Minulla on pieni patti vasemman rinnan yläosassa ja nyt pohdin mistä on kyse. Patti ei ole kovin suuri eikä se ole kipeä tai aristava. Patti tuntuu ihon alla (pintakerroksissa) eikä se mielestäni ulotu syvälle. Patin voi havaita myös silmämääräisesti, sillä patti (ja myös ysen ympäristö) punoittaa aavistuksen verran ja näkyy ihon päälle pienenä kohoumana.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Mistä on kyse?
Voiko rintasyöpäkasvaimen nähdä päällepäin?
Rintasyöpä?
6
1754
Vastaukset
- Ex-säderölli
Mene lääkäriin, hän palpoi pattisi ja laittaa lähetteen mammografiaan jos siltä näyttää. Radiologi katsoo kuvat ja voi tehdä ultraäänitutkimuksen ja mahdollisesti myös ohutneulabiopsian. Tutkimalla nämä asiat selviävät eikä tarvitse syyttä murehtia.
Toki pinnallisen kasvaimen voi nähdä päältäkin. Usein ns. appelsiini-iho on näkyvä merkki ihoa vetävästä kasvaimesta. Netissä on rintojen omatarkkailuohjeita. - LPolku
Kasvain voi olla hyvin lähellä ihoa, jolloin se voi näkyä myös päälle päin.
Rintasyöpäpateista 80 % on täysin aristamattomia.
Sinuna menisin ehdottomasti lääkäriin. Toki se voi olla muutakin kuin syöpää, mutta asia pitää tarkistaa.- Epäilijä
Kiitos vastauksista! Lääkäriaika on jo varattu.
Voiko rintasyöpäkasvain ilmetä rinnan pinnassa siten, että sen voi jopa silmällä nähdä? Mikäli ainoastaan rinnan pinnassa ihon alla tuntuu patti joka ei tunnu ulottuvan syvemmälle, voiko tämä olla merkki pahanlaatuisesta kasvaimesta? Olen ymmärtänyt, että rinnan rauhaskudos (johon rintasyöpä muodostuu) sijaitsee ihan rinnan sisällä eikä heti ihon alla - voi olla
Epäilijä kirjoitti:
Voiko rintasyöpäkasvain ilmetä rinnan pinnassa siten, että sen voi jopa silmällä nähdä? Mikäli ainoastaan rinnan pinnassa ihon alla tuntuu patti joka ei tunnu ulottuvan syvemmälle, voiko tämä olla merkki pahanlaatuisesta kasvaimesta? Olen ymmärtänyt, että rinnan rauhaskudos (johon rintasyöpä muodostuu) sijaitsee ihan rinnan sisällä eikä heti ihon allaihan missäpäin rintaa tahansa. Rintasyöpääkin on niin monenlaista. Hyvä että lääkäriaika on varattu! Emme täällä halua pelotella, mutta parempi tutkia niin ei tarvitse harmitella jälkeenpäin.
- LPolku
Epäilijä kirjoitti:
Voiko rintasyöpäkasvain ilmetä rinnan pinnassa siten, että sen voi jopa silmällä nähdä? Mikäli ainoastaan rinnan pinnassa ihon alla tuntuu patti joka ei tunnu ulottuvan syvemmälle, voiko tämä olla merkki pahanlaatuisesta kasvaimesta? Olen ymmärtänyt, että rinnan rauhaskudos (johon rintasyöpä muodostuu) sijaitsee ihan rinnan sisällä eikä heti ihon allaKasvain voi ilmetä myös ainoastaan iho-oireina niin ettei itse pattia edes tunnu. Myös itseltäni on leikattu kuusisenttinen kasvain, joka kasvoi levymäisenä kudoksena heti ihon alla.
- ehdottomasti
varata lääkäriaika. Tämä ei ole pelottelua, mutta hakeudutaanhan lääkäriin pienempienkin oireiden takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734416- 332511
- 402324
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211815Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401672Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251552- 811536
- 1491346
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145