Kissanäyttelyä katsomaan

vinkkejä?

Hei! Kiinnostaisi mennä kissanäyttelyyn, kun en ole koskaan käynyt. Voisiko joku kertoa, mikä on paras ajankohta vai ollaanko siellä tuntikausia? Haluaisin nähdä ainakin kotikissoja ja ehkä vähän agilityäkin. Eli ihan perustiedot katsojan kannalta olisivat tervetulleita :)

11

953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ccrawr

Kaikki tulevat kissanäyttelyt löydät osotteesta www.kissaliitto.fi ja sieltä kohdasta näyttelyt.

Jos olet viemässä kissaa näyttelyyn, alkaa näyttely silloin yleisemmin 8 aikaan aamulla jolloin kissa pitää viedä näyttelyyn. Kissan saa viedä näyttelypaikalta pois yleisemmin 7-8 aikaan eli pitkästä päivästä on kyse.
      jos taas olet menossa katsomaan, pääsee yleisö suunilleen 11 aikaan sisälle. Näyttelyssä voi olla kuinka monta tuntia vain, mutta yleisemmin paneeli; eli missä nämä parhaimmistot kilpailevat keskenään on kuitenkin siellä loppupäivässä. Agilitystä en osaa sanoa sen enenpää kuin että jokaisessa näyttelyssä ei ole agilityä, mutta monissa toki on. niiden ajankohtaa en osaa sanoa, se vaihtelee. yleisemmin näyttelyilmoituksissa näkee mitä kaikkea näyttely sisältää.

• vinkkejä?

Kiitos opastuksesta! Ei ole tarkoitus ottaa omaa kissaa mukaan, vaikka kieltämättä sekin vähän kiinnostaa. Ehkä joskus tulevaisuudessa... Saako kissoja käydä katsomassa myös yksittäin? Toisekseen haluaisin tietää, onko näyttelyissä myytävänä mitään kissojen tarvikkeita. Tsekkaan tuon sivuston, ehkä sieltäkin löytyy etsimääni tietoa.

Aikoinaan eräs opettaja yliopistolla vinkkasi, että kissanäyttelyssä kannattaa käydä, vaikkei kissoja harrastaisikaan. On kuulemma elämys ja ihan oma maailmansa :)

• Ccrawr
        vinkkejä? kirjoitti:

Kiitos opastuksesta! Ei ole tarkoitus ottaa omaa kissaa mukaan, vaikka kieltämättä sekin vähän kiinnostaa. Ehkä joskus tulevaisuudessa... Saako kissoja käydä katsomassa myös yksittäin? Toisekseen haluaisin tietää, onko näyttelyissä myytävänä mitään kissojen tarvikkeita. Tsekkaan tuon sivuston, ehkä sieltäkin löytyy etsimääni tietoa.

Aikoinaan eräs opettaja yliopistolla vinkkasi, että kissanäyttelyssä kannattaa käydä, vaikkei kissoja harrastaisikaan. On kuulemma elämys ja ihan oma maailmansa :)

Kissathan näyttelyssä ovat häkeissä, joten en tiedä sitten mitä tarkoitit tuolla 'yksittäin' katsomisella. Eli kaikki ovat siis näytillä, mutta kissoihin ei kuitenkaan saa koskea, mutta kuvia saa kyllä ihan rauhassa ottaa.

kissanäyttely ovat aina täynnä kojuja joissa myydään kaikkea kissalle tarkoitettuja juttuja, on laidasta laitaan, että kannattaa varata rahaa mukaan. esim; hyvälaatuisia ruokia saa halvemmalla, sekä petejä ja kiipeilypuita.

• vinkkejä?
        Ccrawr kirjoitti:

Kissathan näyttelyssä ovat häkeissä, joten en tiedä sitten mitä tarkoitit tuolla 'yksittäin' katsomisella. Eli kaikki ovat siis näytillä, mutta kissoihin ei kuitenkaan saa koskea, mutta kuvia saa kyllä ihan rauhassa ottaa.

kissanäyttely ovat aina täynnä kojuja joissa myydään kaikkea kissalle tarkoitettuja juttuja, on laidasta laitaan, että kannattaa varata rahaa mukaan. esim; hyvälaatuisia ruokia saa halvemmalla, sekä petejä ja kiipeilypuita.

Juuri tuota tarkoitin, että saako katsella kissoja erikseen, kun ne ovat häkeissään. Haluaisin myös jutella etenkin kotikissan omistajien kanssa. Miten kissat muuten suhtautuvat, kun niitä käy ihan vieraat ihmiset kuvaamassa yms? Vaikka senhän näen sitten itsekin, jos pääsen paikalle =)

Tuo tarvikepuoli kiinnostaa, koska haluan hankkia jotain juttuja, mitä olen nähnyt kissablogeissa.

