Sormuksella vai ilman

Kosimaan aikova

Heips!

Mulla on ongelma. Tarkoitus olis tässä piakkoin kosia naisystävääni mutta en tiedä pitäisikö ostaa sormus valmiiksi vai mentäisiinkö sitten kosinna jälkeen yhdessä ostamaan kihlat. Ongelma kun on etten ole uteluista huolimatta saanut selville että haluaisiko naiseni valko- vai keltakultaisen sormuksen. Noloahan se olisi sitä sitten lähteä vaihtamaan. Niin ja jos lopulta päätän sormuksen hommata niin ostanko siinä samalla sitten itsellenikin.

Auttakaas tietämätöntä. Ja naiset kertokaa kuinka tärkeää on että siinä kosintatilanteessa on jo se sormus hankittuna.

7

1524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilman.

      Minusta on parempi kosia ilman sormusta, ellei naisystäväsi ole joskus vihjannut, että haluaisi sinun ostavan sormuksen jo ennen kosintaa. Tosin silloin hän olisi varmaan myös vihjannut, millaisen sormuksen haluaa (valko- vai keltakultaisen, kapean vai leveän, yhden timantin, monta timanttia vai ei yhtään...)

      Minusta ei ole tärkeää, että sormus on hankittuna kosintatilanteessa, ja itse mieluummin valitsin sormuksen itse. Mutta tämä on tietysti makuasia.

      • mississp

        En usko että monikaan nainen odottaa saavansa sormuksen heti. Sitä paitsi se pitää joka tapauksessa palauttaa kaiverruksia (luultavasti myös koon muutosta varten) kultasepälle, ellei sitten ole niin varma kosinnasta, että kaiverruttaa sen valmiiksi:0 Tuo on hyvä pointti, että kosii sellaisena päivänä, että kaupat ovat viimeistään seuraavana päivänä auki. Itse jouduin odottamaan viikonlopun yli sormuskaupoille pääsemistä ja se oli kyllä tuskaa;)

        En sinuna nyt ainakaan menisi ostamaan timanttisormusta. Kihlasormus on perinteisesti ollut pelkkä yksinkertainen rinkula, ettei jätä varjoonsa vihkisormusta, joka on sitten yleensä prameampi. Naisellasi taitaa olla jo jotain mielessä, kun ei suostunut sanomaan sinulle kumpaa haluaa valko- vai keltakultaa. Saattaapi olla että haluaa katsoa samalla vihkisormuksen valmiiksi ja valita sitten siihen sopivan kihlasormuksen...


      • Lyana
        mississp kirjoitti:

        En usko että monikaan nainen odottaa saavansa sormuksen heti. Sitä paitsi se pitää joka tapauksessa palauttaa kaiverruksia (luultavasti myös koon muutosta varten) kultasepälle, ellei sitten ole niin varma kosinnasta, että kaiverruttaa sen valmiiksi:0 Tuo on hyvä pointti, että kosii sellaisena päivänä, että kaupat ovat viimeistään seuraavana päivänä auki. Itse jouduin odottamaan viikonlopun yli sormuskaupoille pääsemistä ja se oli kyllä tuskaa;)

        En sinuna nyt ainakaan menisi ostamaan timanttisormusta. Kihlasormus on perinteisesti ollut pelkkä yksinkertainen rinkula, ettei jätä varjoonsa vihkisormusta, joka on sitten yleensä prameampi. Naisellasi taitaa olla jo jotain mielessä, kun ei suostunut sanomaan sinulle kumpaa haluaa valko- vai keltakultaa. Saattaapi olla että haluaa katsoa samalla vihkisormuksen valmiiksi ja valita sitten siihen sopivan kihlasormuksen...

        Tuohon timanttisormus-asiaan haluan kommentoida, että itse asiassa aika monella naisella on kihlasormuksessa timantti/timantteja. Tämä ilmiö on jälleen yleistymään päin (tuossa välillä oli tosiaan useimmiten kihlana tavallinen perusrinkula). Kihla saattaa jopa olla britti- ja jenkkityyliin vihkisormusta prameampi. Mitään sääntöä tähän asiaan ei ole, joten jos ei tiedä kumppaninsa makua, niin kannattaa suunnata yhdessä sormusostoksille kihlauksen jälkeen.


    • ö-mies

      Jos sormuksen ostat valmiiksi, niin se on varmasti väärää kokoa ja vääränmallinen.

      Kosi semmoiseen aikaan, että voitte heti mennä liikkeeseen valkkaamaan sormukset. Jos tuntuu, että naisesi on katsonut liikaa b-luokan tv-sarjoja ja olisi odottanut sormusta heti, niin voit luikerrella asiasta lässyttämällä, että haluat teidän suhteessa ottaa aina tulevan vaimon mielipiteen huomioon.

    • Rva

      Olisin halunnut itse valita sormuksen, jos minulle olisi tullut kihlasormus. (emme hankkineet niitä siis ollenkaan) Eli vastaus on ilman sormusta. Ja ei ole tärkeää, että se on kosittaessa (ja miten voisikaan olla, jos haluaisin sen itse valita...).

      • swanholm

        Ja varmasti kihlaus oli yhtä pätevä kuin sormuksellinenkin.
        Vihkitilaisuudessa kummankin sormiin pujotetut sormukset saivat siten ihan erilaisen mahtavan tunnearvon!


    • jannenkosinta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe