Istumäjärjesyksestä

Katjuska76

Kihlattuni oli viikonloppuna bestmaninä ja minä tunsin itseni jo kirkossa yksinäiseksi, kun tunsin sentään kaksi henkilöä kasvoilta. No juhlapaikalla puolisoni oli kaason kanssa sijoitettu vihkiparin viereen ja minut toiselle puolelle salia. Minulle jäi koko juhlista p:n maku suuhun kun en oikeasti tuntenut yhtään ihmistä lähipöydistäkään. Eli onko se ihan normaalia että pariskunnat erotetaan toisistaan. Minusta se oli tosi törkeää ja jos olisin asian tiennyt niin olisivat ne juhlat jääneet minun osaltani väliin.

Eli itse ei tulisi mieleenikään tehdä mitään tuon kaltaista, koska etiketissäkin aina sanotaan että pareja ei tulisi erottaa..

17

4074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen bestmanin puoliso

      Hääparin olisi pitänyt ottaa sinut paremmin huomioon. Minä olin kesällä häissä, joissa bestmaninä toiminut poikaystäväni istui kyllä samassa pöydässä vieressäni ja hoiti sieltä käsin velvollisuuksiaan.

    • Rouva O

      Muistit väärin. Etiketin mukaan (avio)parit sijoitetaan nimenomaan eri pöytiin.

      Käytännössä kuitenkin taitaa olla niin, että häissä pariskunnat sijoitetaan, jos ei nyt ihan vierekkäin, niin ainakin samaan pöytään.

      Et sitten saanut sen verran suutasi auki sijoituspaikallasi, että olisit vähän tutustunut uusiin ihmisiin...

      • Tikaro

        Ei nykypäivänä ole etikettijutut oikein juuri noiden avo- ja avioparien osalta.

        En usko, että oikeasti monikaan lähtee juhliin jos tietää olevansa aivan ylimääräinen. Ja en usko, etteikö ihmiset saa suutaan auki vieraassa joukossa. Voisin kuvitella itseni vastaavaan tilanteeseen niin olisin kyllä ja aika suuttunut.

        Mutta Rouva O ei tainnut oikein ymmärtää mitä haet takaa, mutta eihän se mitään.

        Toivottavasti tulevat hääparit osaavat järjestää paikat toisin omissa häissään. Minulle itselle ei tulisi mieleenkään sijoittaa pariskuntia eri pöytiin.


      • Rouva O
        Tikaro kirjoitti:

        Ei nykypäivänä ole etikettijutut oikein juuri noiden avo- ja avioparien osalta.

        En usko, että oikeasti monikaan lähtee juhliin jos tietää olevansa aivan ylimääräinen. Ja en usko, etteikö ihmiset saa suutaan auki vieraassa joukossa. Voisin kuvitella itseni vastaavaan tilanteeseen niin olisin kyllä ja aika suuttunut.

        Mutta Rouva O ei tainnut oikein ymmärtää mitä haet takaa, mutta eihän se mitään.

        Toivottavasti tulevat hääparit osaavat järjestää paikat toisin omissa häissään. Minulle itselle ei tulisi mieleenkään sijoittaa pariskuntia eri pöytiin.

        Rouva O on ensi viikonloppuna menossa ihan vapaasta tahdosta juhliin, missä en tunne ketään. Ja odotan tilaisuutta innolla. En kuulu siihen kastiin, joka osaa seurustella vain omien kavereideni kanssa.


      • Tikaro
        Rouva O kirjoitti:

        Rouva O on ensi viikonloppuna menossa ihan vapaasta tahdosta juhliin, missä en tunne ketään. Ja odotan tilaisuutta innolla. En kuulu siihen kastiin, joka osaa seurustella vain omien kavereideni kanssa.

        No onneksi olet jo rouva, ettei sinua ainakaan voi parista erottaa toisin kuin avoliittolaiset mukamas voi.. No jokainen saa olla sellainen kuin on. Jotkut tykkää jauhaa peetä vieraiden ihmisten kanssa vaikka säästä ja jotkut tykkäävät pitää hauskaa vähän tutumpien ihmisten seurassa.


      • ajl

        Aika vanhentunut etiketti. Nykypäivänä parit sijoitetaan samaan pöytään oli sitten avo-, aviopari tai ihan avec muuten vaan.


      • ideaa

        Siis tämähän on loistava idea laittaa parit eripöytiin, niin saadaan vähän säpinää. Eivät pääse toisiaan vahtimaan ja voivat vapaasti flirttailla vieraiden naisten/miesten kanssa. Eikä nalkuta vaimo/avovaimo jos ottaa pari "liikaa"...


      • jooadi
        ideaa kirjoitti:

        Siis tämähän on loistava idea laittaa parit eripöytiin, niin saadaan vähän säpinää. Eivät pääse toisiaan vahtimaan ja voivat vapaasti flirttailla vieraiden naisten/miesten kanssa. Eikä nalkuta vaimo/avovaimo jos ottaa pari "liikaa"...

        ehkä se nalkutus tulee hieman vanhempien ihmisten suusta.. itse en näe mitään järkeä siinä että nalkutettaan toiselle jos toinen haluaa nauttia hyvästä juomasta... ;) mutta mä en kyllä tykkäis että parit erotetaan toisistaan, varsinkin jos on täysin tuntematonta porukkaa samassa pöydässä.. ja esim. itse joputisin keskiikäisten kanssa samaan pöytään ja puolisoni oman ikäistensä..tai toisinpäin..ei siinä olisi sillon hauska istua...


    • morsian 08

      Meillä on häät kesällä 08 ja tehdään istumajärjestys osittain. Siis merkitään pöydät et missä on sukulaiset, sisarukset ja kaverit... mutta bestman ja kaaso istuu vanhempiemme kanssa meidän viereisessä pöydässä ilman puolisoitaan! puolisot istuvat siellä missä muutkin kaverit istuvat jos paikalle haluavat tulla. Koska minusta bestman ja kaaso ovat siellä meitä varten ja auttavat vieraita viihtymaan eikä rakatamassa puolisoaan. Saavat kyllä tietysti tanssia puolisonsa kanssa ju muuten mutta se ei ole se pää tehtävä.

      • voi tehdä!?

        oikeestikko, meinaat laittaa kaason ja bestamanin puolisot eri pöytiin kuin siippansa?! Ja kun tämän heille esitit, minkälaisen vastauksen sait? Joko olet uutta kaasoa etsimässä?


      • höh höh

        Minulle ei itsellenikään tulisi mieleen tehdä noin. Itse suunnittelin niin että meidän eli hääparin toisella puolella olevassa pöydässä istuvat molempien perheet ja toisella puolella kaveriporukkaa päädyssä kaaso ja bestman puolisoineen. Eli mä todellakin pidän juhlat mun lähimmille ihmisille ja kaveripöydät tulee silloin paljon lähemmäs kuin kaiken maailman tädit ja sedät mitkä nyt vaan pitää periaatteesta kutsua!!


      • todella

        Oletpa sinä itsekäs ihminen. Maksatko kaasolle ja bestmanille palkkaa, kun kerta he ovat vain töissä eivätkä vieraina! Yleensä kaasoksi ja bestmaniksi valitaan parhaat ystävät. Näin ei ilmeisesti teillä ole, sillä kuka haluaisi ettei oma rakas ystävä saisi pitää hauskaa häissä? Mietippä asia toisinpäin jos sinä olisitkin kaason asemassa ja oma puolisosi heivattaisiin salin toiselle puolelle... Toivottavasti olet kertonut tämän istumajärjestyksesi kaasolle ja bestmanille, niin osaavat pyytää puolisoitaan jäämään kotiin. (Te kun ette osaa heitä arvostaa)

        Kyllä meidän häissä kaasot ja bestmän ehtivät olla avuksi meille, sen verran kuin oli tarpeen, vaikka istuvatkin puolisoineen samassa pöydässä. Mutta meilläpä he olivat vieraita tärkeimmästä päästä. Eivätkä suinkaan töissä tai orjan roolissa.


      • kannatetaan!!
        todella kirjoitti:

        Oletpa sinä itsekäs ihminen. Maksatko kaasolle ja bestmanille palkkaa, kun kerta he ovat vain töissä eivätkä vieraina! Yleensä kaasoksi ja bestmaniksi valitaan parhaat ystävät. Näin ei ilmeisesti teillä ole, sillä kuka haluaisi ettei oma rakas ystävä saisi pitää hauskaa häissä? Mietippä asia toisinpäin jos sinä olisitkin kaason asemassa ja oma puolisosi heivattaisiin salin toiselle puolelle... Toivottavasti olet kertonut tämän istumajärjestyksesi kaasolle ja bestmanille, niin osaavat pyytää puolisoitaan jäämään kotiin. (Te kun ette osaa heitä arvostaa)

        Kyllä meidän häissä kaasot ja bestmän ehtivät olla avuksi meille, sen verran kuin oli tarpeen, vaikka istuvatkin puolisoineen samassa pöydässä. Mutta meilläpä he olivat vieraita tärkeimmästä päästä. Eivätkä suinkaan töissä tai orjan roolissa.

        hyvin puhuttu!!


      • *Hellu*
        todella kirjoitti:

        Oletpa sinä itsekäs ihminen. Maksatko kaasolle ja bestmanille palkkaa, kun kerta he ovat vain töissä eivätkä vieraina! Yleensä kaasoksi ja bestmaniksi valitaan parhaat ystävät. Näin ei ilmeisesti teillä ole, sillä kuka haluaisi ettei oma rakas ystävä saisi pitää hauskaa häissä? Mietippä asia toisinpäin jos sinä olisitkin kaason asemassa ja oma puolisosi heivattaisiin salin toiselle puolelle... Toivottavasti olet kertonut tämän istumajärjestyksesi kaasolle ja bestmanille, niin osaavat pyytää puolisoitaan jäämään kotiin. (Te kun ette osaa heitä arvostaa)

        Kyllä meidän häissä kaasot ja bestmän ehtivät olla avuksi meille, sen verran kuin oli tarpeen, vaikka istuvatkin puolisoineen samassa pöydässä. Mutta meilläpä he olivat vieraita tärkeimmästä päästä. Eivätkä suinkaan töissä tai orjan roolissa.

        ... ja lisään hiukan...

        Morsian 08 on USKOMATON!!! Tosiaankin kaaso ja bestman on siellä apuna jos on tarve, mutta tottakai hekin haluavat pitää hauskaa ja juhlia puolisonsa ja teidän kanssa teidän erityistä ja onnellista päivää! Kaikissa häissä (8kpl), joissa olen ollut tänä vuonna, olen istunut puolisoni vieressä niin kuin pitääkin.

        Morsian 08 herää!! Mietippä sun istumajärjestys uudestaan niin sun vieraat ehkä jopa nauttii sun häistäsi! Sitähän sä haluut?? Vai?!


      • kaasona....
        *Hellu* kirjoitti:

        ... ja lisään hiukan...

        Morsian 08 on USKOMATON!!! Tosiaankin kaaso ja bestman on siellä apuna jos on tarve, mutta tottakai hekin haluavat pitää hauskaa ja juhlia puolisonsa ja teidän kanssa teidän erityistä ja onnellista päivää! Kaikissa häissä (8kpl), joissa olen ollut tänä vuonna, olen istunut puolisoni vieressä niin kuin pitääkin.

        Morsian 08 herää!! Mietippä sun istumajärjestys uudestaan niin sun vieraat ehkä jopa nauttii sun häistäsi! Sitähän sä haluut?? Vai?!

        hääparilla oli oma pöytänsä ja istuimensa. Istuivat siis kahdestaan. Viereissä pitkässä pöydässä istuivat parin vanhemmat ja sisarukset.

        Seuraavassa pöydässä istui bestman kihlattunsa kanssa, minä ilman avecia ja parin isovanhemmat.

        Sitten meni jo vapaammin, taisi olla kummit ja muita sukulaisia ja perällepäin mentäessä sitten ystäviä ym. sukulaisia.


    • syitä monia

      Kaaso oli ihastunut mieheesi ja morsian tiesi sen...

    • kaaso 08

      Olen itse kokenut hyväksi seuraavanlaisen istumajärjestyksen: hääparin läheisssä pöydässä istuvat parin vanhemmat ja isovanhemmat yhdessä sekä toisessa lähipöydässä parin sisarukset, kaaso puoliso ja bestman puoliso.

      Toivon, ettei ensi kesänä minua erotettaisi miehestäni ja muksustani juhlissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe