Hei! Testi näytti plussaa,ja nyt jännäilen kaikenlaisten asioiden kanssa ja ajattelin nyt kysäistä vähän neuvoa jos joku viitsii vastata.. Eli,huomenna varaan ensimmäisen neuvola-ajan. kiinnostas tietää että saako sillä ekalla neuvolakäynnillä esim. jo kuulla sydänääniä,tai muuten selvyyttä siitä,että tuol mahassa yleensäkin on joku? se on mun suuri huolenaiheeni.. Niin ja mulla oli viimeks menkat 20.7. eli missä kohtaa mennään?? kolmatta viikkoo,vai mitä..? kuinkahan pian mä pääsen sinne neuvolaan,mitä luulette? tai no sehän selvii huomen ku soitan sinne,mutta mua niin jännittää ja mietityttää... kiitos sille joka vastaa!!
plussaa
6
572
Vastaukset
Ekalla neuvolakäynnillä tuskin vielä kuunnellaan sydänääniä, koska ne alkavat dopplerilla kuulumaan yleensä vasta rv 11 kieppeissä. Se, mitä ekalla käynnillä tapahtuu, on paikkakuntakohtasta.. Meillä päin otetaan aika usein varmistustesti, jos on tehnyt vain kotitestin. Sitten jutskaillaan kaikkea raskauteen ja omaan elämään liittyvistä asioista, suvun sairauksista jne. Neuvola-ajasta en nyt osaa sanoa, millon sen saat. Mun käsittääkseni olisit laskurin mukaan rv5 ja alkio olisi 3 viikon ikäinen. Mutta kysele huomenna, kun varaat aikaa.
- neuvolasta
ensinnäkin suuronnittelut plussasta=)
ekalla neuvolakäynnillä ei valitettavasti varmistu että masussa varmasti on joku.siellä ei kuunnella sydänääniä,niitä kuunnellaan paikasta riippuen rv 10-15 välillä.sinulta mitataan vereenpaine,katsotaan hb,otetaan verikoe,punnitaan ja puhutaan elämäntavoistasi,suvun sairauksista jne..saat varmaan joitakin esitteitä mukaan esim siitä mitä ruoka-aineita tulisi välttää jne..
jos menkat sinulla alkoi viimeksi 20.7,olet nyt rv 4 5.
onnea vielä! - odottaja4/08
Liberon laskurin mukaan:
Laskettu-aika: 25.4.2008
Hedelmöitys: 3.8.2007
raskausviikkoja: 5
raskauskuukausi: 1
raskausviikot ja päivät:: 4 5
synnytykseen jäljellä: 247 päivää
-------------
Edellisen odotuksen aikaan
eka neuvola oli rv 7 5
ja sydänäänet on saatu kuuluviin ensimmäisessä ultrassa rv 12 5.
Esikoista odottaessa
eka neuvola oli rv 6 5
ja sydänäänet kuulunutseuraavalla käynnillä rv 12 2(eka ultra rv 13 5)
Nyt olen itse rv 7 ja arvelin varailla aikaa vasta tuolla rv 10-12 (pääsis sitten samalla siihen ekaan ultraan)
-------------
Paljon Onnea plussasta! - Tirla
Moi! Mulla oli myös edelliset menkat 20.7. ja maanantaina näytti testi plussaa... :) Mä kanssa aion huomenna soitella neuvolaan. Ensimmäistä odottelen ja voin aika lailla pahoin jo. Onko sulla oireita?
- tyhmä minä
sillon tällön vähän vilunväreitä ehkä ja vähän semmosta että tulis vettä suuhun,vaikee selittää,mut semmone tunne ku usein on ennen ku oksettaa. mut siis todella pieniä noi "oireet".
- samoin!
Hei! Mulla oli viimeiset menkat 19.7. ja tänään on siis menossa rv5 0. (Sulla rv4 6!) On tätä raskautta jo odotettukin puoli vuotta! Eka neuvola-aika mulla on syyskuun 11. - jo jännittää! Koska itse sait ajan? Lueskelin itse myös kovin kiinnostuneena tätä viestiketjua, että mitä ekassa neuvolassa tapahtuu! Puhelimessa sanottiin, että ainakin paperihommia. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
VVM Riikka Purra ministerin asemassaan valehteli ja rikkoi perustuslakia.
Valtiovarainministeri Riikka Purra (PS) kiisti Ylen ykkösaamussa luvanneensa ennen vaaleja, ettei pienituloisilta leikat277224Purra ennen vaaleja: "pienituloisten etuuksista leikkaaminen ei meille käy"
"...perussuomalaisten ero muun muassa kokoomukseen, joka haluaa leikata pienituloisten etuuksista, se ei meille käy."333509Ammattiliittojen jäsenmaksut valtion maksettavaksi
Ammattiliitot neuvottelvat jäsenilleen paremmat palkat, jotka lisäävät valtio verotuloja. Tästä syystä valton tulee maks233072Toksinen persuvasemmisto
Kun toksiset ihmiset eivät kykene hallitsemaan sinua, saamaan sinua näkemään asiat niin kuin he haluaa, toimimaan niin k202750Riikka Purra: Autoilu tulee Suomen valtiolle pyöräilyä edullisemmaksi! Siksi pyöräetu poistettiin!
🐸🐸🐸🐸🐸 Perussuomalaisten trollitehdas kiukkuaa kun Riikka Purra päästi taas sammakoita suustaan että autoilu tulee S3331775- 951185
- 94993
Tikkunenällä on kovat luulot itsestään
Mut ei tarjottavana muuta kuin katkeruutta, ilkeyttä ja ilkeä luonne hyih.. oikea miesten nielijä Onneksi kaivatullani13983- 84972
Hei sinä (m)
Meidän välinen tunnepyörremysky alkoi viime syksynä eikä ainakaan mun taholta ota laantuakseen. Tulet mun mieleen päivit1947