onko amiksessa ylioppilaille erikseen ammatillisia koulutuksia?vaatetusala kiinnostaisi.
Ja kannattaako hakea amikseen vai suoraan ammattikorkeakouluun?
Lukion jälkeen?
5
622
Vastaukset
- oleva
Ylioppilaat ovat ihan normaalisti muiden kanssa, tosin koulutus kestää 2 vuotta yo:lle ja sen takia ryhmä voi vaihdella.
Omasta mielestäni lukio -> amis on aivan turhaa ja yleinen mielipide onkin että silloin on jossain epäonnistunut. Eli suoraan ammattikorkeeseen!!- Nimetön
Kuinka yleisesä mielipiteestä puhut? Ainakin meidän koulussa (lähäri) alkaa yo pohjaiset ryhmät ihan ominaan perusopinnot vie vuoden. Koul.ohjelma on sitten yhteinen vuosi muiden kanssa.
kauppiksessakin on omat ryhmänsä - ....
Vai on sellainen yleinen mielipide =D
Itse lähdin lukion jälkeen opiskelemaan eläintenhoitajaksi amiskaan.. Ja koska haluan tehdä töitä eläinten parissa se oli paras ratkaisu minulle, tosin jos amkssa voisi opiskella jotain eläimiin liittyvää olisin varmasti sitä harkinnut.. Nyt ainut muu vaihtoehto olisi eläinlääkäri yliopistossa ja täytyy myöntää, että siihen ei ehkä rahkeet taida riittää.
Ja kyllä yleensä yo:lle on ihan omat ryhmänsä. - se ole..
.... kirjoitti:
Vai on sellainen yleinen mielipide =D
Itse lähdin lukion jälkeen opiskelemaan eläintenhoitajaksi amiskaan.. Ja koska haluan tehdä töitä eläinten parissa se oli paras ratkaisu minulle, tosin jos amkssa voisi opiskella jotain eläimiin liittyvää olisin varmasti sitä harkinnut.. Nyt ainut muu vaihtoehto olisi eläinlääkäri yliopistossa ja täytyy myöntää, että siihen ei ehkä rahkeet taida riittää.
Ja kyllä yleensä yo:lle on ihan omat ryhmänsä...yleinen nuoriso tai teinimielipide. Ennenvanhaan mm. yo-merkonomit olivat todella arvostettuja (johtajinakin löytyy), niin se maailma muuttuu.
- ....
se ole.. kirjoitti:
..yleinen nuoriso tai teinimielipide. Ennenvanhaan mm. yo-merkonomit olivat todella arvostettuja (johtajinakin löytyy), niin se maailma muuttuu.
Meidän luokalla on myös sellaisia ihmeellisyyksiä, jotka ovat opiskelleet myös amkssa tai yliopistossa mutta jättäneet kesken kun ei ole ollutkaan oma ala ja vaihtaneet amiskaan.. Mikäs on yleinen mielipide tällaisista ylioppilaista? Taisipa yksi opiskella pari vuotta jopa lääkiksessä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713