sen mustan vyösi kurkkuun ja sieltä aina kantapäihin asti.

        ...taitaa olla suun ympärillä. Taidat olla vain suunpieksäjä eikä sua kannata kenenkään ottaa vakavasti.


      • Ho Shin Sool
        Ho Shin Sool kirjoitti:

        ...taitaa olla suun ympärillä. Taidat olla vain suunpieksäjä eikä sua kannata kenenkään ottaa vakavasti.

        ..sen verran ,että mitä sä yrität todistaa tolla uhoamisella ja haasteiden esittämisellä?


      • v-mies
        Ho Shin Sool kirjoitti:

        ..sen verran ,että mitä sä yrität todistaa tolla uhoamisella ja haasteiden esittämisellä?

        Niin pelkkä paskahousuhan se on. Tuleeko sitä paikkaa ja aikaa vai ei.

        Alkaa kyllästyttämään nuo ninjapuheet, joissa ei ole mitään perää. Katsotaan onko siinä perää vai ei, eli kehässä se nähdään mikä ninja siellä oikein on.

        Olkoon vaikka mikä ninja, niin se ninjahuppu vedetään kurkun kautta peräreikään ja sieltä taas takaisin muutaman kerran.


      • v-mies
        v-mies kirjoitti:

        Niin pelkkä paskahousuhan se on. Tuleeko sitä paikkaa ja aikaa vai ei.

        Alkaa kyllästyttämään nuo ninjapuheet, joissa ei ole mitään perää. Katsotaan onko siinä perää vai ei, eli kehässä se nähdään mikä ninja siellä oikein on.

        Olkoon vaikka mikä ninja, niin se ninjahuppu vedetään kurkun kautta peräreikään ja sieltä taas takaisin muutaman kerran.

        Slavalla ei ole uskallusta ottaa minkäänlaista haastetta vastaan. Paskaa housussa. Menkää kurssille ja luovuttakaa rahanne, saatte paskaa tilalle.


      • slava
        v-mies kirjoitti:

        Slavalla ei ole uskallusta ottaa minkäänlaista haastetta vastaan. Paskaa housussa. Menkää kurssille ja luovuttakaa rahanne, saatte paskaa tilalle.

        Kylläpä V-mies on turhautunut olio, ilmeisesti harrastat jotain hmd:tä ja kuvittelet olevasi jotain, pelkureitten kanssa voi mitään haasteita ottaa, minua vastaan et seisoisi pystyssä kuin 10 sekunttia ja mattokamppailuun ei tarvitsisi lähteä.
        Juuri sinunlaisesi kaverit ovat minut joskus haastaneet ja sen jälkeen on huudeltu poliisia apuun kun satuin kerran lyömään.
        Omaan arvoosi jätän nuo pullistelusi, oletko edes täysiikäinen?
        Slava 2 dan.


      • perus pelle
        v-mies kirjoitti:

        15 vuotta on takana aktiivista harjoittelua, lajeina sekä karate, että vapaa-ottelu.

        Että tuleeko siihen haasteeseen vastausta vai ei, valitse joku Helsingin sali. Ottelen muuten yli 110 kiloisissa nykyään ja tarkoitus olisi siirtyä ammattilaiseksi parin vuoden sisällä. Sopimukset on Aasiaan jo tehty.

        Tulen ja tungen sen mustan vyösi kurkkuun ja sieltä aina kantapäihin asti.

        Vai karateka ja vapaa-ottelija hah hah ,itte oon noia karatekoita opettanut ja löylyttänyt matseissa ihan pellejä, oma taustani on jujutsu ja silä pärjää aika hyvin.
        Aasiaan ammattilaiseksi on sulla jutut, oletko videoita katellut viimeaikoina?


    • Anonyymi

      Vieläkö nämä edellämainitut kaverit treenaavat lajeja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe