E-P Ressujärjestöt ovat

omaetu ensin

Kaikki jotka saivat mitallin,ei ole vuosikausiin ollut mitää tekemistä todellisen reseviläistoiminnan kanssa.tähän on tultu vanhat ressut ovat vain mitalleja buunavia vanhoja ukkoja joita kiinostaa vaan oma etu ja kirkkaat mitallit.Ei ole ihme jos ei nuorempia kiinnosta ressutoiminta.Kämmäämisen maailmanennätys....Perkele.

5

978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seurannut

      Paikallisessa reserviläisyhdistyksessä ainakin on havaittavissa melkoista kateutta, niin ylennysten kuin mitalienkin suhteen. Ylennyksiä esitetään vain ja ainoastaan niille joista on johtotroikan herroille jotain hyötyä. Mitaleita ei esitetäkään kuin itselle. ja nehän menevät piirin käsittelyssä aina läpi. Vuosikymmenien "raatamisesta" saattaa "vähempiarvoinen" jäsen saada lopulta pronssisen ansiomitalin .
      Lapsellista toimintaa.
      Ja näitä mitkuja "herrat" sitten itsenäisyyspäivänä kantavat ylpeinä.

      • Jompe

        Ainakin omassa yhdistyksessä nuo aktiivisimmat jäsenet ovat juuri johtokunnassa. Tai ovat ainakin olleet ja tehneet paljon yhdistyksen eteen. Niin varmasti ovat mitallinsa ansainneet. Mutta kaikille huomionosoituksillehan on määritelty tietyt myöntämis perusteet, joten ei niitä voi edes hakea, jos nämä perustelut eivät tule täytetyiksi.

        Itse olen näitä johtoroikan herroja, ja huomion osoituksia on haettu aina sellaisille, joille se on mahdollista hakea. Itse en onneksi ole viellä ansainnut muuta, kuin tämän 10v juhlamitallin, jonka sai rahalla. Vaan en ole sitä vielä itsenäisyys päivänä puvussanin pitänyt.



        Sillä tuo maanpuolustusaate ja aktiivinen toiminta on tärkein syy, miksi itsekuulun yhdistykseen.


      • toiminnassa on
        Jompe kirjoitti:

        Ainakin omassa yhdistyksessä nuo aktiivisimmat jäsenet ovat juuri johtokunnassa. Tai ovat ainakin olleet ja tehneet paljon yhdistyksen eteen. Niin varmasti ovat mitallinsa ansainneet. Mutta kaikille huomionosoituksillehan on määritelty tietyt myöntämis perusteet, joten ei niitä voi edes hakea, jos nämä perustelut eivät tule täytetyiksi.

        Itse olen näitä johtoroikan herroja, ja huomion osoituksia on haettu aina sellaisille, joille se on mahdollista hakea. Itse en onneksi ole viellä ansainnut muuta, kuin tämän 10v juhlamitallin, jonka sai rahalla. Vaan en ole sitä vielä itsenäisyys päivänä puvussanin pitänyt.



        Sillä tuo maanpuolustusaate ja aktiivinen toiminta on tärkein syy, miksi itsekuulun yhdistykseen.

        kaikissa maanpuolustusjärjestöissä aktiivisessa toiminassa vain noin 10 % jäsenistä.
        Tämä on todettu tosiasia kaikissa maanpuolustusjärjestöissä,siis mukaan ,sillä se niitä ansioita nostaa.
        On myös jäseniä,jotka vuodesta toiseen maksavat jäsenmaksunsa ja vuosien mukaan niitä mitalleja tullee yhdistyksen kanatuksesta,alkaen siitä pronssisesta.
        Sain jo hopeisen,jos se täkeää on.
        Tervetuloa joukkoon.


    • Hyvä-Veli perkele

      Joo se tilaisuus oli Kauhajoella,seilä nämä yhteiskunnan silmäätekevät jakoivat toisilleen mitalleja ja muita huomionosoituksia.Onkohan niistä pelleista kukaan vetänyt edes maastopukua päälleen viimeiseen viiteen vuoteen.Perkeleen tunarit pilaavat koko ressujärjestön tuollaasella kähminällä.Esim.kunnon ampumamerkki on tasan parrempi kuin joki hyvä-veli ritarikunnan risti vaikka olis tammenlehvillä.Kauhajoen ressut haissoo.

    • kessu-ressu

      oksan ottaja,kun olis kuusen kaatajia.Vanha sanan lasku pitää tässäkin paikkansa.Vaaditaan toimintaa mutta koko homma on yksien ja samojen aktiivien harteilla.Tympäsee jo!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe