eli tällä tarkoitan filosofista puolta.
elämänohjeet:
KÄYTÖS
VAATIMATTOMUUS
KÄRSIVÄLLISYYS
UHRAUTUVUUS
KUNNIOITUS
MIELEN JA KEHON PUHTAUS
henkilökohtaisesti yritän parhaani mukaan edes jonkin verran seurata näitä. aina ei pysty, koska mehän ollaan vaan ihmisiä.
minua kiinnostaa tietää mitä ajatuksia tämä herättää.
onko mielestänne taekwondon toinen puoli jäänyt varjoon?
9
1522
Vastaukset
- raflopikasso
Jos joku ihminen saavuttaa nuo kaikki, on hän löytänyt todellisen taekwondo henken.
Toisilla noiden saavuttamiseen menee kauan aikaa, ja ne saattavat unohtua, kun taas toiset, useimmat, eivät saavuta noita koskaan.
Lajin parissa täytyy harrastaa pitkään, jotta saavuttaisi nuo hyveet.
Suurimmalla osalla mustavyöläisistäkään ei ole läheskään kaikkia noita hyveitä.
Minäkin yritän parhaan mukaan toteuttaa noita. - al0iitelija...
en ole harrastanut taekwondoa vielä kauaa, mutta kyllä harjoituksissa vaaditaan mielestäni näitä hyveitä, varsinkin käytöstä, harjoituksien onnistumiseksi... itse aloitin juuri alkeiskurssin itsepuolustustaitojen ja myös hiukan tämän filosofiankin vuoksi.
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
Do on tie, jolta ei ole tarkoitus astua pois kun sitä on lähtenyt elämässään kulkemaan. Tae Kwon Do on jalan ja käden polku, muitakin samaan päämäärään johtavia polkuja on, kuten aikido (harmonisen voiman tie), judo (pehmeä tie), taido (vartalon tie), yms.
Kun on kerran alkanut jotain budo-lajia harrastamaan, ei ole tarkoitus että se loppuu kun saa ensimmäisen vyön alkeiskurssin jälkeen. Se jatkuu, vaikka olisi taukoa treeneissä käymisessä. Se jatkuu silti. - noista piti
Huolta suuri ITF osaaja Sami Greus!
- koomikkokuningas
tulihan se sieltä!
*aplodit*
ihanko itse keksit? - varmaan
koomikkokuningas kirjoitti:
tulihan se sieltä!
*aplodit*
ihanko itse keksit?tarvi olla koomikko huomatakseen Samin legendan elävan keskuudessanne ja eiköshän ollut suuri sensei teillä, eikä kukaan huomannut mitään vaik kaikki tiesi?
- Jumior Fatu
varmaan kirjoitti:
tarvi olla koomikko huomatakseen Samin legendan elävan keskuudessanne ja eiköshän ollut suuri sensei teillä, eikä kukaan huomannut mitään vaik kaikki tiesi?
Mitä ois pitäny huomata? Että kaikki tytöt kuolas Samin perään ja äijä joskus käytti tilaisuutta hyväkseen, kuten kuka tahansa normaali heteromies ois tehny??? Pari tyttöö sattu olemaan alaikäisiä, so what? Vahinkoja sattuu. Greus ei mikään pedofiili oo ikinä ollut, ihan normaali mies jolle tytöt valehteli ikänsä.
- tai sitten ei
Jumior Fatu kirjoitti:
Mitä ois pitäny huomata? Että kaikki tytöt kuolas Samin perään ja äijä joskus käytti tilaisuutta hyväkseen, kuten kuka tahansa normaali heteromies ois tehny??? Pari tyttöö sattu olemaan alaikäisiä, so what? Vahinkoja sattuu. Greus ei mikään pedofiili oo ikinä ollut, ihan normaali mies jolle tytöt valehteli ikänsä.
"...äijä joskus käytti tilaisuutta hyväkseen, kuten kuka tahansa normaali heteromies ois tehny?"
- Normaali, selvästi yli 30-vuotias heteromies jättää teinitytöt teinipojille.
"so what?"
- No sitä vaan lähinnä, että varmasti joku sai elinikäisiä traumoja.
"Vahinkoja sattuu."
- Tuskin ne teot ihan vahinkoja oli.
"Ihan normaali mies jolle tytöt valehteli ikänsä."
- Ehkä valehteli, ehkä ei. Normaali aikuinen mies olisi kuitenkin tajunnut, että jo ikänsäkin puolesta hän olisi voinut olla tyttöjen isä.
- Tkd-fani
Mikä on noiden kuuden ohjeen alkuperä ja tarkoitus? Sen tiedän, että ne eivät ole taekwondossa yleisesti käytössä (esim. WTF tai Kukkiwon), joten niiden on oltava yksittäisen henkilön keksimiä. Mutta mistä ja koska ja miksi? Kuka osaa vastata?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702012M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52902Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623