• näyttelyt
        vinkkejä? kirjoitti:

Juuri tuota tarkoitin, että saako katsella kissoja erikseen, kun ne ovat häkeissään. Haluaisin myös jutella etenkin kotikissan omistajien kanssa. Miten kissat muuten suhtautuvat, kun niitä käy ihan vieraat ihmiset kuvaamassa yms? Vaikka senhän näen sitten itsekin, jos pääsen paikalle =)

Tuo tarvikepuoli kiinnostaa, koska haluan hankkia jotain juttuja, mitä olen nähnyt kissablogeissa.

Kissanomistajat kertoo yleensä mielellään juttuja ja opastavat, jos suunnittelee oman kissan kanssa näyttelyissä käymistä :) Kissat kun yhdistävät siellä kaikkia ihmisiä, eli varmasti pääset hyvin juttuun kotikissojen omistajien kanssa.

Kissat on melko erilaisia näyttelyissä, toiset nukkuu rauhassa näkyvillä ja niistä on helppo päästä ottamaan kuvaa. Toiset on menny piiloon esim. verhojen taakse ja toiset taas on rohkeesti ovella ja huutelee sieltä. Harvoin ne kuvaamisesta häiriintyy, ja kuvaaminen onkin syytä tehdä kissaa häiritsemättä ja kunhan muistaa ettei häkkejä saa mennä availemaan omin päin :)

Niin ja se vielä, että toisissa näyttelyissä on paljon kaikkea kissatavaraa myynnissä, mutta olen kyllä ollut näyttelyissä joissa ei ole juurikaan muuta tarjolla kun vähän ruokaa..

• Elina
        näyttelyt kirjoitti:

Kissanomistajat kertoo yleensä mielellään juttuja ja opastavat, jos suunnittelee oman kissan kanssa näyttelyissä käymistä :) Kissat kun yhdistävät siellä kaikkia ihmisiä, eli varmasti pääset hyvin juttuun kotikissojen omistajien kanssa.

Kissat on melko erilaisia näyttelyissä, toiset nukkuu rauhassa näkyvillä ja niistä on helppo päästä ottamaan kuvaa. Toiset on menny piiloon esim. verhojen taakse ja toiset taas on rohkeesti ovella ja huutelee sieltä. Harvoin ne kuvaamisesta häiriintyy, ja kuvaaminen onkin syytä tehdä kissaa häiritsemättä ja kunhan muistaa ettei häkkejä saa mennä availemaan omin päin :)

Niin ja se vielä, että toisissa näyttelyissä on paljon kaikkea kissatavaraa myynnissä, mutta olen kyllä ollut näyttelyissä joissa ei ole juurikaan muuta tarjolla kun vähän ruokaa..

jos haluat nähdä erityisesti kotikissoja ja varmasti myös agilitya, kannattaa suunnata Suvakin näyttelyyn. Kyseinen yhdistys järjestää kotikissanäyttelyitä, joissa näytillä on yleensä n. 100 kotikissaa. kurkkaapa suvak.net

Myös Kokis on kotikissayhdistys ja järjestää kotikissanäyttelyitä.

• vinkkejä?
        Elina kirjoitti:

jos haluat nähdä erityisesti kotikissoja ja varmasti myös agilitya, kannattaa suunnata Suvakin näyttelyyn. Kyseinen yhdistys järjestää kotikissanäyttelyitä, joissa näytillä on yleensä n. 100 kotikissaa. kurkkaapa suvak.net

Myös Kokis on kotikissayhdistys ja järjestää kotikissanäyttelyitä.

Kävin katsomassa Suvakin sivua. Tässä ei mainita agilityä:

http://www.suvak.net/nayttelykutsu.html

Muuten kyllä vaikuttaa kivalta!

• Elina
        vinkkejä? kirjoitti:

Kävin katsomassa Suvakin sivua. Tässä ei mainita agilityä:

http://www.suvak.net/nayttelykutsu.html

Muuten kyllä vaikuttaa kivalta!

Kyllä siellä on agilityä (kuulun itse agikissayhdistykseen) ja tiedän, että sitä tuolla järjestetään (olen itse järjestämässä 9.9)

• vinkkejä?
        Elina kirjoitti:

Kyllä siellä on agilityä (kuulun itse agikissayhdistykseen) ja tiedän, että sitä tuolla järjestetään (olen itse järjestämässä 9.9)

Monelta kannattaisi tulla, että näkisi agilityä? Onpa muuten herttaista, että näyttely järjestetään kissoille sopivasti Kehräämöllä :)

• Elina
        vinkkejä? kirjoitti:

Monelta kannattaisi tulla, että näkisi agilityä? Onpa muuten herttaista, että näyttely järjestetään kissoille sopivasti Kehräämöllä :)

Alkuerät ja vapaaharjoittelu 10-12
        Finaali 14.30

• vinkkejä?
        Elina kirjoitti:

Alkuerät ja vapaaharjoittelu 10-12
        Finaali 14.30

Kiitos tiedosta. Toivon, että pääsen paikalle, mutta jos en tällä kertaa pääse, yritän seuraavaan näyttelyyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe