Olen töissä pienessä lounasravintolassa jossa on a-oikeudetkin. Paikka siivotaan kolmena kertana viikossa. Yhden kerran siivoaa pomo, toisen kerran toinen työntekijä ja kolmannen kerran minä. Onko ihan normaalia, että työntekijäkin joutuu siivoamaan baarin? Siivous siältää mattojen puristelua, lattian harjaus/pesu, tuolien nostelu, kukkien kastelu, vessojen pesut... siitä maksetaan normaali tuntipalkka (9e/H) aikaa siihen ei mene kuin tunti,mutta aika pieni palkka tulee siivouksesta.... mites muilla?
työntekijä siivoo ravintolan??
9
2191
Vastaukset
- ..................
Pienissä paikoissa se on ihan normaalia että työntekijä joutuu myös siivoamaan. Ole onnellinen että pomosikin sitä tekee, oman kokemukseni mukaan moni pomo ei vaivaudu muuta kuin valittamaan että miten lattiat voivat olla noin likaisia sen jälkeen kun parikymmentä raksan äijää on tepastellut aamulla pestyillä lattioilla. Aika hyvä palkkakin sinulla on ;)
- Iskee päälle
Voi reppanaa,että 9:llä eurolla joudut siivoamaan.Ravintolasiistijänä vähän raivostuttaa koko kommentti.Minä taas joudun teikäläisten roskat korjaamaan,onneksi saan siitä yli 9 euroa tunti.Kaikki eivät todellakaan saa.Kuinkahan paljon se pomo mahtaakaan kärsiä,tosin hänkin varmaan saa yli 9 euroa.Nyt kyllä suututtaa toisen ammattikunnan mollaaminen!!??!!
- sentään!!!
Soita ihmeessä työsuojelupiiriin ja liittoon!
Mitä kummallista siinä on, että saa työpaikalla tehdä töitä. Varsinkin pienessä yrityksessä ei kannata nirsoilla töidensä kanssa.
Siivoojan tuntipalkat lähtevät 7 eurosta, joten saat jopa kohtuullista palkkaakin.- Mikä valittaja olet
Kyllä se siivous homma on ainakin mulla kuulunu aina
työhöni,kun olen ravintolassa töissä ja mitä ihmetttä valitat jos yhden kerran viikossa siivoat ja just sanoit että paikka on pieni.
Saat siit ihan varmasti kohtuu korvauksen kun teet sen työaikanas kuitenki eli tarjoilijan palkalla ja iltalisä päälle.Sä et taida tietää kui pieniä on siivoajien palkat ja kuinka paljon ne tekee sen eteen töitä.Et mun mielestä sovellu ainakaan ravintola-alalle tai sit sun pitää mennä töihin paikkaan missä käy siivoaja mutta pienissä paikoissa
se ei ole mahdollista.Kato peiliin taidat olla aika nuori ja kokematon viel työrintamalla.
- työntekijä!
Onhan se nöyryyttävää, kun joutuu alentumaan siivoojan tasolle ja peräti tunniksi viikossa.
Ole tyytyväinen, ettei palkka putoa myös siivojan palkaksi.- taidat olla
Jos sut on palakttu piiaksi sinne, niin miksi teet moista paskaduunia? Ja vielä tolla liksalla...?
Jessus, tolla tuntipalkalla en persettä nostais penkistä..............
- niin siivotaan
Jos paikan pitäjä on omistaja niin hänhän saa teettää työntekijöillään myös siivouksen. Ja vaikka ei olisikaan niin sopimus voi olla sellainen että ravintolan pitäjä myös huolehtii siivouksesta. Jos ei pysty rättiin tarttumaan niin pitää olla hereillä työsopimusta tehdessään ja ottaa selvää mitä työhön kuuluu. Siivous on työtä siinä missä muukin työ! Sitä paitsi hän voi ottaa siivouksen myös siivousfirmasta, samalla työaikasi ehkä lyhenee.. ja olet, niin kuin tässä on todettu, myös melko kallis "siivooja"! Sitä paitsi 3 kertaa viikossa?? Meillä ainakin siivotaan joka ikinen päivä! Olkaa nurisematta työstänne, että myöhemminkin saatte työtä. Valittajat on huonossa kurssissa ainakin meillä päin!
Eiks keittiön ja salin siivous kuulu omavalvontaan. Kyllähän ne tarjoilijatki siivoo sali.
- 171121
Palkkasi kuuluisi olla vähintään 9,34€ (9,14€ II-PKL)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202223Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642