Hei,Apua! Pian 8-vuotias leikattu poikakissani nuolee peräaukon seutua tai ainakin yrittää päästä sinne.
On aivan kärsimätön. Mitään ei sieltä vuoda. Eikä ulospäin näytä mitään hälyyttävää. Pitäisikö viedä lääkärille? Onkohan E-Espoossa kunnallista eläinlääkäriä? Vai voiko asialle tehdä itse jotain? Jos Topini joutuu ottamaan lääkettä, niin se on vaikeaa. En ole millään konstin onnistunut
syöttämään hänelle matolääkettä. Ei minkään herkunkaan sisälle piilotettuna.
Kissani nuolee peräpäätään
9
9697
Vastaukset
- Monta kissa
Terve kissa nuolee peräpäänsä monta kertaa päivässä.
Anna nuolla se on kissan tapa pyyhkia peräaukkonsa. - catmania
Voi olla että sen anaalirauhaset ovat tukossa,siis eivät tyhjene itsestään niin kuin pitäisi.
Matolääkkeet kyllä pitäisi antaa vaikka se ei tähän vaivaan kuuluisikaan.
Eläinlääkärissä käynti auttaa molempiin juttuihin,lääkäri voi siis antaa myös matolääkkeen.
Voihan tosiaan olla että yrittää vain pestä pyllynsä. - .......
oletko kokeillut Flubenol-pastaa sen pitäisi olla hyvänmakuinen, jos se ei mene ell antaa madotuksen pistoksena joka on tehokkaampikin kuin suun kautta annettuna.
Kyllä aloittaja varmaan erottaa onko normaalia nuolemista vai ei.. kantsii piipahtaa lääkärissä.- pasta..
ei ole hyvän makuista. Flubenol tabletteja on maustettuina. Tarkoitettu koirille, joten on iso tabletti, joka pitää pilkkoa oikean kokoiseksi.
Myös Sepantel on hyvän makuista matolääkettä, mutta riittäne ainoastaan sisäkissoille noin yleensä.
- virtsatietulehdus
Meillä viime kuussa 9-vuotias leikattu tyttökissa nuoli jatkuvasti peräpäätään. Ihmettelimme sitä ja sitten huomasimme, että se yritti pissata jatkuvasti, lähti kesken unienkin ulos. Veimme kissan eläinlääkärille ja hän sanoi, että kissalla on virtsatietulehdus. Tulehdus meni 10 päivän antibioottikuurilla ohi. Joskus jouduin antamaan lääkkeen yksin tuubilla suuhun. Oli se aina taistelua. :) Kuuri (ja lääkärin antama piikki) alkoi tehota heti, nopeasti huomasi, että kissa nukkui ja kulki ulkona normaalisti.
En tiedä, miten yleisiä virtsatietulehdukset ovat poikakissoilla, tyttökissoilla ne ovat aika yleisiä. Kannattaa soittaa eläinlääkärille ja kysyä. Meille annettiin ohje, että kannattaa koitella kissan mahan seutua virtsarakon tienoilta, onko siellä mitään pullistumaa. Jos siellä olisi, kissa ei saisi virtsaa ulos ja se on tosi vaarallinen tila, siitä voi tulla myrkytys. Kun rakon seutua koittaa sormilla, sormenpäillä ei saa puristella kissaa, vaan sormet pitää laittaa kissan mahan ympärille. Eläinlääkäri tuntee sen tietysti kaikkein parhaiten, koska hän tietää tarkkaan, mistä tunnustella.
Soita tosiaan eläinlääkärille ja varmista asia.- virtsavaivat
ovat vielä yleisempiä kuin tytöillä.
Tuo pepun jatkuva nuoleminen voi olla yksi oire.
Kannattaa siis tutkituttaa kissa pikapuoliin. Hoitamattomat virtsavaivat voi viedä nopeastikin hengen, kroonistua ja ainakin ovat kivuliaita.
- kissanikin
minun mielestä se on normaalia..oma kissanikin tekee niin eikä siinä ole mitään outoa...:)
- Tohtorilleko?
Hei, Kiitos teille kaikille lisää tietoa antavista vastaukistanne. Kissani on nyt vähentänyt tuota nuolemista. Se oli ja on selvästi joku vaiva, kun kissa ei voinut rentoutua, vaan nuoli ahdistuneena ja jatkuvasti peräpäätään. Mutta uskon, että vaiva taas palaa. Olen niin armottomassa ylityöpaineessa, että minulla ei ole aikaa edes tilata lääkäriä. Ja kantovehjekin pitää hankkia jostain. Pääsen pitkälle lomalle 5 viikon päästä, ja toivon, että kissani kestää siihen saakka. Olen kuutena päivänä työssä, sunnuntaina teen kaikki kotityöt ja vähän lepään. Teen valtiolle valtavasti töitä omalla ajallani ilman mitään korvausta... on pakko... omakin terveys on uhattuna ... ilmoittelen sitten teille, että mikä tuo vaiva oli ja pyydän lekurilta matolääkkeenkin.
Kiitos teille hyvät eläinystävät!- Anonyymi
Minun kissalla oli jatkuvaa maanista pyllyn nuolemista. Anaalirauhaset olivat tukossa ja tulehtuneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232448- 1341905
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631246Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1061225En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771111Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik331091Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451049HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio241036Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831009The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut9944