LOHDUTTAJA.

welhotar53

Se päivä oli täynnä vastoinkäymisiä.
Pesukone meni rikki,
puhelin soi taukoamatta,
päätäni särki ja postilaatikosta löytyi lasku,
jonka maksamiseen minulla ei ollut rahaa.

Meikein muetumispisteessä nostin
yksivuotiaan tyttäreni syöttötuoliin,
nojasin sen selkänojaan ja
aloin itkeä.

Mitään sanomatta tyttö otti tutin suustaan
ja työnsi sen minun suuhuni.
Kaija (teksti Ajatusten aamiaien lukijalta)

7

780

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisaita

      Tätini kertoi ajelleensa pyörällä 4v:aan ohi joka oli myös pienellä pyörällään maantiellä. Poka oli tokaissut katsoessaan ett,"ai , se ei ollutkaan kyttä."

    • runostasi

      Elämä on kaunis kaikkine vajavaisuuksineen, suruineen ja epäoikeudenmukaisuuksineenkin. Olen varma että sinulla helpottaa joskus rahan kanssa painiminen. Sinulla on hyvä ja viisas ajattelutapa. Sinä selviät.

    • Kutv M

      Tuosta muistui mieleeni viime lauantainen tapaus.

      Olin iltapäivällä marketissa,nälkäkin oli ja
      kiirekkin olevinaan.Otti vähän kaaliinkin.Olin
      varmaan vähän totisemman näköinenkin siinä
      tilanteessa.

      Viereen tuli nuori äiti ostoskärryjen kanssa ja
      kärryissä istui pieni lapsukainen.
      Lapsonen katsoi minua kohti ja alkoi nauramaan
      ja toistelemaan minulle.

      -Mitä setä,mitä setä.

      -Setä tässä vain toljailee,vastasin nauraen.

      Kiire ja nälkä loppui siihen.:)

      Tässä kerron samalla kesällä sattuneen pojan
      pojan huomion.
      Oltiin mailla ja lämmittelin siinä isoa leivin
      uunia.Otin esiin hiili koukun jossa on parimetrinen
      puuvarsi ja siihen kiinnitetty vanhasta reenpohja
      raudasta taivutettu koukku.
      Pienin kun huomasi tämän,huusi kovalla äänellä.

      -Pojat tulkaa kattomaan täällä on ukin maila.:)

      • omistan

        itse seitsemän lastenlasta ja niiden kanssa kyllä sattuu kaikenlaista joka pistää suupielet ylöspäin.
        -kerron tässä yhden tapauksen, ----- toiseksivanhimmallakin pojalla oli tuttipullo (oli jo 5v) ja se pullo oli tärkeä illalla hänelle. Kerroin sitten 5 vuotiaalle, että mummu ottaa sen pullon talteen kotiinsa, ja sieltä annetaan se jollekkin tontulle.
        5 vuotias kertomaan tätä viestiä seuraavaksi nuoremmalle pojalle, joka tuli luokseni tutti suussa, otti tutin pois suustaan ja sanoi että, mummu pelkele, tinä et taa ottaa titä pulloa, ja laittoi tutin takasi suuhunsa ja jatkoi matkaansa huoneeseensa.
        Nyt nämä pojat on jo isoja, ja on tätä aina muisteltu ja naurettu.


    • sanatonta viestintää. Niin pyytetön rakkaus. Onnea sinulle sinä suomalainen sisupussi... sinä selviät kaikesta tuolla luonteella. Positiivisuutta kehiin meille kaikille!!!

    • Pirre*

      tulipa hyvä mieli tarinan mielikuvasta, lapset ovat empaattisia - synnynäisesti.

    • naurattaa

      Suuri kiitos,kyllä pelasti yöni tämä juttu,koko ilta on ollut tyhjä,vähän paha mieli,mutta taas kerran huomaa miten pieni ihminen voi totaalisesti pelastaa päivän..kiitos ja hyvää yötä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe