tai jo valmistuneet! Valitettavasti kun joutuu biologian ohella opiskelemaan myös tilastotiedettä ja kemiaa, niin millaista niiden opetus on? Epätoivo iskee tällaiselle, joka ei oikein ymmärrä kemiaa ja matikkaa (vaikka se lukion pitkä matikka on kahlattu läpi ja painotan sanaa LÄPI..)
Entäs kun valitsitte pääaineenne, niin oletteko olleet valintaanne tyytyväisiä? Haluaisin mielelläni valita pääaineekseni jotain enemmän eläimiin liittyvää (mitä ei ainakaan jkl:n yliopistossa ole vaihtoehtona)..
Kaikista asiallisista vastauksista olen erittäin kiitollinen!
biologian opiskelijat
2
1476
Vastaukset
- Yksi biologi
Tilastomatikka oli meillä ihan sitä samaa, mitä tilastomatemaatikot opiskelivat, eli ei helppoa. Samaten kemiat käytiin massaluennoilla (400 opiskelijaa) yhdessä kaikkien luonnontieteilijöiden kanssa. Ja nämäkään eivät olleet mitään easy kursseja vaan lukion kemiasta mentiin eteenpäin. Varustaudu tekemään ihan älyttömästi töitä noiden kanssa. Jos tilastomatikka jää heikoksi on tutkimuksen teko lähes mahdotonta nykypäivänä.
Jos haluat olla tekemissä enemmän eläinten kanssa niin vaihda eläinlääkikseen. Tutkiva biologi ei välttämättä edes näe eläimiä, vaikka niitä tutkisikin.
Ihan ajatuksella lukisin sinuna tuolla alempana olevat keskustelut biologien moraaliongelmasta ja älä opiskele biologiaa. Työpaikan saaminen eläimistä kiinnostuneelle yleisbiologille on yhtä mahdoton tehtävä nykyään kuin hindin kielen peruskoulun opettajalle. Ei ole mitään järkeä opiskella viittä-seitsemää vuotta kortistoon. Työpaikkoja ei aikuisten oikeasti ole :( Eikä näillä näkymin edes tule. - no johan on
Itse opiskelen toista vuotta biologiaa ja tähän mennessä on ollut kaksi pakollista kemian kurssia eikä näillä näkymin muita tule olemaan. Ja itse kävin lukiossa yhden kurssin kemiaa ja lyhyen matikan juuri ja juuri pääsin läpi ja pärjäsin kyllä ihan hyvin siitä huolimatta. Riippuu tietysti siitä, mihin päin suuntautuu, että kuinka paljon kemiaa tulee olemaan. Ja joo, biologeille ei ole töitä mutta edelleenkään en valitsisi alaa työllisyysnäkymien mukaan. Itse olen valmistautunut olemaan sitten kaupan kassalla hienoine tutkintoineni mutta eipä tarvitse sitten valittaa, ettenkö olisi opiskellut sitä mitä halusinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768