Tervehdys!
Vakavasti harkitsemassa farmarin ostoa ja tuli tallainen auto mieleen. Kokemuksia ei varmasti hirveasti ole, mutta mielipiteita? Muita vaihtoehtoja BMW 300 Touring, Audi A4 Avant ja ehkapa joitain muita.
Lexus IS200 Sport Cross
1
470
Vastaukset
- Turbodog
Tietääkseni Sport Cross ei edes Lexuksen mukaan ole farmari, vaan se sijoittuu johonkin porrasperän ja farmarin väliin. Tämä siitä syystä, että on pidetty auton ulkonäkö etusijalla, jotta vältettäisiin farmareille tyypillistä "möhkälemäisyyttä". Seurauksena kuljetustilojen koko ja monikäyttöisyys ei ole varsinaisten farmarien tasolla.
Itse olen pari kertaa koeajanut IS 200 sedanin - mielestäni eräs parhaita autoja, joita olen kokeillut. Tuntuu epäjapanilaisen jämäkältä ajaa, ja takavetona muutenkin kiva. Kuusipykäläisellä käsivaihteistolla liikkuukin ihan kivasti, vaikkei moottori mitään potkuja selkään jakelekaan. Automaatista taas jäi laiskahko vaikutelma. Lexuksen varustelutaso on vakionakin hyvä, eli siinä suhteessakaan auto ei kalpene mainitsemillesi saksalaisille.
Lexuksen kestävyydestä en ole kuullut muuta kuin hyvää. Esimerkkinä eräs ammatikseen autoja kuntotestaava henkilö (paljon IS 200:sia ja BMW 3-sarjalaisia testannut) väitti, että Lexukset ovat selvästi bemareita viattomampia.
Itse päädyin kuitenkin bemarin 3-sarjan sedaniin. Ehkä hiukan Lexustakin parempi ajettava, vaikka manuaalivaihteisto kytkin oli Lexuksessa paljon parempi. Lisäksi Lexus ei ole mikään halpa, sain bemarin IS 200:n hinnalla selvästi tehokkaammalla moottorilla. Lexuksen ohuet jälkimarkkinat huolestuttaa myös, eli ei tietoa pääseekö siitä sitten joskus eroon ja mihin hintaan. Kääntöpuolella taas Lexuksessa on selvästi enemmän erikoisuusarvoa, eihän noita liikenteessä näe kuin harvakseltaan!!!
Kunhan autonvaihto seuraavan kerran tulee ajankohtaiseksi, aion pitää Lexuksen mielessä, mikäli IS:lle jokin seuraaja tulee. Vaikka olenkin nyt bemaristi, niin Lexuksesta jäi "vanha suola janottamaan"...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523426Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422- 1161220
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131203Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101109Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per49948- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019890- 39777
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt201714