Mitä paikallisia juomia voisitte suositella?
Paikalliset juomat?
10
2268
Vastaukset
- mutta nämä ovat minun suosi...
Bulgarialaisia suosikkijuomiani on
* Zagorka olut
* Pliska brandy (15 years)
* Ciociosan Vermouth Red
* Ciociosan Vermouth White
* Peshterska Muskatova Rakia, (rakiaa valmistetaan viinirypäleistä, sitä tehdään myös muista hedelmistä, kuten aprikooseista, luumuista..)
* Mastika (kannattaa maistaa mastikasta ja minttulikööristä tehtyä cocktailia, oblak).
* Bulgarialaiset snaps-juomat kylmänä, (peach-snaps :-))
* Viineistä olen mieltynyt Targovishten puna- ja valkoviineihin. - meri17
moi!
suosittelisin Targovishte valkoviinia (Shardoney)maksoi n.2,50-3e ja on huippu!
Paikallinen Zagorka olut on tosi hyvä ja edullinen esim. iso 1,5 litran pullo maksaa vain 0,70e!!! - kuninkaalisen tyyliin
Suosittelen kuningatar Elisabetille bulgarialaista Iskra kuohuviiniä.
- arvostelemaan
käykää viini web:n sivuilla antamassa arvostelu bulgarilaisista viineistä.
http://www.viiniweb.net/arvostelut.php?select_type=1&select_country=3&select_wine=1619 - hopottaja
suosittelen kamenitza olutta
- drinksut
Siellähän on erikseen coctail-listat joissa on toinen toistaan hienompia juomia. Suomessa ei olisi varaa edes uneksia moisesta. Tarkoitan itseäni.
Myös lapsille tuodaan pirtelöt, jäätelöannokset ym. tosi kauniisti koristeltuna.
Ja mikä ihaninta istut vain pöytään ja kaikki tuodaan eteesi, ei sitä kyynärpäätaktiikkaa kuin täällä baaritiskeillä.
No nyt unohtui mainita mm. Baileys-coffee, n. kaksi euroa. Kuningattaren lempparihan voisi olla gin tonic...- paha lukihäiriö
Baileys-coffee tai gin tonic eivät taatusti ole paikallisia juomia!
- drinksut
paha lukihäiriö kirjoitti:
Baileys-coffee tai gin tonic eivät taatusti ole paikallisia juomia!
jos tiukkapipoisesti haluaa tulkita. Paljonhan siellä on hyviä paikallisia liköörejä ja ginejä joista drinkit tehdään.
Väännänpä vielä tuonkin rautalangasta että huumorilla tarkoitin gin tonicina kunigattaren lemppariksi aloittajan nimimerkin perusteella.
Elisapettihan niitä vetelee huiviinsa aika runsaasti..
- rose620
Maistele paikallista ruusulikööriä!
- :-D
Suosittelen Zagorkaa, tai vielä pehmeämpää Kamenitzaa. Ledenika on myös hyvää. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1577125Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142608Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481878Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141451Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901335- 711137
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271129Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631103Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481075- 691017