jarrujen ilmaus

bmw 523 -96

Missä järjestyksessä ilmaan jarruni?
Entä paljonko tarvitsen jarrunestettä,kun
aion samalla vaihtaa kaiken jarrunesteen/palat?

8

4856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei väliä

Mulla meni yksi 0-5l nestepurkki ilmaukseen ja sitten päälle säiliön täyttö lopussa. Vaihdoin jarruputket eli kaikki nesteet vaihtu.

Jarrujen ilmausjärjestyksellä ei väliä. Itse aloitin etujarruista ja siirryin taakse. Tärkeää on muistaa viimeisen jarrun kohdalla ettei paina jarrua enää ku laittaa ruuvin kiinni koska silloin putkiin muodostuu painetta...(eli sanot kaverille, että lopettaa jarrun polkemisen ja laitat itse sitten ruuvin kiinni vasta sen jälkeen).

• ei välii

tarkotin siis tietenkin 0,5l purkkia :)

• eikös

Tuolloin tapahdu juuri niin, että kun poljinta löysää niin samalla vetää ilmaa sisään?????????
        Ei varmasti tuo kiristäminen onnistu niin nopeesti.

• escobar<<
        eikös kirjoitti:

Tuolloin tapahdu juuri niin, että kun poljinta löysää niin samalla vetää ilmaa sisään?????????
        Ei varmasti tuo kiristäminen onnistu niin nopeesti.

eihän sinne muodostu paine jos jarrusäiliön korkki on auki ja sielä on nestettä, jotta ilma ei mene?

voimakkaasti polkien ja jarrupohjassa rätinkanssa ruuvia avaten.

itse ilmaisin järjestyksessä pisin letkumatka (taka oikea) - lyhin matka ja lopuksi tarvittaessa kytkin, mikäli on samalla säiliöllä.

• Kallo

Ilmaus järjestyksessä:
      1. oik. taka
      2. vas. taka
      3. oik. etu
      4. vas. etu

Hifistelijän pitäisi vielä laittaa testerillä (merkkiliikkeen DIS) ABS-yksikkö "huoltotilaan", jotta myös ABS-yksikön nesteet vaihtuisivat. Ilman tuota toimenpidettäkin nesteiden vaihto ja ilmaus toki onnistuu. Varaa suosiolla ainakin 1 litra nestettä, niin saat kunnolla huuhdottua uudella tavaralla.

• Muttamissä

Missä e39:n jarrunestesäiliö/tehostin sijaitsee?

• Kallo

Jarrunestesäiliö löytyy kuljettajanpuoleisen raitisilmakotelon alta.

Irrotus: Kansi ja suodatin irti. Napsautat ilmaputken kauluksen klipsut auki. Alaosan metalliklipsi irti. Nostat pois.

Tarkista samalla, että lokeron pohjalla oleva vedenpoistoreikä (näkyy hieman hankalasti tehostimen alla) on auki. Yksikin lehti siinä päällä, niin kerää helposti lokeron täyteen vettä, joka sitten löytää tiensä jarrutehostimeen.

• Muttamissa
        Kallo kirjoitti:

Jarrunestesäiliö löytyy kuljettajanpuoleisen raitisilmakotelon alta.

Irrotus: Kansi ja suodatin irti. Napsautat ilmaputken kauluksen klipsut auki. Alaosan metalliklipsi irti. Nostat pois.

Tarkista samalla, että lokeron pohjalla oleva vedenpoistoreikä (näkyy hieman hankalasti tehostimen alla) on auki. Yksikin lehti siinä päällä, niin kerää helposti lokeron täyteen vettä, joka sitten löytää tiensä jarrutehostimeen.

Kiitos, tarkistan tilanteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1729
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      239
      1493
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      874
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      819
    Aihe