biologian opiskelijat

vasta-alkaja

tai jo valmistuneet! Valitettavasti kun joutuu biologian ohella opiskelemaan myös tilastotiedettä ja kemiaa, niin millaista niiden opetus on? Epätoivo iskee tällaiselle, joka ei oikein ymmärrä kemiaa ja matikkaa (vaikka se lukion pitkä matikka on kahlattu läpi ja painotan sanaa LÄPI..)
Entäs kun valitsitte pääaineenne, niin oletteko olleet valintaanne tyytyväisiä? Haluaisin mielelläni valita pääaineekseni jotain enemmän eläimiin liittyvää (mitä ei ainakaan jkl:n yliopistossa ole vaihtoehtona)..

Kaikista asiallisista vastauksista olen erittäin kiitollinen!

2

1489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi biologi

Tilastomatikka oli meillä ihan sitä samaa, mitä tilastomatemaatikot opiskelivat, eli ei helppoa. Samaten kemiat käytiin massaluennoilla (400 opiskelijaa) yhdessä kaikkien luonnontieteilijöiden kanssa. Ja nämäkään eivät olleet mitään easy kursseja vaan lukion kemiasta mentiin eteenpäin. Varustaudu tekemään ihan älyttömästi töitä noiden kanssa. Jos tilastomatikka jää heikoksi on tutkimuksen teko lähes mahdotonta nykypäivänä.

Jos haluat olla tekemissä enemmän eläinten kanssa niin vaihda eläinlääkikseen. Tutkiva biologi ei välttämättä edes näe eläimiä, vaikka niitä tutkisikin.

Ihan ajatuksella lukisin sinuna tuolla alempana olevat keskustelut biologien moraaliongelmasta ja älä opiskele biologiaa. Työpaikan saaminen eläimistä kiinnostuneelle yleisbiologille on yhtä mahdoton tehtävä nykyään kuin hindin kielen peruskoulun opettajalle. Ei ole mitään järkeä opiskella viittä-seitsemää vuotta kortistoon. Työpaikkoja ei aikuisten oikeasti ole :( Eikä näillä näkymin edes tule.

• no johan on

Itse opiskelen toista vuotta biologiaa ja tähän mennessä on ollut kaksi pakollista kemian kurssia eikä näillä näkymin muita tule olemaan. Ja itse kävin lukiossa yhden kurssin kemiaa ja lyhyen matikan juuri ja juuri pääsin läpi ja pärjäsin kyllä ihan hyvin siitä huolimatta. Riippuu tietysti siitä, mihin päin suuntautuu, että kuinka paljon kemiaa tulee olemaan. Ja joo, biologeille ei ole töitä mutta edelleenkään en valitsisi alaa työllisyysnäkymien mukaan. Itse olen valmistautunut olemaan sitten kaupan kassalla hienoine tutkintoineni mutta eipä tarvitse sitten valittaa, ettenkö olisi opiskellut sitä mitä halusinkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8485
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      55
      3654
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe