Hei!
Eilen sain tähystyslääkäriltä sellaisen käskyn, että minun pitäisi ruveta laktoosittomalle ruokavaliolle. Se antoi pienen lapun mukaan ja sano, että syöt näitä. No, minä paniikissa soittamaan kaverille, joka on laktoosittomalla ruokavaliolla ja se koitti auttaa, mutta yhtä asiaa en tajua.
Ymmärrän sen, että katson tuoteselosteet tarkkaan ja jos siellä mainitaan laktoosi, maito jne. niin se ei ole tarkoitettu sitten minulle. Mutta sitten ystäväni puhui jotakin rasvoista, niin mitä ihmettä etsin niistä tuoteseloisteita rasvojen kohdalta??? Vai oonko ymmärtänyt ihan väärin?? Ja tietääkö kukaan, voiko syödä yasmin-pillereitä?? Kyllä laitetaan ihminen aika vähillä tiedoilla koittamaan onneansa. Kaikki apu on tervetullutta!!! Kiitos jo etukäteen.
apua laktoosittomaan ruokavalioon
3
465
Vastaukset
- jospa jotain apua
tästä: luet lääkkeen sisältöluettelosta onko siinä laktoosia,se mainitaan kyllä.
laktoosia on siis kaikissa maitotuotteissa,myös margariinissa ellei erikseen ole mainittu että ei ole.
nykyään kaupasta saa tosi hyvin laktoosittomia tuotteita,nyrkkisääntönä voi pitää,että jos siinä ei lue:LAKTOOSITON,niin silloin se ei sitä ole!
muista tarkastaa myös leivät ja muista että suurin osa esim.juustoista on laktoosittomia,vaikka kuulostaakin älyttömältä.
aikansa vie tuo opettelu,mut pian on jo selkäytimessä et mitä voi syödä ja mitä ei,,, tsemppiä!! - KOKEILE ENSIN ?
Sairastuin ko.vaivaan v.84.Eikä tuohon aikaan
Kaupoissa ollut mitään maidotonta.!!
Ajattelin ellen maitoa kestä,korvaan sen vedellä
Tein puurot,pullat veteen.APTEEKISTA kyselin
lääkkeitä.Mulle ehdotettiin.Maitobakteeri jauhe
tta.sekoittelin veteen.WISSY VESI on paras juomani,jos alkaa turvottain,tai ripuloimaan.
Kahvin aloin juoda mustana.Tein itse sämpylöitä.
NYT syön kasvisrasva jäätelöä herkutteluun juustot kaikki ruuat ovat nykyään.MAINITTU Juuri
sanalla:LAKTOOSITON.
KYLLÅ tään taudin vaivan kanssa oppii elämään.
Kun katsoo ja oppii oikeallr ruokavaliolle.JOS
Vatsasi on nyt kovin tulehtununut,kipeä.ÄLÄ KÄYTÄ
EDES VÄHÄLAKTOOSISIA RUOKIA-ODOTA kunnes tulehdus lakkaa oireilemasta.
NYT YLI 20V.päästä vatsani sietää joitain
maitoisia valmisteitakin aika useana päivänå peräkkäin tunnustelen kuitenkin?
ALUKSI MINÄKIN PANIKOIN,ja oli kiusallista sanoa
kylissä.EI KIITOS..MINULLA ON...
Alku aina hankalaa mutta kyllä se siitä.STEMPPIÄ! - muutama
linkki.
Nykyään on todella paljon laktoosittomia tuotteita. Tarkistat vain kaupassa että tuotteessa todellakin lukee, laktoositon.
http://www.laktoositon.net/product.php?id=1
Valion laktoosittomat.
Huomaa viisi sivua, joilta löydät maidot, juustot, piimät, viilit, jugurtit, jäätelöt
juustot jne.
http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tuotehaku/Hakutulos?productGroup=&productNumber=&productName=&productProperties=OMK13
Ingmanilla on myös juguttia ja viiliä, mutta heidän sivuiltaan löytyi vain jäätelöt.
http://www.ingman.fi/index.php?group_id=45&page=152
Tässä erittäin hyödyllinen linkki, josta löydät tuotteet ja ruokareseptejä.
http://www.soya.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1757204
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes682971- 562228
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se671415Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3681369- 561284
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l191229Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171040Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791000Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384998