Rintasyöpä?

Epäilijä

Minulla on pieni patti vasemman rinnan yläosassa ja nyt pohdin mistä on kyse. Patti ei ole kovin suuri eikä se ole kipeä tai aristava. Patti tuntuu ihon alla (pintakerroksissa) eikä se mielestäni ulotu syvälle. Patin voi havaita myös silmämääräisesti, sillä patti (ja myös ysen ympäristö) punoittaa aavistuksen verran ja näkyy ihon päälle pienenä kohoumana.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Mistä on kyse?
Voiko rintasyöpäkasvaimen nähdä päällepäin?

6

1754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-säderölli

Mene lääkäriin, hän palpoi pattisi ja laittaa lähetteen mammografiaan jos siltä näyttää. Radiologi katsoo kuvat ja voi tehdä ultraäänitutkimuksen ja mahdollisesti myös ohutneulabiopsian. Tutkimalla nämä asiat selviävät eikä tarvitse syyttä murehtia.

Toki pinnallisen kasvaimen voi nähdä päältäkin. Usein ns. appelsiini-iho on näkyvä merkki ihoa vetävästä kasvaimesta. Netissä on rintojen omatarkkailuohjeita.

• LPolku

Kasvain voi olla hyvin lähellä ihoa, jolloin se voi näkyä myös päälle päin.

Rintasyöpäpateista 80 % on täysin aristamattomia.

Sinuna menisin ehdottomasti lääkäriin. Toki se voi olla muutakin kuin syöpää, mutta asia pitää tarkistaa.

• Epäilijä

Kiitos vastauksista! Lääkäriaika on jo varattu.

Voiko rintasyöpäkasvain ilmetä rinnan pinnassa siten, että sen voi jopa silmällä nähdä? Mikäli ainoastaan rinnan pinnassa ihon alla tuntuu patti joka ei tunnu ulottuvan syvemmälle, voiko tämä olla merkki pahanlaatuisesta kasvaimesta? Olen ymmärtänyt, että rinnan rauhaskudos (johon rintasyöpä muodostuu) sijaitsee ihan rinnan sisällä eikä heti ihon alla

• voi olla
        Epäilijä kirjoitti:

Voiko rintasyöpäkasvain ilmetä rinnan pinnassa siten, että sen voi jopa silmällä nähdä? Mikäli ainoastaan rinnan pinnassa ihon alla tuntuu patti joka ei tunnu ulottuvan syvemmälle, voiko tämä olla merkki pahanlaatuisesta kasvaimesta? Olen ymmärtänyt, että rinnan rauhaskudos (johon rintasyöpä muodostuu) sijaitsee ihan rinnan sisällä eikä heti ihon alla

ihan missäpäin rintaa tahansa. Rintasyöpääkin on niin monenlaista. Hyvä että lääkäriaika on varattu! Emme täällä halua pelotella, mutta parempi tutkia niin ei tarvitse harmitella jälkeenpäin.

• LPolku
        Epäilijä kirjoitti:

Kasvain voi ilmetä myös ainoastaan iho-oireina niin ettei itse pattia edes tunnu. Myös itseltäni on leikattu kuusisenttinen kasvain, joka kasvoi levymäisenä kudoksena heti ihon alla.

• ehdottomasti

varata lääkäriaika. Tämä ei ole pelottelua, mutta hakeudutaanhan lääkäriin pienempienkin oireiden takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4416
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2511
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2324
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1815
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1672
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1552
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      81
      1536
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1346
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1243
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1145
    Aihe