finasteridi ja päänahan kutina

Olen nyt käyttänyt jonkun viikon ajan finasteridia, ja pää on jostain syystä alkanut kutista melkoisesti. Päänahkakin on paikoin ihan ruvella. Aikaisemmin kutinaa ei ole ollut lainkaan, vaikka minulla oli pitkä tukka. Nyt on ihan lyhyt, mutta vaikka pesen n. 3 päivän välein (T/Gel, Nizoral), päänahka hilseilee ja syyhyää valtavasti. Eikös finan pitänyt pikemminkin poistaa kutina? Mistä tällainen käänne voi johtua?
1709
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

En ole kuullut aikaisemmin moisesta sivuoireesta. Veikkaisin ettei välttämättä johdu finasteridista. Kokeile vaikka päivittäistä T/Gelillä pesua.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


mistä johtuu kirjoitti:

Olen nyt käyttänyt jonkun viikon ajan finasteridia, ja pää on jostain syystä alkanut kutista melkoisesti. Päänahkakin on paikoin ihan ruvella. Aikaisemmin kutinaa ei ole ollut lainkaan, vaikka minulla oli pitkä tukka. Nyt on ihan lyhyt, mutta vaikka pesen n. 3 päivän välein (T/Gel, Nizoral), päänahka hilseilee ja syyhyää valtavasti. Eikös finan pitänyt pikemminkin poistaa kutina? Mistä tällainen käänne voi johtua?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu