Kenelle ETTE myy

pentua?

Nyt ei ole tarkoitus lietsoa mitään raivoa tai solvausten tulvaa ketään kohtaan, mutta kiinnostaa tietää muiltakin kasvattajilta, kenelle tai millaisessa elämäntilanteessa olevalle ihmiselle ETTE myy pentua?

Aloitan tietty itse...En myy pentua avopareille yhteiseksi koiraksi, en vastaa pentutiedusteluihin, jotka ovat pelkkiä hinta- tai värikyselyjä (tiedot väreistä löytyvät nimittäin kotisivuilta) enkä myöskään vastaa viesteihin, jotka ovat selvästi lapsen tai lapsellisen henkilön kirjoittamia.

Syy siihen, miksi avoparit tai tyttöystävä-poikaystävä kyselyt saavat karvat pystyyn on yksinkertaisesti se, että KUN ero tulee, koira jää ikävästi heittopussiksi ja se laitetaan myyntiin, kummallakaan ei ole enää aikaa tai tilaa koiralle....
Rehellisenä kasvattajana en tohdi kauppasopimukseen kirjata mitään kohtaa etuosto-oikeudesta, koska sehän on juridisesti yhtä tyhjän kanssa.
Minulle on kyllä ilmoitettu eroista ja koirien uudelleen sijoituksista ja se on todella kivasti tehty omistajan puolelta!
Nyt olen kuitenkin päättänyt, että jos avopari meiltä pennun haluaa, kieltäydyn myymästä!

Rotuni on todella suosittu ryhmän 8 perhekoira ja yhteydenottoja tulee paljon, joten valintaa voi tehdä hyvinkin tiukasti.

Monet kasvattajat eivät myy pentua lainkaan lapsiperheisiin....jne....kertokaa muutkin, millaisiin perheisiin, millaisille ihmisille, jokin muu este... teiltä ei lähde pentua? Perustelkaa myös vastauksianne.

63

4339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen jo aiemmin kertonut kelle en myy..ja sain siitä jo sillon riittävästi sontaa niskaani,
      etten viitsi enään kertoa...

      Mutta tuo jäi ihmetyttämään minua, ettet myy avopareille "kun ero tulee"...hmm..yhtälailla ero voi tulla aviopareillekkin...???...

      • aloittaja

        Ehkäpä ilmaisin itseni hieman huonosti.. avopareilla tarkoitan vähän yli-alle kaksikymppisiä pareja, jotka hyvin todennäköisesti päätyvät eroon, vaikka koira kyllä hankitaankin syvässä yhteisymmärryksessä. Useimmiten koiran elinikä on pidempi, kuin avoliiton...

        Eihän mikään tietenkään takaa avioliitonkaan kestävyyttä, mutta siihen ryhtyneet eivät ole koiraa hankkiessaankaan yhtä kevyin perustein liikenteessä, kuin avoparit useimmiten....Tämä on nyt vain minun kokemus pentujen myymisestä ja näin toimin nyt....

        'Sikra', kertoisitko vielä kenelle et myy pentua?
        Toivotaan ettet saa kaikkia maailman kakkeja niskaasi :o)


    • 8k8

      itsellänikin 8 ryhmän koiria. mutta en ymmärrä mikä niistä roduista on ihan perhekoira!?

      Itse en myisi 8 ryhmän pentua vain seurakoiraksi.

    • vakipareista jää nykyään avopareiksi,ei mahda mitään =)En mene naimisiin mutta ei yksikään sen enenpää suomalainen kuin ulkomaalainen kasvattaja ole asiaa multa koskaan kysynyt tai jättänyt koiraa myymättä,en ole itsekkään moista kysellyt ja tosiasiahan on että avioliitot kariutuu nykyisin niin heppoisasti ettei ne paljoakaan avoliittojen eroista eroa ;)Kenelle en myisi?Ihmiselle jossa jokin mättää katsomatta rotuun,ikään,sukupuoleen tai siviilisäätyyn.

    • ja ihmistuntemus ovat ainakin minun valttini valitessani pennuille koteja. Enempää en sano, viimeiseksi alkoi niin paljon paskaa lentää meidän kasvattajien niskaan, kun ilmoitimme kantamme asiaan.

    • fidelia

      En myy kovin lihaville koska he eivät pysty pitämään itsestäänkään huolta eivätkä liiku/pysty liikkumaan ja tämä rotu tarvitsee paljon liikuntaa. En myy myöskään paljon alkoholia käyttäville.

      • tiedät?

        Mistä voit tietää ihmisen alkoholin käytön?
        Siis jos kyseessä on täysin tuntematon ihminen..
        Tuo lihavuus-pointti oli muuten aika hyvä koskemaan tiettyjä rotuja.


      • fidelia
        tiedät? kirjoitti:

        Mistä voit tietää ihmisen alkoholin käytön?
        Siis jos kyseessä on täysin tuntematon ihminen..
        Tuo lihavuus-pointti oli muuten aika hyvä koskemaan tiettyjä rotuja.

        Olen terveydenhuoltoalalla joten katson yleensä ihmisten terveystietoja ;) tai sitten näen sen suoraan naamasta tai kysymälläkin tietää ja jopa muitakin asioita puhumalla. Tai jos menee kotiin käymään.


      • tarkoitat?
        fidelia kirjoitti:

        Olen terveydenhuoltoalalla joten katson yleensä ihmisten terveystietoja ;) tai sitten näen sen suoraan naamasta tai kysymälläkin tietää ja jopa muitakin asioita puhumalla. Tai jos menee kotiin käymään.

        Tämähän on jo laitonta:
        Olen terveydenhuoltoalalla joten katson yleensä ihmisten terveystietoja


      • toivottavasti vitsi!
        fidelia kirjoitti:

        Olen terveydenhuoltoalalla joten katson yleensä ihmisten terveystietoja ;) tai sitten näen sen suoraan naamasta tai kysymälläkin tietää ja jopa muitakin asioita puhumalla. Tai jos menee kotiin käymään.

        Menet katsomaan ihmisen luottamukselliset tiedot?
        Lukeeko niissä alkoholin käytöstä...ellei ole sitten tunnettu juoppo. On sulla moraali!


      • fidelia
        toivottavasti vitsi! kirjoitti:

        Menet katsomaan ihmisen luottamukselliset tiedot?
        Lukeeko niissä alkoholin käytöstä...ellei ole sitten tunnettu juoppo. On sulla moraali!

        Ihmisiltä otetaan aika usein maksa-arvot joista kyllä näkee suoraan. Samoin näkee psyykelääkkeiden käyttäjät noista tiedoista. Teen tuon vain koirien vuoksi (mihin sisältyy toki muutakin kuten haastattelu). Moni tällä alalla katsoo vaikkapa tapailemansa ihmisen koko "seksuaalihistorian" mikäli siitä on tietoja ylhäällä. Ihmisen uteliaisuus voittaa vaikka olisi kuinka "kiellettyä".


      • ******
        fidelia kirjoitti:

        Ihmisiltä otetaan aika usein maksa-arvot joista kyllä näkee suoraan. Samoin näkee psyykelääkkeiden käyttäjät noista tiedoista. Teen tuon vain koirien vuoksi (mihin sisältyy toki muutakin kuten haastattelu). Moni tällä alalla katsoo vaikkapa tapailemansa ihmisen koko "seksuaalihistorian" mikäli siitä on tietoja ylhäällä. Ihmisen uteliaisuus voittaa vaikka olisi kuinka "kiellettyä".

        Labra-arvot muuten on lähestulkoon kaikkien saatavilla vaikkei terveystiedot olisi (niiden tonkimiseen pitää olla syy/ jää jälki tiedostoihin että on katsottu). Olenkin ihmetellyt miksi tuttu sairaanhoitaja on aina niin "tietoinen" asioistani!!


      • tirkistelylle,
        fidelia kirjoitti:

        Ihmisiltä otetaan aika usein maksa-arvot joista kyllä näkee suoraan. Samoin näkee psyykelääkkeiden käyttäjät noista tiedoista. Teen tuon vain koirien vuoksi (mihin sisältyy toki muutakin kuten haastattelu). Moni tällä alalla katsoo vaikkapa tapailemansa ihmisen koko "seksuaalihistorian" mikäli siitä on tietoja ylhäällä. Ihmisen uteliaisuus voittaa vaikka olisi kuinka "kiellettyä".

        koirien vuoksi muka.
        Toivottavasti käry käy sinulle!


      • fidelia
        tirkistelylle, kirjoitti:

        koirien vuoksi muka.
        Toivottavasti käry käy sinulle!

        On lähes mahdotonta jäädä kiinni. Ja kukaan ei todellakaan osaisi epäillä. Eri asia jos sorkkisi lähisukuisten tietoja tai tonkisi niitä useaan otteeseen. Minua ei voitaisi siis yhdistää näihin ihmisiin. Ja tiedän ihmisen joka jäi "kiinni" ja täällä siitä oltiin vaan "hys hys"....

        Labratuloksetkin saa terveyskeskuksesta soittamalla ja kysymällä ne, tarvitsee vain henkilötunnuksen ja se riittää :)


      • paivansadeko
        fidelia kirjoitti:

        Ihmisiltä otetaan aika usein maksa-arvot joista kyllä näkee suoraan. Samoin näkee psyykelääkkeiden käyttäjät noista tiedoista. Teen tuon vain koirien vuoksi (mihin sisältyy toki muutakin kuten haastattelu). Moni tällä alalla katsoo vaikkapa tapailemansa ihmisen koko "seksuaalihistorian" mikäli siitä on tietoja ylhäällä. Ihmisen uteliaisuus voittaa vaikka olisi kuinka "kiellettyä".

        kysyisin, kun minun labroissani saattaa joskus olla maksa-arvot koholla. Joudun myös syömään Triptyl-nimistä lääkettä.

        Mitäs meinaat olenko mielialahäiriöinen alkoholisti? :))


      • -..-....--..---....-
        fidelia kirjoitti:

        Ihmisiltä otetaan aika usein maksa-arvot joista kyllä näkee suoraan. Samoin näkee psyykelääkkeiden käyttäjät noista tiedoista. Teen tuon vain koirien vuoksi (mihin sisältyy toki muutakin kuten haastattelu). Moni tällä alalla katsoo vaikkapa tapailemansa ihmisen koko "seksuaalihistorian" mikäli siitä on tietoja ylhäällä. Ihmisen uteliaisuus voittaa vaikka olisi kuinka "kiellettyä".

        Selvä provoilija tämä on. Ei kukaan ole noin sairaalloisen utelias/häiriintynyt.


      • paivansadeko
        -..-....--..---....- kirjoitti:

        Selvä provoilija tämä on. Ei kukaan ole noin sairaalloisen utelias/häiriintynyt.

        epäilen tai sitten hän on vain sairaalloisen utelias :))


      • einoineinoin
        fidelia kirjoitti:

        Ihmisiltä otetaan aika usein maksa-arvot joista kyllä näkee suoraan. Samoin näkee psyykelääkkeiden käyttäjät noista tiedoista. Teen tuon vain koirien vuoksi (mihin sisältyy toki muutakin kuten haastattelu). Moni tällä alalla katsoo vaikkapa tapailemansa ihmisen koko "seksuaalihistorian" mikäli siitä on tietoja ylhäällä. Ihmisen uteliaisuus voittaa vaikka olisi kuinka "kiellettyä".

        ei noin... :-(((


      • Sini..nen
        fidelia kirjoitti:

        Ihmisiltä otetaan aika usein maksa-arvot joista kyllä näkee suoraan. Samoin näkee psyykelääkkeiden käyttäjät noista tiedoista. Teen tuon vain koirien vuoksi (mihin sisältyy toki muutakin kuten haastattelu). Moni tällä alalla katsoo vaikkapa tapailemansa ihmisen koko "seksuaalihistorian" mikäli siitä on tietoja ylhäällä. Ihmisen uteliaisuus voittaa vaikka olisi kuinka "kiellettyä".

        Toivottavasti lasket leikkiä.


      • -..-....--..---....- kirjoitti:

        Selvä provoilija tämä on. Ei kukaan ole noin sairaalloisen utelias/häiriintynyt.

        Ja jos tuo olisikin noin sairas mieleltään, että ihmisten tietoja tonkisi työpaikallaan, niin ei täällä luulisi viitsivän leuhkia moisella hulluudella...


      • eBBa.
        Sini..nen kirjoitti:

        Toivottavasti lasket leikkiä.

        Kyllä tuollaisia ihmisiä on, paljonkin, valitettavasti :( Ja on totta että paljon tietoa saa pelkällä henkilötunnuksella. Aikoinaan hain terveyskeskuksesta nipun tietoa itsestäni eikä missään välissä kysytty henkilötodistuksiakaan. Ainoastaan henkilötunnuksen loppuosa kysyttiin joka on kenen tahansa saatavilla.


      • eBBa.
        eBBa. kirjoitti:

        Kyllä tuollaisia ihmisiä on, paljonkin, valitettavasti :( Ja on totta että paljon tietoa saa pelkällä henkilötunnuksella. Aikoinaan hain terveyskeskuksesta nipun tietoa itsestäni eikä missään välissä kysytty henkilötodistuksiakaan. Ainoastaan henkilötunnuksen loppuosa kysyttiin joka on kenen tahansa saatavilla.

        Tuli vaan mieleen että itse muuten tarkistin rikosrekisterit parilta tuttavalta kun olin töissä polisiin löytötavaratoimistossa :( että näin se toimii...


      • rotu"?

      • fidelia

      • eiks sulla
        fidelia kirjoitti:

        No enpä tiennyt että samalla nimellä kirjoittaa joku toinekin. Ei meillä mitään nöffejä ole.

        ole greyhoundeja


      • fidelia
        eiks sulla kirjoitti:

        ole greyhoundeja

        En halua kertoa sitä rotua täällä.


      • eBBa. kirjoitti:

        Kyllä tuollaisia ihmisiä on, paljonkin, valitettavasti :( Ja on totta että paljon tietoa saa pelkällä henkilötunnuksella. Aikoinaan hain terveyskeskuksesta nipun tietoa itsestäni eikä missään välissä kysytty henkilötodistuksiakaan. Ainoastaan henkilötunnuksen loppuosa kysyttiin joka on kenen tahansa saatavilla.

        On sitte varmaan eroja noissakin laitoksissa, minulta kysytään aina Kela-kortti, kun haen labrastakin koetuloksia.
        Ja jos soittamalla haluan koetuloksia, niin lääkäri soittaa sillon minulle nuo tulokset, en minä lääkärille.


      • työnantajaasi
        fidelia kirjoitti:

        En halua kertoa sitä rotua täällä.

        kiinnostaa se miten tunnustat julkisesti sorkkineesi ihmisten tietoja työpaikallasi.


      • fidelia
        työnantajaasi kirjoitti:

        kiinnostaa se miten tunnustat julkisesti sorkkineesi ihmisten tietoja työpaikallasi.

        Voisi kiinnostaa kyllä :) mutta eipähän tuo saa tietää.


      • nyt..
        fidelia kirjoitti:

        Voisi kiinnostaa kyllä :) mutta eipähän tuo saa tietää.

        varma?
        Saatat yllättyä!


      • fidelia
        nyt.. kirjoitti:

        varma?
        Saatat yllättyä!

        Kyllä! Olen kaiken lisäksi yleisellä koneella joten tästäkään ei saa jäljitettyä :)


      • kirjastonkin
        fidelia kirjoitti:

        Kyllä! Olen kaiken lisäksi yleisellä koneella joten tästäkään ei saa jäljitettyä :)

        koneen käyttäjät voidasan selvittää.
        Ei tarvita edes sitä koska olet itse paljastanut henkilöllisyytesi jo.


      • fidelia
        fidelia kirjoitti:

        Kyllä! Olen kaiken lisäksi yleisellä koneella joten tästäkään ei saa jäljitettyä :)

        Toivon vaan ettei suomessa ole kenneliä jonka nimi fidelian tms. tää nimimerkki kun on repäisty ihan hatusta. Ja joku "älykkö" voi alkaa päättelemään typeriä.


      • josta kirjoitit
        fidelia kirjoitti:

        Kyllä! Olen kaiken lisäksi yleisellä koneella joten tästäkään ei saa jäljitettyä :)

        ..ja kellon ajathan selviää kirjoituksistasi.Joten luuletko tosiaan olevasi "anonyymi"?Nuo nuoret osaa vaikka mitä!


      • fidelia
        josta kirjoitit kirjoitti:

        ..ja kellon ajathan selviää kirjoituksistasi.Joten luuletko tosiaan olevasi "anonyymi"?Nuo nuoret osaa vaikka mitä!

        Hmm... eli poliisit on kohta ovella ja urani ohitse :) jippijee...


      • niin sitten!
        fidelia kirjoitti:

        Hmm... eli poliisit on kohta ovella ja urani ohitse :) jippijee...

        Mutta älä nyt tosiaan luule ettei sinua pystytä jäljittämään.Ja ilmoituksen voi tehdä kuka vaan.Ja varmaan nyt ollaan aika tarkkoina hoitohenkilöistä tehtävistä ilmoitteluista,tiedät varmaan miksi.Kaikista käynneistä tiedostoihin jää "sormenjälki",niin poliisin kuin terveydenhuollon tiedostoihinkin,joten älä luule olevasi JUMALAN asemassa täällä netissä.Joku saattaa ottaa herneen nenään jutuistasi,ja se voi olla ikävä sinulle.

        Aloittajalle:Mä en myis koiraa hoitoalalla olevalle rikollista toimintaa harrastavalle.


      • he´h
        niin sitten! kirjoitti:

        Mutta älä nyt tosiaan luule ettei sinua pystytä jäljittämään.Ja ilmoituksen voi tehdä kuka vaan.Ja varmaan nyt ollaan aika tarkkoina hoitohenkilöistä tehtävistä ilmoitteluista,tiedät varmaan miksi.Kaikista käynneistä tiedostoihin jää "sormenjälki",niin poliisin kuin terveydenhuollon tiedostoihinkin,joten älä luule olevasi JUMALAN asemassa täällä netissä.Joku saattaa ottaa herneen nenään jutuistasi,ja se voi olla ikävä sinulle.

        Aloittajalle:Mä en myis koiraa hoitoalalla olevalle rikollista toimintaa harrastavalle.

        Joku provoileva kakara on taas saanut teidät kiehumaan. Täällähän menee läpi vaikka minkälaiset sadut.


      • fidelia
        niin sitten! kirjoitti:

        Mutta älä nyt tosiaan luule ettei sinua pystytä jäljittämään.Ja ilmoituksen voi tehdä kuka vaan.Ja varmaan nyt ollaan aika tarkkoina hoitohenkilöistä tehtävistä ilmoitteluista,tiedät varmaan miksi.Kaikista käynneistä tiedostoihin jää "sormenjälki",niin poliisin kuin terveydenhuollon tiedostoihinkin,joten älä luule olevasi JUMALAN asemassa täällä netissä.Joku saattaa ottaa herneen nenään jutuistasi,ja se voi olla ikävä sinulle.

        Aloittajalle:Mä en myis koiraa hoitoalalla olevalle rikollista toimintaa harrastavalle.

        En ole pöljä. Jos olisin, olisin jo jäänyt kiinni. Tiedän kyllä ihan tasan tarkkaan mitä teen. Ja teen sen vaan jotta koirani saisivat ansaitsemansa hyvät kodit.


      • seuraan myös
        he´h kirjoitti:

        Joku provoileva kakara on taas saanut teidät kiehumaan. Täällähän menee läpi vaikka minkälaiset sadut.

        Ne viisaimmat ei tainneet tähän keskusteluun edes sekaantua :)


      • MMM
        josta kirjoitit kirjoitti:

        ..ja kellon ajathan selviää kirjoituksistasi.Joten luuletko tosiaan olevasi "anonyymi"?Nuo nuoret osaa vaikka mitä!

        "No,IP-tunnuksen osas poikani kaivaa koneesta"

        ????!!!!?????

        Just.


    • Koirat on ihania

      ottaen on pelkästään hyvä asia, että kasvattajat valitsevat tarkkaan kenelle koiranpentunsa myyvät. Nykyäänkin jätetään liian paljon koiria heitteille - huolehtimatta heidän/niiden hyvinvoinnistaan. Itse en siis ole kasvattaja; ainoastaan koiran omistaja. Tässä aloittajan viestissä hieman ihmetyttää kyllä tuo maininta, ettei hän myy koiraa avopareille. Tosin tuonkin ymmärrän hyvin nuorten (n. parikymppisten) kohdalla. Itsekin elän avoliitossa eikä ollut mitään ongelmia sen takia saada haluamaamme koiraa kasvattajalta. Olimme molemmat kyllä jo reilusti yli 3-kymppisiä koiraa hankkiessamme. Koiramme on kyllä meidän silmäterä ja lähipiiri sanookin, että hoidamme sitä paljon paremmin kuin monet lapsiaan. :-) No, sehän onkin tavallaan meidän lapsi. :-)

    • paivansadeko

      ihmisille joiden ensimmäinen kysymys on, Mitä maksaa. Yleensä nämä ihmiset lähettävät mailia. Joissa lukee yleensä näin. "Teillä on pentuja, missä päin, mitä maksaa, saako osamaksulla. Siinä se sitten olikin."

      Sitten toiset; "Olen sieltä ja täältä, minulla ei ole investoida koiraan paljon rahaa, onko siis sijoituskoiraa?"

      Seuraavat. "Saako halvemmalla jos en ota papereita?"

      Eli siis jos ihmistä ei kiinnosta muu kuin raha eläimen hankinnassa, ostakoot lelueläin sillä oikea eläin kuluttaa sitä rahaa koko elämänsä.
      Toki hintaa saa kysyä ja pitääkin.
      Mutta ne ketä sitä asiallisesti kysyvät, ovat kysyneet jo paljon pennuista, vanhemmista ym pennun tuloon liittyvistä asioista sekä kertoneet itsestään. Heistä näkee ja kuulee että, se pieni pentu on toivottu.

      Sitten on tyyppi joka lähettelee mailia. "Varaan pennun, mihin tilille laitan rahat. Lähetä pentu minulle." No en varannut eikä moni muukaan kasvattaja.

      Se minkälaisessa parisuhteessa ihmiset elävät ei ole mikään este sille kenelle pentuni myyn. Kaikkea voi tapahtua elämässä, oli parisuhde tyypiltään sitten avo tai avio.

      Onneksi tämän viimeiseksi syntyneen pentueen tiedustelut ovat olleet pääsääntöisesti aivan ihania. Ihan muutama maili mahtuu joukkoon joíhin en todellakaan vastaa. Yleensäkin toivon että, pennuista kysytään suoraan puhelimitse. Mutta toki on tullut aivan asiallisiakin maileja. Yhteen jopa kahteen taisin vastata.

      • aloittaja*

        Ikävällä tavalla sain huomata näiden nuorten avoliittojen kestävyyden nyt viimeisen pentueen kohdalla.
        Kolme pennuista lähti nuorille avopareille ja tilanne vuotta myöhemmin oli, että kaikki ovat eronneet. Ulkoiset puitteet olivat kyllä kunnossa, oli omakotitaloa, loistavia lenkkimaastoja, harrastettiin paljon liikuntaa ja lenkkeilyä....nyt asutaan pienesssä kerrostalokämpässä, koiralle ei ole enää aikaa, ei ole aikaa harrastaa liikuntaa tai lenkkeilyä, loistavat lenkkimaastot ovat muuttuneet asvalttiviidakoiksi. Lisäksi omistajatkin ovat vaihtuneet.
        Koirasta tulee helposti eron sattuessa kiistakapula tai sitten sitä ei haluaisi kumpikaan. Apula on täynnä näitä *myydään muuttuneen elämäntilanteen takia* ilmoituksia.

        Vertailun vuoksi kerron, että samasta pentueesta viisi pentua lähti aikuisten ihmisten lapsiperheisiin, vanhempien sivilisäätyä en tiedä eikä se ollutkaan tässä pointti. Mutta yksikään näistä koirista ei ole joutunut muuttamaan uuteen kotiin ja perheet ovat edelleen yhdessä.

        Tietysti elämässä voi sattua kaikkea yllättävää sivilisäädystä riippumatta, mutta joka tapauksessa otan nyt tämän linjan piakkoin syntyvän seuraavan pentueen kohdalla.


      • paivansadeko
        aloittaja* kirjoitti:

        Ikävällä tavalla sain huomata näiden nuorten avoliittojen kestävyyden nyt viimeisen pentueen kohdalla.
        Kolme pennuista lähti nuorille avopareille ja tilanne vuotta myöhemmin oli, että kaikki ovat eronneet. Ulkoiset puitteet olivat kyllä kunnossa, oli omakotitaloa, loistavia lenkkimaastoja, harrastettiin paljon liikuntaa ja lenkkeilyä....nyt asutaan pienesssä kerrostalokämpässä, koiralle ei ole enää aikaa, ei ole aikaa harrastaa liikuntaa tai lenkkeilyä, loistavat lenkkimaastot ovat muuttuneet asvalttiviidakoiksi. Lisäksi omistajatkin ovat vaihtuneet.
        Koirasta tulee helposti eron sattuessa kiistakapula tai sitten sitä ei haluaisi kumpikaan. Apula on täynnä näitä *myydään muuttuneen elämäntilanteen takia* ilmoituksia.

        Vertailun vuoksi kerron, että samasta pentueesta viisi pentua lähti aikuisten ihmisten lapsiperheisiin, vanhempien sivilisäätyä en tiedä eikä se ollutkaan tässä pointti. Mutta yksikään näistä koirista ei ole joutunut muuttamaan uuteen kotiin ja perheet ovat edelleen yhdessä.

        Tietysti elämässä voi sattua kaikkea yllättävää sivilisäädystä riippumatta, mutta joka tapauksessa otan nyt tämän linjan piakkoin syntyvän seuraavan pentueen kohdalla.

        useita nuoria pareja joilla ei ole sen kummempia ongelmia kuin vanhemmillakaan pareilla.

        Sinun ehdoillasi ei myös tyttäreni saisi sinulta koiraa. Hän on myös avoliitossa :))

        Mutta ne ovat sinun päätöksiäsi. Enkä minä niihin puutu millään tavoin. On vain hyvä että, ihmisillä on omat mielipiteensä :)


      • ymmärrän tuon
        aloittaja* kirjoitti:

        Ikävällä tavalla sain huomata näiden nuorten avoliittojen kestävyyden nyt viimeisen pentueen kohdalla.
        Kolme pennuista lähti nuorille avopareille ja tilanne vuotta myöhemmin oli, että kaikki ovat eronneet. Ulkoiset puitteet olivat kyllä kunnossa, oli omakotitaloa, loistavia lenkkimaastoja, harrastettiin paljon liikuntaa ja lenkkeilyä....nyt asutaan pienesssä kerrostalokämpässä, koiralle ei ole enää aikaa, ei ole aikaa harrastaa liikuntaa tai lenkkeilyä, loistavat lenkkimaastot ovat muuttuneet asvalttiviidakoiksi. Lisäksi omistajatkin ovat vaihtuneet.
        Koirasta tulee helposti eron sattuessa kiistakapula tai sitten sitä ei haluaisi kumpikaan. Apula on täynnä näitä *myydään muuttuneen elämäntilanteen takia* ilmoituksia.

        Vertailun vuoksi kerron, että samasta pentueesta viisi pentua lähti aikuisten ihmisten lapsiperheisiin, vanhempien sivilisäätyä en tiedä eikä se ollutkaan tässä pointti. Mutta yksikään näistä koirista ei ole joutunut muuttamaan uuteen kotiin ja perheet ovat edelleen yhdessä.

        Tietysti elämässä voi sattua kaikkea yllättävää sivilisäädystä riippumatta, mutta joka tapauksessa otan nyt tämän linjan piakkoin syntyvän seuraavan pentueen kohdalla.

        monet parit alkavat "leikkimään kotista" ja hankitaan ekaks koira vaikka ei olla tunnettukkaan kun muutamia kuukausia. sitten parin kuukauden päästä on jo lapsikin tulossa ja sitten ei ole koiralle aikaa. taikka sitten päätetäänkin muuttaa ulkomaille taikka joutuukin ottamaan työn ja päivät tulee liian pitkiksi.
        monilla nuorilla ei ole niin vakaa se elämä että se soveltuisi koiran ottoon. he eivä vaan sitä itse ymmärrä. (siis jotkut, EI KAIKKI)


    • kerrostaloon,

      Maahanmuuttajille (ei koske eurooppalaisia/usa ym
      sivistysvaltiot). Myös katson ostajan ulkonäköä,
      onko itse fyysisesti/psyykkisesti kunnossa.

    • ***

      Entäs sellainen esimerkkitapaus, kun vaikka nainen on aktiivinen koiraharrastaja ja haluaa ehkä toisen harrastuskaverin, miestä kiinnostaa enemmän muut asiat, mutta osallistuu kuitenkin koiran/koirien hoitoon. Eli päävastuu koirasta on kuitenkin naisella ja naisen nimi papereissa. Myisitkö tälläiselle?

    • tehtailijoille?

      Kun joku ei myy, niin ostaja hakeutuu jollekkin
      toiselle, joka varmasti myy.

