Hei!
Eilen sain tähystyslääkäriltä sellaisen käskyn, että minun pitäisi ruveta laktoosittomalle ruokavaliolle. Se antoi pienen lapun mukaan ja sano, että syöt näitä. No, minä paniikissa soittamaan kaverille, joka on laktoosittomalla ruokavaliolla ja se koitti auttaa, mutta yhtä asiaa en tajua.
Ymmärrän sen, että katson tuoteselosteet tarkkaan ja jos siellä mainitaan laktoosi, maito jne. niin se ei ole tarkoitettu sitten minulle. Mutta sitten ystäväni puhui jotakin rasvoista, niin mitä ihmettä etsin niistä tuoteseloisteita rasvojen kohdalta??? Vai oonko ymmärtänyt ihan väärin?? Ja tietääkö kukaan, voiko syödä yasmin-pillereitä?? Kyllä laitetaan ihminen aika vähillä tiedoilla koittamaan onneansa. Kaikki apu on tervetullutta!!! Kiitos jo etukäteen.
apua laktoosittomaan ruokavalioon
3
454
Vastaukset
- jospa jotain apua
tästä: luet lääkkeen sisältöluettelosta onko siinä laktoosia,se mainitaan kyllä.
laktoosia on siis kaikissa maitotuotteissa,myös margariinissa ellei erikseen ole mainittu että ei ole.
nykyään kaupasta saa tosi hyvin laktoosittomia tuotteita,nyrkkisääntönä voi pitää,että jos siinä ei lue:LAKTOOSITON,niin silloin se ei sitä ole!
muista tarkastaa myös leivät ja muista että suurin osa esim.juustoista on laktoosittomia,vaikka kuulostaakin älyttömältä.
aikansa vie tuo opettelu,mut pian on jo selkäytimessä et mitä voi syödä ja mitä ei,,, tsemppiä!! - KOKEILE ENSIN ?
Sairastuin ko.vaivaan v.84.Eikä tuohon aikaan
Kaupoissa ollut mitään maidotonta.!!
Ajattelin ellen maitoa kestä,korvaan sen vedellä
Tein puurot,pullat veteen.APTEEKISTA kyselin
lääkkeitä.Mulle ehdotettiin.Maitobakteeri jauhe
tta.sekoittelin veteen.WISSY VESI on paras juomani,jos alkaa turvottain,tai ripuloimaan.
Kahvin aloin juoda mustana.Tein itse sämpylöitä.
NYT syön kasvisrasva jäätelöä herkutteluun juustot kaikki ruuat ovat nykyään.MAINITTU Juuri
sanalla:LAKTOOSITON.
KYLLÅ tään taudin vaivan kanssa oppii elämään.
Kun katsoo ja oppii oikeallr ruokavaliolle.JOS
Vatsasi on nyt kovin tulehtununut,kipeä.ÄLÄ KÄYTÄ
EDES VÄHÄLAKTOOSISIA RUOKIA-ODOTA kunnes tulehdus lakkaa oireilemasta.
NYT YLI 20V.päästä vatsani sietää joitain
maitoisia valmisteitakin aika useana päivänå peräkkäin tunnustelen kuitenkin?
ALUKSI MINÄKIN PANIKOIN,ja oli kiusallista sanoa
kylissä.EI KIITOS..MINULLA ON...
Alku aina hankalaa mutta kyllä se siitä.STEMPPIÄ! - muutama
linkki.
Nykyään on todella paljon laktoosittomia tuotteita. Tarkistat vain kaupassa että tuotteessa todellakin lukee, laktoositon.
http://www.laktoositon.net/product.php?id=1
Valion laktoosittomat.
Huomaa viisi sivua, joilta löydät maidot, juustot, piimät, viilit, jugurtit, jäätelöt
juustot jne.
http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tuotehaku/Hakutulos?productGroup=&productNumber=&productName=&productProperties=OMK13
Ingmanilla on myös juguttia ja viiliä, mutta heidän sivuiltaan löytyi vain jäätelöt.
http://www.ingman.fi/index.php?group_id=45&page=152
Tässä erittäin hyödyllinen linkki, josta löydät tuotteet ja ruokareseptejä.
http://www.soya.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768