Ei tuu mitään. En tajua miten muut pystyy lopettamaan. Olen viimeisen kolmen kuukauden aikana ollut maksimissaan viisi päivää ilman alkoholia, ja tämäkin on harvinaista.
Yleensä juon joka IKINEN päivä vähintään 10 olutta tai esim, 1,5 pulloa viiniä.
Mitään vaurioita en todellakaan halua, mutta tajuan kyllä, että näillä määrillä niitä tulee ennemmin tai myöhemmin :-(
Toisaalta haluaisin lopettaa, toisaalta en. Mihinkään AA:han minusta ei ole. En taida olla valmis vielä edes lopettamaan. Pelkään kropan vaurioita mutta "tarvitsen" alkoholin tuomaa hyvää fiilistä. Surullista.
10 olutta päivässä vähintään
27
13132
Vastaukset
- itse nainen..
Minulla määrät ovat vielä hurjempia. 15 annosta joka päivä. Silti näytän vielä normaaliihmiseltä, mikä todella jaksaa kummastuttaa minua.
Näin ei kuitenkaan voi jatkua. Se on selvä. Yritän päästä katkaisuun syyskuun puolella.- alkoholi dementoi
Siis olithan laittanut nimimerkikisi "äiskä" eli olisi pitänyt nähdä sukupuoli kyllä.
Olen (harvinaista kyllä) selvinpäin, mutta sattui silti havaintovirhe. - Anonyymi
Minäkin ihmettelen, miten joku on huolissaan 10:stä oluesta, kun kaiken lisäksi pystyy olemaan ilman VIISI PÄIVÄÄ!
-Kylmis
- huhhuhuh
......
- -äiskä-
Lapset on kyllä ihan selvin päin tehty, odotettu ja saatukin. Noihin aikoihin käytin alkoholia vaan muutaman kerran vuodessa. Ongelmat alkoivat sitten vasta myöhemmin...
- yliote
-äiskä- kirjoitti:
Lapset on kyllä ihan selvin päin tehty, odotettu ja saatukin. Noihin aikoihin käytin alkoholia vaan muutaman kerran vuodessa. Ongelmat alkoivat sitten vasta myöhemmin...
siitä oluesta! Sanon siksi, että minulla samantapainen historia; itsepetoksessa ei voi elää loputtomiin. Siirrät vaan totuutta kauemmas - tee selvä päätös NYT!!!
- Huolta
Ei huolta, minä otan joka päivä melkein kossupullon, eikä mitään heikkoa. tämä on jatkunut n. 40-vuotta. Jos juon keskikaljaa, silloin olen sairas, kossu kunniaan.
- Enzian
Jos et pysty lopettamaan, romahdat tuolla menolla ennemmin tai myöhemmin, se on aivan päivänselvä juttu. Ykskaks huomaat, ettei niistä päivittäisistä annoksista tulekaan enää hyvä olo, vaan ihan päinvastoin ja sitten olet pohjalla. Jos et korpan puolesta niin henkisesti.
- calmato
Edessä voi olla monen monia raittiita vuosia päivä kerrallaan hyvää tavallista elämää iloineen ja suruineen. Tai sitten on joka päivä sitä alkoholilla hankittua hyvää fiilistä, jota kerrot tarvitsevasi.
Monilla alkoholinkäyttö jatkuu niin pitkään, että sen tuomat haitat alkavat painaa vaakakupissa ratkaisevasti enemmän kuin sen tuoma hyvä fiilis. Mutta monet jatkavat alkoholinkäyttöään vielä silloinkin, kun vaaka on jo ihan vinksallaan - he juovat silloin pelkkää itkuviinaa, alkoholinkäyttö on muuttunut pakonomaiseksi itsetuhoiseksi painajaiseksi joka jatkuu aamusta iltaan ja illasta aamuun niin että vain sammumiset aika ajoin tuovat hetken unohduksen.
Kukaan muu ei voi olla juomatta sinun puolestasi.
Silloin kun omat voimasi loppuvat tuhoon tuomitussa taistelussa alkoholismia vastaan toivon että saat kokea sen armon, että pystyt tunnustamaan tappiosi ja ottamaan apua vastaan.
Oma rakas kumppanini oli epätoivoisessa tilanteessa, koko elämä oli konkurssissa alkoholin takia, mutta eräs AA:n jäsen heitti pelastusrenkaan ja hän tarttui siihen.- Anonyymi
Voihan taas vittu... AA pelastaa kaiken. Ei mikään muu. Lestaedius-Kommari ajattelua.
- Samanlaisia
me ollaan kaikki - ainakin melkein. Siis tuo ristiriita: HALU lopettaa - HALU jatkaa. Järki sanoo EI, mutta se pikkupiru kuiskii:kyllä!
Minä olen kokenut IHAN SAMAN, aloitin 3 pullolla keskiolutta, siitä on n. 35 vuotta! Silloin sitä alkoi saada kaupasta. Sitten sitä osti joskus 5-6 pulloakin, kun "kiva olo" kesti pidempään jne.
Sitten ei olut enää riittänyt: tuli monen vuoden Carillo-kausi! Ja sitten löytyi viini! Pullo päivässä vaihtui 1,5:een ja sitten kahteen jne.
Ja sittenpä vasta elämä aukesi, kun tuli ne kanisterit! Siitä vaan raanasta lorottamaan "elämän eliksiiriä" - muka!
Kellot alkoivat päässä soittaa: juot liikaa, lopeta. Joskus kaasin raanasta alas viinit! Osasin vielä tuolloin kokea huonoa omaatuntoa.
Päiväkirjaani kirjoitin: NYT SE ON LOPPU!
Ja viikon sitä kesti...Päivittäinen juominen tuossa määrin ei mene jälkiä jättämättä.
Ehdotan yhtä asiaa: mene lääkäriin. Terveyskeskukseen tai yksityiselle, naiselle tai miehelle. Jollet pysty kertomaan, että juot liikaa, haluaisit lopettaa, pyydä, että sinusta otetaan maksakokeet (ASAT, ALAT JA GT).
Kun saat tulokset, se VOI pysähdyttää sinut: kun tiedät, missä menet.
ÄLÄ PANE PÄÄTÄ ENÄÄ PENSAASEEN! Lastesikaan tähden. Katso totuutta silmiin ja päätä, jos joku toinenkin, niin KYLLÄ MINÄKIN PYSTYN. Meille kaikille se on yhtä vaikeaa, mutta jokainen raitis päivä on uusi voitto.
Ryhdy taisteluun - sinäkin saatat olla VOITTAJA!
Jätä omaan arvoonsa nuo "koskispullolla" leuhkijat...omaa tuhoaan kohti käyvät. - Miespuolinen henkilö
10 tai vajaat 10 olutta mennyt joka ilta vuosia. Iltaisin, koska päivisin töissä - työssäni alkoholin käyttö > krapula, ei vaaranna ketään tms. Toimisto hommia. Joten ei siltä puolelta säikähtänyt.
Loppuu kai jos haluaa lopettaa. Mutta olut on ainoa ilo tai siedettävän olon tuoja iltaisin. Aamuisin ei. AA on perseestä joillekkin, kaikille se hihhulimeininki ei iske.
Jotkut juo elämänsä ja ovat ok.
Itse pelkään elimistön vaurioita. Jos maha ei kestä, maksa ei kestä, haima ei kestä, pää ei kestä. Oireita välillä.
Yhtälö on;
(hyöty > haitta) = juo
(haitta > hyöty) = aika lopettaa...ja sitten mitä? Mitä hyötyy olla ilman alkoholia ja kokea helvetilliseksi koko paskan.
Fakta on että monelle alkoholi on ainoa toimiva elossapitävä voima. Ikävä kyllä. Siinä ei jeesustelut auta. Ja kun alkoholin apu loppuu (ei voi kestää loputtomiin) ei auta enää mikään.
Perseestä tämä ihmisen elämä, häh?- analysoinut
juomisen syitä. Olen (naisena) samaa mieltä - pitkälle.
En HALUNNUTKAAN lopettaa, koska elämä pienessä sievässä on PALJON MUKAVAMPAA! Sai jotain aikaankin eikä turhat pelot ja huolet paina. Kunnes....tulee se päivä, että alat tajuamaan: tämän vaivan täytyy johtua liiasta alkoholista.
Vaikka joisi mietoa ja vähemmänkin - vuosien mittaan määrä kasvaa ja keho rapistuu. On nöyrryyttävää mennä sitten lääkärin luo kertomaan, että itse pilasin elimistöni.
Kävin tuota "jaakobinpainia" viinin kanssa vuosia - hävitin välillä raanasta alas pullollisia! Ja viikon päästä annoin TAAS itselleni luvan...
Mielestäni parasta olisi kohtuukäyttö: mutta se ei tarkoita, että vain viikonloppuisin, mutta perskänni! Kohtuukäyttö on pari lasillista viiniä illassa - joskus parit väkevämmät hyvässä seurassa. Siinä se.
Mutta kun alkoholi hallitsee elämää, ihminen on todella HEIKKO!
- -äiskä-
...hyvistä kommenteistanne!!
Toissa päivänä (PE) mies sanoi ettei jaksa enää tällaista (= minun joka päiväistä kännäämistäni) ja haluaa erota!
Tässä olen nyt tokaa päivää ollut ilman alkoholia. Tippaakaan en ole ottanut vaikka jääkaapissa (ja muuallakin piilossa) olisi. Sen tiedän, että jos huikankin otan, niin sitten se on taas menoa ystäväni alkon kanssa...
Aika tyhjä olo on tänään ollut, kun pää on ihan selvä. Sitä on vaikeaa selittää, mutta ne joilla omaa kokemusta, niin varmaan ymmärtävät. On jotenkin höntti olo olla piiitkästä aikaa pää täysin selvänä, eikä oikein tiedä mitä pitäisi tehdä kun päivän sisältö ei nyt olekaan alkoholin kittaaminen....
Mies pitää nyt mykkäkoulua, enkä tiedä mikä meidän tilanne on. Luulisin kyllä että mies on huomannut että olen nyt ollut selvänä ja yritän kovasti. Jos mies kuitenkin haluaa erota, niin se on aivan selvä, että sitten ratkean ainakin ryyppäämään, ei ole tavallaan motivaatiota lopettaa...- haleja
Miehelläsi myös saattaa olla paha olla. Eihän se varmaan ole helppoa kun puoliso juo ja miettiä syitä miksi näin on. Koita selvitää miksi haluisit pilata omasi ja läheistesi elämän, tällä en halua sinua syyllistää mutta näin se vain. Itse olen joutunut ierestä seuraamaan toisen humalaa ja voi voi! Monta kertaa kun haluat itsellesi hyvää niin haluat parantaa myös itseäsi mahdollisista syistä joita olet juomisellesi antanut. Kun sinä voit hyvin niin luulisi että miehesi alkaa luottaa sinuun taas..mutta luottamus ei palaa päiväs paris vaan siihen tarvitaan aikaa ja sinun tulee se hänelle osoittaa teoi eikä sanoin!! Kovasti voimia ja haleja, urakkaa on mutta selviät jos oikeesti itsesi takia haluat. P.s ja kannattaa tosin miettiä lasten kohtaloa jos miehesi lähtee..en halua pelotella vaan on myös uskallettava katsoa pintaa syvemmälle!
- -äiskä-
haleja kirjoitti:
Miehelläsi myös saattaa olla paha olla. Eihän se varmaan ole helppoa kun puoliso juo ja miettiä syitä miksi näin on. Koita selvitää miksi haluisit pilata omasi ja läheistesi elämän, tällä en halua sinua syyllistää mutta näin se vain. Itse olen joutunut ierestä seuraamaan toisen humalaa ja voi voi! Monta kertaa kun haluat itsellesi hyvää niin haluat parantaa myös itseäsi mahdollisista syistä joita olet juomisellesi antanut. Kun sinä voit hyvin niin luulisi että miehesi alkaa luottaa sinuun taas..mutta luottamus ei palaa päiväs paris vaan siihen tarvitaan aikaa ja sinun tulee se hänelle osoittaa teoi eikä sanoin!! Kovasti voimia ja haleja, urakkaa on mutta selviät jos oikeesti itsesi takia haluat. P.s ja kannattaa tosin miettiä lasten kohtaloa jos miehesi lähtee..en halua pelotella vaan on myös uskallettava katsoa pintaa syvemmälle!
Hyvää huomenta! Olen tänään herännyt kolmanteen SELVÄÄN aamuun!! (Ja vaikka se kovin vähäiseltä saattaa kuulostaakin, niin minulle se on pitkä aika, ja pienenpieni erävoitto jo :-))
Mieskin on alkanut jo vähän puhua minulle, pakollisia arkiasioita tosin vaan, mutta kuitenkin. Jotenkin nyt on tuntu, että kyllä tästä selvitään. Toivottavasti.
Hirveä jyskyttävä päänsärky minulla on ja yölläkin siihen heräsin. Näin painajaisiakin tilanteestani ja itkeskelin aamuyöllä ja mietin itsaria. Olo on tavallaan pahempi kuin krapulassa. Kai nää jotain vieroitusoireita on??!?? - Haleja!
-äiskä- kirjoitti:
Hyvää huomenta! Olen tänään herännyt kolmanteen SELVÄÄN aamuun!! (Ja vaikka se kovin vähäiseltä saattaa kuulostaakin, niin minulle se on pitkä aika, ja pienenpieni erävoitto jo :-))
Mieskin on alkanut jo vähän puhua minulle, pakollisia arkiasioita tosin vaan, mutta kuitenkin. Jotenkin nyt on tuntu, että kyllä tästä selvitään. Toivottavasti.
Hirveä jyskyttävä päänsärky minulla on ja yölläkin siihen heräsin. Näin painajaisiakin tilanteestani ja itkeskelin aamuyöllä ja mietin itsaria. Olo on tavallaan pahempi kuin krapulassa. Kai nää jotain vieroitusoireita on??!??Mahtavaa, ole ylpeä itsestäsi! Mutta älä ankara! Itselläni on kokemus mutta toiselta puolelta, eli katselin/len sivusta toisen kaljoittelua. Tarinasi antaa minulle toivoa paremmasta huomisesta. Koita keksiä tekemistä jos alkaa tehdä mieli olusta ja lähde vaikka ulos! Tahdolla selviät. Vieroitus oireet ovat varmasti kovia ja tekevät olostasi kamalan mutta joka päivä on varmasti helpompi olla! Anna itsellesi aikaa ja kun tuntuu että jaksat selvin päin ruveta miettimään miksi näin on käynyt niin mahdollisesta hakisit apua! Koita pitää mielessä että isoimman askeleen olet jo ottanut selvää huomista kohti. Puhu miehesi kanssa ja anna hänen olla tukenasi heti kun hän on siihen valmis! Voimia urakkaasi ja luota itseesi!
- Enzian
Haleja! kirjoitti:
Mahtavaa, ole ylpeä itsestäsi! Mutta älä ankara! Itselläni on kokemus mutta toiselta puolelta, eli katselin/len sivusta toisen kaljoittelua. Tarinasi antaa minulle toivoa paremmasta huomisesta. Koita keksiä tekemistä jos alkaa tehdä mieli olusta ja lähde vaikka ulos! Tahdolla selviät. Vieroitus oireet ovat varmasti kovia ja tekevät olostasi kamalan mutta joka päivä on varmasti helpompi olla! Anna itsellesi aikaa ja kun tuntuu että jaksat selvin päin ruveta miettimään miksi näin on käynyt niin mahdollisesta hakisit apua! Koita pitää mielessä että isoimman askeleen olet jo ottanut selvää huomista kohti. Puhu miehesi kanssa ja anna hänen olla tukenasi heti kun hän on siihen valmis! Voimia urakkaasi ja luota itseesi!
Vieroitusoireita ovat ja kyllä ne menee ohi. Viikon päästä olet jo ihan toisella mielellä kun vaan jaksat pysyä selvinpäin. Elämä alkaa maistua päivä päivältä paremmalta, ihan varmasti :-)
- -äiskä-
Enzian kirjoitti:
Vieroitusoireita ovat ja kyllä ne menee ohi. Viikon päästä olet jo ihan toisella mielellä kun vaan jaksat pysyä selvinpäin. Elämä alkaa maistua päivä päivältä paremmalta, ihan varmasti :-)
Huomenta! NELJÄS SELVÄ päivä alkoi tänään!! Näin sitä mennään :-)
Elämä näyttää nyt valoisammalta.
Miehen kanssa menee nyt paremmin. Päänsärky ja kiukkuisuus ei tunnu tänään enää vaivaavan, minua siis. Alkoholia ei tee enää mieli, kun ei sitä alkutippaa mene ottamaan.
Tietty tulevaisuus pelottaa, että jos sitä menee johonkin vitutukseen ottamaan hörpsyn ja jää taas koukkuun. Mutta mutta, tällä hetkellä päivä kerrallaan.
SUURKIITOS kaikille teille myötätunnosta ja rohkaisusta! Se auttaa minua vaikka joku vain kirjoittaisi "Tsemppiä!"... - haleja!
-äiskä- kirjoitti:
Miehen kanssa menee nyt paremmin. Päänsärky ja kiukkuisuus ei tunnu tänään enää vaivaavan, minua siis. Alkoholia ei tee enää mieli, kun ei sitä alkutippaa mene ottamaan.
Tietty tulevaisuus pelottaa, että jos sitä menee johonkin vitutukseen ottamaan hörpsyn ja jää taas koukkuun. Mutta mutta, tällä hetkellä päivä kerrallaan.
SUURKIITOS kaikille teille myötätunnosta ja rohkaisusta! Se auttaa minua vaikka joku vain kirjoittaisi "Tsemppiä!"...Heippa! Syksy tekee kovasti tuloaa, ulkona on kylmä mutta aurinkoinen päivä, Muistin sinun tarinasi taas ja ajattelin tulla kysäiseen että miten on alkanut menemään? Ja kuulumisia? Läh.Haleja
- Anonyymi
-äiskä- kirjoitti:
SUURKIITOS kaikille teille myötätunnosta ja rohkaisusta! Se auttaa minua vaikka joku vain kirjoittaisi "Tsemppiä!"...Vieläkö on äiskä hengissä?
- Anonyymi
Joo. Mäkin joskus luulin, että ilo ilman viinaa jne.. Mutta sitten se ilo alko rajottaa liikaa. Tuli paniikkikohtauksia darrois jne, ihmissuhteet kusi.. Perus. Olin vähä aikaa selvinpäin ja tajusin, että hommat eivituta. Sit aloin haluta sitä tilaa. Tosin dokaan välillä huolella, mut ei huvita jokapäiväne tissu
- Anonyymi
Monet viiksekkäät herrasmiehet aseman miestenhuoneessa eivät selviäisi ilman päivittäistä tissua. Tissu tunnettu myös nimellä hoover-hessu.
- Anonyymi
Tissun jäljiltä pölypussit on aina täysin kuivat. Haarikan miestenhuoneesta on paljon lämpimiä muistoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tissun jäljiltä pölypussit on aina täysin kuivat. Haarikan miestenhuoneesta on paljon lämpimiä muistoja.
Tissun hoover nimitys tulee J.Edgar.Hooverin mukaan,koska molemmilla oli sama harrastus.
- Anonyymi
Minä olen nähnyt ihmisiä jotka ovat kuolleet viinaamyrkytykseen, voin sanoa ettimole mikään kiva näky
- Anonyymi
En kehoita ketään juomaan tällä kommentillani mutta totean seuraavaa. Olen katsonut kaksi Brittidokumenttia telkusta jotka käsittelivät paljoa juomista yhden tarinan niistä mennessä seuraavasti. Nuori neitonen oli aloittanut juomisen jo viistoistaveenä ja moista litkimistä oli jatkunut jo 45-vuoden ikään saakka päivittäin naikkosen näyttäessä edelleen naiselta vaikka lempijuoma olikin 8,5 prosenttista halpasiideriä ja muun ravinnon ollessa sieltä tännepäin. Itsekin olen näin eläkeläisenä nauttinut kymmenkunta olutta iltaisin enkä mitään hälyyttävää ole itsessäni huomannut, nukun hyvin ja verenpainekkin on hyvissä lukemissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803