Nyt tarvitsen todellakin apua. Pääsin siis Tampereen yliopistoon lukemaan Suomen kirjallisuutta. Yhdessä postista tulleessa lapussa lukee, että muista mennä lähtötasokokeeseen jos haluat lukea esim. Suomen kieltä sivuaineena.
Siis pitääkö minun mennä sellaiseenkin vielä? Tämä kyseinen koe olisi ensi maanantaina. Vai koskevatko nämä sivuaineopinnot edes fukseja? Ja pitääkö mennä vain yhteen kokeeseen, mitä jos haluan monta sivuainetta?
APUA. En löydä mistään tietoa vaikka olen kolunnut jo koko Internetin.
Ihan pihalla
2
1037
Vastaukset
- Yöpöllönen
Soittaisit nyt ihan rohkeasti vaan sinne tiedekuntaasi ja kysyisit asiaa sieltä. Saisit varman vastauksen eikä tarvitsisi jälkeenpäin miettiä, että tiesivätköhän ne siellä netissä mistä puhuivat, vai viilasivatko ehkä peräti linssiin. En tiedä kuinka hyvin selityksiksi otetaan siellä vastaan "noku Suomi24:stä sain neuvon"... :)
- .....
Sen verran tiedän, että suomen kieleen on lähtötasokoe, jos sitä haluaa lukea sivuaineena.
"Suomen kielen lähtötasokoe sivuaineopiskelijoiksi haluaville maanantaina 27.8. klo 12–14. Lähtötasokoe edellyttää suomen peruskieliopin hallintaa, Sivuaineopiskelijoita valitaan lähtötasokokeen perusteella enintään 15, joista vähintään 12 on kirjallisuusaineiden pääaineopiskelijoita."
Yllä on laitoksen sivujen ohje, josta huomaat, että kirjallisuusaineiden opiskelijoita otetaan melko paljon. Eli käy tuossa kokeessa.
Muut sivuaineet ovat melko vapaita, ei ole lähtötasokokeita. Tampereen yliopistossa on vapaa sivuaineoikeus eli saa opiskella melkein mitä vaan (ei koske lääketiedettä eikä opettajan opintoja).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409