vai tämäkin vielä

Nimetön

Ja jumalauta vielä opiskelijatkin viettämään välivuotta 2 vuoden opiskeluista,provosoin tahallani ajan. Miettikää nyt nuoret vähän mitä vaaditte maksajilta ja itseltänne. Kukahan sen maksaisi puolestasi kun et ole työelämässä ja jos olet et ole saanut ehkä säästöön rahaa lähes vuoden menoihin. Anteeksi nuoret opiskelijat mutta tämä alkaa vaikuttaa siltä kuin hakisitte elämäänne maksumiestä ja opiskelunne alkaa vaikutta elämäntapa intiaanin touhulta. Miten helvetissä luulette saavanne eläkettä tulevaisuudessa kun opikelut jatkuvat lähemmäs 30 ikävuotta. Myöhempään elämään voi vielä kuulua työttömyysjaksoja jotka eivät ole teistä itsestänne riipuvaisia. Alentavat kuitenkin eläkettä jatkuttuaan pidempään. Ei taida opiskelusta olla muuta hyötyä kuin olla elättinä,tosin kunniallisena sellaisena. Onhan se komeeta kun voi sanoa olevansa opiskelija eikä työtön lähiössä. Masentava tulevaisuuden näkymä teillä edessä jos välivuodet saatte ja pidätte. Vain 35 vuotta työelämässä takana eikä vituta yhtään että olen niin tehnyt ilman yhtäkään välivuotta tai joutumalla työttömäksi. Ehkä olen ollut vain onnekas.

2

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyseenalaistaja

Melko katkeran ihmisen puhetta. Välivuosi käsite taitaa sinulla olla melko hakusessa. Yleensä se tarkoittaa sitä, että ihminen menee töihin - maksaa veroja ja eläke karttuu. Eikä nyt edes saman tien tule mieleeni yhtään koulutusta, joka kestäisi 2 vuotta..

Otappa seuraavan kerran selvää asioista ennen kuin alat täällä itkeä ja inistä.

• Tiedoksi..

Itse olen pitänyt kaksi välivuotta, nyt aloitan opiskelut. Näinä kahtena vuotena en kertaakaan ole hakenut valtiolta minkäänlaisia tukia. Ja eläkehän ei ala tietääkseni kertyä kuitenkaan ennen 23-vuoden ikää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      82
      5832
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      127
      3953
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      46
      3889
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      66
      3584
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2948
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2467
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2204
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2111
    9. 33
      2049
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      443
      1812
    Aihe