      • viestien perusteella mulle käy

        että joudun hommata koirani pentutehtailijoilta jos kriteerinä on psyykkiset ja fyysiset seikat nimittäin mulla on toi aivokasvain leikattu ja toi mukanaan masennuksen ja vasemman puolen halvauksen silti haluaisin pitää koiraa itselläni nimittäis tämän koiran avulla pääsisin aamuisin ylös sängystä ja pihalle kävelemään tulisi liikuntaa jota ei oikeestaan yksin kyllä tuu harrastettua.koiran kans tälläkin hetkellä liikun päivittäin 4-6 km riipuen säistä nyt mulla on seropi 7kk vanha mutta olen harkinnut tälle myöhemmin rotu koira kaveria kunhan ikää vielä vähän kertyy mutta näitten kriteerien perusteella taidan vaan jatkaa seropi linjalla


      • fidelia
        viestien perusteella mulle käy kirjoitti:

        että joudun hommata koirani pentutehtailijoilta jos kriteerinä on psyykkiset ja fyysiset seikat nimittäin mulla on toi aivokasvain leikattu ja toi mukanaan masennuksen ja vasemman puolen halvauksen silti haluaisin pitää koiraa itselläni nimittäis tämän koiran avulla pääsisin aamuisin ylös sängystä ja pihalle kävelemään tulisi liikuntaa jota ei oikeestaan yksin kyllä tuu harrastettua.koiran kans tälläkin hetkellä liikun päivittäin 4-6 km riipuen säistä nyt mulla on seropi 7kk vanha mutta olen harkinnut tälle myöhemmin rotu koira kaveria kunhan ikää vielä vähän kertyy mutta näitten kriteerien perusteella taidan vaan jatkaa seropi linjalla

        Kyllä minä esim. sinulle möisin vaikka tuollaista olisi jos olet muuten ihan normaali järkevä ihminen. Kerran möin koiran osamaksulla skitsofreniaa sairastavalle ja parin kk päästä poliisit toivat koiran minulle puukotettuna paikattuna. Ihminen sai eläintenpitokiellon mutta minä ainaiset traumat skitsoja kohtaan :(

        Rotu jota kasvatan ei periaatteessa pärjää tuolla lenkitysmäärällä joten siinä olisi parantamisen varaa. Mutta jos koira pääsee esim. irti päivittäin ja toisen koiran kanssa liikkumaan niin sitten eri asia.


      • ainakin omasta mielestä oon
        fidelia kirjoitti:

        Kyllä minä esim. sinulle möisin vaikka tuollaista olisi jos olet muuten ihan normaali järkevä ihminen. Kerran möin koiran osamaksulla skitsofreniaa sairastavalle ja parin kk päästä poliisit toivat koiran minulle puukotettuna paikattuna. Ihminen sai eläintenpitokiellon mutta minä ainaiset traumat skitsoja kohtaan :(

        Rotu jota kasvatan ei periaatteessa pärjää tuolla lenkitysmäärällä joten siinä olisi parantamisen varaa. Mutta jos koira pääsee esim. irti päivittäin ja toisen koiran kanssa liikkumaan niin sitten eri asia.

        muuten ihan järkevä ja ok mitä nyt noi aivokasvainleikkauksesta johtuvat pienet viat on silloin tällöin esteenä esim töihin en pääse vaan olen joutunut suoraan koulun penkiltä sairaseläkkeelle.matematiikka tuottaa ongelmia muttasitä nyt ei onneksi koiran kans tarvii ja tiedän että kun koirani kasvaajoudun lenkittää sitä vielä enemmän sillä rotuinaon paljon liikuntaa tarvitsevat koirat suomen pystykorva ja samojedi


      • vielä edelliseen
        ainakin omasta mielestä oon kirjoitti:

        muuten ihan järkevä ja ok mitä nyt noi aivokasvainleikkauksesta johtuvat pienet viat on silloin tällöin esteenä esim töihin en pääse vaan olen joutunut suoraan koulun penkiltä sairaseläkkeelle.matematiikka tuottaa ongelmia muttasitä nyt ei onneksi koiran kans tarvii ja tiedän että kun koirani kasvaajoudun lenkittää sitä vielä enemmän sillä rotuinaon paljon liikuntaa tarvitsevat koirat suomen pystykorva ja samojedi

        meillä ei ole aivan joka päivä mahdollisuutta pitää koiraa irti koska asumme tämmösessä maalaiskaupungissa mutta mun kotini sijaitsee maalla ja siellä koirat saa juosta vapaana siel käydään noin pari kertaa viikossa täälä ei ole harmiksemme koirapuistoja sillä mun koirani tarvitsisi sitä että sais juosta toisten koirien kanssa vapaana.


    • Ärrieri

      kasvattaja en laske olevani,mutta yhdet koiranpennut maailmalle saattaneena voin mielipiteeni kertoa..
      Joka ainoa pentu pääsi todella hyviin koteihin,joten ilmeisesti valinnat oli onnistuneet.
      Esimerkkinä nuori perhe jossa 5-vuotias poika,heillä ei ollut aiemmin ollut koiraa ja pennun kanssa ovat pärjänneet mahtavasi.Pentu on tasapainoinen ja kiltti.Käytiin kylässä heillä ja tuli todella hyvä mieli että juuri he saivat pennun.Pennuista suurin osa meni muutenkin lapsiperheisiin ja oli mukava saada heidät kyläilemään ja katsomaan pentuja.
      Kyselyt joissa pääasiana oli raha eivät johtaneet mihinkään.Pennut olivat muutenkin edullisia ja myynti-ilmoituksessa oli hinta mainittu.Osamaksua en hyväksynyt,mutta on varmasti ihan hyvä käytäntö kalliimman koiran ollessa kyseessä.
      Ikä,perhe ja asumismuoto ei vaikuttaneet valintoihin.Laitoin ilmoituksen heti pentujen synnyttyä ja jäi mukavasti aikaa tutustua uusiin ihmisiin.

    • pieni kokoisille

      miehille,enkä naisille jotka eivät uskalla lenkkeillä yksin ja tarvitsevat suojaa.En myöskään ensin hintaa kyselevälle,rodusta mitään tietämättömälle,perheelliselle,jonka lapset ovat käytökseltään neandertaalinihmisen jälkeläisiä,pissiksille,"kyllämulla rahaa on"-tyypeille enkä kovin vanhoille.

    • että.....

      siis noihin aikaisempiin viesteihin liittyen että kuka koiran myyjä kysyy henkilöllisyysnumeroa koiran ostajalta????

      • *******

        Kauppaa tehdessä ja mielummin jo pentuun tutustuessa haluan nähdä ihmisen henkilöllisyystodistuksen. Moni ostaa osamaksulla ja sellainenhan voisi kadota kuin tuhka tuuleen noin vain! Tuttavalle kävi tällainen tapaus että pentu vain haettiin eikä rahoja kuulunut. Ja nimi olikin tekaistu! Ja puhelin prepaid-liittymä. Ja yksi tällainen outo hakija oli meilläkin, ei näyttänyt ajokorttiaan kun ei muka ollut mukana vaikka tuli autolla! Hävisi sekin tuon ekan reissun jälkeen mutta onneksi ei pentu mukanaan!

        Mitä tulee noihin ihmisten "terveystietojen" tonkimisiin niin siihen riittää pelkkä nimi, ei tarvitse edes henkilötunnusta jos tietää asuinpaikan.


      • riitä
        ******* kirjoitti:

        Kauppaa tehdessä ja mielummin jo pentuun tutustuessa haluan nähdä ihmisen henkilöllisyystodistuksen. Moni ostaa osamaksulla ja sellainenhan voisi kadota kuin tuhka tuuleen noin vain! Tuttavalle kävi tällainen tapaus että pentu vain haettiin eikä rahoja kuulunut. Ja nimi olikin tekaistu! Ja puhelin prepaid-liittymä. Ja yksi tällainen outo hakija oli meilläkin, ei näyttänyt ajokorttiaan kun ei muka ollut mukana vaikka tuli autolla! Hävisi sekin tuon ekan reissun jälkeen mutta onneksi ei pentu mukanaan!

        Mitä tulee noihin ihmisten "terveystietojen" tonkimisiin niin siihen riittää pelkkä nimi, ei tarvitse edes henkilötunnusta jos tietää asuinpaikan.

        muutenhan he tekevät virkavirheen.


      • mielenkiintoista
        ******* kirjoitti:

        Kauppaa tehdessä ja mielummin jo pentuun tutustuessa haluan nähdä ihmisen henkilöllisyystodistuksen. Moni ostaa osamaksulla ja sellainenhan voisi kadota kuin tuhka tuuleen noin vain! Tuttavalle kävi tällainen tapaus että pentu vain haettiin eikä rahoja kuulunut. Ja nimi olikin tekaistu! Ja puhelin prepaid-liittymä. Ja yksi tällainen outo hakija oli meilläkin, ei näyttänyt ajokorttiaan kun ei muka ollut mukana vaikka tuli autolla! Hävisi sekin tuon ekan reissun jälkeen mutta onneksi ei pentu mukanaan!

        Mitä tulee noihin ihmisten "terveystietojen" tonkimisiin niin siihen riittää pelkkä nimi, ei tarvitse edes henkilötunnusta jos tietää asuinpaikan.

        Organisaatioiden tietokannoissa lepäävän tiedon käytön seuranta on vähintäänkin haasteellista. Joidenkin tietojen käyttöä on pakko valvoa, mutta minkä tahansa tietoresurssin käyttöä ei saa noin vain ryhtyä tarkkailemaan.Julkisuuslain mukaan esimerkiksi julkisen terveydenhuollon organisaation on pystyttävä kertomaan, onko potilastietoja tutkittu asiattomasti.
        Henkilötietolaki sekä yksityisyyden suojaa työelämässä käsittelevä lainsäädäntö puolestaan määrittelevät, minkä tiedon käyttöä saa ryhtyä seuraamaan.

        Ilman seurantajärjestelmää tietohallinto joutuu jopa käsipellillä koostamaan lokitietoja väärinkäytöstä epäillyn henkilön esimiehen pyynnöstä. Seurannan aloittaminen on suositeltavaa sisällyttää yhteistoimintamenettelyyn, ja henkilöstöä on tiedotettava, kun uusi seurantatekniikka otetaan käyttöön.

        Päijät-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntayhtymä aloitti potilastietojärjestelmän käytön seurannan lokakuun alussa. Arkaluontoisia tietoja tallentuu kantaan vuositasolla huikeita määriä. Jo pelkästään laboratoriotuloksia kertyy noin 1,2 miljoonaa.

        Käytössä oleva tuote on Lumigentin Audit DB. Järjestelmästä selviää, mitä tietoja on katsottu ja kuka katsoi sekä mitä tietoa on muutettu ja miten. Projektista vastaavat sairaanhoitopiirissä atk-päällikkö Seppo Mäkinen ja atk-suunnittelija Hannu Joentausta. Työasemia on reilut 1 600 ja tietokantaratkaisuna Microsoftin SQL Server.

        Selvityspyyntö käynnistäjänä

        Väärinkäytön selvittäminen käynnistyy lähes aina potilaan tekemästä selvityspyynnöstä, kertoo atk-päällikkö Mäkinen. Myös lukuisat inhimilliseen elämään liittyvät syyt, kuten riidat tai katkeruus, voivat olla selvityspyynnön laatimiseen johtavan prosessin käynnistäjinä.

        "On poikkeuksellista, jos selvityspyyntö tulee jo viikkojen sisällä kyselyn ajankohdasta", valaisee Mäkinen.

        Kokemus kertoo, että esimerkiksi salasanan vilpillisesti hankkinut katsoo järjestelmästä kerralla kaikkien naapuriensa potilastiedot. Tällaiset massakyselyt näkyvät piikkinä järjestelmän tuottamissa raporteissa. Sairaalaympäristössä esimerkiksi kyselyn yöllinen ajankohta ei kerro kyselyn luvallisuudesta vielä paljoakaan.

        Määritellyistä oireiluksi katsottavista tapahtumista lähetetään automaattisesti hälytys sähköpostiin tai matkapuhelimeen, kertoo järjestelmän toimittaneen Consultanin toimitusjohtaja Lari Kunnas.

        Jatkossa on tarkoitus rakentaa liittymä myös kulunvalvontaan. Silloin hälytys voidaan generoida, kun toimipaikasta kulunvalvonnan mukaan poistunut henkilö kirjautuu järjestelmään.

        Tällainen voi paljastaa esimerkiksi salasanan varastamisen tai vääriin käsiin joutumisen. "Valvoja näkee tehdyn sql-kyselyn luonteen muttei saatuja vastauksia", kertoo Kunnas.


      • 50248752034098908
        mielenkiintoista kirjoitti:

        Organisaatioiden tietokannoissa lepäävän tiedon käytön seuranta on vähintäänkin haasteellista. Joidenkin tietojen käyttöä on pakko valvoa, mutta minkä tahansa tietoresurssin käyttöä ei saa noin vain ryhtyä tarkkailemaan.Julkisuuslain mukaan esimerkiksi julkisen terveydenhuollon organisaation on pystyttävä kertomaan, onko potilastietoja tutkittu asiattomasti.
        Henkilötietolaki sekä yksityisyyden suojaa työelämässä käsittelevä lainsäädäntö puolestaan määrittelevät, minkä tiedon käyttöä saa ryhtyä seuraamaan.

        Ilman seurantajärjestelmää tietohallinto joutuu jopa käsipellillä koostamaan lokitietoja väärinkäytöstä epäillyn henkilön esimiehen pyynnöstä. Seurannan aloittaminen on suositeltavaa sisällyttää yhteistoimintamenettelyyn, ja henkilöstöä on tiedotettava, kun uusi seurantatekniikka otetaan käyttöön.

        Päijät-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntayhtymä aloitti potilastietojärjestelmän käytön seurannan lokakuun alussa. Arkaluontoisia tietoja tallentuu kantaan vuositasolla huikeita määriä. Jo pelkästään laboratoriotuloksia kertyy noin 1,2 miljoonaa.

        Käytössä oleva tuote on Lumigentin Audit DB. Järjestelmästä selviää, mitä tietoja on katsottu ja kuka katsoi sekä mitä tietoa on muutettu ja miten. Projektista vastaavat sairaanhoitopiirissä atk-päällikkö Seppo Mäkinen ja atk-suunnittelija Hannu Joentausta. Työasemia on reilut 1 600 ja tietokantaratkaisuna Microsoftin SQL Server.

        Selvityspyyntö käynnistäjänä

        Väärinkäytön selvittäminen käynnistyy lähes aina potilaan tekemästä selvityspyynnöstä, kertoo atk-päällikkö Mäkinen. Myös lukuisat inhimilliseen elämään liittyvät syyt, kuten riidat tai katkeruus, voivat olla selvityspyynnön laatimiseen johtavan prosessin käynnistäjinä.

        "On poikkeuksellista, jos selvityspyyntö tulee jo viikkojen sisällä kyselyn ajankohdasta", valaisee Mäkinen.

        Kokemus kertoo, että esimerkiksi salasanan vilpillisesti hankkinut katsoo järjestelmästä kerralla kaikkien naapuriensa potilastiedot. Tällaiset massakyselyt näkyvät piikkinä järjestelmän tuottamissa raporteissa. Sairaalaympäristössä esimerkiksi kyselyn yöllinen ajankohta ei kerro kyselyn luvallisuudesta vielä paljoakaan.

        Määritellyistä oireiluksi katsottavista tapahtumista lähetetään automaattisesti hälytys sähköpostiin tai matkapuhelimeen, kertoo järjestelmän toimittaneen Consultanin toimitusjohtaja Lari Kunnas.

        Jatkossa on tarkoitus rakentaa liittymä myös kulunvalvontaan. Silloin hälytys voidaan generoida, kun toimipaikasta kulunvalvonnan mukaan poistunut henkilö kirjautuu järjestelmään.

        Tällainen voi paljastaa esimerkiksi salasanan varastamisen tai vääriin käsiin joutumisen. "Valvoja näkee tehdyn sql-kyselyn luonteen muttei saatuja vastauksia", kertoo Kunnas.

        Mikä siinä linkittämisessä on niin vaikeeta!???

        "Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle."
        http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot


      • liittyen
        50248752034098908 kirjoitti:

        Mikä siinä linkittämisessä on niin vaikeeta!???

        "Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle."
        http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot

        en myy:
        -osamaksulla, ei ole kiva kysellä rahojensa perään kun ostaja jättää maksamatta.
        -romaneille, yksi oikeustaistelu riitti, rahat jäi kuitenkin saamatta ja koira hävisi.
        -ihmiselle kellä ennestään narttuja jolla kuitenkaan ei ole kennelnimeä, tuleva tehtailija.
        -en edes vastaa mailikysymyksiin, jotka ovat tyyliin mitä maksaa, milloin voin hakea...
        -tekstiviestikyselyt ohitan täysin.
        -niin ja tietysti, jos joku tyyppi vaan tyrkkää ja en pidä ihmisestä.
        Onhan noita syitä ja aina tulee lisää..


      • syvältä.
        50248752034098908 kirjoitti:

        Mikä siinä linkittämisessä on niin vaikeeta!???

        "Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle."
        http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/#saannot

        mieluimmin lukee faktaa, kuin jonkun sekopään keksimää satua.
        Kuulimpa jonkun kopsanneen uteliaan viestit ja linkittäneet ne saatekirjeen mukana taholle, joka tutkii kärkkäästi väitetyt tiedot asiattomasta potilastietojen tutkimisista. Eilinen satu oli niin "todesta otettavaa", jotta henkilöllisyyden suoja satuilijalla taitaa olla olematon. Väitteet olivat sen verran vakavat.


      • .......
        syvältä. kirjoitti:

        mieluimmin lukee faktaa, kuin jonkun sekopään keksimää satua.
        Kuulimpa jonkun kopsanneen uteliaan viestit ja linkittäneet ne saatekirjeen mukana taholle, joka tutkii kärkkäästi väitetyt tiedot asiattomasta potilastietojen tutkimisista. Eilinen satu oli niin "todesta otettavaa", jotta henkilöllisyyden suoja satuilijalla taitaa olla olematon. Väitteet olivat sen verran vakavat.

        Vilkaisepa moniko luki tämän ketjun: aikaisemminkin ollut kisoja kuka saa ketjunsa luettua eniten... joten... hirveenpä todesta kukaan ottaa suomi24 pulinoita! Tunnustaisiko joku oikeasti moista tai olisivatko koirankasvattajat oikeasti tuollaisia? Mitä luulet? Kannattaa miettiä mitä itse uskoo todeksi. Rekisteröityneet eivät tuon keskusteluun viitsineet edes pahemmin puuttua.


    • Anonyymi

      Myyn kuka ostaa,hinta ei ole työttömille.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe