Hei,
kysyisin neuvoa / vinkkiä hilseilevään ihottumaan silmäluomissa / silmän ympäristössä.
luomet ovat turvonneet ja hilseilevät, jonka jälkeen tulehtuvat helposti.
yksityislääkärit on käyty läpi, ja monet rasvat kokeiltu,
mutta mikään ei tunnu auttavan.
olisiko jollakin vinkkiä mikä auttaisi??
hilseilevät / turvonneet silmäluomet
6
7029
Vastaukset
- aamuisin
mutta ei "hilseilevät"...Ostin apteekista silmätippoja kostuttamaan silmiä ja sellaista geeliä, jota levitän iltaisin silmän ympäryksille. Miten nukut? Jos nukut mahallasi - nesteet valuvat naamaan. Kannattaa myös hautoa kylmillä silmälapuilla (veteen kastetuilla). Ilmeisesti jokin allerginen oire? Älä syö suolaista - ainakaan iltaisin.
- Allergikko1
Kärsin samasta vaivasta vuosia! Lopulta syy selvisi ja se oli kosketusallergia polyuretaaniin eli keinokumiin. Joka kerta, kun polyuretaanihiukkasia osui silmäluomiiin ne turposivat ja hilseilivät. Koska keinokumia on joka paikassa (maalit, lakat, kädensijat, kahvat, keinonahat, vaatteet jne.) ei sitä pysty oikein välttämään. Allergisoivat molekyylitä pääsevät luomillesi sormien tai kosmetiikan kautta.
Allergiatesteissä polyuretaani ei näy, koska sitä ei ole testisarjoissa. Syyn selvittäminen ei ollut helppoa ja vei kuusi vuotta!
Minulla auttoi protopic voide, jota käytän 2-3 kertaa kuussa pitämään oireet pois.- mmm
Itselläni vaiva on yleensä vain kesäisin. Atooppiseksi ihottumaksi todettu.
Suhtaudun tuohon protopic voiteeseen varovaisesti,
koska eräällä sivuilla lukee, että on pidettävä mielessä, että ihosyövän vaara saattaa tulla esiin vasta 15-20v päästä,
käytettäessä kyseistä voidetta...
onko pelko turhaa? - Taas.
mmm kirjoitti:
Itselläni vaiva on yleensä vain kesäisin. Atooppiseksi ihottumaksi todettu.
Suhtaudun tuohon protopic voiteeseen varovaisesti,
koska eräällä sivuilla lukee, että on pidettävä mielessä, että ihosyövän vaara saattaa tulla esiin vasta 15-20v päästä,
käytettäessä kyseistä voidetta...
onko pelko turhaa?Jatkuva päällä oleva allerginen reaktio voi aiheuttaa kaikenlaista terveydellistä haittaa ja minun vaakakupissa se painaa enemmän kuin hieman kasvanut syöpäriski. 30% meistä Suomalaisista saa syövän elämänsä aikana joka tapauksessa!
Minulla on sellainen kokemus, että lääkärit nimeävät atooppiseksi ihottumaksi kaikki sellaiset ihottumat joihin ei löyty aiheuttajaa. Eli jos allergeeni ei selviä niin sitten tuomitaan atopiaksi :( Atopiaan ei sitten ole kunnon hoitoa...
Kokeile protopikkiä jos raaskit. Itselläni se ainakin paransi elämänlaatua huomattavasti. Äläkä säikähdä sitä ensimmäisen päivän polttavaa tunnetta mikä voiteesta tulee. Se katoaa parissa päivässä.
Jos vaiva on sinulla vain kesäisi pitäisi miettiä mitä kesässä ja talvessa on erilaista. Pidätkö kesällä aurinkolaseja enemmän? Onko sinulla jokin kesävaate jota käytät aina? Eri hajuvesi? Pyöräiletkö kesällä tai harrastatko jotain muuta, mitä et talvella tee? Aurinkovoide? Käytkö enemmän mökillä? Itselläni syy paljastui juuti tälläisellä mietinnällä. Keksin vihdoin minkä esineen yhteydessä pahimmat oireet tulivat ja selvitin sen esineen materiaalin. - ---
Taas. kirjoitti:
Jatkuva päällä oleva allerginen reaktio voi aiheuttaa kaikenlaista terveydellistä haittaa ja minun vaakakupissa se painaa enemmän kuin hieman kasvanut syöpäriski. 30% meistä Suomalaisista saa syövän elämänsä aikana joka tapauksessa!
Minulla on sellainen kokemus, että lääkärit nimeävät atooppiseksi ihottumaksi kaikki sellaiset ihottumat joihin ei löyty aiheuttajaa. Eli jos allergeeni ei selviä niin sitten tuomitaan atopiaksi :( Atopiaan ei sitten ole kunnon hoitoa...
Kokeile protopikkiä jos raaskit. Itselläni se ainakin paransi elämänlaatua huomattavasti. Äläkä säikähdä sitä ensimmäisen päivän polttavaa tunnetta mikä voiteesta tulee. Se katoaa parissa päivässä.
Jos vaiva on sinulla vain kesäisi pitäisi miettiä mitä kesässä ja talvessa on erilaista. Pidätkö kesällä aurinkolaseja enemmän? Onko sinulla jokin kesävaate jota käytät aina? Eri hajuvesi? Pyöräiletkö kesällä tai harrastatko jotain muuta, mitä et talvella tee? Aurinkovoide? Käytkö enemmän mökillä? Itselläni syy paljastui juuti tälläisellä mietinnällä. Keksin vihdoin minkä esineen yhteydessä pahimmat oireet tulivat ja selvitin sen esineen materiaalin.kiitos vastauksistasi.
olet oikeassa tuossa asiassa..
teksti jäi vain mietityttämään,
kun olen aika pelokas uusiin asioihin.
nyt rohkeammin mielin kokeilemaan.. :)
hyvää jatkoa sinulle! - juuri nyt
--- kirjoitti:
kiitos vastauksistasi.
olet oikeassa tuossa asiassa..
teksti jäi vain mietityttämään,
kun olen aika pelokas uusiin asioihin.
nyt rohkeammin mielin kokeilemaan.. :)
hyvää jatkoa sinulle!Silmäni ja koko kasvoni ovat turvonneet muutaman kerran tänä kesänä. Nyt lapputestit menossa. Ilmeisesti reagoin ainakin oksibentseenille eli benzophenone-3:lle.
Ensin on punaista ihottumaa ehkä jopa näppylää ja iho on turvoksissa ja kun iho on lakanut paranemaan se myös hilseilee.
Oksibentseeni eli benzophenone-3O on UV-filtteri ja useat kasvovoiteet ja aurinkosuoja-aineet sisältävät sitä on jopa jossain käsidesinfiointiaineessa ja hiustenmuitoilutuotteissa.
Onneksi taisin nopeasti löytää ongelmansi tai ainakin osan siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan382915Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272824- 1202288
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281422Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111236
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121063- 74969
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13782