hei vaan: eilen avasin ja sain käyttöön kaapeli laajakaistan sain kylkiäisenä thomsonin wlan modeemin. liikkeessä sanoivat että modeemi kiinni seinään ja antenni kaapeli kiinni. no tein juuri niin ja sain modeemiin kaikki tarvittavat valot palamaan, mutta netti ei toimi; sivua ei voi näyttää. tänään kävi asentaja katsomassa ja mittaamassa linjat ja hyvät kuulemma oli. ja asentaja ei osannut sanoa vikaa, väittää että kone on rikki. ei voi olla sillä kone oli huollossa pari-viikkoa sitten. mikäs tässä nyt oikein mättää????????????????????
uskomaton onkelma
16
1762
Vastaukset
- sonera UP
suomi on oikeus valtio ja asentajillakin on velvollisuuksia. yksi velvollisuus on että asentajan on pystyttävä paikantamaan vika tai toteamaan todellakin että vika on asiakkaan koneessa. jos asentaja(t) eivät pysty toteamaan vikaa seitsemästä vikailmoitus pyynnöstä on asiakkaalla silloin oikeus pyytää korvauksia ja myös saada niitä.. ja lisäksi jos asentaja lähti sinun luota toteamatta vikaa tai väitti että se on koneissa niin lain mukaan asentajan pitää näyttää toteen että vika tosiaan on koneessa. asiakkaan oikeuksia on rikottu tässä tapauksessa.
- norttoooon
kyse on ilmeisesti DNA:n kaapeli kaistasta? minulla oli sama juttu alussa. minulla oli ennen ADSL liittymä ja norttonin palomuuri oli estänyt uuden liittymän käytön. olisikohan sinulla sama vika?
- kloo kloo
on kyllä DNA ja f-securen virusturva ja olen tarkastanut palomuurin. ei ole estänyt palomuuri yhteyttä. olin tänään myös yhteydessä yhteen tietokone asentajaan ja hän sanoi että jos ei kerran asentajat löydä vikaa niin silloin yhteys pitää ottaa kaapeli tv yhtiöön asiakkaan toimesta.
- norttoooon
minäkin luulin että turun kaapeli tv yhtiö se mihin pitäisi ottaa yhteyttä, mutta ei olekkaan, vaan se on DNA. ainakin täällä naantalissa. en tiedä missä päin asustelet?
- kloo kloo
norttoooon kirjoitti:
minäkin luulin että turun kaapeli tv yhtiö se mihin pitäisi ottaa yhteyttä, mutta ei olekkaan, vaan se on DNA. ainakin täällä naantalissa. en tiedä missä päin asustelet?
asut melkein naapurissa. minä asun noin 20 km naatalista pohjoiseen (jos tarkoitat sitä naantalia mikä on lähellä turkua)
kyllä minullakin on turun kaapeli tv yhtiö. ja tämä DNA asentaja sanoi minulle että linjaa on kolmessa eri osassa: operaattorin, talon ja kaapeli tv:yhtiön. siis kyllähän operaattori ja kaapeli tv yhtiö on eriasia. - norttoooon
kloo kloo kirjoitti:
asut melkein naapurissa. minä asun noin 20 km naatalista pohjoiseen (jos tarkoitat sitä naantalia mikä on lähellä turkua)
kyllä minullakin on turun kaapeli tv yhtiö. ja tämä DNA asentaja sanoi minulle että linjaa on kolmessa eri osassa: operaattorin, talon ja kaapeli tv:yhtiön. siis kyllähän operaattori ja kaapeli tv yhtiö on eriasia.taidat asua mökkinaapurina.
kolmessa eri osassa on linjaa. mutta turun kaapeli tv on vain turun ja kaarinan kaapeli laajakaista operaattori.
Jos asentajan läppäri saa linjan kautta yhteyden, missähän se vika silloin voi olla? Eihän mitään muuta jää kuin asiakkaan kone...
Kokeilkaa Linuxilla älkääkä kitiskö. Winukka nyt voi kiukutella ihan kuinka tahansa tai olla muuten viturallaan.- rautainen googan
ei saa olla vahingon iloinen mutta tuo on kyllä aika hauska tarina. tarkista ensin että verkkokaapeli on hyvin liitetty liittimeen ja että verkkokorttiin tulee verkkovirtaa.
thomsonin modeemissa on myös antennin johdon pidike usein todella heikko särkymään ja koaksidi kaapelin ruuvattava pää on oltava naaras puolinen jos modeemin liitin on uros. tai toisinpäin.- gggf
asentajat eivät voi eikä löydä vikaa jos pätkiminen johtuu muista kun operaattorin linjoista jos esim. talon kaapeli vika niin yhteys talonmieheen tai jos vika on kaapeli tv linjassa niin silloin yhteys television tukeen.
- sätkivä
gggf kirjoitti:
asentajat eivät voi eikä löydä vikaa jos pätkiminen johtuu muista kun operaattorin linjoista jos esim. talon kaapeli vika niin yhteys talonmieheen tai jos vika on kaapeli tv linjassa niin silloin yhteys television tukeen.
kyllähän asentajan pitää huomata jos hän mittaa anteeni pistokkeesta ja teho on heikko. silloinhan jossain niissä kolmessa on vuoto.
ja jos mittaus tehdään juuri sillä hetkellä kun yhteys on poikki. - misan paltevar
sätkivä kirjoitti:
kyllähän asentajan pitää huomata jos hän mittaa anteeni pistokkeesta ja teho on heikko. silloinhan jossain niissä kolmessa on vuoto.
ja jos mittaus tehdään juuri sillä hetkellä kun yhteys on poikki.riippuu onko vika toisaikainen vai jatkuva. jatkuvassa viassa asentaja huomaa sen heti eikä tarvitse olla missään yhteydessä talonmieheen tai kaapeli tv yhtiöön, mutta toisaikaisessa tarvii olla sillä silloin vika on talon sisäisissä linjoissa tai kaapeli tv yhtiön linjoissa jotka tulevat talon mastoon toisista taloista, olettaen että kaapeli kattaa myös naapuri asunnot.
- kloo kloo
misan paltevar kirjoitti:
riippuu onko vika toisaikainen vai jatkuva. jatkuvassa viassa asentaja huomaa sen heti eikä tarvitse olla missään yhteydessä talonmieheen tai kaapeli tv yhtiöön, mutta toisaikaisessa tarvii olla sillä silloin vika on talon sisäisissä linjoissa tai kaapeli tv yhtiön linjoissa jotka tulevat talon mastoon toisista taloista, olettaen että kaapeli kattaa myös naapuri asunnot.
vika on minun tapauksessa jatkuva. asentaja ei löytänyt mitään vikaa, vaikka misan paltevar mainitsi että asentajan pitäisi löytää vika.
luin näitä palstoja ja on ollut paljon puhetta modeemin ja koneen kanavista. itse en ole laittanut kumpiakaan, eli pitävätkö kanavat laittaa. kertokaa nyt ihan oikeesti? - nortooon
kloo kloo kirjoitti:
vika on minun tapauksessa jatkuva. asentaja ei löytänyt mitään vikaa, vaikka misan paltevar mainitsi että asentajan pitäisi löytää vika.
luin näitä palstoja ja on ollut paljon puhetta modeemin ja koneen kanavista. itse en ole laittanut kumpiakaan, eli pitävätkö kanavat laittaa. kertokaa nyt ihan oikeesti?onhan sulle laitettu modeemiin oikea kanava jo liikkeessä.. koneenkanavista en osaa sanoa mitään. tuskin niitä ees tarvii, kukaan ei tiedä mitään niistä. mulla vika on vain toisaikainen.
pääsikö se asentaja omalla läppärillään nettiin? - SHERIFFI
nortooon kirjoitti:
onhan sulle laitettu modeemiin oikea kanava jo liikkeessä.. koneenkanavista en osaa sanoa mitään. tuskin niitä ees tarvii, kukaan ei tiedä mitään niistä. mulla vika on vain toisaikainen.
pääsikö se asentaja omalla läppärillään nettiin?tässä nyt sitten tietoa näistä kanavista. modeemin kanavat: ne ovat talonyhtiö kohtaisia, jos saat modeemin samalla kun teet laajakaista sopimuksen niin liike laittaa kanavat oikeiksi. jos ostat modeemin erillisenä joudut itse kysymään kanavan talonyhtiöltä.
koneen kanava: kone löytää kanavan automaattisesti jos käytettävä käyttöjärj on: windows 2000, windows xp home ja profesional tai windows NT tai media center. kanavan joudun laittamaan jos käyttöjärj on: linux,MAC, windows 1995, 1998 tai windows vista.
kanavat saadaan kaapeli taajuuden mukaan, eli digiboxi ei vaikuta kanaviin, mutta digiboxin avulla saat helpommin tietää mitä taajuutta talo käyttää. taajuus luokitellaan kaapeli singnaalin vahvuuden mukaan. taajuudesta saadaan kanavat laskemalla ja muuntamalla. saat tietää myös kanavat kun soitat liikkeeseen josta tietokone on hankittu sillä eri käyttöjärj: vaikuttavat taajuuksiin eritavalla. välttämättä vaikka taajuus 116 MHZ ei toimi samallatavalla linuxissa ja vistassa. ooperaattorin asentaja voi lisätä tehoa antenni johtoihin ja näin parantaa taajuutta, mutta kannattaa ensin olla yhteydessä liikkeeseen josta kone on hankittu, niin osavat sanoa suositellun kanavan.
tämä aihe on nyt loppuun käsitelty!!!!! - e--
SHERIFFI kirjoitti:
tässä nyt sitten tietoa näistä kanavista. modeemin kanavat: ne ovat talonyhtiö kohtaisia, jos saat modeemin samalla kun teet laajakaista sopimuksen niin liike laittaa kanavat oikeiksi. jos ostat modeemin erillisenä joudut itse kysymään kanavan talonyhtiöltä.
koneen kanava: kone löytää kanavan automaattisesti jos käytettävä käyttöjärj on: windows 2000, windows xp home ja profesional tai windows NT tai media center. kanavan joudun laittamaan jos käyttöjärj on: linux,MAC, windows 1995, 1998 tai windows vista.
kanavat saadaan kaapeli taajuuden mukaan, eli digiboxi ei vaikuta kanaviin, mutta digiboxin avulla saat helpommin tietää mitä taajuutta talo käyttää. taajuus luokitellaan kaapeli singnaalin vahvuuden mukaan. taajuudesta saadaan kanavat laskemalla ja muuntamalla. saat tietää myös kanavat kun soitat liikkeeseen josta tietokone on hankittu sillä eri käyttöjärj: vaikuttavat taajuuksiin eritavalla. välttämättä vaikka taajuus 116 MHZ ei toimi samallatavalla linuxissa ja vistassa. ooperaattorin asentaja voi lisätä tehoa antenni johtoihin ja näin parantaa taajuutta, mutta kannattaa ensin olla yhteydessä liikkeeseen josta kone on hankittu, niin osavat sanoa suositellun kanavan.
tämä aihe on nyt loppuun käsitelty!!!!!mitä ihmeen koneen kanavia pitää säätää? Ei ole koskaan tarttenu ainakaa dna:lla säädellä kaapelilaajakaistan kanavia koneeseen päin vaik ois ollu mikä käyttis(linukkaa ja vistaa mm testattu), ja vaik ottas mikä käyttiksen suoraan pakasta ni pelaa ihan suoraan. Myöskään niitten tuessa ei ole mtn teitoa koneen kanavista (Tuttu töissä siellä), joten en oikeen usko et mitään pitäs muutella.. Ihme jorinaa..
- e--
e-- kirjoitti:
mitä ihmeen koneen kanavia pitää säätää? Ei ole koskaan tarttenu ainakaa dna:lla säädellä kaapelilaajakaistan kanavia koneeseen päin vaik ois ollu mikä käyttis(linukkaa ja vistaa mm testattu), ja vaik ottas mikä käyttiksen suoraan pakasta ni pelaa ihan suoraan. Myöskään niitten tuessa ei ole mtn teitoa koneen kanavista (Tuttu töissä siellä), joten en oikeen usko et mitään pitäs muutella.. Ihme jorinaa..
olen tainnut eilen puhua suorastaan mitä päähän tulee tällä palstalla. (eilinen känni)
kun muistelen niin kyllähän minunkin piti DNA:han aikoinani koneeseen kanavat laittaa. mutta liikkeessä josta koneen ostin (markantalo) ei tiedetty mitään kanavista. käskivät olla yhteydessä vista tukeen.
sitten soitin vista tukeen ja monen haaran kautta sain vihdoin miehen joka ymmärsi kanavista, mainittakoon nyt hänen nimensä Alex saidenberg englanti. hän taitaa olla ainut kuka tietää jotain näistä kanavista. niistä ei tunnu tietävän edes minun tuttu joka on töissä siellä vista tuessa. eikö ole aika outoa koko kanava homma?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124180MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822121Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331058Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848