Rakastuin tuliseen gulassiin Unkarissa käydessämme. En ole kummoinenkaan kokki, mutta haluaisin kokeilla, pääsenkö edes lähelle aidon keiton makua.
Kotimaisia keittokirjoja olen selaillut, mutta aika vaisuilta reseptit tuntuu.
Ja voisiko joku valistaa myös, missä ihmeessä unkarilaiset paistaa perunansa ja sipulinsa. Vaikka täällä paistan valurautapannussa runsaassa voissa, en saa sellaista rapeutta ja makua kuin unkarin perunoissa ja paistetuissa sipuleissa oli?
Tiedättekö onko kukaan kirjoittanut keittokirjaa, johon olisi koottu "aitoja" unkarilaisia ruokaohjeita, siis suomenkielellä?Ostin unkarista jotain mielenkiintoista kasvistiivistejauhetta, jossa oli keittoresepti mukana. Meinasin ruveta soppaa keittämään, mutta kas kummaa, nin siinä vain kävi, että kielitaito loppui pikkuriikkisen kesken ;).
Hyvää ruokahalua
unkari mielessäin
2
673
Vastaukset
- tästä
http://www.suomiunkari.fi/unkariviikko/index.html
Hauilla "gulassi" ja "pörkölt" löytyy löytyy netistä useita reseptejä, joita kokeilemalla varmaan pääsee aika lähelle totuutta. Pörkölttiä aateltiin vieraille viikonloppuna haudutella. - reissumummo
http://www.gundel.hu/termek/index.php?lang=en&mid=14
Gundel ravintolan nettisivulta on mahdollista tilata kokkikirja englanniksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683179
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753067Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682932On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662611Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442122- 601677
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251647- 351635
- 591566