Jos olette tehneet kyseisen testin, onko se pitänyt TEIDÄN kohdallanne paikkaansa?
Olisi mukava saada tietää!
masennuskysely BDI
13
7182
Vastaukset
- gersh
kyllä, mutta se, että lekurini pyysi aina täyttämään kyseisen testin edistystä kartoittaessa, ei auttanut ollenkaan. Vaikka jotkut asiat menisivätkin parempaan suuntaan, masensi osaltaan jo se, että vaihtoehdoista valittaessa joutui usein huomaamaan, että sama vaihtoehto pakko valita kuin viimeksikin - vaikka olo olisi jo ollut parempikin... vaihtoehto vain puuttuu valittavien joukosta.
Mutta kartoittavana ja ainakin ensimmäisellä kerralla se oli nappiin mennyt kohdallani. Jatkossa piti vain sitten selitellä tohtorille että "juumuttaku olo on nyt sitten noiden kahden väiltä/noi kaikki kolme..." jne.- p---
ihan näppärä testi se on mutta mun kohdalla ei jostain syystä täsmänneet nämä muutamat masennuksen tyypilliset oireet ja siksi pisteet pysyi suht maltillisina mun aivan hirvittävästä olosta huolimatta.
mä olen pärjännyt töissä jne varsin mukavasti niin en vaan voinut rastittaa kokevani epäonnistuneeni enemmän kuin useimmat ihmiset. enkä kokevani syyllisyyttä tai huonommuutta.
musta siinä pitäisi pisteiden lisäksi vilkaista mitä ihminen tarkalleen on valinnut. jos hän ruksittaa haluavansa tappaa itsensä niin tilanne ei ole kovin hyvä, oli sitten vastannut muihin kohtiin mitä tahansa. - antaa suuntaa
p--- kirjoitti:
ihan näppärä testi se on mutta mun kohdalla ei jostain syystä täsmänneet nämä muutamat masennuksen tyypilliset oireet ja siksi pisteet pysyi suht maltillisina mun aivan hirvittävästä olosta huolimatta.
mä olen pärjännyt töissä jne varsin mukavasti niin en vaan voinut rastittaa kokevani epäonnistuneeni enemmän kuin useimmat ihmiset. enkä kokevani syyllisyyttä tai huonommuutta.
musta siinä pitäisi pisteiden lisäksi vilkaista mitä ihminen tarkalleen on valinnut. jos hän ruksittaa haluavansa tappaa itsensä niin tilanne ei ole kovin hyvä, oli sitten vastannut muihin kohtiin mitä tahansa.Minulla oli sama tilanne eli ei ollut syyllisyyttä enkä kokenut olevani muita huonopi ihminen. Mutta siitä huolimatta pisteet kohosivat selvästi vakavan masennuksen rajan yläpuolelle. Töissä en kuitenkaan kyennyt olemaan, sillä olin käytännössä toimintakyvytön.
Mielestäni testi antaa riittävän hyvän käsityksen siitä, onko ko. henkilöllä mahdollisesti masennus. Olen tehnyt testin ensimmäistä kertaa psykiatrin vastaanotolla ja olen varma siitä, että psykiatri oli jo tehnyt diagnoosinsa ennen kuin antoi testipaperin käteeni.
Nyt kun olen tervehtynyt ja palannut töihin, pisteet ovat liikkuneet lievän masennuksen alarajan molemmin puolin. Minulla on vielä tiettyj ä oireita lievinä olemassa, mutta olen lähes yhtä toimintakykyinen kuin aiemminkin ja ainakin toistaiseksi myös erittäin työkykyinen. - Työuupunut
antaa suuntaa kirjoitti:
Minulla oli sama tilanne eli ei ollut syyllisyyttä enkä kokenut olevani muita huonopi ihminen. Mutta siitä huolimatta pisteet kohosivat selvästi vakavan masennuksen rajan yläpuolelle. Töissä en kuitenkaan kyennyt olemaan, sillä olin käytännössä toimintakyvytön.
Mielestäni testi antaa riittävän hyvän käsityksen siitä, onko ko. henkilöllä mahdollisesti masennus. Olen tehnyt testin ensimmäistä kertaa psykiatrin vastaanotolla ja olen varma siitä, että psykiatri oli jo tehnyt diagnoosinsa ennen kuin antoi testipaperin käteeni.
Nyt kun olen tervehtynyt ja palannut töihin, pisteet ovat liikkuneet lievän masennuksen alarajan molemmin puolin. Minulla on vielä tiettyj ä oireita lievinä olemassa, mutta olen lähes yhtä toimintakykyinen kuin aiemminkin ja ainakin toistaiseksi myös erittäin työkykyinen.Minulla todettiin työuupumus eli burn-out pari viikkoa sitten ja samalla tehtiin BDI-testi. Sain siitä 36, johon lääkäri totesi minulla olevan "jonkinasteinen" masennus koska pistemäärä ylitti 30:n. Osaisiko joku sanoa tarkemmin masennukseni asteesta vai onko se mahdotonta tietämättä tarkemmin eri kysymysten vastauksia? Olo on ainakin raskas ja monet ennen mukavat asiat teen lähes itseäni pakottaen.
- Työuupunut
antaa suuntaa kirjoitti:
Minulla oli sama tilanne eli ei ollut syyllisyyttä enkä kokenut olevani muita huonopi ihminen. Mutta siitä huolimatta pisteet kohosivat selvästi vakavan masennuksen rajan yläpuolelle. Töissä en kuitenkaan kyennyt olemaan, sillä olin käytännössä toimintakyvytön.
Nyt kun olen tervehtynyt ja palannut töihin, pisteet ovat liikkuneet lievän masennuksen alarajan molemmin puolin. Minulla on vielä tiettyj ä oireita lievinä olemassa, mutta olen lähes yhtä toimintakykyinen kuin aiemminkin ja ainakin toistaiseksi myös erittäin työkykyinen.Löysin Tohtori.fi-sivuilta BDI-testin, joka on hieman erilainen kuin lääkärini teettämä. Testin mukaan "saatan potea vaikeaa masennusta" ja "keskivaikeaa ahdistuneisuutta". Saattavat hyvinkin pitää paikkansa...
- vakavaa masennusta
Työuupunut kirjoitti:
Minulla todettiin työuupumus eli burn-out pari viikkoa sitten ja samalla tehtiin BDI-testi. Sain siitä 36, johon lääkäri totesi minulla olevan "jonkinasteinen" masennus koska pistemäärä ylitti 30:n. Osaisiko joku sanoa tarkemmin masennukseni asteesta vai onko se mahdotonta tietämättä tarkemmin eri kysymysten vastauksia? Olo on ainakin raskas ja monet ennen mukavat asiat teen lähes itseäni pakottaen.
Minun psykiatrini mukaan yli 30 olevat BDI-testin pisteet viittaavat vakavaan masennukseen.
Kuten aiemmin tässä ketjussa kirjoitin, BDI-testi on suuntaa-antava eikä yksin sen perusteella voi tehdä diagnoosia. Mutta pisteiden perusteella sinulle on vakava masennus. Jos kävit "vain" tavallisella lääkärillä, niin pistäydypä vielä psykiatrin vastaanotolla. Hän osaa varmaan tehdä diagnoosisi parhaalla mahdollisella tavalla.
Voit käydä myös tutustumassa vakavan masennuksen oireistoon joko netissä tai kirjastossa olevista kirjoista. Kun itse sairastin vakavaa masennusta, niin olin käytännöllisesti katsoen toimintakyvytön pitkään. - Työuupunut
vakavaa masennusta kirjoitti:
Minun psykiatrini mukaan yli 30 olevat BDI-testin pisteet viittaavat vakavaan masennukseen.
Kuten aiemmin tässä ketjussa kirjoitin, BDI-testi on suuntaa-antava eikä yksin sen perusteella voi tehdä diagnoosia. Mutta pisteiden perusteella sinulle on vakava masennus. Jos kävit "vain" tavallisella lääkärillä, niin pistäydypä vielä psykiatrin vastaanotolla. Hän osaa varmaan tehdä diagnoosisi parhaalla mahdollisella tavalla.
Voit käydä myös tutustumassa vakavan masennuksen oireistoon joko netissä tai kirjastossa olevista kirjoista. Kun itse sairastin vakavaa masennusta, niin olin käytännöllisesti katsoen toimintakyvytön pitkään.... työterveyslääkäri, mutta olen käynyt myös työpsykologilla. Häneltä sain "kotitehtäviä" ja uusi aikakin on varattu. Olen toistaiseksi pystynyt säilyttämään jonkinlaisen toimintakyvyn. Syön masennukseeni Mirtazapinia ja ahdistuneisuutta torjun Oxaminilla.
- reinomies
Aina ollaan tuppaamassa hoidoksi raksuja. Muuta hoitoa ei tunnu enää olevan ollenkaan...
- sannamau1
tein huvikseni testin ja sain siitä 47 pistettä. minulla on diagnosoitu psykoottinen, vaikea-asteinen masennus. uskoisin testin pitäneen paikkansa.
- Ei vielä hoidossa
Minä sain 22 pistettä ja sen mukaan minulla on vaikea masennus. Olenko siis avun tarpeessa?
- EI vielä hoidossa
Tein testin uusiksi ja oikeastaan olenkin vielä surkeampi tapaus. Tässä tulos:
Masennusklinikka Masennusklinikka tarjoaa tietoa, kuinka tunnistat masennuksen oireet ja syyt sekä hoidat mielialaongelmia oikein.
Masennusklinikka - Masennuskysely (BDI)
BDI:n eli Beckin masennusasteikon lyhyt versio
Sait 29 masentuneisuus-pistettä
Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 2 ahdistuneisuus-pistettä
Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea keskivaikeaa ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 0 aktiivisuus-pistettä
Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Masennusmittarin pistemääriä tulkittaessa tulee ottaa huomioon, että tulos on vain suuntaa antava. Mikään pistemäärä ei välttämättä merkitse, että kysymyksessä todella olisi diagnostisoitava masennus. Diagnoosia ei voi tehdä pelkästään masennusmittarin antaman tuloksen perusteella, vaan siihen tarvitaan aina lääkärin tutkimus. - kaveritpakotti
Olen 14-vuotias tyttö ja sain tuosta testistä 43 pistettä. Mihin vois hakeutua ilmaiseen hoitoon?
- tilastoteikerrokaikkea
En usko tällaisiin testeihin. Vastaukset ovat tarkasti määritellyt ja ne eivät anna mahdollisuutta perustella. Kysymykset eivät edes ole kaikkein parhaita jos ajattelee, että masentuneisuutta ei voi mitata tiettyjen seikkojen avulla.
Esim:
-Mielestäni ulkonäköni ei ole muuttunut
-Olen huolissani siitä, että näytän vanhalta tai etten näytä miellyttävältä
-Minusta tuntuu, että ulkonäköni on muuttunut pysyvästi niin, etten näytä miellyttävältä
-Tunnen olevani ruma ja vastenmielisen näköinen
Kun on tarpeeksi masentunut sitä ei mieti miltä näyttää. Mikä vaihtoehto siis on oikein ja antaa luotettavimmat pisteet?
Olen tehnyt joskus aikaisemmin ja saanut tosi paljon pisteitä (vaikea masennus)
ja mitä jos joskus tästä tilasta vähän paranee, miten sitten vastailet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1462444
- 1751681
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6865- 68851
- 59815
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745