Millainen maa pitää Pärskäjuurelle olla? Olen jostakin "kahmaissut" siemeniä ja heittänyt pellon laitaan. Sieltä siirtänyt ne penkkiin ja nyt ovat kasvaneet kaksi vuotta puolivarjossa mutta eivät kuki. Missä vika?
Pärskäjuuri
12
1733
Vastaukset
- ellit
Valkopärskäjuuri,Veratrum album,siinä on tosi kauniit lehdet,ostin sen viime vuonna, eikä ole kukkinut, mutta sanottiinkin että kestää jokusen vuoden ennenkuin kukkii,joten odottele rauhassa ;)
Kumpaa sinulla on tuota valkopärskäjuurta vai tummapärskäjuurta ? Lähtikö hyvin kasvaan siemenistä ?
Se vaatii muhevan mullan ja tykkää olla mieluimmin kosteassa kuin kuivassa paikassa, mutta ei missään märässä.Anna juurille keväällä kompostia tai karjanlantaa,siitä se tykkää.
Puolivarjo tai aurinko,mutta ei kuiva ja kuuma paikka.
http://www.sarkanperennataimisto.fi/kuvat/p394.jpg- KukkainenFloora
Mikä ero niillä on? En tosiaankaan tiedä muuta kuin lehdestä tunnistin nuo pärskäjuureksi. Hyvin lähti siemenistä kasvuun ja nyt niitä kasvaa monessa paikassa kun olen pellon reunasta niitä siirrellyt.
- Kukkainen Floora
Kiitos vastauksesta :-) unohtui kun olin niin tohkeissani vastauksestasi.
- ellit
KukkainenFloora kirjoitti:
Mikä ero niillä on? En tosiaankaan tiedä muuta kuin lehdestä tunnistin nuo pärskäjuureksi. Hyvin lähti siemenistä kasvuun ja nyt niitä kasvaa monessa paikassa kun olen pellon reunasta niitä siirrellyt.
Ei niissä mitään sen kummempaa eroa ole,tuossa tummassa pärskäjuuressa vaan on tummat kukat,en vain ole nähnyt sitä koskaan 'elävänä'.
Pitäisipä päästä sinun pellonreunaasi katsomaan ja vähän kuokalla kaivamaan ;) - KukkainenFloo
ellit kirjoitti:
Ei niissä mitään sen kummempaa eroa ole,tuossa tummassa pärskäjuuressa vaan on tummat kukat,en vain ole nähnyt sitä koskaan 'elävänä'.
Pitäisipä päästä sinun pellonreunaasi katsomaan ja vähän kuokalla kaivamaan ;)...niin kerron tällä "palstalla" ja voin jopa lähettää sinulle muutaman siemenen. Ehkäpä jo ensi kesänä. Ole tarkkana!
- hallooo
ellit kirjoitti:
Pitäisipä päästä sinun pellonreunaasi katsomaan ja vähän kuokalla kaivamaan ;)Löysin vielä tumman siemeniä viimevuodelta
haluatko kokeilla , pitkää kasvatusaikaa ..
jos juu , ota yhteyttä HNi
http://www.tertunperennat.net/ - ellit
Kukkainen Floora kirjoitti:
Kiitos vastauksesta :-) unohtui kun olin niin tohkeissani vastauksestasi.
Kukkainen Floora,katselen tarkasti viestejäsi ensi keväänä, jos en saa siemeniä tuolta, joka tuolla minua huhuili, laitoin viestiä sinnepäin.
- HNi
ellit kirjoitti:
Kukkainen Floora,katselen tarkasti viestejäsi ensi keväänä, jos en saa siemeniä tuolta, joka tuolla minua huhuili, laitoin viestiä sinnepäin.
Saat saat siemeniä
en Sua turhaan härsyttänyt ,
huomenna vasta alkaa kärsivällisyyden kasvatus . - saitko ?
HNi kirjoitti:
Saat saat siemeniä
en Sua turhaan härsyttänyt ,
huomenna vasta alkaa kärsivällisyyden kasvatus .HNi, laitoin sulle sähköpostia eilen ilalla, en tiedä menikö oikeaan paikkaan..siis sinulle ?
- HNi
saitko ? kirjoitti:
HNi, laitoin sulle sähköpostia eilen ilalla, en tiedä menikö oikeaan paikkaan..siis sinulle ?
viesti tuli perille , kolmannen koneen kautta,
tarkkaile postiasi . - ellit
HNi kirjoitti:
viesti tuli perille , kolmannen koneen kautta,
tarkkaile postiasi .Kaunis kiitos HNi kirjeestäsi ja siemenistä, myös ylläristä!
Mistä ihmeestä kekkasit mun osoitteeni ja nimeni, enhän lähettänyt niitä , katsoin silmät pyöreinä tänään tullutta kirjettä, ;)
Laitan sinulle postia ensi viikolla. - HNi
ellit kirjoitti:
Kaunis kiitos HNi kirjeestäsi ja siemenistä, myös ylläristä!
Mistä ihmeestä kekkasit mun osoitteeni ja nimeni, enhän lähettänyt niitä , katsoin silmät pyöreinä tänään tullutta kirjettä, ;)
Laitan sinulle postia ensi viikolla.Jos haluaa säilyttää hitusenkin yksityisyyttä ,
kannattaa heittää esim. t-paita tai pikkuhousut
web-kameran päälle ... elämme tietoverkossa ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145