Missä järjestyksessä ilmaan jarruni?
Entä paljonko tarvitsen jarrunestettä,kun
aion samalla vaihtaa kaiken jarrunesteen/palat?
jarrujen ilmaus
8
4856
Vastaukset
- ei väliä
Mulla meni yksi 0-5l nestepurkki ilmaukseen ja sitten päälle säiliön täyttö lopussa. Vaihdoin jarruputket eli kaikki nesteet vaihtu.
Jarrujen ilmausjärjestyksellä ei väliä. Itse aloitin etujarruista ja siirryin taakse. Tärkeää on muistaa viimeisen jarrun kohdalla ettei paina jarrua enää ku laittaa ruuvin kiinni koska silloin putkiin muodostuu painetta...(eli sanot kaverille, että lopettaa jarrun polkemisen ja laitat itse sitten ruuvin kiinni vasta sen jälkeen).- ei välii
tarkotin siis tietenkin 0,5l purkkia :)
- eikös
Tuolloin tapahdu juuri niin, että kun poljinta löysää niin samalla vetää ilmaa sisään?????????
Ei varmasti tuo kiristäminen onnistu niin nopeesti. - escobar<<
eikös kirjoitti:
Tuolloin tapahdu juuri niin, että kun poljinta löysää niin samalla vetää ilmaa sisään?????????
Ei varmasti tuo kiristäminen onnistu niin nopeesti.eihän sinne muodostu paine jos jarrusäiliön korkki on auki ja sielä on nestettä, jotta ilma ei mene?
voimakkaasti polkien ja jarrupohjassa rätinkanssa ruuvia avaten.
itse ilmaisin järjestyksessä pisin letkumatka (taka oikea) - lyhin matka ja lopuksi tarvittaessa kytkin, mikäli on samalla säiliöllä.
- Kallo
Ilmaus järjestyksessä:
1. oik. taka
2. vas. taka
3. oik. etu
4. vas. etu
Hifistelijän pitäisi vielä laittaa testerillä (merkkiliikkeen DIS) ABS-yksikkö "huoltotilaan", jotta myös ABS-yksikön nesteet vaihtuisivat. Ilman tuota toimenpidettäkin nesteiden vaihto ja ilmaus toki onnistuu. Varaa suosiolla ainakin 1 litra nestettä, niin saat kunnolla huuhdottua uudella tavaralla. - Muttamissä
Missä e39:n jarrunestesäiliö/tehostin sijaitsee?
- Kallo
Jarrunestesäiliö löytyy kuljettajanpuoleisen raitisilmakotelon alta.
Irrotus: Kansi ja suodatin irti. Napsautat ilmaputken kauluksen klipsut auki. Alaosan metalliklipsi irti. Nostat pois.
Tarkista samalla, että lokeron pohjalla oleva vedenpoistoreikä (näkyy hieman hankalasti tehostimen alla) on auki. Yksikin lehti siinä päällä, niin kerää helposti lokeron täyteen vettä, joka sitten löytää tiensä jarrutehostimeen. - Muttamissa
Kallo kirjoitti:
Jarrunestesäiliö löytyy kuljettajanpuoleisen raitisilmakotelon alta.
Irrotus: Kansi ja suodatin irti. Napsautat ilmaputken kauluksen klipsut auki. Alaosan metalliklipsi irti. Nostat pois.
Tarkista samalla, että lokeron pohjalla oleva vedenpoistoreikä (näkyy hieman hankalasti tehostimen alla) on auki. Yksikin lehti siinä päällä, niin kerää helposti lokeron täyteen vettä, joka sitten löytää tiensä jarrutehostimeen.Kiitos, tarkistan tilanteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819