Kävin tänään gynekologilla, kun menkat ovat 18 päivää myöhässä ja 2 negatiivista testiä alla. Lääkäri varmisteli kuitenkin raskauden mahdollisuutta ja kysyi, et ultrataanko vai meenkö/teenkö testin. Käskin ultrata, niin näkee samalla,onko kohtu ja munasarjat ym. normaaleja, kun ei niitä oo aikaisemmin katottu.
Lääkäri sanoi, ettei raskaus vielä välttämättä näkyisi kuitenkaan ultrassa ja eihän siellä mitään sitten näkyny. Tullessa hain apteekista testin ja sain positiivisen tuloksen.
Jäi vain kaikumaan ne lääkärin sanat korviin, et jos olet raskaana, niin varaa parin viikon päähän ultra, niin katsotaan, että raskaus etenee normaalisti. Olisko raskauden kuitenkin pitänyt näkyä jo ultrassa? Onko joitain ongelmia tiedossa? Kertokaa, jolla on kokemuksia samasta tilanteesta.
Kiitos etukäteen.
raskaustesti +, ultrassa ei näkyny
12
8514
Vastaukset
- kolmatta odottava
eli meille tuli ylläri plussa tossa 3 päivää sitten,ja meillä on nuorin 6kk ja oireena pahoinvointia ja erittäin vanha plussa!
menkkoja ei ole sen kummemmin synnytyksen jälkeen näkyillyt,että viikoistakaan ei mitään hajua.
MUTTA,kävin tänään ultrassa ja plussasta huolimatta SYKETTÄ EI NÄHTY?!
eli ohi mennen epäili et viikot olis 4 2 tyylin,mut kohtu oli suurentunut ja siellä näkyi joku,mutta ei osannut muuta sanoa...
mulle sanottiin et joko on keskenmeno tai tuulimuna tai sitten vaan viikkoja niin vähän ettei syke näy vielä??
mut viikon päästä uudelleen ja jos sillon ei sykettä havaita,niin ei kuulemma elämää olekkaan.
tuntuu jotenki niin oudolle ja kun halis tietää et oonko vai en jne..
ja muut kellä vastaavaa kokemusta löytyy niin jos kokemusta löytyy!!
ahistaa ootella vaan..- Toiverikas
..se gynekologi ei nähnyt mitään tai ei ainakaan puhunut. Sanoi vain, että kohtu on pinnassa tai jotain sinne päin. Mulla on menkat ollu hyvin säännölliset ja periaatteessa nyt pitäis olla jo raskausviikko 7/8. Mut onhan kai mahdollista, et tää oliskin kuitenkin paljon pienemmillä viikoilla. Olis niin ihana edes vähän iloita, mut ei nyt oikein vielä uskalla. Meille toivottavasti ensimmäinen tulossa.
- oli sama
juttu... Tai siis, menkat oli kaks viikkoo myöhässä ennen ku testi näytti plussaa. Varasin sitte ajan lääkäriin, ois pitäny olla rv 7 4 menossa silloin. Lääkäri sitte katsoi alakautta ultralla, mutta eihän siellä kohdussa vielä näkynyt mitään, tehtiin raskaustesti siellä ja plussaahan se näytti. Uuden ajan sain kahden viikon päähän ja silloin jo näkyi pikkuinen, sydänäänetkin näkyi selvästi !! :) Ekan ultran aikaan oli rv 4 2.
Nyt rv 7 3... Joten odotelkaa ihan rauhassa uutta ultraa. :) - Toiverikas
oli sama kirjoitti:
juttu... Tai siis, menkat oli kaks viikkoo myöhässä ennen ku testi näytti plussaa. Varasin sitte ajan lääkäriin, ois pitäny olla rv 7 4 menossa silloin. Lääkäri sitte katsoi alakautta ultralla, mutta eihän siellä kohdussa vielä näkynyt mitään, tehtiin raskaustesti siellä ja plussaahan se näytti. Uuden ajan sain kahden viikon päähän ja silloin jo näkyi pikkuinen, sydänäänetkin näkyi selvästi !! :) Ekan ultran aikaan oli rv 4 2.
Nyt rv 7 3... Joten odotelkaa ihan rauhassa uutta ultraa. :)..meilläkin noin. Älytöntä mielen myllerrystä ollut nää ekat hetket. Varmaan on aina. Ehti jo olla kaksi viikkoa paniikissa, et nyt mun kierto on sekaisin ja onkohan jotain vakavaa ym. Ja nyt sitten onkin sata muuta huolta. Mies naureskeli eilen, et sä oot kyllä huono "odottaja". En todellakaan kestä asioiden odottamista, kun kaikki pitäis selvitä heti. Onnea teille!
- meni näin
Toiverikas kirjoitti:
..meilläkin noin. Älytöntä mielen myllerrystä ollut nää ekat hetket. Varmaan on aina. Ehti jo olla kaksi viikkoa paniikissa, et nyt mun kierto on sekaisin ja onkohan jotain vakavaa ym. Ja nyt sitten onkin sata muuta huolta. Mies naureskeli eilen, et sä oot kyllä huono "odottaja". En todellakaan kestä asioiden odottamista, kun kaikki pitäis selvitä heti. Onnea teille!
Oli menossa jo rv 10, mutta ultraaja ei löytänyt kohdusta mitään, kyseli vaan että onko tosiaan ollu testi plussaa ja mitä raskausoireita jne..kontrollikäynti 2 viikon kuluttua ja siellähän se sitten löytyi, viikolla 12..oli ilmeisesti ollu niin mutkalla ja liikkumatta/huono ultraaja ettei näkyny ekalla :) Esikoinen bongattiin viikolla 8.
- myöhässä
Sulla on voinut ovulaatio olla myöhässä ja sen takia näyttää siltä, että menkat ois myöhässä, vaikka todellisuudessa raskaus onki alkanu oletettua myöhemmin ja sen takia kohdussa ei vielä mitään näy. Tuota teoriaa vahvistaa sekin, että sait plussan vasta näin myöhään, eli sulla on ovulaatio ollut reippaasti myöhässä.
Tosin myös kohdunulkoinen saattaa aiheuttaa sen, ettei kotitesteillä saa plussaa vaan se usein joudutaan toteamaan verikokeella.- Toiverikas
..lausunnossa sanottiin, ettei ole merkkejä kohdunulkopuolisesta raskaudesta. Mutta toisaalta eihän se nähnyt merkkejä itse raskaudestakaan.
Soitin tänään neuvolaan ja mua palveli aivan ihana neuvolantäti. Hän epäili myös tuota ovulaation viivästymistä. Siihen kai täytyy itsekin alata uskomaan, mut ihmetyttää vaan se vuoto, jota tuli silloin oletetun ovulaation aikoihin.
Sain ultra-ajan kolmen viikon päähän ja sitä tyydyn odottamaan. Toivottavasti silloin näkyisi ultrassa meidän vauva (eikä mitään ikäviä vaihtoehtoja).
On ollu ihana kuulla erilaisia kertomuksia. Osaa sitten itekin vähän suhtautua, et mitä mahdollisesti voisi olla tulossa. Kertokaa toki edelleen kokemuksia, jos niitä on. - Pikkis
Toiverikas kirjoitti:
..lausunnossa sanottiin, ettei ole merkkejä kohdunulkopuolisesta raskaudesta. Mutta toisaalta eihän se nähnyt merkkejä itse raskaudestakaan.
Soitin tänään neuvolaan ja mua palveli aivan ihana neuvolantäti. Hän epäili myös tuota ovulaation viivästymistä. Siihen kai täytyy itsekin alata uskomaan, mut ihmetyttää vaan se vuoto, jota tuli silloin oletetun ovulaation aikoihin.
Sain ultra-ajan kolmen viikon päähän ja sitä tyydyn odottamaan. Toivottavasti silloin näkyisi ultrassa meidän vauva (eikä mitään ikäviä vaihtoehtoja).
On ollu ihana kuulla erilaisia kertomuksia. Osaa sitten itekin vähän suhtautua, et mitä mahdollisesti voisi olla tulossa. Kertokaa toki edelleen kokemuksia, jos niitä on.Meille kävi seuraavaa aika tarkallee vuosi sitten.
Mulla ollu aina säännöllinen kuukausikierto. Menkat myöhässä 2 päivää, testi näyttää negaa, menkat myöhässä 5 päivää, testi näyttää negaa, menkat 7 päivää myöhässä, testi näyttää haaleaa plussaa. Raskaana siis oltiin. Raskausviikolla 6 varasin ajan neuvolaan, sain sen viikolle 8.
Neuvolassa tehtiin ultra, sikiö ja SYKE löytyi. Koko vaan vastasi silloin viikkoja 6 jotain. Mahdotonta sinänsä, koska kuukautiskiertoni on ollut sama aina ja silloinhan hedelmöittyminen olisi tapahtunut silloin kun kuukaustisten piti alkaa. En kuitenkaan huolestunut. koska laskettua aikaakaan ei päätetty siirtää. Seuraava neuvola varattiin raskausviikolle 12 0 ja aika np ultraan muutamaa päivää sen jälkeen.
Koin jonkinasteista raskauspahoinvointia viikoilla (menkoista laskettuna) 6-10, kymppiviikolla kaikki raskausoireet katosi, siis ne vähäisetkin.
En huolestunut tarpeeksi, jatkoin olemista.
Neuvolaan viikolla 12, sydänääniä ei dobblerilla löydetty, päätettiin vilkasta pikkusta ultralla. Siellähän tuo kölli, mutta sykettä ei löytynyt.
Näinpä minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno. Äippäpolille vielä asia varmistamaan. Tottahan se oli. Silloisen elämäni vaikein hetki oli soittaa miehelleni (hän vauvakuumeisin meistä) että meidän VAUVA on kuollut.
Seuraavana päivänä päätettiin suorittaa kaavinta, sikiön koko vastasi raskausviikkoa 9...
Kaavintakaan ei niin onnistunut. homman piti olla aamulla mutta minä sain oottaa iltaan asti. Myöhään illalla pääsin kotiin, hommasta selvittiin jotenkin. Kunnes paripäivää kaavinnan jälkeen alkoivat jumalattomat supistuksen ja niiden myötä "möykkyinen" rajuhko verenvuoto. Vuodot osottautuivat aina supistusten perään. Koin siis ns. luonnollisen keskenmenon kaikkine kipuineen. Minä hullu se vaan töissä istuin.. (jälkeenpäin ajateltuna, pidän itseäni kajahtaneena). Mies toivoo uutta raskautta, uusi raskaus alkaakin kahtien normaalien kuukautisten jälkeen.
Keskenmenon pelko on aivan järkyttävä. En uskaltanut kertoa miehelleni plussasta. Raskausviikolle 13 asti ravasin vessassa odottamassa keskenmenoa, tiesin että on pakko kertoa miehellekkin tästä raskaudesta. Se oli vaikeaa, en halunnut hänen enään kokevan tunteita keskenmenoon liittyen.
Neuvolaankin uskaltauduin vasta rv14, np ultra jäi tekemättä, mitä väliä. Mua vaan pelotti niiiin kamalasti.
Mun oli vaan pakko kertoa oma tarinani, aina ei voi olla varma, vaikka sykekkin löytyy.
Meillä on tällähetkellä menossa RV 32 5. Tämä raskaus on sujunut hyvin, käytännössä ilman raskauspahoinvointia ja ilman mitään muutakaan heikotusta.
Onnea mahdolliseen odotukseen.
Paljon parempaa onnea kuin meillä oli.. - ei vielä näy
Toiverikas kirjoitti:
On ollu ihana kuulla erilaisia kertomuksia. Osaa sitten itekin vähän suhtautua, et mitä mahdollisesti voisi olla tulossa. Kertokaa toki edelleen kokemuksia, jos niitä on.Jos siis käyt ultrassa 4 tai 5 viikoilla niin ei välttämättä vielä näy muuta kuin suurentunut kohtu ja paksuuntuneet limakalvot. Mä kävin vuodon takia rv6 3 ultrassa, eikä silloinkaan gyne löytänyt sikiötä kuitenkin muutama päivä myöhemmin (7 1) löytyi sikiö ja syke ja vastasi täysin viikkoja.
Eli suosittelen että maltat odottaa sinne 7 viikolle ennen seuraavaa ultraa, niin ei tarvitse sitten kärvistellä epämääräisten tulosten kanssa jos vieläkään ei näy mitään. - Toiverikas
ei vielä näy kirjoitti:
Jos siis käyt ultrassa 4 tai 5 viikoilla niin ei välttämättä vielä näy muuta kuin suurentunut kohtu ja paksuuntuneet limakalvot. Mä kävin vuodon takia rv6 3 ultrassa, eikä silloinkaan gyne löytänyt sikiötä kuitenkin muutama päivä myöhemmin (7 1) löytyi sikiö ja syke ja vastasi täysin viikkoja.
Eli suosittelen että maltat odottaa sinne 7 viikolle ennen seuraavaa ultraa, niin ei tarvitse sitten kärvistellä epämääräisten tulosten kanssa jos vieläkään ei näy mitään....syyskuun puoleen väliin. Odottelen nyt sinne. Eihän se varmaa oo ilmeisesti vielä silloinkaan näkyykö mitään vaikka oliskin jo seitsemäs viikko tai enemmänkin. Ei auta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta.
- Toiverikas
Pikkis kirjoitti:
Meille kävi seuraavaa aika tarkallee vuosi sitten.
Mulla ollu aina säännöllinen kuukausikierto. Menkat myöhässä 2 päivää, testi näyttää negaa, menkat myöhässä 5 päivää, testi näyttää negaa, menkat 7 päivää myöhässä, testi näyttää haaleaa plussaa. Raskaana siis oltiin. Raskausviikolla 6 varasin ajan neuvolaan, sain sen viikolle 8.
Neuvolassa tehtiin ultra, sikiö ja SYKE löytyi. Koko vaan vastasi silloin viikkoja 6 jotain. Mahdotonta sinänsä, koska kuukautiskiertoni on ollut sama aina ja silloinhan hedelmöittyminen olisi tapahtunut silloin kun kuukaustisten piti alkaa. En kuitenkaan huolestunut. koska laskettua aikaakaan ei päätetty siirtää. Seuraava neuvola varattiin raskausviikolle 12 0 ja aika np ultraan muutamaa päivää sen jälkeen.
Koin jonkinasteista raskauspahoinvointia viikoilla (menkoista laskettuna) 6-10, kymppiviikolla kaikki raskausoireet katosi, siis ne vähäisetkin.
En huolestunut tarpeeksi, jatkoin olemista.
Neuvolaan viikolla 12, sydänääniä ei dobblerilla löydetty, päätettiin vilkasta pikkusta ultralla. Siellähän tuo kölli, mutta sykettä ei löytynyt.
Näinpä minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno. Äippäpolille vielä asia varmistamaan. Tottahan se oli. Silloisen elämäni vaikein hetki oli soittaa miehelleni (hän vauvakuumeisin meistä) että meidän VAUVA on kuollut.
Seuraavana päivänä päätettiin suorittaa kaavinta, sikiön koko vastasi raskausviikkoa 9...
Kaavintakaan ei niin onnistunut. homman piti olla aamulla mutta minä sain oottaa iltaan asti. Myöhään illalla pääsin kotiin, hommasta selvittiin jotenkin. Kunnes paripäivää kaavinnan jälkeen alkoivat jumalattomat supistuksen ja niiden myötä "möykkyinen" rajuhko verenvuoto. Vuodot osottautuivat aina supistusten perään. Koin siis ns. luonnollisen keskenmenon kaikkine kipuineen. Minä hullu se vaan töissä istuin.. (jälkeenpäin ajateltuna, pidän itseäni kajahtaneena). Mies toivoo uutta raskautta, uusi raskaus alkaakin kahtien normaalien kuukautisten jälkeen.
Keskenmenon pelko on aivan järkyttävä. En uskaltanut kertoa miehelleni plussasta. Raskausviikolle 13 asti ravasin vessassa odottamassa keskenmenoa, tiesin että on pakko kertoa miehellekkin tästä raskaudesta. Se oli vaikeaa, en halunnut hänen enään kokevan tunteita keskenmenoon liittyen.
Neuvolaankin uskaltauduin vasta rv14, np ultra jäi tekemättä, mitä väliä. Mua vaan pelotti niiiin kamalasti.
Mun oli vaan pakko kertoa oma tarinani, aina ei voi olla varma, vaikka sykekkin löytyy.
Meillä on tällähetkellä menossa RV 32 5. Tämä raskaus on sujunut hyvin, käytännössä ilman raskauspahoinvointia ja ilman mitään muutakaan heikotusta.
Onnea mahdolliseen odotukseen.
Paljon parempaa onnea kuin meillä oli.... noin ei kävis meillä. Toivomme niin kovasti tätä lasta. Onnellista odotusta sinulle!
- Outoa
Toiverikas kirjoitti:
...syyskuun puoleen väliin. Odottelen nyt sinne. Eihän se varmaa oo ilmeisesti vielä silloinkaan näkyykö mitään vaikka oliskin jo seitsemäs viikko tai enemmänkin. Ei auta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta.
Minulla itselläni utrattiin kohtu tyhjäksi ja todettiin nousevien hcg-arvojen ja uusien ultrien kautta että kohdunulkoinen raskaus... sinuun erona se että sain plussan ihan ajoissa, mutta silti kohtu tyhjä vaikka olisi pitänyt alkion jo näkyä.
Sinulla siis erittäin hyvät mahdollisuudet olla oikeasti raskaana koska testiin sait plussan vasta ultran jälkeen.
Jos sinua arveluttaa voit pyytää terveydenhoitajalta lähetteen hcg seerumin mittaukseen verestä. Siitä saat varmistuksen oletko raskaana ja millä viikolla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042995Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391570Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921422- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119979Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783