Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kaapeli laajakaista ongelma

monrose

minulla on soneran kaapeli ja thomsonin langaton reititin, mutta ongelma on tämä laitteen konfaus oikeaksi sillä minulla pätkii yhyeys. soneran asentaja ei konfaa vain maksusta 89 euroa. osaisiko joku kertoa miten laite ja mitä sieltä konfataan?

12

1320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bryan malone

      kirjaudu modeemin sisälle thomsonin ip-osoitteella, huom käytä kiinteää IP-osoitetta.

      laita kanavat oikeiksi, saat tietää kanavat talonyhtiöltäsi.

      laita wep-selaus päälle ja käytä vaikeaa suojautumis tapaa sillä thomsoniin on helppo murtautua.

      laita myös koneeseen oikeat kanavat.

      • monrose

        olen yrittänyt päästä modemiin sekä kiinteällä että ulkoisella ip-osoitteella. thomsonin ip on 192.168.100.1 mutta eipä tunnu menevän sisään. onko mitää tehtävissä?


      • meloonit
        monrose kirjoitti:

        olen yrittänyt päästä modemiin sekä kiinteällä että ulkoisella ip-osoitteella. thomsonin ip on 192.168.100.1 mutta eipä tunnu menevän sisään. onko mitää tehtävissä?

        mistä laitetaan koneeseen oikeat kanavat??


      • bryan malone
        meloonit kirjoitti:

        mistä laitetaan koneeseen oikeat kanavat??

        windows koneisiin kanavat laitetaan: avaa verkkoyhteydet, ominaisuudet, protkolla TCP/IP, lisäasetukset, ota ruksi pois kohdasta automaattinen metric arvo ja laita metric arvoksi kanava jota talonyhtiö käyttää.


    • bryan malone

      muista kun laitat koneeseen kanavat niin varmista että wep-selaus on päällä. ohjeet mm. salauksen päälle laittoon ja muihin tärkeisiin toiminteihin löytyvät täältä: http://tuki.elisa.fi/asiakastuki/elisa.do?id=hen_as_yhka_adsl,dokumenttisivu_adsl_0037.htm

      HUOM: jos näitä toimintoja ei tehdä niin internet yhteytesi voi toimia epävakaasti ja myöskin pätkiä erittäin paljon.

      • meloonit

        Ei kuulema tarvitse laittaa koneeseen niitä kanavavia.. sanoi asentaja minulle


      • simo frangen yle:tv
        meloonit kirjoitti:

        Ei kuulema tarvitse laittaa koneeseen niitä kanavavia.. sanoi asentaja minulle

        jaaha, asentaja eukko taitaa olla hieman jäässä kun tuollaista puhuu. tottakai koneessa on oltava kanavat, eihän sillä muuten pystyisi yhdistämään verkkoon.


      • ykx vaan
        simo frangen yle:tv kirjoitti:

        jaaha, asentaja eukko taitaa olla hieman jäässä kun tuollaista puhuu. tottakai koneessa on oltava kanavat, eihän sillä muuten pystyisi yhdistämään verkkoon.

        ei mullakaan oo mitään kanavia koneeseen laitettu ja ihan hyvin pääsee nettiin


      • luigi
        ykx vaan kirjoitti:

        ei mullakaan oo mitään kanavia koneeseen laitettu ja ihan hyvin pääsee nettiin

        käyttäjä on itse vastuussa koneen kanavista, ei operaattori niitä sinne laita eikä takaa. kaapeli televisio yhtiö jos sellaiseen on yhteydessä tai liike josta kone on ostettu on velvollinen auttamaan autentikoinnissa.


    • ytgyyy

      modeemiin haetaan kanavat talonyhtiön arvon perusteella. koneeseen kanavat haetaan käyttämällä autentikointia. digiboxin taajuus on oltava myös oikein, esim: 114 MHZ ei toimi kanavalla 12

      • sonera UP

        kanavat ovat talokohtaisia ja ne on kysyttävä talonyhtiöltä jotta oikeat kanavat modeemiin löytyisi.

        koneen oikeat kanavat saat digiboxin taajuudeen mukaan, (tarvitaan hieman laskupäätä) voit myös kysyä koneen kanavia ellet itse osaa niitä laskea niin liikkeestä josta ostit koneen tai kaapeli televisio yhtiöltäsi jos olet heihin yhteydessä.

        operaattori ei pysty eikä hallitse koneen kanavia sillä heille ei kuulu pätkääkään mitä koneessasi on.


      • 1 plus 1 on 2
        sonera UP kirjoitti:

        kanavat ovat talokohtaisia ja ne on kysyttävä talonyhtiöltä jotta oikeat kanavat modeemiin löytyisi.

        koneen oikeat kanavat saat digiboxin taajuudeen mukaan, (tarvitaan hieman laskupäätä) voit myös kysyä koneen kanavia ellet itse osaa niitä laskea niin liikkeestä josta ostit koneen tai kaapeli televisio yhtiöltäsi jos olet heihin yhteydessä.

        operaattori ei pysty eikä hallitse koneen kanavia sillä heille ei kuulu pätkääkään mitä koneessasi on.

        elikäs tässä nyt hieman apua taajuuden muuntamiseen kanaviksi koneella:

        tarvitaan ensin tietää metrinen järjestelmä tietokone kielellä: tässä yksiköt

        tm=10MHZ
        bm=100MHZ
        km=1000MHZ
        mm=10000MHZ
        nm=100000MHZ
        Mm=1000000MHZ


        tässä on muunto taulukko. kuvitellaan että taajuus on vaikka 200MHZ niin mikä silloin kuuluu olla koneen kanava?????

        potenssi laskulla se selviää vastaus on bm toiseen. mikä tarkoittaa että koneen kanava on silloin KAKSI. jos taajuus on vaikka 2007MHZ niin mikä silloin on kanava???

        vastaus on km toiseen plus seitsemän eli koneen kanava on silloin yhdeksän. helppoa kun sen osaa, eikö totta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe