apteekeissa ja nettikaupoissa myydään kotitestejä keliakian testaamiseen. Eli voi tehdä kotona ja testi kertoo onko keliakiaa vai ei. Onko moni testannut, miten onnistunut ja onko tullut oikeanlainen tulos? Siis toki sitten pitää mennä lääkärille, jos testi on positiivinen, jotta voi tarkemmin diagnosoida, mutta miten kokemukset?!
Lueskelin noita aikaisempia keskusteluja etenkin relax (??!) ja muiden keskusteluja. Itselläni on ollut jo pidemmän aikaa aika-ajoin ongelmia vatsan kanssa. Melko usein tulee juuri sitä nauhamaista ulostetta, jota saa ihan tosissaan vääntää... eli uloste tulee pieninä "narun pätkinä" ja kun saa tikistettyä, niin taas samanlainen... maha on usein todella kipeä, ja möyrii ihan omiaan. Lääkärissä en ole käynyt, aikeissa on ollut, mutta sitten on taas vaivat unohtuneet tai hetkeksi helpottaneet ja en ole mennyt... Tänään söin esim. ruisleipää ja sen jälkeen alkoi heti todella sietämättömät mahakivut. Ilmaa oli paljon mahassa, möyri kovasti ja vessassa sai juosta kokoajan, vaikka mitään ei kuitenkaan oikein tullut... :(
kotitesti
onko luotettava?!
2
1030
Vastaukset
- nhl98
se on ihan luotettava, suomalainen keksintö. Maksaa apteekissa 18e.
- j..
Ei se ole mitenkään sataprosenttisen varma, niinkuin ei lääkärissäkään tehtävä verikoe. Itselläni ja äidilläni on keliakia, mutta kummallakaan se ei näy verikokeessa, eikä kotitestissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503814
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342781Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262428- 201859
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51789- 1851746
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3851448- 271437
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91228