Hei!
Olisin tiedustellut onko kenelläkään kokemuksia
leikkauksesta ja kivuista jne.
Leikkausjonossa nyt TYKS:iin ja syksyllä edessä?
Oikean jalan pikkuvarpaan yläpuolella on kovettuma ja seistessä rasituskipu on kova ja luuta pitäisi leikata taltalla 3mm ja poikkasta -
lääkäri sanoin leikkauksen olevan samanlainen kuin liikavarpaan poistoleikkaus.
Sairasloma on kuulemma 2kk ja saan jonkun "hienon kengän jolla kävellä .. että kanttapää osuu vain maahan.
Kertokaa kokemuksia - helpottiko leikkauksen jälkeen jne.
pikkuvarpaan leikkaus ns. liikavarvas
3
5214
Vastaukset
- Miramarina
Älä missään nimessä mene äläkä anna leikata varpaasi. Ota yhteyttä podologi(alaraajojen erikoistutkija) Antti Hakalaan/Terveystyki Oy
niin hän kertoo asiasta lisää!!!
Suomalaisilla lääkäreillä ei ole podologista koulutusta, älä luota heihin!!!
Tsemppiä!!!- Silia
Itse olin vastaavassa leikkauksessa ortopedilla ja ei onnistunut ollenkaan. Puoli vuotta kävelin kepeillä ja yksi leikkaus johti lopulta kolmeen leikkaukseen. Vieläkin jalka kipuilee, joten älä vaan mene. En olisi ikinä mennyt jos olisin tiennyt tämän etukäteen. Ortopedin mukaan leikkaus on pieni toimenpide ja parantuminen veisi 8 viikkoa, mutta se venyikin kolmeen vuoteen. Koita kaikkia muita keinoja, sillä leikkaus vaan pahentaa asioita.
- Miramarina
Silia kirjoitti:
Itse olin vastaavassa leikkauksessa ortopedilla ja ei onnistunut ollenkaan. Puoli vuotta kävelin kepeillä ja yksi leikkaus johti lopulta kolmeen leikkaukseen. Vieläkin jalka kipuilee, joten älä vaan mene. En olisi ikinä mennyt jos olisin tiennyt tämän etukäteen. Ortopedin mukaan leikkaus on pieni toimenpide ja parantuminen veisi 8 viikkoa, mutta se venyikin kolmeen vuoteen. Koita kaikkia muita keinoja, sillä leikkaus vaan pahentaa asioita.
Tätä juuri tarkoitan miten paljon ne epäonnistuvat ja niitä ei pitäisi mennä leikkaamaan.
Olen tosi pahoillani puolestasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232