vai tämäkin vielä

Nimetön

Ja jumalauta vielä opiskelijatkin viettämään välivuotta 2 vuoden opiskeluista,provosoin tahallani ajan. Miettikää nyt nuoret vähän mitä vaaditte maksajilta ja itseltänne. Kukahan sen maksaisi puolestasi kun et ole työelämässä ja jos olet et ole saanut ehkä säästöön rahaa lähes vuoden menoihin. Anteeksi nuoret opiskelijat mutta tämä alkaa vaikuttaa siltä kuin hakisitte elämäänne maksumiestä ja opiskelunne alkaa vaikutta elämäntapa intiaanin touhulta. Miten helvetissä luulette saavanne eläkettä tulevaisuudessa kun opikelut jatkuvat lähemmäs 30 ikävuotta. Myöhempään elämään voi vielä kuulua työttömyysjaksoja jotka eivät ole teistä itsestänne riipuvaisia. Alentavat kuitenkin eläkettä jatkuttuaan pidempään. Ei taida opiskelusta olla muuta hyötyä kuin olla elättinä,tosin kunniallisena sellaisena. Onhan se komeeta kun voi sanoa olevansa opiskelija eikä työtön lähiössä. Masentava tulevaisuuden näkymä teillä edessä jos välivuodet saatte ja pidätte. Vain 35 vuotta työelämässä takana eikä vituta yhtään että olen niin tehnyt ilman yhtäkään välivuotta tai joutumalla työttömäksi. Ehkä olen ollut vain onnekas.

2

761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyseenalaistaja

Melko katkeran ihmisen puhetta. Välivuosi käsite taitaa sinulla olla melko hakusessa. Yleensä se tarkoittaa sitä, että ihminen menee töihin - maksaa veroja ja eläke karttuu. Eikä nyt edes saman tien tule mieleeni yhtään koulutusta, joka kestäisi 2 vuotta..

Otappa seuraavan kerran selvää asioista ennen kuin alat täällä itkeä ja inistä.

• Tiedoksi..

Itse olen pitänyt kaksi välivuotta, nyt aloitan opiskelut. Näinä kahtena vuotena en kertaakaan ole hakenut valtiolta minkäänlaisia tukia. Ja eläkehän ei ala tietääkseni kertyä kuitenkaan ennen 23-vuoden ikää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1287
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1028
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      887
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      836
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      807
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      764
    Aihe