apua laktoosittomaan ruokavalioon

Ei osaa, ei ymmärrä.

Hei!

Eilen sain tähystyslääkäriltä sellaisen käskyn, että minun pitäisi ruveta laktoosittomalle ruokavaliolle. Se antoi pienen lapun mukaan ja sano, että syöt näitä. No, minä paniikissa soittamaan kaverille, joka on laktoosittomalla ruokavaliolla ja se koitti auttaa, mutta yhtä asiaa en tajua.
Ymmärrän sen, että katson tuoteselosteet tarkkaan ja jos siellä mainitaan laktoosi, maito jne. niin se ei ole tarkoitettu sitten minulle. Mutta sitten ystäväni puhui jotakin rasvoista, niin mitä ihmettä etsin niistä tuoteseloisteita rasvojen kohdalta??? Vai oonko ymmärtänyt ihan väärin?? Ja tietääkö kukaan, voiko syödä yasmin-pillereitä?? Kyllä laitetaan ihminen aika vähillä tiedoilla koittamaan onneansa. Kaikki apu on tervetullutta!!! Kiitos jo etukäteen.

3

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jospa jotain apua

      tästä: luet lääkkeen sisältöluettelosta onko siinä laktoosia,se mainitaan kyllä.
      laktoosia on siis kaikissa maitotuotteissa,myös margariinissa ellei erikseen ole mainittu että ei ole.
      nykyään kaupasta saa tosi hyvin laktoosittomia tuotteita,nyrkkisääntönä voi pitää,että jos siinä ei lue:LAKTOOSITON,niin silloin se ei sitä ole!
      muista tarkastaa myös leivät ja muista että suurin osa esim.juustoista on laktoosittomia,vaikka kuulostaakin älyttömältä.
      aikansa vie tuo opettelu,mut pian on jo selkäytimessä et mitä voi syödä ja mitä ei,,, tsemppiä!!

    • KOKEILE ENSIN ?

      Sairastuin ko.vaivaan v.84.Eikä tuohon aikaan
      Kaupoissa ollut mitään maidotonta.!!
      Ajattelin ellen maitoa kestä,korvaan sen vedellä

      Tein puurot,pullat veteen.APTEEKISTA kyselin
      lääkkeitä.Mulle ehdotettiin.Maitobakteeri jauhe
      tta.sekoittelin veteen.WISSY VESI on paras juomani,jos alkaa turvottain,tai ripuloimaan.
      Kahvin aloin juoda mustana.Tein itse sämpylöitä.

      NYT syön kasvisrasva jäätelöä herkutteluun juustot kaikki ruuat ovat nykyään.MAINITTU Juuri
      sanalla:LAKTOOSITON.
      KYLLÅ tään taudin vaivan kanssa oppii elämään.
      Kun katsoo ja oppii oikeallr ruokavaliolle.JOS
      Vatsasi on nyt kovin tulehtununut,kipeä.ÄLÄ KÄYTÄ
      EDES VÄHÄLAKTOOSISIA RUOKIA-ODOTA kunnes tulehdus lakkaa oireilemasta.

      NYT YLI 20V.päästä vatsani sietää joitain
      maitoisia valmisteitakin aika useana päivänå peräkkäin tunnustelen kuitenkin?
      ALUKSI MINÄKIN PANIKOIN,ja oli kiusallista sanoa
      kylissä.EI KIITOS..MINULLA ON...
      Alku aina hankalaa mutta kyllä se siitä.STEMPPIÄ!

    • muutama

      linkki.
      Nykyään on todella paljon laktoosittomia tuotteita. Tarkistat vain kaupassa että tuotteessa todellakin lukee, laktoositon.

      http://www.laktoositon.net/product.php?id=1

      Valion laktoosittomat.
      Huomaa viisi sivua, joilta löydät maidot, juustot, piimät, viilit, jugurtit, jäätelöt
      juustot jne.
      http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tuotehaku/Hakutulos?productGroup=&productNumber=&productName=&productProperties=OMK13

      Ingmanilla on myös juguttia ja viiliä, mutta heidän sivuiltaan löytyi vain jäätelöt.
      http://www.ingman.fi/index.php?group_id=45&page=152

      Tässä erittäin hyödyllinen linkki, josta löydät tuotteet ja ruokareseptejä.
      http://www.soya.fi/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      888
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe