Kaikki jotka saivat mitallin,ei ole vuosikausiin ollut mitää tekemistä todellisen reseviläistoiminnan kanssa.tähän on tultu vanhat ressut ovat vain mitalleja buunavia vanhoja ukkoja joita kiinostaa vaan oma etu ja kirkkaat mitallit.Ei ole ihme jos ei nuorempia kiinnosta ressutoiminta.Kämmäämisen maailmanennätys....Perkele.
E-P Ressujärjestöt ovat
5
1003
Vastaukset
- sivusta seurannut
Paikallisessa reserviläisyhdistyksessä ainakin on havaittavissa melkoista kateutta, niin ylennysten kuin mitalienkin suhteen. Ylennyksiä esitetään vain ja ainoastaan niille joista on johtotroikan herroille jotain hyötyä. Mitaleita ei esitetäkään kuin itselle. ja nehän menevät piirin käsittelyssä aina läpi. Vuosikymmenien "raatamisesta" saattaa "vähempiarvoinen" jäsen saada lopulta pronssisen ansiomitalin .
Lapsellista toimintaa.
Ja näitä mitkuja "herrat" sitten itsenäisyyspäivänä kantavat ylpeinä.- Jompe
Ainakin omassa yhdistyksessä nuo aktiivisimmat jäsenet ovat juuri johtokunnassa. Tai ovat ainakin olleet ja tehneet paljon yhdistyksen eteen. Niin varmasti ovat mitallinsa ansainneet. Mutta kaikille huomionosoituksillehan on määritelty tietyt myöntämis perusteet, joten ei niitä voi edes hakea, jos nämä perustelut eivät tule täytetyiksi.
Itse olen näitä johtoroikan herroja, ja huomion osoituksia on haettu aina sellaisille, joille se on mahdollista hakea. Itse en onneksi ole viellä ansainnut muuta, kuin tämän 10v juhlamitallin, jonka sai rahalla. Vaan en ole sitä vielä itsenäisyys päivänä puvussanin pitänyt.
Sillä tuo maanpuolustusaate ja aktiivinen toiminta on tärkein syy, miksi itsekuulun yhdistykseen. - toiminnassa on
Jompe kirjoitti:
Ainakin omassa yhdistyksessä nuo aktiivisimmat jäsenet ovat juuri johtokunnassa. Tai ovat ainakin olleet ja tehneet paljon yhdistyksen eteen. Niin varmasti ovat mitallinsa ansainneet. Mutta kaikille huomionosoituksillehan on määritelty tietyt myöntämis perusteet, joten ei niitä voi edes hakea, jos nämä perustelut eivät tule täytetyiksi.
Itse olen näitä johtoroikan herroja, ja huomion osoituksia on haettu aina sellaisille, joille se on mahdollista hakea. Itse en onneksi ole viellä ansainnut muuta, kuin tämän 10v juhlamitallin, jonka sai rahalla. Vaan en ole sitä vielä itsenäisyys päivänä puvussanin pitänyt.
Sillä tuo maanpuolustusaate ja aktiivinen toiminta on tärkein syy, miksi itsekuulun yhdistykseen.kaikissa maanpuolustusjärjestöissä aktiivisessa toiminassa vain noin 10 % jäsenistä.
Tämä on todettu tosiasia kaikissa maanpuolustusjärjestöissä,siis mukaan ,sillä se niitä ansioita nostaa.
On myös jäseniä,jotka vuodesta toiseen maksavat jäsenmaksunsa ja vuosien mukaan niitä mitalleja tullee yhdistyksen kanatuksesta,alkaen siitä pronssisesta.
Sain jo hopeisen,jos se täkeää on.
Tervetuloa joukkoon.
- Hyvä-Veli perkele
Joo se tilaisuus oli Kauhajoella,seilä nämä yhteiskunnan silmäätekevät jakoivat toisilleen mitalleja ja muita huomionosoituksia.Onkohan niistä pelleista kukaan vetänyt edes maastopukua päälleen viimeiseen viiteen vuoteen.Perkeleen tunarit pilaavat koko ressujärjestön tuollaasella kähminällä.Esim.kunnon ampumamerkki on tasan parrempi kuin joki hyvä-veli ritarikunnan risti vaikka olis tammenlehvillä.Kauhajoen ressut haissoo.
- kessu-ressu
oksan ottaja,kun olis kuusen kaatajia.Vanha sanan lasku pitää tässäkin paikkansa.Vaaditaan toimintaa mutta koko homma on yksien ja samojen aktiivien harteilla.Tympäsee jo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418